januszian 13.11.2005 20:51:45 | |
---|
Moi. No, oltiin poikain kanssa bändikämpällä soittelemassa ja mättämässä timantinkovaa metallia kun yhtäkkiä volyymini putosi puoleen!! Taustainfoa: Ostin käytetyn MESA DUAL RECTIFIER TREM-O-VERBin kuukaus pari sitten. Siinä tuli mukana: - 2 Sovtek 5AR4 rectifier putkea - 4 JJ EL34 putkea - 6 Groove Tubes 12AX7C etusputkea Mulla menee G-Major Mesan efektilooppiin joka on täysillä eli SERIAL asetuksella jolla myös ohjaan kanavanvaihtoa sun muuta. No, tutkin sitten asiaa ja kurkkasin taakse ja pähkäilin ja hommasin. Liikutin putkia ja painelin niitä syvempään jne. Rectifier putket hölskyi jotenki todella oudosti paikallaan vaikka olivat ihan oikein kiinni. Ajattelin kuitenkin vielä kokeilla ja otin G-Majorin loopista pois kokonaan ja ajoin Mesaa mesalla. Tovin päästä sainkin takaisin volyymin ja ajattelin että josko olisi ollut putket vain huonosti kiinni. heilunut irti jumalattomassa volyymissä. Soitettiin muutama tahti kunnes taas volyymit putosivat. Nyt sitten ajattelin että jotain on ihan oikeasti rikki ja hetken vielä kokeillessani ja soitellessa Mesa sulki itse itsensä eli virrat pois. Sen jälkeen en sitä enää käynnistänyt. Olin kokeillut siinä välissä pistää Silicon Rectifierin päälle mutta se ei auttanut volan kanssa. Otin putket pois ja päättäri putket helisi vähän. Etusputket ei yhtään mutta toinen Rectifier putki piti jo melko pahaa ääntä. Helinää silti mutta melko voimakasta kun toinen ei pitänyt oikeestaan mitään ääntä. Mikähän mahtaa vaivata? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
LaXu 13.11.2005 21:20:15 | |
---|
No putkien ei ainakaan pitäisi helinää pitää joten olisiko joku päättäriputkista sanonut itsensä irti? |
januszian 13.11.2005 22:00:41 | |
---|
Päättäriputkista tai sitten noista Rectifier putkista. Mites muuten tommonen kun soitetaan perkeleellisen kovaa, treenikämppänä on täysin dempattu stuudio jossa kelluva puinen lattia, saundina Rectolle ominainen Nu-Metal pörinä, high gain kanavasta bassot täysillä, ja kaappina Mesan rectifier Standard 4x12 ylisuuri kaappi jossa valtava alapää niin voiko putket mennä paskaksi ihan vaan sen takia että ammun liikaa alapäätä? Ei kyllä luulisi... Mutta voiko jostain syystä puinen nuppi täristä liikaa kaapin päällä joka aiheuttaa mekaanista vikaa putkissa? Olishan se perkele jos ei Mesa kestäis omalle kaapilleen suunnittelemaa basson määrää ja vielä omasta nupistaan! "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
janik 13.11.2005 22:41:28 | |
---|
high gain kanavasta bassot täysillä Aika hurjaa! |
januszian 14.11.2005 17:40:00 | |
---|
No on kuule... Vein huoltoon rakkineen. Perkele ku molemmat Mesat mitkä mulla on ollu on alkanu reistaamaan hyvinkin lyhyen ajan sisällä... ENGL Powerballiin vaihdoin kerran päättäriputket ja sen jälkeen ne soi yli 1,5 vuotta ilman YHTÄKÄÄN ongelmaa! Keikkailin ja toilailin ja kolhin värkkiä millon mihinkin ovenkarmiin eikä mitään. Nyt sitten Mesan siirsin kämpältä toiselle ja yhet treenit kesti ja poks... Ei hyvä ei... Mutta ku Mesan saundin tarvitsen niin... "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Nyt sitten Mesan siirsin kämpältä toiselle ja yhet treenit kesti ja poks... Ei hyvä ei... Hehe, molemmat Meast jotka miulla on ollut vaativat ison rempan ennenku ne oli edes kelvollisessa soittokunnossa. Tehkää itse vahvarinne ni kestää.. Tai ainaki osaatte korjata. ;) Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä. |
Mikko Vainiala 15.11.2005 00:46:45 | |
---|
...kun yhtäkkiä volyymini putosi puoleen!! Morjes mitä metalliurpot! :) Vaikee diagnoisoida ilman lasipalloja tai tarot kortteja, mutta kun on tuollainen setti kasassa ni kannattaisi pitää myös jonkin verran uusia putkia saatavilla. Voisi sitten ainakin kokeilla ennen huoltoon viemistä. Korjaamossa voi sitten esittää ainakin seuraavat arvaukset: http://www.geofex.com/ampdbug/lowpower.htm |
askomiko 15.11.2005 00:48:06 | |
---|
Hoo, ite yövuoron hevimies saapui! Mie kyl nukahan kohta. Tai sit lähen grillille jotten nälkiinny. Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä. |
Mikko Vainiala 15.11.2005 01:00:10 | |
---|
Hoo, ite yövuoron hevimies saapui! Mie kyl nukahan kohta. Tai sit lähen grillille jotten nälkiinny. Joo kyllähän tässä on jo aika pitkäkseen käydä, joten öitä! |
app 15.11.2005 08:41:23 | |
---|
Mikähän mahtaa vaivata? Mulla oli sama vika Mesan Studio Preamp ja Fifty/Fifty -yhdistelmässä. Kävin ostamassa elektroniikkaliikkeestä puhdistussprayta ja puhdistin kaikki liittimet, potikat ja putken kannat. Kamppeiden sisällä oli aivan törkeä määrä pölyä jonka imuroin samalla pois. Vika häipyi sillä eikä tullut ainakaan minun omistusaikana takaisin. Luin silloin jostain, että vika on todennäköisesti hapettuneissa efektiloopin liittimissä. |
januszian 15.11.2005 12:12:28 | |
---|
no jopas on... toi on muuten 1996 toi värkki että jo melkein 10 vuotias. Miten noi konkat kestää noin niinku yleisesti siellä jännite puolella? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
oiva tumpeloinen 15.11.2005 13:04:40 | |
---|
no jopas on... toi on muuten 1996 toi värkki että jo melkein 10 vuotias. Miten noi konkat kestää noin niinku yleisesti siellä jännite puolella? Asiasta paremmin tietämättä sanoisin, että kyllä ne kestää vielä ainakin toisen samanlaisen ajan. Pitäisi ainakin. Mulla ainakin on Marsun päättäri, jolla ikää reilut 15 vuotta. Ei siihen ainakaan ole tarvinnut, kuin putkia vaihdella. |
Mikko Vainiala 15.11.2005 13:07:04 | |
---|
no jopas on... toi on muuten 1996 toi värkki että jo melkein 10 vuotias. Miten noi konkat kestää noin niinku yleisesti siellä jännite puolella? Äh paranee vaan iän myötä niinku marsuissa! :) No joo, anything brokes mutta nuoriahan nuo vasta, kerro sitten mitä huollossa selvisi. |
januszian 15.11.2005 21:49:08 | |
---|
okei. :) Odottelen mehuissani että setä soittaisi... Vittu että tohon menee tän kuun liksa ku pistän putket uusiks! 6 etusputkea, 4 päättäri putkea ja 2 rectifier putkea... 200 ihan hikoilematta! Nojoo, ehkei noita kaikkia tietty tarttis pistää uusien. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
januszian 23.11.2005 20:04:44 | |
---|
Jep jep. Eli remppasetä soitti ja yksi päättäripuikko oli paskana. Toinen kävi kylmänä ja vaan kaks oli tasasia. :) kumma homma... Eli päättärit vaan vaihdan. Mesa STR-440 6L6GC mallisiksi. Ei tartte sitten vastaisuudessa arpoa Mesojen kanssa. Ja kun omassa nupissani on se Bias säätö niin se on sitten lämmin ja vastaisuudessakin saman graden putkilla yhtä lämmin vaikka tyyppiä vaihtasinkin. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
januszian 13.12.2005 15:47:25 | |
---|
Vieläpä jaksan pohdiskella kun vasta sain nupin takasin. Setä unohti soittaa mulla vaikka nimenomaan sovittiin että hän soittaa mulle kun homma on läjässä... No, nyt tuossa nupissani on Mesa STR-440 6L6GC putket ja värikoodi oli RED. Nooooo, mites sitten ens kerralla tai vaikkapa jos haluan ostaa EL34:set talteen huvitellakseni vaikkapa nauhoituksilla tai muuten vaan vittuillakseen, onko PAKKO ostaa RED värikoodin putket vai mitä ne oikeestaan tarkottaa? Mielipiteet vaihtelee. Toiset sanoo että ne säätää biasin isoksi tai pieneksi riippuen väristä ja toiset sanoo että se on vaan putket TONE eli aggressiivinen tai mieto. Onko kellään kovaa dataa asiasta? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Kjukka 13.12.2005 16:13:35 | |
---|
Nooooo, mites sitten ens kerralla tai vaikkapa jos haluan ostaa EL34:set talteen huvitellakseni vaikkapa nauhoituksilla tai muuten vaan vittuillakseen, onko PAKKO ostaa RED värikoodin putket vai mitä ne oikeestaan tarkottaa? Mielipiteet vaihtelee. Toiset sanoo että ne säätää biasin isoksi tai pieneksi riippuen väristä ja toiset sanoo että se on vaan putket TONE eli aggressiivinen tai mieto. Onko kellään kovaa dataa asiasta? Voit ostaa ihan mitä väriä haluat. Itse kokeilin omaan mesaani kahdella eri värikoodeilla olevia pääteputkia enkä huomannut mitään eroa saundissa. Tuntuu olevan vaan pelkkä markkinointikikka (tai ehkä mä tosiaan olen puukorva :). |
McNulty 13.12.2005 16:17:33 | |
---|
Voit ostaa ihan mitä väriä haluat. Itse kokeilin omaan mesaani kahdella eri värikoodeilla olevia pääteputkia enkä huomannut mitään eroa saundissa. Tuntuu olevan vaan pelkkä markkinointikikka (tai ehkä mä tosiaan olen puukorva :). Osa vois vielä kyseenalaistaa sen, kannattaako niistä putkista maksaa MESA-lisää, kun jossain testissä oli käynyt ilmi että ne on samaa kauraa kun Sovtekit tms. Eli samat putket mutta eri logoilla varustettuna. Tiedä sitten... 99% todennäköisyydellä olen väärässä :) Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
Kjukka 13.12.2005 16:19:11 | |
---|
Osa vois vielä kyseenalaistaa sen, kannattaako niistä putkista maksaa MESA-lisää, kun jossain testissä oli käynyt ilmi että ne on samaa kauraa kun Sovtekit tms. Eli samat putket mutta eri logoilla varustettuna. Tiedä sitten... 99% todennäköisyydellä olen väärässä :) Niin siis nehän _ovat_ sovtekkeja ja kiinalaisia putkia, ne ovat vaan mesan testaamia ja leimaamia :) |
McNulty 13.12.2005 16:20:05 | |
---|
Niin siis nehän _ovat_ sovtekkeja ja kiinalaisia putkia, ne ovat vaan mesan testaamia ja leimaamia :) Ja maksaa mitä? 3x enemmän =) Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |