joel.makinen 14.11.2005 20:41:56 | |
---|
Tietääkö kukaan, onko Nord Leadista moduli-versiota? Toinen kysymys, voisiko joku suositella jotain hyviä raskaammassa musiikissa käytettyjä syntikoita? Kiitän. |
Black_Adder 14.11.2005 22:25:53 | |
---|
Tietääkö kukaan, onko Nord Leadista moduli-versiota? Näyttäishän tuosta olevan motuuli versiokin. http://www.clavia.se/products/nordlead3/index.htm Toinen kysymys, voisiko joku suositella jotain hyviä raskaammassa musiikissa käytettyjä syntikoita? Tuohan on pitkälti makuasia mitä synaa haluaa käyttää.. toiset tykkää rolandista ja toiset korgista, kokeilemalla se selviää. Tosin tuo korg taitaa olla kaikkein yleisin syna merkki raskaammassa musiikissa. Ainakin kun katselee noita hevi bändien kiipparisteja niin noin joka toisella on se Tritoni. Ja itsekin soittelen Korgilla(trinity) sitä heavy musiikkia ja en kyllä voi kuin sanoa, että toimii! Kaikki perus soundit heviin löytyy ja itse ruuvaamalla saa aikaan ne mitä ei valmiina ole. Mutta tosiaan Korgilta ei varmaan kannata tuota trinityä vanhempaa syntikkaa ostaa kun niissä on se soundi aika kakkaa!:) "Jos ooppera on musiikkia, katolta putoaminen on liikennettä." Alfred E. Neuman |
hanipai 14.11.2005 23:29:31 (muokattu 14.11.2005 23:29:50) | |
---|
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
HK 14.11.2005 23:34:02 (muokattu 14.11.2005 23:34:28) | |
---|
Mutta tosiaan Korgilta ei varmaan kannata tuota trinityä vanhempaa syntikkaa ostaa kun niissä on se soundi aika kakkaa!:) Juu, ihan hirveetä kuraa. Miten ihmeessä niillä onkaan pärjätty ennen Trinityn julkaisua. Ilmeisesti "metallimusiikkia" ei ennen sitä tehty. ;) Peltikorva puupäässä. |
krushing 15.11.2005 09:56:14 | |
---|
Mutta tosiaan Korgilta ei varmaan kannata tuota trinityä vanhempaa syntikkaa ostaa kun niissä on se soundi aika kakkaa!:) Jännittävä kommentti. Mä oon aina tykänny Mono/Polysta, Polysixistä, vanhoista MS-sarjalaisista ja jopa Poly/Ex-800-malleista enemmän kuin näistä Trinity/-ton osastosta... :) |
Windreaper 15.11.2005 11:05:59 (muokattu 15.11.2005 11:07:23) | |
---|
Kirjoittaja ilmeisesti tarkoitti, että nykyään ei kannata laittaa rahojaan Korgin pre-Trinity samplepohjaisiin syntikoihin. Tässä suhteessa olisin hänen kanssaan yhtä mieltä, koska Trinity maksaa kuitenkin vain sen 500e. Ero Trinityn ja X5:n välillä on oikeasti kuin yö ja päivä, imo (enemmän kaikkea, resonoiva filsa!). Tosin teknisesti ottaen esim. mainio DW-8000 on samplesyna (perusaaltomuodot ovat "single cycle" sampleja), vaikka sillä onkin saundimaailmaltaan enemmän yhteistä analogisyniin. Noi Korgin 80-luvun lopun Korgin hybridit ovat muutenkin mielenkiintoista tavaraa (Tosin Poly-61 on imo vähän yök) ja lähtevät tosi halvalla. |
Jännittävä kommentti. Mä oon aina tykänny Mono/Polysta Joo, siitä on julkaistu se Disney-versio nyt, mainostavat sitä TV:ssä. :P |
joel.makinen 15.11.2005 20:35:09 | |
---|
Kiitos paljon kommenteistanne, kaikki olivat kullanarvoista tietoa! Trinityn hinta kuulostaa inhimilliseltä, ja kun te nyt vielä soitinta kehuittekin, voisin harkita sen hankkimista. Olen sitä ennen ostamassa kuitenkin Nord Electro kakkosen, joten rahaa palaa nyt koskettimiin helkkaristi. Mites, mites, löytyykös Trinityyn räkki-versiota? Ja toinen kysymys, olisivatko nord leadin ns. "tilulead"-soundit sopivia metallimusiikkiin? |
Canttori 15.11.2005 20:39:27 | |
---|
Mites, mites, löytyykös Trinityyn räkki-versiota? Ja toinen kysymys, olisivatko nord leadin ns. "tilulead"-soundit sopivia metallimusiikkiin? Ei varmastikkaan. Heavybandin kosketinsoittajanhan tulee soittaa se sama soolo kuin muutkin just samalla soundilla :). |
Janus 15.11.2005 20:39:45 | |
---|
Mites, mites, löytyykös Trinityyn räkki-versiota? Ja toinen kysymys, olisivatko nord leadin ns. "tilulead"-soundit sopivia metallimusiikkiin? Löytyy. Ovat, lyö vain joku ulkoinen särö + delay perseeseen niin hyvä tulee. |
joel.makinen 15.11.2005 21:01:40 | |
---|
Ettei siis mene liikaa elektron/dancen puolelle? |
Canttori 15.11.2005 21:08:53 | |
---|
Ettei siis mene liikaa elektron/dancen puolelle? Eiköhän tuo nyt ole kuitenkin enemmän siitä kiini, mitä sinä soitat ja mitä bändi soitaa. Hyvät lead-soundit siinä on. |
JurviZ 17.11.2005 13:58:15 | |
---|
Kaippa synissa on niitä vipuja ja nappeja sen verran paljon noin yleensä että ei ne synat sitä saundia mihinkään genreen väkisin vie, vaan ihan itse voi käyttäjä veivata semmoisen äänen pihalle synasta kuin synasta joka parhaiten sopii siihen omaan juttuun. Invisible flying pyramids, there are millions in the sky! |