Aihe: Kitaran säilytyksestä
1 2
faq1
14.11.2005 20:42:56 (muokattu 14.11.2005 21:31:41)
Onko oikea tapa säilyttää kitaraa seinällä, vai pitäiskö olla sellainen oma teline, mitä esim. musiikkiliikkeissä on?
Kimmo72
14.11.2005 20:45:04
Enpä tiiä onko olemassakaan yhtä ja oikeaa tapaa. Laukussa nuo ainakin säilyvät poissa pölyn ja muun lian ulottumattomissa.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Kjukka
14.11.2005 20:45:39

Mun mielestä ehdottomasti paras paikka säilyttää kitaraa on omassa laukussaan.
Joees
14.11.2005 20:47:50

Näin minäkin ajattelisin asian. Mut mä jaksa säilyttää niitä laukussa aivan laiskuuden takia. Sempä takia ne ovat standeissa lattialla. Mutta jos parasta kysytään niin laukku sanon minä.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Räbbänä
14.11.2005 20:49:17
Mulla nojaa strato seinään huoneen nurkassa. En tiiä onko paras tapa mutta kun ei telinettä tai laukkua ole kitaralle.
"kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä" Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin...
Joees
14.11.2005 20:52:11
Mulla nojaa strato seinään huoneen nurkassa. En tiiä onko paras tapa mutta kun ei telinettä tai laukkua ole kitaralle.

Se on strato, stratot kestää. Jos ei kestä niin vaihtaa uudet osat ja taas kestää. ;)
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Les Fender
14.11.2005 20:58:38

Suosittelen sijoittamaan n.10-15€ lattiatelineeseen, siihen se on helpoin laittaa ja voi säilyä ehjänäkin. Säilytykseen paras on laukku, mut jos kitara on käytössä vähän väliä niin lattiatelineellä asuu meillä.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Pnctocn
14.11.2005 23:06:18
Onko oikea tapa säilyttää kitaraa seinällä, vai pitäiskö olla sellainen oma teline, mitä esim. musiikkiliikkeissä on?

rokkitähdet säilyttää kitaraa jokokaulassaan hihnassa, tai nukkumaan mennessä sängyssään.

(laukku on pidempiaikaiseen säilytykseen paras paikka)
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
E.Q
14.11.2005 23:21:26
Pakastimessa, pakastepussissa.
Jos on kysymys vaan muutaman päivän säilytyksestä niin jääkaapin pakastelokerossa. ;?)

Ei vaan, älkää säilyttäkö niitä ollenkaan, ne on tehty soitettavaksi.
K100#10
dfloreno
15.11.2005 01:24:54

Pyykkikasan päällä.

Ja kanikonttorissa säilyy myös hyvin.
God made me funky
jogo3000
15.11.2005 07:23:14

Laukku olisi hyvä paikka. Mutta kun niitä ei tule soitettua jos pitää se laukku aina roudata esille ja laittaa hihna jne paikalleen. Siispä pidän ständeissä ja soitan kaikkia päivittäin.
Once you stop moving, you're dead.
myrtonen
15.11.2005 09:00:16

Eikös tästä mielipiteestä ole sekin koulukunta, että laukun kansi painaa kieliä ja tallaa ja kaulaa ja virittimiä ja mikkejä ja satulaa ja potikoita ja kaikkea, eikä sitä saa missään nimessä säilyttää laukussa!!!1

Seinällä ne mulla viihtyy hyvin, yksi syy varmaankin ettei ole kovaa laukkua. Varmaan kuitenkin hyvä vaihtoehto sekin.
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Tomtom
15.11.2005 11:11:17
Eikös tästä mielipiteestä ole sekin koulukunta, että laukun kansi painaa kieliä ja tallaa ja kaulaa ja virittimiä ja mikkejä ja satulaa ja potikoita ja kaikkea, eikä sitä saa missään nimessä säilyttää laukussa!!!1

Melko jännittävä koulukunta. Jos se laukku on tehty kyseiselle mallille, niin eiköhän se ole juurikin se oikea paikka säilytykseen. Puoliakustisten osalta kosteustekijä on myös tärkeää. Täälä pohjolassa kun on himppasen kuivaa ainakin talviaikana.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Tympee Huttunen
15.11.2005 11:23:37
Ostin Thomannilta viiden kitaran ständin. Siinä ne lepäävät.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Les Fender
15.11.2005 12:17:57
Puoliakustisten osalta kosteustekijä on myös tärkeää. Täälä pohjolassa kun on himppasen kuivaa ainakin talviaikana.
Joo, kohta taas ihmetellään miten voi vire laskea kesällä ostetussa kitarassa ihan järkyttävän nopeesti.. Pitäkää varanne ainakin niiden uusien akustisten kanssa tuon kuivumisen takia alkaa tapahtua kun ilma menee pakkasen puolelle. Nykyään nuo halvatkin (n.200€) akkarit alkavat olla kokopuisia, joten kosteudesta olis jollain tapaa pidettävä huolta. Ufox ja kosteusmittari on mun aseeni. Pahimmillaan kansi voi rapsahtaa halki jos ihan kuivaks piäsöö..
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
LamaAjanElvis
15.11.2005 12:22:00
Sen verta vainoharhainen olen, etten luota kuin lattiatelineisiin.
Mikäs kiire tässä valmiiks tuhotussa maailmassa.
Sormet lähtee soundista Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4 Romantikkoitkijät#7
starsailor
15.11.2005 13:26:23
Mielestäni kitaroita ei kannata säilyttää laukussa, vaikka itse kyllä niin teen. Suomen soitinkorjaajien ammattitaidon ja työnteonkannattavuuden nimessä on hyvä, että monet eivät näin tee.
gator
15.11.2005 13:29:29
Vaikka olen ständit hommaillu kitaroilleni niin silti niitten säilytyspaikka on laukku ehdottomasti.
Fortune
15.11.2005 13:31:26
Minulla ne ovat missä sattuu, telineissä, sängyllä, vahvistinta vasten. Samapa noille räpsyille on, esineitähän ne ovat. Jos Gretsch pamahtaa pakkasella halki, niin se on paskasti tehty :)

Ei vaan, minulla ei vain ole mahdollisuutta kontrolloida kämppäni kosteutta, se nyt on mitä on.
Look behind you, a three-necked guitar!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)