Jemo 15.11.2005 03:19:43 | |
---|
Avaruusoliot abduktoivat sinut. Olet kauhuissasi. He kysyvät; "Mitä on Rock & Roll?" Saat soittaa heille yhden levyn, jonka pitää vastata kysymykseen täydellisesti. Mutta, koska avaruusoliot ovat älykästä rotua, eivät he lähde levykauppaan pelkän levynnimen takia, ehei! Heille pitää perustella, miksi juuri tämä levy kiteyttää Rock & Rollin syvimmän olemuksen! Veljet, olemme äärimmäisten kysymysten äärellä. Haku ei toimi. Harmaat käyvät levottomaksi. Perustelua kehiin! -Jemo Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
Jemo 15.11.2005 03:22:38 | |
---|
Guns 'N' Roses: Appetite For Destruction. Siinä on kaikki, mikä tekee rockista rockia. Paljon kitaroita. Komeita sooloja. Kapinallista menoa. Vauhtia ja vaaratilanteita. Kitarasooloja. Raspikas lauluääni. Tiukat rumpukompit. Kitarasooloja. Erittäin hienoja rockbiisejä, ennenkaikkea. Musiikissa on energiaa, tyypit tykkäävät siitä, mitä tekevät, ja haistattavat v*tut kaikelle sille, mistä eivät pidä. Kun tämän levyn on kuunnellut muutaman kerran läpi, tietää kaiken, mitä rockista meikän mielestä pitää tietää. -Jemo Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
Feggy 15.11.2005 09:43:59 | |
---|
Minä soittaisin The Stoogesin Funhousea tai MC5:n Kick Out The Jamsia tai Flamin' Grooviesin Teenage Headia. Niissä kiteytyy rock and rollin kova ydin. Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä. |
Soittaisin varmaankin The Sonicsin Boomin, pursuaa silkkaa energiaa ja muutenkin aika vimmatun kova levy. On JÄTTIKYRPÄ!!!
IMIK #4
Romantikkoitkijät #24 |
volvo740 15.11.2005 09:59:56 | |
---|
Hurriganes: Roadrunner. en ala perustelemaan. Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
Tympee Huttunen 15.11.2005 10:11:36 (muokattu 15.11.2005 11:43:26) | |
---|
Soittaisin Kikkaa ja nauraisin hiljaa. e: Miettikää niitä suippokorvia lentämässä aluksessaan ja taustalla soisi "Sukkula Veenukseen". Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Planetist 15.11.2005 11:27:13 (muokattu 15.11.2005 11:27:29) | |
---|
Led Zeppelin - Se neljäs levy Aika helppo valinta. Tässä vaiheessa tärkeintä ei ole enää se kuka häviää vaan se ketä häviäjänä pidetään |
kyuss 15.11.2005 11:38:40 | |
---|
Jep, Sonicsien Boom. Tai MC5:n Back in the USA. |
Chaka 15.11.2005 13:06:30 (muokattu 15.11.2005 13:27:20) | |
---|
Eihän niille muuta voisi soittaa kuin Flaming Sideburns -Hallelujah Rock´nRollah- Tarviiko tällaista levyä perustella, eihän tätä parempaa rocki lättyä ole..??!!?? kyllä se sen huomaa kun laita StreetSurvivorin soimaan:) She carries me through days of apathy
She washes over me
She saved my life in a manner of speaking
When she gave me back the power to believe |
salmivaara 15.11.2005 13:14:57 | |
---|
Koittakaahan perustella. Mutta, koska avaruusoliot ovat älykästä rotua, eivät he lähde levykauppaan pelkän levynnimen takia, ehei! Heille pitää perustella, miksi juuri tämä levy kiteyttää Rock & Rollin syvimmän olemuksen! Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
-J 15.11.2005 13:48:02 | |
---|
Kyllä mä löisin niille Little Richardin levyn käteen. Se on sen koulukunnan jätkiä, joiden ansiosta tää kaikki hosuminen lähti aikoinaan liikenteeseen. Ransu -koira on suomalaisen viihdebusineksen rautaisin ammattilainen - 25 vuotta käsi perseessä ja pää on kestänyt! |
aksiom 15.11.2005 14:17:55 | |
---|
Taitaisi avaruusolio saada ihmeteltäväkseen The Beatlesin Abbey Roadin. Jos ei usko niin seuraavaksi Led Zeppelinin IV ja The Who:n Quadrophenia. Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08) |
rheinone 15.11.2005 14:19:23 | |
---|
Kyllä mä löisin niille Little Richardin levyn käteen. Se on sen koulukunnan jätkiä, joiden ansiosta tää kaikki hosuminen lähti aikoinaan liikenteeseen. Little Richard on avaruusolio itekkin. Kundit pääsis heti samalle aaltopituudelle. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Jackie 15.11.2005 16:26:50 | |
---|
Alice Cooper - Dada When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
mr_b 15.11.2005 16:35:17 | |
---|
Kyllä se olisi varmaan se Sonics. Avaruusolennot voisivat ymmärtää myös Hawkwindiä. I'm thinkin' about my doorbell |
JCM 15.11.2005 16:43:21 (muokattu 15.11.2005 16:45:00) | |
---|
Deep Purple: Machine Head Perustelut: Tässä bändissä on paranormaaliksi(kin) kitaristiksi sanottu (eikä aina hyvässä mielessä) Ritchie Blackmore. Kuunnelkaa tältä levyltä biisi nimeltään Space Truckin ja kertokaa mulle onko sen lyriikoissa mitään päätä tai häntää, en hiffaa. Muuten kyllä loistava levy, mut tuo biisi ei aukea mulle millään. E: (mainittakoon nyt vielä, että tuo biisi ei yleisestikään avaudu mulle, ei pelkästään lyriikan takia) We had a lot of luck on Venus We always had a ball on Mars Meeting all the groovey people We've rocked the Milky Way so far We danced around with Borealice We're space truckin' round the the stars Come on let's go Space Truckin' Remember when we did the moonshot And Pony Trekker led the way We'd move to the Canaveral moonstop And everynaut would dance and sway We got music in our solar system We're space truckin' round the stars Come on let's go Space Truckin' The fireball that we rode was moving But now we've got a new machine Yeah Yeah Yeah Yeah the freaks said Man those cats can really swing They got music in their solar system They've rocked around the Milky Way They dance around the Borealice They're Space Truckin' everyday Come on |
rheinone 15.11.2005 16:50:52 (muokattu 15.11.2005 16:52:46) | |
---|
Kuunnelkaa tältä levyltä biisi nimeltään Space Truckin ja kertokaa mulle onko sen lyriikoissa mitään päätä tai häntää, en hiffaa. Ei kaikkee tarviikkaan bonjata. Noi nyt on sellaset tyypilliset vertauskuvalliset sex&drugs&rocknroll-lyriikat, kato. Eli rokin syvällinen olemus tulee tossa kyllä hyvin esiin. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Lesko 15.11.2005 16:56:02 | |
---|
Helppo. =) Led Zeppelin II Ehdottomasti. Siinä on kaikki, maailman parhaimmat ja komeimmat riffit, soolot, lauluosuudet, bassokuviot, rumpukompit/fillit ja kaiken kruunaa se soundi. Ei tämän levyn jälkeen enää ole mikään ennallaan. "-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere"
"-Nemo nisi mors"
"-Labitur occulte fallitque volatilis aetas"
"-Vade et fac tu similiter" |
shovi 15.11.2005 17:00:05 | |
---|
Tää oli aika helppo mulle, tai varmasti löytyisi kilpailijoita jos rupeisin syvemmin miettimään, mutta jotenkin vastaus tähän pamahti taivaalta niskaani saman tien kun olin lukenut puolet topicin aloittaneesta viestistä. Vastaukseni on siis AC/DC - Back in Black. Kyseiseltä bändiltä löytyisi varmasti muitakin vaihtoehtoja ja levy ei välttämättä ole tämänhetkinen suosikki-roknrol-levyni, mutta mielestäni vastaa kysymykseen parhaiten. Galakseja räjäyttäviä riffejä, raspikas ja omaperäinen vokalisti, rummut groovaa ja kasibiitti kulkee varsin mukavasti. Lyriikat ovat oiva osoitus rock'n'rolliin kuuluvasta aivottomasta neroudesta ja pääosaan nostetaan rock'n'rollin imagoon kuuluvat kaksi tärkeää asiaa eli viina ja naiset. Tämän levyn aikana ehtii kokea sellaisia fiboja etteivät vihreät alienitkaan olisi ikinä entisellään. Elämä on rankkaa, mutta hevi vielä rankempaa! |
arppah8 15.11.2005 17:27:16 | |
---|
Tää oli aika helppo mulle, vastaukseni on siis AC/DC - Back in Black. Sama juttu ja palttiarallaa samoin perusteluin. Lähes tasoissa omalla listallani on DADn Riskin' it all ja samoilla perusteilla miinus naisaiheiset biisit. Muita rockhenkiseen elämään kuuluvia piirteitä kuvaillaan kyllä varsin ansiokkaasti (mm. rokkitouhujen hienous ja siitä johtuva rahattomuus=). ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |