Aihe: Taman kapulat.
1 2
jussiohman
07.07.2003 13:45:24
Tossa alla onkin jo topikki kapuloista, mutta:
Mulla on vakiintunut käyttöön tämmöset Taman Oak- kapulat jotka maksaa Niskasella 10e. Että semmosta mietin, että missä laatu/kestävyys luokassa näissä liikutaan kun en ole paljoa perehtynyt eri kapuloihin. Onko Vic Firthit tai Zildjianit parempia ja minkä hintaisia hyvät kapulat yleensä on? Tai ne mitä te käytätte. Kiitokset.
Jos katsoo pöydällä olevaa kahvikuppia tarpeeksi kauan ja miettii että se alkaa liikkumaan, voi sen todella nähdä liikkuvan.
fox
07.07.2003 13:50:45

Onko Vic Firthit tai Zildjianit parempia ja minkä hintaisia hyvät kapulat yleensä on? Tai ne mitä te käytätte. Kiitokset.

Taman HM-2 :set yleensä. Zildjianin kapuloita joskus harvoin. Vastaan tähän että Tama. Liikkeen setä kertoo hinnan..=) (riippuu niin paljon että ostatko yhden kapulasatsin, tunteeko liikkeen setä sinut ennestään ym.)
EH
07.07.2003 14:01:59
Itse käytän Taman Japanese Oak 5A-mallia ja voin kyllä sanoa, että ovat parhaat kapulat sekä tuntumaltaan että kestävyydeltään mitä olen kokeillut. Täälläpäin maksavat 12 euroa pari, mikä on suunnilleen keskiarvo, jossa keppien hinnat pyörivät (Pro-Mark, Vic Firth, Tama, Zildjian) ainakin niissä musiikkiliikkeissä missä olen itse käynyt. Kaverialennukset ja muut ovat tietenkin erikseen, kuten fox jo mainitsikin.

Olen muuten huomannut, että Taman kapuloiden pinta on paljon sileämpi kuin esim. Pro-Markin. Ennen kun soittelin Pro-Markeilla niin välillä oli käsissä haavoja hankaamisesta. Nyt kun olen puolisen vuotta Tamoilla soitellut ja kokeilen Pro-Markia, niin niiden pinta tuntuu suorastaan rosoiselta. Ovatko muut huomanneet tällaista?
Mitä tapahtuu, jos säikähdät puolikuoliaaksi kahdesti?
Mikko A
07.07.2003 14:19:07

Olen muuten huomannut, että Taman kapuloiden pinta on paljon sileämpi kuin esim. Pro-Markin. Ennen kun soittelin Pro-Markeilla niin välillä oli käsissä haavoja hankaamisesta. Nyt kun olen puolisen vuotta Tamoilla soitellut ja kokeilen Pro-Markia, niin niiden pinta tuntuu suorastaan rosoiselta. Ovatko muut huomanneet tällaista?

Kyllä olen. soittelin kaksi ensimmäistä vuotta pro markilla ja rakkoja oli käsissä jatkuvasti (vaikkakin tekniikka oli silloin yhtä surkea kuin Pro markin palikat). nykyään olen vakiintunut Vic Firthin american classic 5A:han eikä yhtään rakkoa oo näkyny pitkiin aikoihin.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
miän vain
07.07.2003 14:48:42

Pro Mark, hyi hitto. Yhdyn edellisiin. Onneksi on muitakin merkkejä.

Tammiset Tamat olen huomannut hyviksi ja kestäviksi - ja halpojakin ovat, alta 8e pari Levytukussa.

Niillä 5A-malleilla enimmäkseen, ja joskus 214B tai 214P.

Tammi on siitä kiva että se kestää. Kyllähän noilla Viceillä ja Zildjianeilla on hyvä soitaa, mutta ei mulla oo varaa niin usein uusia hankkia. Ne menee aina poikki siitä ohuimmasta kohdasta, vähän tipin jälkeen.
O jee! *NAX*
Outkast
07.07.2003 14:50:45
Heh itsellänikin on parhaillaan kädet rakoilla pro-markkien takia...
bluesman86
07.07.2003 15:42:48
mä käytän pro markin lathami mallin kapuloi, sopii meikäläiselle kun nenä päähä. ei oo mulle ainakaa tullu rakkoi pro markin kepeist en tiä si tuleeks niist perus malleist?
Rock Rock
fox
07.07.2003 17:56:13

Tammi on siitä kiva että se kestää. Kyllähän noilla Viceillä ja Zildjianeilla on hyvä soitaa, mutta ei mulla oo varaa niin usein uusia hankkia. Ne menee aina poikki siitä ohuimmasta kohdasta, vähän tipin jälkeen.

Onko sulla miän vain menny ihan ns.suoraan poikki Zildjianin kapula? Meinaten mulla meni enkä tähän päivään ole voinut päätellä että miksi?? Aivan normaalissa hitaahkossa pluusissa meni kuin pihdeillä katkaistuna ja oli suoraa paketista - pojille ehdin brassailemaan että kattokaas, meikäläinen on taas investoinu musiikkitarpeisiin. Pellin reunaan en "kanttilaakia mättötyyliin" lyönyt... outo oli juttu, perin outo ja mieltäni vaivaava..
Mikko A
07.07.2003 18:10:29
Onko sulla miän vain menny ihan ns.suoraan poikki Zildjianin kapula? Meinaten mulla meni enkä tähän päivään ole voinut päätellä että miksi?? Aivan normaalissa hitaahkossa pluusissa meni kuin pihdeillä katkaistuna ja oli suoraa paketista - pojille ehdin brassailemaan että kattokaas, meikäläinen on taas investoinu musiikkitarpeisiin. Pellin reunaan en "kanttilaakia mättötyyliin" lyönyt... outo oli juttu, perin outo ja mieltäni vaivaava..

Mullon kans menny naps-poikki Zildjianin kepukka. oli ensimmäinen ja viimänen kerta kun niihin kajosin.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
fox
07.07.2003 18:33:35

Mullon kans menny naps-poikki Zildjianin kepukka. oli ensimmäinen ja viimänen kerta kun niihin kajosin.

Pistipä tuo myös meikäläisen ajattelemaan et tulikohan soitettua kahdet treenit Zildjianin kapuloilla: ensimmäiset ja viimeiset. Pahus kun ne ei ollu edes halpoja...*niisk*...
EH
07.07.2003 19:47:19
Mutta ne taipuu jo viikossa kahdessa (riippuu miten usein reenaa) kiltissäkin soitossa käyriksi. Että ihan miltä itsestä tuntuu. Jos tarkoitus on se, että kapulat säilyttävät muotonsa ja fiilis ja tuntuma pysyy samana, niin silloin ei kannata Tamoilla leikkiä.

Ps. Käyrillä kapuloilla hankit itsellesi helpoiten niitä rakkoja!!

Onko noin? Itse en kyllä ole mitään huomannut. Mitä malleja olet Tamalta kokeillut? Ettei vaan olisi maanantaikappale ollut kyseessä...
Mitä tapahtuu, jos säikähdät puolikuoliaaksi kahdesti?
Wiitala
07.07.2003 20:10:06 (muokattu 07.07.2003 20:11:51)
Onko noin? Itse en kyllä ole mitään huomannut. Mitä malleja olet Tamalta kokeillut? Ettei vaan olisi maanantaikappale ollut kyseessä...

Siis kyse ei ole mistään yhdestä parista, vaan aikoinani musiikkiopistossa opettaja päätti mitä kapuloita piti tunneilla käyttää. Meikäläisen kohdalla se päätyi Taman Oak 215P:n. Niillä tuli soitettua vuosi pari, mutta sitten alkoi muut kapulat kiinnostamaan, ja kokeilin ensin Oak 214P:tä ja Oak 213P:tä, sitten kaupassa vielä koitin kädessä 216P:tä. Tottakai mitä ohuempi keppi, sitä helpommin taipuu, mutta ikinä en enää Taman tikkuihin koske. Ja siis kyseessä on ihan perusmalli, ei PowerTools eikä japanese.

Edit: Niin siis olen itse soittanut vain Taman tammikapuloilla, muista en osaa sanoa.
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Bacchus
07.07.2003 21:48:44
Taman Oak 5B nylon-kapulat ostin ihan testailumielessä, ja hyvin ovat pelittäneet. Pirun kestävät, tosin ehkä vähän turhan painavat. Ennen käytin Big Stickejä, enää en niihin kajoa. Paskaa laatua olivat, vaikka niitä monella palstalla onkin kehuttu.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Alpha
08.07.2003 00:29:57
Boikotoikaamme Zildjianin palikoita...

Liikkeessä ei edes uskottu, et oli normaalissa soitossa menneet...tai siis toinen meni. Pari päivää ne kesti...
Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever...
Mikko A
08.07.2003 00:44:38
Boikotoikaamme Zildjianin palikoita...

Liikkeessä ei edes uskottu, et oli normaalissa soitossa menneet...tai siis toinen meni. Pari päivää ne kesti...

joo, boikotoidaan vaan, mutta boikotoidaan samalla myös pro markia. Tai boikotoidaan ihan mitä vaan, ei siitä oo kuitenkaan mitään hyötyä. jos joku käyttää Zildjianin/Pro markin keppejä niin sitä vihataan ja haukutaan. So? Niinhän vihataan ja haukutaan kaikkia niitäkin jotka todella osaavat soittaa, right?!
fox
08.07.2003 01:30:47

joo, boikotoidaan vaan, mutta boikotoidaan samalla myös pro markia. Tai boikotoidaan ihan mitä vaan, ei siitä oo kuitenkaan mitään hyötyä. jos joku käyttää Zildjianin/Pro markin keppejä niin sitä vihataan ja haukutaan. So? Niinhän vihataan ja haukutaan kaikkia niitäkin jotka todella osaavat soittaa, right?!

Boikotti ynnä kaikkinainen muu dissaus vain ja ainoastaan nimen vuoksi ei ainakaan minun mielestäni ole järkevää, jos tuota meikäläisen sivua vilkaiset niin huomaat että Zildjianin pellit ovat kovin mieluisia. Kapuloista nyt oli kyse, ja, luvalla sanoen varsin kelvottomista sellaisista. Kolme-neljä sälliä jo het ilmoittautunu joilla on salakavalasti palikka pätkiintynyt. Ehkä saunaörkki, ehkä huono puuaines syynä... Lisäksi rohkenen olla sitä mieltä että Zildjian, ei Avedis eikä myöskään veljensä Kerope, eikä myöskään heidän perikuntansa jäsenistä ainoakaan ole noita kapuloita valmistanut, ehei, ne on ostettu joltain alihankkijantapaiselta myytäväksi tehtaan nimellä. Nyt niissä vaan on jotain vikaa, mikä on tietoon saatettava. Itselläni on muutaman vuoden kokemus rumputaiteilusta joten pystyn hieman päättelemään menikö palikka p-skaks omasta syystäni. Tämä Zildjianin kunniakkaalla nimellä koreassa paffikuoressa myyty rumpukapula meni poikki kuin konsanaan en ole palikan poikki menneen havainnut. Yhä suuremmin tämä mysteeri mua vaivaa varsinkin kun rumpalikolleegoilla vastaavia ilmiöitä havaitsen tapahtuneen. Taidan soittaa manaajalle... =)
manix
08.07.2003 01:59:01 (muokattu 08.07.2003 01:59:38)

Zildjianin kapulat on hyvällä omallatunnolla ja puhtaallaa faktalla ainoat kapulat jotka olen saanut useasti kappaleiksi ilman että omalla soittotyylillä olisi osuutta asiaan. Ja näin ollen en kyseisiin paskoihin koske enää ikinä jos sen vapaalle tahdollani voin välttää.
"Strangelove, dance the Dividing Line" - Dark Tranquillity
Buusteri
08.07.2003 02:10:28

Joskus ostin Zildjianin vakiot B5 kepit. Kestivät pari päivää ja sitte tosiaan viistosti keskeltä katkipoikki.. Sen jälkeen en ole niihin keppeihin kajonnut. Nykyään käytössä Taman ja Vic Firthin keppejä ja kyllä kestää!
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
Alpha
08.07.2003 03:19:19
Juu toi Pro Mark oli se mitä tarkotin tuolla jossain muualla sillä Power-mitä-nyt-lienee palikoilla...

Vai oliko sittenkin Power Tools kepit...

Anyway kummatkaan ei kestä...
Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)