Aihe: Sain Tyros 2:n
1
kuitjo
13.11.2005 10:42:20
No niin muusikko veljet!

Nyt sitä ollaan onnellisia Tyros 2:n omistajia. Paljon en ole vielä ehtinyt testaamaan mutta maistelemaan olen päässyt. Saundit varsinkin kitara puolella on loistavia verrattuna edelliseen vehkeeseen joka sekään ei ollut mikään lelu (Roland va-7).
Lisäksi peli soi kyllä tosi aidon tuntuisesti.
Jos jollain olis jo tälläinen peli niin olis mukavaa vaihtaa kuulumisia ja testailla laitetta. Mulla ei tuo englanti ole kovin vahva joten kaikki extra apu on on eteenpäin konetta opiskeltaessa.
Mutta kuulostellaan..
thewolf
14.11.2005 15:13:30
Hyvä vehje on, sain omani pari viikkoa sitten. Paitsi että soittelen OMB:nä, vein vehkeen bändireeneihin mukaan (soitan koskettimia) ja kavereiden kommentit olivat pelkkää ylistystä. Ensimmäinen arranger joka sopii mielestäni myös "pro" käyttöön bändeissäkin. Stringit, hammondit, saksofonit, muut torvet.. mahtavalta kuulostaa.

Jos kiinnostaa heittää juttua vehkeestä tai jammailla vaikka Skypessä, ni mun tunnus on "hkahkola". Siis Skype. Mesejä ym. en enää käytä, vain Skypeä (www.skype.com)

Muutkin tyrostelijat (bändimme laulajan keksimä uusi suomenkielen sana) otelkaa yhteyttä.
thewolf
14.11.2005 15:16:32
Mulla ei tuo englanti ole kovin vahva joten kaikki extra apu on on eteenpäin konetta opiskeltaessa.
Mutta kuulostellaan..

Niin tuosta tuli mieleen että etkö saanut mukana suomenkielistä ohjekirjaa? Vai tilasitko jostain Saksasta?

Mä ostin F-Musiikilta Turusta ja mukana on ohjekirja myös suomeksi.
Titares
14.11.2005 18:20:46 (muokattu 14.11.2005 18:43:33)
Vau! Onneksi olkoon!

Muuten, mitä mieltä kaverit olette, teenkö Roland Fantom XR-räkillä enää mitään T2:n kanssa? Ajattelen lähinnä Rolandin valmiita synaääniä ja SRX-lisäkortteja, en niinkään sampleria kun sellainen löytyy myös 01X:stä. Pähkäilen juuri pää kierteellä, että pistäisinkö ko. Rolandin syna/samplerin myyntiin, ennenkuin laitan aika kalliin tilauksen eteenpäin.
kuitjo
15.11.2005 13:46:20
Roland myyntiin?

Mä kyllä pitäisin jos vaan talous antaa periksi? Tietenkin jos saat mielestäsi hyvän kaupan niin myy pois.
Itselleni kyllä jätin Rolandin XV-5080 modulin ns. mausteeksi jota on sitten kiva lisäillä soppaan kun Tyroksen uutuuden viehätys on tasaantunut...
Mulla on myös jäämässä terpeettomaksi Rolandin kovalevytallenin VS-1824 poltavalla cd- asemalla ja efektikorteilla(2kpl) Sain työnantajaltani kannettavan Macin ja ajattelin siirtyä siihen... Eli jos joku tietää joka tarviis tasokasta kolme vuotta vanhaa kyseistä vehjettä niin pientä korvausta(?) vastaan olisin valmis luopumaan...
Titares
15.11.2005 15:20:49 (muokattu 16.11.2005 21:19:04)
Roland on tosiaan aika hyvä mausteeksi! Käytän sitä parhaillaankin Karman kanssa soolovempaimena ja lopputulos on aika mukava, kun molempien äänet pistää päällekkäin. - Hyvä pointti. Kiitokset!

Kts.
http://www.psrtutorial.com/Files/files.html
http://www.psrtutorial.com/supporter.html

PSR Tutorial CD:llä paljon hyviä stylejä, joten suosittelen sitä. Voit myös ladata tyylejä ensimmäisestä linkistä ilmaiseksi. Joku törkimys myös myy ilman oikeuksia piratteja eBay:ssa, mutta saas nähdä kuinka kauan! ... Jotenkin tuntuu siltä, että eBay:hin on muodostunut harmaat markkinat, joilla piratti- ja oikeatkin yrittäjät kiertävät verot näppärästi.
faq1
16.11.2005 10:01:57
Kuitjo, kerropa vielä Tyros2:n ja Rolandin VA-7:n soundieroista: esim jouset...rummut..onko selvää eroa? Mitkä mielestäsi oli vielä VA-7:ssa parempia?
Mulla on joskus ollut Rolandin G-1000, jossa taisi olla suht samat soundit, kuin VA-7:ssa, joten tunnen ne.

Entä osaako kukaan sanoa vertailutietoa Jammun PSR-3000:n ja Tyros2:n soundien eroista? Kait siellä jotkut on parantuneet..tietty.
asl
16.11.2005 20:07:11
Jokohan näitä Tyros kakkosen tyylejä on netistä saatavana ?
kuitjo
17.11.2005 23:48:32
Fag 1:lle

Nyt täytyy heti alkuunsa todeta että en ole ehtinyt vielä kiireiltäni paljon Tyrokseen tutustumaan. Mutta kokonaisuutena Va-7 verrattuna Tyros soi aidommin. Se mikä ehkä eniten pisti korvaan oli kitarat. (esim komppi kitarat) Eli kitara saundit menee kyllä Tyroksen piikkiin. Rumpu saundeissa ei niin paljon mielestäni eroja ole.
Täytyy kyllä todeta että olin Rolandiin eritträin tyytyväinen ja sen kanssa tuli tehtyä paljon duunia.
Ihan näin sivuhuomautuksena. Kun kävin vertaamassa G-70:stä Va-7: aan niin erot olivat aika pienet Lähinnä joitakin toimintoja oli tullut lisää ja urkupuolelle myös lisää tavaraa. Eli parantunut tietysti oli mutta en katsonut sitä uuteen vaihtamisen veroiseksi.
Olen ollut tiettyn tason Roland fani mutta nyt Yamaha kyllä valloitti sydämmen jo koe kuuntelussa netissä.
Tietty kannattaa itse vertailla näytteitä esimerkiksi netistä (vaatii vähintää asialliset kuulokkeet) ja päättää itse mikä on parasta omille mieltymyksille ja korville. Makuuasioistahan tunnetusti ei kannata kiistellä.
Mutta tiivistetysti meikäläiselle näistä kolmesta (G-70 Roland, Pa1x Pro Korg ja Tyros 2) Tyros vei saundien puolesta voiton. Korgista olis halunnut pitemmän koskettimiston ja soittotuntuman, mutta kaikkeahan ei voi saada.
Niin ja jouset, niitä nyt en osaa vielä arvioida mutta ei aineskaan huonommat kuin Rolandissa.
faq1
18.11.2005 09:42:21
Tein vertailukokeen: vertasin PSR3000 kitaraa samoissa olosuhteissa keskenään (oikean) sähkökitarani soundeihin.
Eli soitin komppaamalla raidan suht. arvokkaan äänikorttimodulin kautta kovalevylle kitarallani. Erotin myös jammun eräästä taustakompista kitarakomppiraidan ja tallensin myös pc:lleni oikealla kitaralla soittamani raidan viereen.

Oli aikamoinen yllätys, kuinka paljon selkeämpi ja laadukkaampi oli PSR3000:sta ottamani komppiraita!! Oma sähkökitaraniedustaa n. 300 euron hintaluokkaa.
Laitoin välittömästi uuden kitaran (Frnder Strat) tilaukseen, jonka saan ensi viikolla.
faq1
18.11.2005 09:42:53 (muokattu 18.11.2005 09:44:03)
Tein vertailukokeen: vertasin Yamaha PSR3000 kitarasoundia samoissa olosuhteissa keskenään (oikean) sähkökitarani soundeihin.
Eli soitin komppaamalla raidan suht. arvokkaan äänikorttimodulin kautta kovalevylle kitarallani. Erotin myös jammun eräästä taustakompista kitarakomppiraidan ja tallensin myös pc:lleni oikealla kitaralla soittamani raidan viereen.

Oli aikamoinen yllätys, kuinka paljon selkeämpi ja laadukkaampi oli PSR3000:sta ottamani komppiraita!! Oma sähkökitarani edustaa n. 300 euron hintaluokkaa.
Laitoin välittömästi uuden kitaran (Frnder Strat) tilaukseen, jonka saan ensi viikolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)