Haluaisin käyttäjien mielipiteitä macien ja RCF:n aktiivi seteistä.Kummat hankin, 2xMacie SRM 450+1801 subbari vai 2xRCF ART 312A+705AS subbari. Muutkin kommentit kyseisten valmistajien tuotteista kiinnostaa. |
Roadari 15.11.2005 14:29:00 | |
---|
Haluaisin käyttäjien mielipiteitä macien ja RCF:n aktiivi seteistä.Kummat hankin, 2xMacie SRM 450+1801 subbari vai 2xRCF ART 312A+705AS subbari. Muutkin kommentit kyseisten valmistajien tuotteista kiinnostaa. Oiskohan se kuitenkin Mackie? Maciesta en ole kuullut mitään... Roadari "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." |
Teemu Tee 17.11.2005 10:59:42 (muokattu 17.11.2005 11:00:17) | |
---|
Haluaisin käyttäjien mielipiteitä macien ja RCF:n aktiivi seteistä.Kummat hankin, 2xMacie SRM 450+1801 subbari vai 2xRCF ART 312A+705AS subbari. Muutkin kommentit kyseisten valmistajien tuotteista kiinnostaa. Kannattaa käydä kuuntelemassa vierekkäin ja antaa "soundipisteet" empiirisen kokemuksen kautta. Toinen juttu on roudattavuus ja kolmas luotettavuus. Omalla kohdallamme kolmelta Mackieta myyvältä tyypiltä niiden luotettavuudesta saadut negatiiviset mielipiteet tipauttivat kyseiset kaapit pois vaihtoehdoista. Ovat muuten kiinantuotantoa, yllätys yllätys. Jos olette hankkimassa myös subbarit, kannattaa verrata yläpäistä RCF 310A ja 312A keskenään. Tekniikka kun on aivan sama, muutenkin eroten ainoastaan kaiutinkartion koon osalta. Alan tuntea itseni jo pian RCF -lähettilääksi, mutta sen verran kovan vaikutuksen tekivät omissa vertailukuunteluissamme. Viime bänditreeneissä jätkät pyysivät ottamaan subbarit pois päältä että kuulee miten 310A toistaa alapäätä yksinään. Sanoin, että subbarit OVAT pois päältä... :-D Silja Festivalilla kuuntelin pubissa musaa Nexojen 8" kaapeista ja tuli ihan sama fiilis. Kyllä nykyään osataan pienestä ottaa paljon irti! Tyhjän saa pyytämättäkin |
JK 17.11.2005 19:13:10 (muokattu 17.11.2005 19:13:28) | |
---|
Jos olette hankkimassa myös subbarit, kannattaa verrata yläpäistä RCF 310A ja 312A keskenään. Tekniikka kun on aivan sama, muutenkin eroten ainoastaan kaiutinkartion koon osalta. Alan tuntea itseni jo pian RCF -lähettilääksi, mutta sen verran kovan vaikutuksen tekivät omissa vertailukuunteluissamme Mä voin olla myöskin kyseisen merkin "lähettiläs". Nuo 310A kaapit hankittuani olen todennut monta kertaa keikan jälkeen,että loistavat kaapit tuli hankittua. Ja tuo roudattavuus (n. 12kg) puoltaa kyllä paikkaansa. Viime bänditreeneissä jätkät pyysivät ottamaan subbarit pois päältä että kuulee miten 310A toistaa alapäätä yksinään. Sanoin, että subbarit OVAT pois päältä... :-D Silja Festivalilla kuuntelin pubissa musaa Nexojen 8" kaapeista ja tuli ihan sama fiilis. Kyllä nykyään osataan pienestä ottaa paljon irti! Tämän allekirjoitan myös. Kun olen kehunut kaappeja niin usein on tullut epäilyksiä tuon 10" kyvystä toistaa alataajuuksia. Kyllä toistaa, ja aivan riittävästi moneen käyttöön. Muutamalla on ollut aikas epäuskoinen ilme kun ovat tajunneet että kaikki se ääni tulee noin pienistä pöntöistä. "Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista" |
Teemu Tee 21.11.2005 20:51:27 | |
---|
Mä voin olla myöskin kyseisen merkin "lähettiläs". Nuo 310A kaapit hankittuani olen todennut monta kertaa keikan jälkeen,että loistavat kaapit tuli hankittua. Ja tuo roudattavuus (n. 12kg) puoltaa kyllä paikkaansa. siis 12,4kg :-)
Tämän allekirjoitan myös. Kun olen kehunut kaappeja niin usein on tullut epäilyksiä tuon 10" kyvystä toistaa alataajuuksia. Kyllä toistaa, ja aivan riittävästi moneen käyttöön. Muutamalla on ollut aikas epäuskoinen ilme kun ovat tajunneet että kaikki se ääni tulee noin pienistä pöntöistä. Vielä on subbari hommaamatta, mutta pian saataneen sekin. RCF:llä tuntuu olevan vaikeuksia saada piiskattua italialaiset tuottamaan tarpeeksi kaappeja. Subbari 705 luvattiin tämän kuun alkuun, mutta hyvä jos ennen joulua saadaan :( Olis kiva laittaa kaikki 10" vastaavat vierekkäin ja verrata (Mackie, FBT, t.box jne.). Uskon RCF:n pärjäävän kuitenkin tasapäisesti luokkaa isommassakin porukassa. Tosin kun se alemman keskialueen pieni ponnettomuus pistettäis vielä seuraavassa versiossa kuntoon, alkais kaappi omata mahiksia legendaksi! Ainakin ja nimenomaan hintaluokassaan. Taidanpa hommata noita pari lisää :-) Tyhjän saa pyytämättäkin |
markotetri 22.11.2005 21:48:26 | |
---|
Vielä sen verran, että kyllähän tuollaiset muovipöntöt on kivoja kantaa, ja soundi on ihan kelvollinen moneen juttuun, mutta kestävyyden kanssa on kuulemma ollut jotakin pientä. Noita (ART 300A) oli aikanaan yhdessä ylöjärveläisessä autotallissa julmettu läjä, mutta reilu viidessä vuodessa ovat kaikki kadonneet. Ei jaksa ämpärimuovi sataa keikkaa vuodessa... Mutta vähemmälle käytölle ja silkkihanskoille ihan ok vaihtoehto. Artificiality is normal to the medium. |
Teemu Tee 25.11.2005 11:41:33 | |
---|
Vielä sen verran, että kyllähän tuollaiset muovipöntöt on kivoja kantaa, ja soundi on ihan kelvollinen moneen juttuun, mutta kestävyyden kanssa on kuulemma ollut jotakin pientä. Noita (ART 300A) oli aikanaan yhdessä ylöjärveläisessä autotallissa julmettu läjä, mutta reilu viidessä vuodessa ovat kaikki kadonneet. Ei jaksa ämpärimuovi sataa keikkaa vuodessa... Mutta vähemmälle käytölle ja silkkihanskoille ihan ok vaihtoehto. Onneksi niihin saa suojaa ympärille... Tyhjän saa pyytämättäkin |
JK 25.11.2005 13:01:31 | |
---|
Onneksi niihin saa suojaa ympärille... Ja omia kamojaan roudaa nätimmin... Kun ne on itse joutunut kustantamaan. "Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista" |
Teemu Tee 25.11.2005 13:13:28 | |
---|
Ja omia kamojaan roudaa nätimmin... Kun ne on itse joutunut kustantamaan. Juu näi on! Toisaalta kunnon caseja ei voita mikään. Antavat mekaanisen suojan lisäksi apua vesivahinkoihin yms. Lisäksi kuljetettaessa pystyy pinoamaan vaikka tilaa pelkkiin kaappeihin verrattuna kuluukin hiukan enemmän. Tyhjän saa pyytämättäkin |
markotetri 26.11.2005 13:38:00 | |
---|
Onneksi niihin saa suojaa ympärille... Niin, toisaalta itse en ole yhtäkään roudannut rikki. Olen kyllä nähnyt vierestä, kun pönttö tippuu lavalta n. puolen metrin korkeudelta ja ylä-äänidriveri irtoaa väkivaltaisesti torvesta... Eihän näitä kukaan tunnusta ite rikkoneensa, ne vaan tulee rikkinäisinä keikalta. Ja henkilökohtaisesti olen aina hyvien roudauslaatikoiden kovaääninen puolestapuhuja. Hyvät kahvat kylkiin ja pyörät alle! Toimii, vaikka keikkaa olisi vähemmänkin kuin pari sataa vuodessa. Terveisin toinen Tampereen Silkkihanskat-yhdistyksen perustajajäsenistä... Artificiality is normal to the medium. |
Teemu Tee 04.12.2005 20:01:00 | |
---|
Eilen saatiin myös RCF:n 705 -subbari mukaan settiin ja on se - ah - niin ihanaa! Kyllä lähtee, muuta ei tarvii sanoa. Kovaa ja matalalta... Tyhjän saa pyytämättäkin |
pasikaikkonen 09.11.2007 15:34:43 (muokattu 09.11.2007 16:18:39) | |
---|
jeh nostamme hieman... pa:n uusiminen on ajankohtainen orkesterillamme ja vaihtoehdot yläpääksi ovat: 3x Mackie srm-450 tai RCF 310a (joista 1 menee monitoriksi laulajalle) kumpaa suosittelette ? riittääkös ne subbarin kera alle 250 hengen tilaisuuksiin pop/rock bändille? settiin tulee myös 1 subi (ja se toinen heti kun saamme rahat kasaan) joten myös subbareita saa ehdottaa... olen kuullut tuosta mackiestä, että siinä on laatuongelmia, onko se pelkkää huhua vai totta ? SPINAL TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
vanhami 11.11.2007 23:54:26 | |
---|
310:t on meillä käytössä olltt vuoden ja 705 alapää. Kuunneltiin St pauls soundissa aika läjä läpi ja hintahaarukka oli 2000-3000 euroa. Itse jä bandikin on tosi tyytyväinen noihin RCF:iin. Muovipöntöt on nyt vuoden ainakin siis kestänee |
rintapek 12.11.2007 02:04:38 | |
---|
310:t on meillä käytössä olltt vuoden sama juttu. ei valittamista. toimii. Luulen, että vedämme teitä kovemmilla desibelimäärillä, mutta vain luulen. dbTechin 12" alapäät ovat jatkona ja luulen, että ne toimivat. En tiedä, mutta luulen. One kind of music only - the good kind |
v_m_kangas 13.11.2007 12:56:08 | |
---|
olen kuullut tuosta mackiestä, että siinä on laatuongelmia, onko se pelkkää huhua vai totta ? Ei ainakaan SWA1801 subbarissa ole mitään ongelmia ollut. Löylyäkin on riittänyt tuossa saunassa toistaiseksi joka paikkaan, vaikka meillä on 1 kpl noita käytössä. Yläpäänä on Yammun MSR400 aktiivit. Humppaa tai soita humppaa |
vanhami 13.11.2007 23:46:40 | |
---|
j olen kuullut tuosta mackiestä, että siinä on laatuongelmia, onko se pelkkää huhua vai totta ? Ostettiin St paus soundilta, joka myy sekä RCF:ää ja Mackietä. silloin Åhlin Jori sanoi, että SRM sarassa oli ollut liuta ongelmia. Oliko tyyppi sarja hetkittäinen tai joku muu, en tiedä. |
rintapek 14.11.2007 01:47:07 | |
---|
Jori sanoi, että SRM sarassa oli ollut liuta ongelmia. . Minulle sanoi aivan samaa. Tosin noita emme edes kysyneet. Emmekä kuunnelleet. One kind of music only - the good kind |
pasikaikkonen 14.11.2007 14:52:03 (muokattu 14.11.2007 14:54:59) | |
---|
noista subbareista ois mietinnässä siis RCF art 705 tai db sub15 kauppiaan mukaan RCF soundaa hieman paremmalta , mutta dB:stä saa enemmän painetta, lisäksi sub15 on 7 kg kevyempi ja 300 eur halvempi Sekä RCF ART 705 että dB SUB 15 on saman valmistajan 800 W rms , 8 ohm päätemoduuli ja prosessoriyksikkö... SPINAL TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
aimotuska 14.11.2007 15:12:27 | |
---|
kauppiaan mukaan RCF soundaa hieman paremmalta , mutta dB:stä saa enemmän painetta, lisäksi sub15 on 7 kg kevyempi ja 300 eur halvempi Mutta mikä soundaa SUN mielestä paremmalta? Jospa kauppiaalla on korvat vaikkua täynnä ja kuuloalue rajoittuu välille 1kHz-2kHz :) -> Takkia.. Tyhymä |
rintapek 15.11.2007 00:50:40 | |
---|
Jospa kauppiaalla on korvat vaikkua täynnä ... Ei ole. IMHO mielipide, mutta kyseessä on kenties paras kauppa mitä olen löytänyt. Tässä ei ole naapurilisää, vaikka firma naapurissa onkin. One kind of music only - the good kind |