tommi_899 15.11.2005 14:08:20 | |
---|
Uutta kitaraa metsästän siis kuumeisesti, tässä on tullut muutama merkki/malli mieleen. kokemuksia näistä? muita ehdotuksia?, ja jos löytyyn niin linkkiä muihin keskusteluihin voi laittaa myös. Tokai LS-sarja Gibsoneita (SG,Flying v,faded) Ibanez RG:itä (2570,??) Schecter c-1 classic (tai joku muu) Esp-ltd-400/1000 sarjalaisia
-tommi- |
-K- 15.11.2005 14:18:35 | |
---|
En minä kyllä lähtisi uutta metsästämään tuolla hintaa. Käytettyjä löytyy jo joka lähtöön. Esim ibanezilta saa etsiä kunnon RG:eitä, siis ennen vuotta 2002 tehtyjä prestigejä, löytyy pulttikaulaa ja neck thrua. Sitten on vielä S-sarjat ja JEMit. LTD-kamatkin voi unohtaa, sillä tuolla summalla voi löytyä jo käytetty ESPkin. Torilla oli mm. yksi M-1 alle tonnnilla. Gibsonin faded sarjaa voi löytyy jo siihen 700e hujakoille, vaikka aika korkea hinta tuokin on, kun uutta saa 850e. Ei suotta elämys. |
JuSu 15.11.2005 14:29:04 (muokattu 15.11.2005 14:30:45) | |
---|
Tokai LS-sarja Gibsoneita (SG,Flying v,faded) Ibanez RG:itä (2570,??) Schecter c-1 classic (tai joku muu) Esp-ltd-400/1000 sarjalaisia Tuossa on jo ominaisuuksiltaan kovin erilaisia kitaroita. Jos tällä hetkellä ainoa hakukriteerisi on hinta, on sulla melkoinen urakka edessäsi, eikä täältäkään kovasti voida neuvoja antaa. Tarjontaa on liikaa. Koita vähän kaventaa kriteereitäsi. Tarvitseko vibrakampea? Jos, niin tarvitsetko floikkaa? Minkälaista mikitystä, kahdella humbuckerilla, tallahumbucker + yksikelaisia, jotain muuta? Liima- vai pulttikaulaa, vaiko kaula läpi rungon? Pitkää (25.5") vai lyhyttä (24.75") skaalaa, vai jotain siltä väliltä? Millaiseen musiikkiin ylipäätään kitaraa olet hankkimassa, pitäisikö olla esim. selkeästi metallikeppi vai enemmän all-round -soitin, vähän kaikkeen? Jne jne... Tonnilla saa jo ihan loistavia soittopelejä uutenakin, käytettynä vieläkin parempia. Täytyy vain tietää, mitä hakee. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
tommi_899 15.11.2005 15:47:57 | |
---|
Tuossa on jo ominaisuuksiltaan kovin erilaisia kitaroita. Jos tällä hetkellä ainoa hakukriteerisi on hinta, on sulla melkoinen urakka edessäsi, eikä täältäkään kovasti voida neuvoja antaa. Tarjontaa on liikaa. Koita vähän kaventaa kriteereitäsi. Tarvitseko vibrakampea? Jos, niin tarvitsetko floikkaa? Minkälaista mikitystä, kahdella humbuckerilla, tallahumbucker + yksikelaisia, jotain muuta? Liima- vai pulttikaulaa, vaiko kaula läpi rungon? Pitkää (25.5") vai lyhyttä (24.75") skaalaa, vai jotain siltä väliltä? Millaiseen musiikkiin ylipäätään kitaraa olet hankkimassa, pitäisikö olla esim. selkeästi metallikeppi vai enemmän all-round -soitin, vähän kaikkeen? Jne jne... Tonnilla saa jo ihan loistavia soittopelejä uutenakin, käytettynä vieläkin parempia. Täytyy vain tietää, mitä hakee. JuSu joo tiedän, on laidasta laitaan tossa kitaroita. floikka olisi ihan mielenkiintoinen, koska en ole koskaan omistanut floikallista kitaraa ja kiinnostaisi tutustua lähemmin sellaiseen(mutta ei toki pakollinen), 2x humbucker, liimakaula tai läpi rungon. lespan skaala on mulle se tuttu, mutta esim prs:n skaala tuntui myös hyvältä (kielet vähän kireämmällä). oma bändi soittaa lähinnä sellaista sentenced tyyppistä meininkiä, mutta punk/rock pitäisi kanssa mennä, eli monipuolisuus plussaa. |
JuSu 15.11.2005 15:55:59 | |
---|
2x humbucker, liimakaula tai läpi rungon. lespan skaala on mulle se tuttu, mutta esim prs:n skaala tuntui myös hyvältä... sentenced tyyppistä meininkiä, mutta punk/rock pitäisi kanssa mennä... PRS SE Custom? http://www.prsguitars.com/showcase/current/secustomgray.html Ei taida olla vielä rantautunut Euroopan ja Suomen markkinoille, mutta ainakin on mun mielestä paljon paremman näköinen kuin aikaisemmat SE:t . Soittotuntumasta sitten ei voi sanoakaan mitään, kun en ole testannut. Hinta jää varmasti alle tonnin. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Nopeasti selailtuna et sulkenut stratocasteriakaan pois. Vaihdat siihen vielä tallahumpparin (kelat päällekkäin tietty) niin on melko mainio monitoimivehjes. Tokain japsi-ls ei myöskään huono vaihtoehto, eikä gibsonin lp studio jos satut löytämään hyvän yksilön. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
tommi_899 15.11.2005 16:05:34 | |
---|
PRS SE Custom? http://www.prsguitars.com/showcase/current/secustomgray.html Ei taida olla vielä rantautunut Euroopan ja Suomen markkinoille, mutta ainakin on mun mielestä paljon paremman näköinen kuin aikaisemmat SE:t . Soittotuntumasta sitten ei voi sanoakaan mitään, kun en ole testannut. Hinta jää varmasti alle tonnin. JuSu ai tuollainenkin on olemassa, noita aikasempia (tremonti/santana) keppejä kuolasinkin jo, niissä soitto tuntuma todella hyvä. onko tietoa koska tulee noita? |
-K- 15.11.2005 16:06:17 | |
---|
PRS CE 22 on näkynyt KÄYTETTYNÄ semmoiseen 1200-1300 euroon. Aika peruskitara, toki laadukkaan oloinen. Itsellä oli joskus jopa kotona kokeilussa, hajoilin vaan pyörivään mikivalitsimeen ja näin ollen peli jäi kauppaan. Ei suotta elämys. |
G-mies 15.11.2005 16:11:37 | |
---|
onko tietoa koska tulee noita? Amerikan palstoilla sanottiin että joulukuussa pitäisi siellä tulla myyntiin, Euroopassa mennee ensi vuoden puolelle. "Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now." |
McNulty 15.11.2005 16:16:31 | |
---|
Amerikan palstoilla sanottiin että joulukuussa pitäisi siellä tulla myyntiin, Euroopassa mennee ensi vuoden puolelle. tuo cherry sunburst on komia! |
hjukke 15.11.2005 16:20:53 | |
---|
Nyt kun tuon PRS:n katsastin, ainakin näyttää hyvältä. Saattaa olla kova luu kun tulee markkinoille, malliston muiden kapuloiden painiessa hiukan korkeammassa sarjassa. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
tommi_899 15.11.2005 17:39:44 | |
---|
jos prs:ssä on tatsi lähelläkään SE tremontin ja santanan niin tuo kyllä löytää tiensä mun omistukseen :) |
elbowski 15.11.2005 17:42:25 | |
---|
PRS SE Custom? http://www.prsguitars.com/showcase/current/secustomgray.html Ei taida olla vielä rantautunut Euroopan ja Suomen markkinoille, mutta ainakin on mun mielestä paljon paremman näköinen kuin aikaisemmat SE:t . Soittotuntumasta sitten ei voi sanoakaan mitään, kun en ole testannut. Hinta jää varmasti alle tonnin. JuSu G.A.S! Tuota kun vain saisi black cherry-värityksellä... Juu, mutta mie kannatan noita LTD:n 1000-sarjalaisia. Huippuja. Why don't you take some responsibility?
You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
|
tommi_899 16.11.2005 17:04:50 | |
---|
|
Dinorocker 16.11.2005 18:22:47 | |
---|
Torillakin on aika kiva valikoima tuohon budjettiin, muutama Gibsonkin.. Outrider |
Kasperi Tervonen 16.11.2005 18:57:35 | |
---|
Tollasen Schecter C-1 Classicin mä ajattelin itse hankkia. Mielestäni paras testaamani kitara, jonka saa uutena alle tonnilla. Märkyys on kosteuden sielu. |
mech 17.11.2005 09:56:49 | |
---|
mistä saa schecterin classicceja alle tonnilla? |
JuSu 17.11.2005 10:33:07 | |
---|
mistä saa schecterin classicceja alle tonnilla? No melkeinpä mistä vaan, mikä noita myy. Soundatan listahinta C-1 Classicille on 1100 euroa, tuon saa ihan varmasti tingattua alle tonnin. Itseasiassa, jos ei saa tingattua alle yhdeksänsadan, on syytä vaihtaa liikettä. Itse kävin n. vuosi sitten kyselemässä kyseisestä liikkeestä G&L Tribute S-500 kitaraa. Listahinta 799,- , omaksi olisi kitara lähtenyt 595,- . Eli n. 25 pinnaa lähti hinnasta pois sillä, että viitsin sanoa yhden lauseen: "Millähän hinnalla tuo lähtisi mukaan?". En kuitenkaan ostanut, mutta eipä se hinnasta ollut kiinni. Musakaupasta ei koskaan, _ikinä_ , tarvitse ostaa mitään listahinnalla. JuSu In Memoriam - Dumb.
R.I.P. |
Kasperi Tervonen 17.11.2005 15:44:26 | |
---|
mistä saa schecterin classicceja alle tonnilla? No melkeinpä mistä vaan, mikä noita myy. Soundatan listahinta C-1 Classicille on 1100 euroa, tuon saa ihan varmasti tingattua alle tonnin. Itseasiassa, jos ei saa tingattua alle yhdeksänsadan, on syytä vaihtaa liikettä. No mulle se soundatan myyjä lupasi myydä classicin hintaan 880 e. Ei pitäisi olla ongelma saada alle tonnilla. Märkyys on kosteuden sielu. |
Olli S. 17.11.2005 16:15:11 | |
---|
jos prs:ssä on tatsi lähelläkään SE tremontin ja santanan niin tuo kyllä löytää tiensä mun omistukseen :) Näyttäisi olevan sama kaulaprofiili ja skaala kuin Santanassa, niin varmastikin tuntuu samalta soittaa. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |