Aihe: Kannattaako ostaa ESP-LTD F-2005?
1 2
Defrayer
15.11.2005 02:37:35 (muokattu 15.11.2005 02:38:44)
Todennakoisesti myyn taman nykyisen kitarani pois ja ostan otsikossa nimetyn pelin
(tarkempaa tietoa taalta : http://www.espguitars.com/guitars_anniversary.htm ), jos hyvin kay niin saatan joululahjaksi saada. Lahinna nyt kun on tilaisuus ostaa halvemmalla kun kerran Amerikanmualla asustellaan tama vuosi niin himottaa ankarasti.

Olen ajatellut tilata Music123.com:ista, siella tuota mallia saisi ESP:n F-mallisille kitaroille suunnitellun kovan laukun kanssa hintaan 774.90 dollaria.

Kitarahan on siis LTD:n 30th Anniversary-sarjaa. Onko tuossa jotain minka takia kannattaa harkita oston kannattavuutta? Ulkonako miellyttaa silmaa speksit nayttavat minun silmiini kohtuuhyvilta, mutta niista mina lahinna nyt kysyn teilta joilla on enemman kokemusta kitarakamoista.

Mitenkas tuo mahonki vaikuttaa soundiin, muistaakseni olen kuullut etta kohtuuraskas puulaji (muistaakseni)? Olen kuullu aika ristiriitaisia mielipiteita noista EMG:n 81-mikeista. Metallia soitellaan ja erottelevuutta olisi kiva olla, nykyisessa skitassa on EMG:n H4:t, joten eroa ei kuitenkaan juuri pitaisi olla? Earvanan satula on kait vain plussaa ja kiintea talla on mukava nykyisen lisenssifloikan jalkeen.

Ja viela mainitakseni etta taalla Elyn pikkukaupungissa eika lahimaillakaan ole mahdollisuuksia kitaran testaamiseen.

Lyonko suunnitelmani lukkoon vai harkitsenko uudestaan? Arvoistaisin mielipiteita maustettuna faktalla.
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
Santtu_123
15.11.2005 10:44:43

Moikka,
itelläni on MH-1000, 85 tallassa ja 81 keulilla. 85 tallassa sen takia etten tykännyt 81:n kireistä soundeista vaan halusin "mureutta" soittoon. Kitarassa on mahonki runko ja EMG toimii varsin tyydyttävästi siinä. Mikit ei mene tukkoon millään, kuten käy usein halvemmilla passiivimikeillä, eli erottelevuutta löytyy. Earvana on varmaan paras keksintö sitten itse kitaran jälkeen, kitara on/kuulostaa vireiseltä riippumatta mistä paikasta soitat. Kyllä tuo varmasti on hyvä kitara, itse olen GASittanut Viper 2005:n perään. Alkuun tuossa MH-1000:ssa hieman häiritsi tuo käsitelty kaula mutta akkiä siihen tottui, eikä se ole tahmaantunut yhtään puolentoista vuoden aikana. Itse voisin hyvinkin ostaa tuon F-2005:n kokeilematta kun on kokemusta tosta MH-1000:sta.
Ainiin, vaikka MH-1000 onkin mahonkia, niin hemmetin kevyt on.
Tiedä nyt sitte onko tästä sönkötyksestä mitään apua :) Kannattaa ehkä myös mailata musamaailmaan tuosta hinnasta...
bubi
15.11.2005 13:59:00 (muokattu 15.11.2005 14:02:58)
En tiedä onko asiat muuttunu, mutta ennen ei saanut tuolta tilattua kaikkia tuotteita (mukaanlukien ESP) to "international shipping". niillä on ollut tiettyjä määräyksiä valmistajan suunnalta.

EDIT: tälläistä "Some restrictions on shipping abroad are imposed by the certain manufacturers, for instance Yamaha products can only ship to addresses within the US. Please contact us for details."

eli ei näytä enää olevan ESPtä, mutta kannattaa tarkistaa..
apuri
15.11.2005 14:23:17
Drum City Guitarlandista kannattaa vielä kysyä hintaa ennen kun tilaa tuolta 123:sta

www.drumcityguitarland.com
Rinneto
15.11.2005 16:11:18 (muokattu 15.11.2005 16:11:42)
En tiedä onko asiat muuttunu, mutta ennen ei saanut tuolta tilattua kaikkia tuotteita (mukaanlukien ESP) to "international shipping". niillä on ollut tiettyjä määräyksiä valmistajan suunnalta.

EDIT: tälläistä "Some restrictions on shipping abroad are imposed by the certain manufacturers, for instance Yamaha products can only ship to addresses within the US. Please contact us for details."

Eli ei näytä enää olevan ESPtä, mutta kannattaa tarkistaa..

Mutta... Kirjoittajahan asuu USA:ssa? Ottakaa huomioon addresses within the US..
Defrayer
16.11.2005 00:25:51
Paljon kiitoksia santulle, juuri tallaista kokemusperaista mielipidetta toivoin. Kiitos myos muille vastanneille. Enkohan sita vahitellen ala uskoa etta kyseessa on "se" kitara. Todennakoinen ostaja vanhalle pelille on loytynyt, nyt vain toivomaan parasta ja odottamaan joulua kieli pitkalla :)
bubi
16.11.2005 11:15:34 (muokattu 16.11.2005 11:16:47)
Mutta... Kirjoittajahan asuu USA:ssa? Ottakaa huomioon .

voi perkeles..kaikkia kiireessä ei huomaa..
JonesK
19.11.2005 20:29:42
Itsehän kyseisen lankun ostin tässä noin kuukausi sitten. Alunperin kiinnostus lähti liikkeissä soitellessani halvempia f malleja ja entistä 300 mallia. Tuntuma oli hyvä ja muotokin muista eroava. Alunperin olin jo säästämässä rahaan 300 malliin, mutta se poistui myynnistä uudemman 400 tieltä ja myöhemmin tuli myös f-2005.

Speksit olivat juuri sitä mitä etsin, alun suunnitelman jälkeen tajusin etten halua floikka kitaraa ibanez rg270dxbk:ni lisäksi, joten testailin satunnaisesti kiinteätallaisia ltd:itä. Tuntuma halvemmissakin f-malleissa tuntui niin itselleni sopivalta että en olisis millään malttanut odottaa tapaavani f-400fm tai f-2005 mallia. Musamaailmaan kun 2005 saapui menin heti testailemaan.

Se on todella kevyt kitara, jopa mielestäni kevyempi kuin kaverini ltd dv-8. Kaula on erittäin soitettava, varsinkin kun oma tyylini ei ole mitään ynkän suuntaista vaan ennemmin heavyrock ja metal runttausta. Vähän paksumpi kuin Ibanezissa tottumani ohut kaula, mutta silti profiili on mielestäni parempi kuin monissa tapaamissani paksuissa ltd:issä. Lähimpänä tunnelmaan pääsin viperissä, mutta silti en siihen olisi tyytyväinen. EMG-81:sistä kaikilal taasen on omat mielipiteensä ja itse ajattelin etsiä säröpedaalin h&k edition blonden kaveriksi. En tiedä onko hinta näille spekseille ylihintainen kun saatavuuskaan ei ole kehuttava, mutta kyllä kitara on niin unelma soittaa ettei sitä voinut kaupan hyllylle jättää.

Olisin ehkä mieluummin ottanut f-400fm mallin noin esteettisyyden vuoksi mutta en halunnut alkaa tilamaan yksilöä mistään. Tietämättömämpi voisi sanoa että kitara on muovia koska mattamusta ja todella kevyt :D Testailu ja yhteiselämä jatkuu joten tässä vaiheessa ainakin tuntuu vielä tyytyväiseltä ostokselta.
luopio
19.11.2005 22:40:15
Jos USAssa asuisin käyttäisin tilanten hyväkseni ja ostaisin eBaysta halvalla helposti hyvän kitaran!!
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Rinneto
19.11.2005 22:45:20
Jos Suomessa asuisin käyttäisin tilanten hyväkseni ja ostaisin eBaysta halvalla helposti hyvän kitaran!!
Defrayer
20.11.2005 05:16:38
Jos USAssa asuisin käyttäisin tilanten hyväkseni ja ostaisin eBaysta halvalla helposti hyvän kitaran!!

Maarittele hyva kitara.
luopio
20.11.2005 11:50:54 (muokattu 20.11.2005 11:51:49)
Maarittele hyva kitara.

Jenkki-jackson tai ESPeeltä Standard-sarjan kitara. Ovat jonkin verran eri luokkaa ku nuo ltdeen ruoskat. Niitä lähtee siellä suhteellisen usein reilusti alle tonnilla.

EDIT. Siis jos tuon tyyppistä heivkitaraa etsit.
Invader
20.11.2005 15:14:38

Meinasin postata just saman. Jenkki-Jacksoneita lähtee ihan järjestään sellaiseen 800 taalaan eBay:sta. Jos itse jenkeissä asuisin niin ostaisin parikin kappaletta.
Tai sitten ei..
luopio
20.11.2005 15:33:53
Meinasin postata just saman. Jenkki-Jacksoneita lähtee ihan järjestään sellaiseen 800 taalaan eBay:sta. Jos itse jenkeissä asuisin niin ostaisin parikin kappaletta.

Jep, ei tartte hermoilla valtameren yli postituksen kanssa, eikä muunkaan tuohon lähettämiseen liittyvän kanssa ja jos sattuu löytymään samasta osavaltiosta voi vaikka hakea. Sitten vaan kitara kainalossa kotiin.
Invader
20.11.2005 16:08:29
Jep, ei tartte hermoilla valtameren yli postituksen kanssa, eikä muunkaan tuohon lähettämiseen liittyvän kanssa ja jos sattuu löytymään samasta osavaltiosta voi vaikka hakea. Sitten vaan kitara kainalossa kotiin.

Ja jos esim vaikka jenkki-Jacksonista haluaa sitten täällä Suomessa päästä joskus eroon niin 100% varmuudella saa siitä vähintäänkin omansa pois ja erittäin todennäköisesti vielä voittoakin aika lailla.

Meni ehkä hieman off-topiciksi, mutta kysyjälle sen verran tästä aiheesta että kannattaa harkita myös käytettyjen markkinoita. Sieltä kun saattaa tuon F-2005:n hinnalla saada tuplasti kalliimpaa tavaraa käytettynä.
Tai sitten ei..
Apogiffa
20.11.2005 17:04:52
Aion minäkin vähän poiketa aiheesta, kun en tätä varten viitsinyt ihan uutta ketjua tehdä.

http://www.espguitars.com/guitars_max.htm
Tuolta LTD MC-200, eli kitara ilman lippua. Älkää tällä kertaa puuttuko kitaran ulkonäköön, siihen kuinka ruma se teidän kaikkien mielestänne mahdollisesti on ja niin pois päin. Haluaisin kysellä kokemuksia? Jos edes jollain on laitteisto samanlaista kuin tuossa Cavalera-mallissa, niin olisi kiva kuulla, millainen ote siinä on? En soita varsinaisesti mitään ruuhkaista ynkkaa. Vedän hyvin paljon ilokseni perusmetallisia riffejä ja fiiliksen mukaan harjoittelen erilaisia thrash-riffejä ja semmoisia.

Jos nyt sillä on hirveästi väliä, niin voisihan tässä vielä mainita, etten ole aloitteleva kitaristi kuitenkaan. Löytyy kokemusta Ibanezin RG-sarjasta, sieltä hieman paremmasta päästä. Siihen olen ehdottoman tyytyväinen edelleen, mutta mielenkiinto, uudet elämykset ja rakkaus kitaroita kohtaan vetää aina välillä puoleensa. Nyt kun vielä olisi rahkeetkin tuommoisen pelin ostamiseen. Musamaailmasta lähtisi n. 500 eurolla.
Defrayer
21.11.2005 00:47:08 (muokattu 21.11.2005 00:48:59)
Jenkki-Jacksoneita lähtee ihan järjestään sellaiseen 800 taalaan eBay:sta. Jos itse jenkeissä asuisin niin ostaisin parikin kappaletta.

Hmm, anteeksi tietamattomyyteni, mutta mita malleja/sarjaa talla Jenkki-Jacksonilla tarkoitetaan?

EDIT: Mahdollisesti tuota USA Select-sarjaa?
Invader
21.11.2005 00:53:47
Hmm, anteeksi tietamattomyyteni, mutta mita malleja/sarjaa talla Jenkki-Jacksonilla tarkoitetaan?

EDIT: Mahdollisesti tuota USA Select-sarjaa?

Sitäpä juuri. Pirun laadukkaita kitaroita, tehdään samassa verstaassa ja samojen henkilöiden toimesta kuin Jackson Custom Shop-kitarat.
Tai sitten ei..
Defrayer
21.11.2005 04:18:53 (muokattu 21.11.2005 05:29:44)
Sitäpä juuri. Pirun laadukkaita kitaroita, tehdään samassa verstaassa ja samojen henkilöiden toimesta kuin Jackson Custom Shop-kitarat.

Hmm, tuolla eBayssa olisi tuon sarjan RR1 myynnissa hintaan $720, laukun kanssa, huutoaikaa 2 paivaa. Olisiko hyva diili? Paljonko enemman tuohon viela kannattaa panostaa? Vanhemmilta tuskin heruu enempaa kuin 1000 dollaria, jos sitakaan.

Vanhemmat voi kylla olla aika vaikea vakuutella ostamaan noin lyhyella varoitusajalla kaytetty kitara, kun ei ne niin paljoa ymmarra tallaisten asioiden tarkeydesta.

EDIT: No kiva, mitenkas edes rekisteroidyt kun olen 16 vuotta. Vanhempiin pitaisi vedota. Antakaa minulle hyvia syita milla saisi niiden paat kaantymaan, kertokaa kaikki tuosta kepista, 2 paivaa aikaa.

EDIT: Linkkia tuotteeseen: http://cgi.ebay.com/Jackson-USA-Sel … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)