telecustom 06.07.2003 16:37:46 | |
---|
vuoden 78-telecaster customini talla mikrofoni huutaa kuin pistetty sika jos erehtyy yhtään laittamaan overdrivea puhumattakaan distortionista päälle. Minkälainen/merkkinen mikrofoni siihen kannattaisi vaihtaa..soundini on aika perinnetietoinen(vox AC 30 ja analogisia pedaaleja) mutta särölläkin pitäisi pystyä soittamaan.. |
_Petri_ 06.07.2003 17:04:11 | |
---|
Itselläni on Telen tallassa DiMarzion Fast Track T, joka on sc-kokoinen, nimenomaan Telecasteriin suunniteltu humppari. DiMarzio itse mainostaa mikkiä perinteisen Tele-soundin lähteeksi ilman hurinoita ja pörinöitä. Hyvä perusmikki se onkin, Telen kirkkaus ja twangi tulevat hyvin esiin. Särölläkin toimii loistavasti, kunhan vaan muistaa vääntää vahvistimesta trebleä vähemmälle. Jos ei tuo kaksikelaisuus säikäytä, on mikki varmasti varteenotettava vaihtoehto. |
Juzzu 07.07.2003 10:30:55 | |
---|
Kovin on vajavainen omat kokemukseni erilaisista Telen mikeistä, mutta itse sijoitin "varmaan" ja ostin tallaan SD:n STL-1 '54 vintage -mikin, perinnesoundia löytyy. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Minulla oli aikanaan suunnilleen saman ikäisessä Telessä sama ongelma, se ei sietänyt lainkaan säröä vinkumatta kuin sika ja minunkin ratkaisuni oli silloin SD -54 mikki. Nyt valitsisin ehkä Lil Twangin -59 mikin tai Di Marzion Pre B-1:n tai sitten samoin kuin aikaisemminkin. Ainahan Tele kiertää vähän enemmän kuin muut lankut, syynä on kai lähinnä takamikin kiinitys tallan levyyn. Sen verran puristi olen etten Teleen laittaisi mitään super hi-gain virityksiä. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Dumb 08.07.2003 00:23:19 | |
---|
Sen verran puristi olen etten Teleen laittaisi mitään super hi-gain virityksiä. Samoin! Siksi oma valintani Telecasterini tallamikiksi on EMG-81! 8-) |