Aihe: Mitä mieltä olette Jacksonin js30rr bk:sta ja mg15cd:stä?
1
Doom
15.11.2005 09:13:32
Eli mitä mieltä olette tuosta jacksonin js30rr sähkökitarasta ja marshallin mg15cd vahvarista? Onko teillä jotain kokemuksia siitä ja ovatko ne hyvät aloittelijalle?
Kasperi Tervonen
15.11.2005 11:40:23
Mulla on tuollainen setti ja täytyy sanoa että kamat ovat kyllä aika ö-luokkaa. (tai styrkka on mg10, mutta käytännössä ihan sama asia.) Tärkeimmät perustelut: Tuossa jacksonissa on aivan luokaton floikkatalla ja marshall mg:n säröt ovat jotain aivan hirveää. Nyt tosin ykkösvahvarina toimii Hughes&kettnerin edition blue 60 ja skeba vaihtuu jouluna schecter c-1 classiciin...

Osta mielummin vaikka joku ibanez rg 321+roland micro cube-setti tuohon budjettiin.
Märkyys on kosteuden sielu.
Spike
15.11.2005 13:05:26
Legendaarinen aloittelevan hevimiehen setti! Paitsi aikaisemmin vahvistimena oli valvestate ja kitara joku performeri.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Jucciz
15.11.2005 13:20:26
Ehkä aloittelevalle hevimiehelle ihan OK setti, mutta uskottavuus- yms. ongelmia saattaa ilmetä siinä vaiheessa, kun humppakeikkaa puskeekin enemmän kuin hevikeikkaa. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Spike
15.11.2005 13:26:43
Ehkä aloittelevalle hevimiehelle ihan OK setti, mutta uskottavuus- yms. ongelmia saattaa ilmetä siinä vaiheessa, kun humppakeikkaa puskeekin enemmän kuin hevikeikkaa. :)

Kokeilin sellaista mg15-"stäkkiä" yhtä spedua kokeillessa, ja se oli ihan kamala. Tuskin tuo parempi on. Paremmin sillä humppa taipuu kuin metalli. Puhtaista kun on vaikea saada niin huonoja, ettei sitä pysty kuuntelemaan. Nuo ei palvele kyllä juuri mitään tarkotusta. Ihan ok aloittelijalle, jos hommaa käytettynä. Sillon ei tule maksamaan paljoakaan. Saiskohan tollasen vahvistimen 50:llä eurolla?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
JuSu
15.11.2005 13:33:06

Niinpä, mutta toisaalta aloittelevan kitaristin tie hunuppalavoille varmastikin vie vielä muutamia vuosia, ehkä eliniän... =)

Tuo kitara ei kestä kuitenkaan kuin vuoden-pari, uskon minä. Uutta ja parempaa alkaa tehdä mieli, jos harrastus jatkuu. Sama pätee vahvistimeen. Tässä valossa on aika sama, minkätyylisen kitaran tuossa hintaluokassa ostaa, vaihtoon se menee kuitenkin melko pian, jolloin on jo paremmin tiedossa se 'oma juttu', ja pystytään tarkemmin valitsemaan seuraavat soittokamppeet.

Floikkatallaa en kuitenkaan suosittelisi aloittelijalle, varsinkaan heikkolaatuista, menee vaan hermot sen kanssa säätäessä ja soittaminen voi alkaa maistua puulta.

Toki kannattaisi heti alussa ostaa pitkäikäiset vehkeet, mutta ne usein maksavat, ja toisaalta maku ja mieli muuttuvat ajan mittaan. Kuitenkin voitaneen sanoa, että kahden-kolmenkymmenen vuoden päästä todennäköisemmin soitat stratolla/telellä/lespaulilla kuin jollain hevisuunnikkaalla.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
kuriken
15.11.2005 16:33:54
Minulla on tuo vahvari. Ihan hyvä peli ekan sähkiksen kaveriksi. Siitä lähtee hevi säröt ja muutenkin hyvät äänet. Volumi potikka on sen verran herkkä että korvat saa tinnuttamaan jos pistäisi täysille. Tuon kokoisella elementillä ääni muuttuu tietenkin puuroksi isoilla voluumeilla. Kuten muutkin ovat sanoneet; hyvä vahvistin ensimmäiseksi vahvistimeksi varsinkin kun taidat heviä soittaa(kitara kandinaatin perusteella päättelin).
Kasperi Tervonen
15.11.2005 18:49:25
Minulla on tuo vahvari. Ihan hyvä peli ekan sähkiksen kaveriksi. Siitä lähtee hevi säröt ja muutenkin hyvät äänet. Volumi potikka on sen verran herkkä että korvat saa tinnuttamaan jos pistäisi täysille. Tuon kokoisella elementillä ääni muuttuu tietenkin puuroksi isoilla voluumeilla. Kuten muutkin ovat sanoneet; hyvä vahvistin ensimmäiseksi vahvistimeksi varsinkin kun taidat heviä soittaa(kitara kandinaatin perusteella päättelin).

No jos ne hevisäröt yrittää saada tuon värkin omasta särökanavasta, niin lopputulos on kyllä jotain aivan hirveää. Kyllä esimerkiksi saman hintaiset roland microcube tai hughes&kettener edition blue 15 pieksee tuon mg:n ihan 6-muna. Ja tämä on sitten fakta :)
-Jobe-
15.11.2005 19:01:26

Tyhmänä ostin nuo itselleni ensimmäisiksi "omiksi" kamoiksi.
Kitara ei ole muuten erityisen huono, mutta luokattoman huono talla pilaa kokonaisuuden, kyllähän tuota muuten soittelee. Tuossa hintaluokassa kannattaisi kyllä katella kiinteätallaisia. Varma valinta olisi varmaankin RG321. :D
MG15 on täysin paska. Siedettäviä säröjä ei saa sitten millään vahvistimesta ulos ja kliinit ovat välttävät. Osta microcube.
I don't know how I'm gonan to what mama told me.
warrior93
15.11.2005 19:03:01
ihan hyvä kitaran soiton aloittelialle. ei huippuja.
matti takala
warrior93
15.11.2005 19:05:58
soittaa ennemmin js30rr kuin selkäänsä ottaa
matti takala
MasK oF SaNiTY
15.11.2005 19:31:23
Osta mielummin vaikka joku ibanez rg 321+roland micro cube-setti tuohon budjettiin.

Ei pahalla mutta pitäiskö kaikki soittaa ibanezilla..
heti ku kysytään mielipidettä saa vastaukseksi osta ibanez rg.. =)
Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä!
Niq
15.11.2005 19:43:16

Ei niitä parhaan hinta-laatusuhteen omaavia kepukoita ole niin hirveästi. Jos kysytään että mikä on sopivin aloittelijakitara 300e hintaan ja vielä hevin soittoon, niin eipä juuri muita tule mieleen. Uusista puhuttaessa siis.
"I have a cunning plan" -Baldrick
DaKiller
15.11.2005 19:45:13

skeba vaihtuu jouluna schecter c-1 classiciin...

Oijoi, onnittelen. Pukki se sitten osaa valita hyvin.
kuriken
15.11.2005 20:55:45
Ai Marshall onkin sittenkin paska? Voipi ollakkin. Mutta minulle tuo on antanut ensimmäisenä vahvarina riittävästi. Minun mielestä tuo särö on aivan tyydyttävä. Ei se ainakaan ole niin huono että lannistaisi soittoinnostusta aloittelijalla. Tosin kovin montaa vahvistinta en ole kokeillu, niin ei ole paljoa mihin vertailla. Mutta niitä muita joita olen kokeillut, eivät ole mitenkään ylivertaisia marsuun verrattuna. Mielestäni ihan kelpo vahvistin aloittelijoille, jotka tuskin ovat heti soittoharrastuksen alusta erityisen kriittinen ääntä kohtaan.

Mutta huomioikaa että kaikki nämä ovat mielipiteitä. Ei ole absoluuttista totuutta näiden asioiden suhteen.
Quu
15.11.2005 21:10:06 (muokattu 15.11.2005 21:14:43)

Tähän sellainen perinteinen vastaus, että mene musiikkiliikkeeseen ja testaa eri kitaroita sekä vahvareita.
Myyjälle kannattaa sitten kertoa budjetti millä oot liikkeellä, ettei tule testattavaksi sellaista tavaraa jota ei joko voi tai ei ole tarkoitus ostaa.

M.Netin kehuttu setti (uskoisin): Kitaraksi joko Ibanez RG321 tai Yamaha Pacifica 112 ja vahvariksi Roland Micro Cube.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
kuriken
15.11.2005 22:52:00
Tähän sellainen perinteinen vastaus, että mene musiikkiliikkeeseen ja testaa eri kitaroita sekä vahvareita.

Niimpä. Turhahan niitä netissä liikkuvien hörhöjen kommentteja uskoa. Omat korvat ja silmät tekevät luotettavampia havaintoja.
Juunas666
15.11.2005 22:52:12
Eli mitä mieltä olette tuosta jacksonin js30rr sähkökitarasta ja marshallin mg15cd vahvarista? Onko teillä jotain kokemuksia siitä ja ovatko ne hyvät aloittelijalle?

Mulla oli toka vahvistin tuo ja vaihdoin pois ku alkoikin tuntua helkutin huonolta parin kuukauden jälkeen, kun vertasi muihin vahvistimiin.
Suosittelen ekaks vahvistimeks Rolandin Microcubea.

Niin ja kitaraks osta joku Ibanez.
Kasperi Tervonen
16.11.2005 18:45:35
Ai Marshall onkin sittenkin paska? Voipi ollakkin. Mutta minulle tuo on antanut ensimmäisenä vahvarina riittävästi. Minun mielestä tuo särö on aivan tyydyttävä. Ei se ainakaan ole niin huono että lannistaisi soittoinnostusta aloittelijalla. Tosin kovin montaa vahvistinta en ole kokeillu, niin ei ole paljoa mihin vertailla. Mutta niitä muita joita olen kokeillut, eivät ole mitenkään ylivertaisia marsuun verrattuna. Mielestäni ihan kelpo vahvistin aloittelijoille, jotka tuskin ovat heti soittoharrastuksen alusta erityisen kriittinen ääntä kohtaan.

No kyllä tuolla nyt soittaa voi mutta kyllä samaan hintaan saa paljon paremmankin vahvistimen (esim. edellä jo monesti mainittu microcube). Ittelläni iski ekan soittovuoden jälkeen hirveä GAS ostaa joku vähän parempi vahvistin, kun pikkasen testailin musakaupassa jotain vähän laadukkaampia vahvareita.

No kyllähän mä sanoin mielipiteeni tuosta jacksonista ja...

Ei niitä parhaan hinta-laatusuhteen omaavia kepukoita ole niin hirveästi. Jos kysytään että mikä on sopivin aloittelijakitara 300e hintaan ja vielä hevin soittoon, niin eipä juuri muita tule mieleen. Uusista puhuttaessa siis.

näinhän mäkin vähän ajattelin. :)

Oijoi, onnittelen. Pukki se sitten osaa valita hyvin.

Kiitoksia vaan. Odotan kyllä helvetin innokkaana että saan tuon classicin näppeihini. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)