Aihe: olisin ostamassa bongorumpuja, apua kaipaisin!
1
Jorte Kariko
15.11.2005 11:54:51
moro!

Olisin siis ostamassa jonkun näköisiä ja kokoisia bongorumpuja lahjaksi likkakaverille, mitkä olisivat hyvät suhteutettuna hintaan/soittotaitoon. Itse en ole soittanut eikä tyttöystäväkään,Itse vain soitan kitaraa joten ei ole hirveästi tietoa kyseisistä soittimista. halvat tarvis olla jottei menisi ihan rahat hukkaan jos vaikka toi soittamisen into laskee.. jos voisitte kertoa hyviä merkkejä tai ihan mitä vaan kunhan vaan jonkun näköistä apua saisin tähän mysteeriin:)
-Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä.
Wiitala
15.11.2005 14:28:45 (muokattu 15.11.2005 14:41:36)
Itse bongoista en osaa neuvoa hyvää ja halpaa - jos sellaista on edes olemassakaan, mutta soittomukavuuden puolesta voisin puhua sanasen. Mainitsin jo jossain kirjoituksessa aiemminkin, että yksi "aloittelijan" ongelma on tietenkin tekniikan puute - tottakai, koska sitähän aloittaessa harjoitellaan. Tässä nyt seuraa kaksi esimerkkiä:

http://www.thomann.de/thoiw3_millenium_mb202hnt_bongoset_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_mplus_nino3wrbk_bongoset_prodinfo.html

-Ylemmässä linkissä Millenium-bongoissa tuo vanne on suora, ja nousee hyvinkin korkealle suhteessa kalvon pintaan.
-Alemmassa Meinlin bongoissa tämä vanne on kääntämällä saatu hyvinkin paljon kauemmas kalvon pinnasta.

Jos tekniikka ei ole kunnossa, niin tuohon pystymallin vanteeseen satuttaa näppinsä hyvinkin helposti. En nyt väitä että kaikki "pystyvanteiset" bongot olisivat dadaa, mutta yleensä "expensive"-hintaisia bongoja käyttävät tekniikaltaan pro-tasoa olevat ihmiset, ja toisekseen sen hintaisissa vehkeissä yleensä pystymallinenkin vanne on saatu suunnitteluun uhratuilla euroilla laskettua ihmismäiselle korkeudelle.

Yleisesti voisi taas kerran julmasti ajatella että hinnastahan se hyvyys näkyy. Valitettavan totta. En siis tämän enempää osaa auttaa, valitan, mutta tuohon yllämainittuun ongelmaan olen itsekin sekä soittokavereiden kanssa törmännyt. Saa vapaasti olla eri mieltä, tietenkin... : )

-Tatu

Okei, lisään nyt kuitenkin pari esimerkkiä eri vaihtoehdoista - mielipiteilläni höystettynä, tietenkin. :) Tässä nyt kolme eri hintaista:

http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_bongoset_b_prodinfo.html
Mielipide 1 : Älä missään nimessä.

http://www.thomann.de/thoiw3_mplus_nino3wrbk_bongoset_prodinfo.html
Mielipide 2 : Hinnan kuvittelisin vastaavan budjettiasi, mutta kannattaa tarkistaa ettei tämä "Ninjo"-merkintä tarkoita jotain pikkulapsille tarkoitettua minimallia.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-129845.html
Mielipide 3 : Tämä nyt saattaa jo ylittää budjetin, mutta kuitenkin. Tuossa pystymallinen vannekin näyttää mukavammalta kuin tuolla ylemmissä Milleniumeissa, mutta kokeilla kannattaa silti. Jos hampurilaisiinkin laitetaan hammastikkuja, niin miksei bongojakin vähän "tuunattaisi" kuvauksia varten... ; )

Ehkä fiksuinta on marssia hyvään musiikkikauppaan, ja katsastaa rehellisesti mitä siellä on, ja valita mikä vastaa odotuksia eniten. Mielipiteet ovat silti vain mielipiteitä - olivat sitten oikeita tai vääriä.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Wiitala
15.11.2005 14:47:00 (muokattu 15.11.2005 14:48:25)
Tulin tossa äsken miettineeksi että kyllä noissa intia/afrikka kaupoissa missä myydään kaikkea heidän kulttuurinsa esineitä, niin näin kyseessä olevassa kaupassa ( tampereen asematunnelissa ) myynnissä tämmöisiä jotain bongorumpuja, niin...

Tästä on itsellä monia eriäviä mielipiteitä. Jyväskylän vastaavassa paikassa "Mangossa" on myynnissä kaiken maailman hilavitkuttimia härpättimineen. Jotain aarteita olen sieltä löytänyt, mutta suurin osa on kyllä valitettavasti koriste-esinetasoa. Kyllähän sitä koriste-esineeksi voisi "reilun kaupan" tamburiinin ostaa, mutta soittimeksi siitä ei ehkä kuitenkaan ole. Ja jos "koristesoitin" maksaa tuplasti kuin vastaava enemmänkin käyttötavaraksi tehty "länsimainen" soitin, niin täytyy kysyä että haluaako ostaa itselleen hyvän mielen vaiko toimivan soittimen.

Mutta kuitenkin, paljon olen kaikkea helistintä jne. tuolta kyseisestä putiikista kantanut kotiin (maksanut myös), mutta hinta oli kyllä joissain tapauksissa laatuun nähden aika suolainen... Mutta saipahan ainakin myyjättäreltä hymyn kaupan päälle. Sitä ei aina musiikkikaupoissa saa. : )

Mutta edelleen, kannattaa luottaa näppituntumaan. Se on paras tuntuma se! Onnea metsästykseen!

-Tatu
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
fox
15.11.2005 14:47:25

mietin vaan että onkohan niistä johonkin vai onko ne vaan tehty sinnepäin? ainahan niitä voi mennä kokeilemaan ja päättää sitten, mutta tuli vaan mieleen ja ei ne siellä hirviän kalliita ollut.

Se täytyy itte ratkaista..toki saattaa olla hyviäkin, mutta valitettavan usein jotain matkamuisto-lelu akselilla pyöriviä.. LP:n bongot on ihan kova sana, ikävä kyllä hieman hintavia..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Jorte Kariko
15.11.2005 15:08:50 (muokattu 15.11.2005 15:09:28)
Se täytyy itte ratkaista..toki saattaa olla hyviäkin, mutta valitettavan usein jotain matkamuisto-lelu akselilla pyöriviä.. LP:n bongot on ihan kova sana, ikävä kyllä hieman hintavia..

näin on! itsehän ne "bongot" täytyy käydä tsekkaamassa, tarkistin nuo LP:n Bongot niin...olipas hintaa:) en ihan viitsisi ostaa, paitsi jos olisin Ollilan Jorma:) kun ei tuosta minnuun neidistä oikein tiedä että soittaako se vielä ensi vuonna niitä bongoja, kun synttärilahjaksi ajattelin...paitsi jos sitten ajattelee sillain että haluais itse soitella nillä niin sitten vois harkita vähän laadukkaampaa hmm....:) ei vaan! siispä väsään itse bongot lastulevystä ja oravan nahasta eiks yeah:) mutta täytyy mennä kiertelemään musiikkiliikkeitä ja noita hilavitkutin kauppoja toivotaan että jotain löytyy.
-Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä.
arse
15.11.2005 16:36:20

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-129845.html

Näitähän se minäkin ehdottaisin. Tuolla LP:n Matador -sarjalla on yllättävän hyvä hinta-laatu -suhde, hyvä niillä on vetää. Hyviä kokemuksia on ko. bongoista ja muistakin peleistä.
Nuo Meinlin Niñot sen sijaan vaikuttavat aika epäilyttäviltä. Kannattaa ostaa bongot, jotka kuulostavat bongoilta.
Rumba on paskimmillaankin parasta.
HCW
15.11.2005 20:08:59
Mulla olisi LP:n generation II mahdollisesti myynnissä.

Laatua ovat.
Rek-tum-ta-ka-tum!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)