Aihe: tuplapedaalin mallin merkitys nopeuteen?
1 2
Jack Daniels
14.11.2005 08:17:45
Kertokaa kokemuksianne onko tuplapedaalin tyypillä tai mallilla olennaista merkitystä nopeuteen vai onko se vaan treenistä kiinni?
Itselläni on pearl 100TW polkimet ja en ole tyytyväinen nopeuteeni.

Joku voisi myös antaa vinkkejä onko tekniikassa vaikutusta nopeuteen?
Itselläni on kantapäät maassa kokoajan.
Olen soittanut tuplilla vasta vuoden..
Niq
14.11.2005 08:47:34 (muokattu 14.11.2005 08:49:55)

onko se vaan treenistä kiinni?

On. Säädöillä ja soittoasennolla on myös huomattava vaikutus asiaan.

EDIT: Oletko tämän FAQin lukenut? http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=30&t=79456&o=0&co=0
"I have a cunning plan" -Baldrick
drum-monkey
14.11.2005 10:16:34
Treenitreenitreeni. Siitä se on kiinni. Mutta on turha kieltää, että välineillä tosiaan on myös merkitystä. Miksi muuten täällä suositellaan ostamaan Iron Cobrat, Eliminaattorit tai Axisit, kun milleniumeja saa kolmasosahintaan? Eli on niillä pedaaleilla merkitystä, mutta jos ostat uudet spedut siinä toivossa että nyt lähtee Roddyt, tulet kyllä pettymään. Treenaat hitaasta nopeaan h-i-t-a-a-s-t-i. Eli metronomi vaikka lukuun 80 ja sitten 16-osia kymmenen minuuttia (tai vaikka tunti). Seuraavana päivänä nostat yhden tai kaksi pykälää.
Munletti on mulletti
KoRn88.
14.11.2005 16:19:08
Jos omistaa yli 300 euron pedaalit, niin ei voi mielestäni enää syyttää sitä pedaalia nopeuden puutteesta. Säädöt vaan kohdalleen, niiin kyllä niillä pitäisi ihan hyviin nopeuksiin reenaamalla päästä. Mutta tosiaan, se vaatii todella paljon reeniä.
metallia Kemistä: UNIC
miän vain
14.11.2005 18:11:43

Kilpapyörän saa kulkemaan lujempaa kuin vaihteettoman mummomankelin - mutta pitää olla myös millä polkea.

Eli tekniikka kuntoon ensin, ja uudet pedaalit sitten kun vanhoilla tulee raja vastaan. Ihan heti se ei tule, jos pedaali on kunnossa, klapiton, huollettu jne.
Sumu on pilvien turismia
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Hulfok
14.11.2005 19:26:15 (muokattu 14.11.2005 19:26:32)
Tokihan se on jos ruetaan jotai 77€:ron milleniumeja vertaan 800€ axis-pedaaleihin, ni kyllä axikset nopeemmat o... Mut jos ic ja eliminaattoria verrataan ni yhtä nopeesti niillä soitetaan:) Teknikka. Se on se tekniikka...
-Tuke-
14.11.2005 21:39:07
kokeileppa polkee kantapäät ilmassa... ainakin minä soitian niin nopeammin ja jaksaa naputtaa pidempään... ei oo kyllä mulla ollu tuplat kun vasta n.3kk mutta rumpuja on tullu soiteltua jo n.5 vuotta ja aina oon polkenu sinkullakin kantapää ilmassa.
Legatus
14.11.2005 22:14:59
Itselläni on Axis tuplapolkimet ja en ole tyytyväinen nopeuteeni.

Mutta olen ahkeralla treenillä nostanut nopeuttani tavoitteeseen.
Janne pentele!!!!!!!
moottorisaha
14.11.2005 22:33:40

Kilpapyörän saa kulkemaan lujempaa kuin vaihteettoman mummomankelin - mutta pitää olla myös millä polkea.

Eli tekniikka kuntoon ensin, ja uudet pedaalit sitten kun vanhoilla tulee raja vastaan. Ihan heti se ei tule, jos pedaali on kunnossa, klapiton, huollettu jne.

Näinpä juuri.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
polytoximaniac
14.11.2005 22:47:08
Komppaan kollegoita... Treeni miehen jalat polkimilla pitää :) MUTTA: Itse allekirjoitan myös merkin merkityksen.. Ekat tuplat oli merkittömät (tais olla kuitenkin Nyyhsaundit) ja soitanto oli aika surkeaa... Nykyään IC:t ja soitanto edelleen surkeaa (mutta paremman laatuista surkeaa) :) Itsellä ainakin oli tekniikan hiominen helpompaa Rautakärmesten avulla... N. vuoden päivät niillä päästelty ja nyt vasta sujuu jotenkin..

Eli summa summarum: treeniä, aikaa ja rahaa... :) Myös omaan jalkaan sopivat säädöt niin homma helpottuu.. Ja jälleen vaaditaan aikaa..
Mosh your ass off!!!
Jack Daniels
15.11.2005 21:13:35
Kiitos asiallisista vinkeistä.....Kyllähän sitä tukutukua treenatessa ainaskin penikkataudin saa ittelleen hankittua jos ei tuplilla soittamaan oppiskaan...
Eli jatketaan sitkeästi treenaamista.... Olliko kellään kokemusta näistä polkimista
Pearl p-100TW, että onko nämä yleensäkään minkä laatuiset? Hinta tais olla jotain 200e pintaan.
Migo
15.11.2005 21:37:41
Kiitos asiallisista vinkeistä.....Kyllähän sitä tukutukua treenatessa ainaskin penikkataudin saa ittelleen hankittua jos ei tuplilla soittamaan oppiskaan...
Eli jatketaan sitkeästi treenaamista.... Olliko kellään kokemusta näistä polkimista
Pearl p-100TW, että onko nämä yleensäkään minkä laatuiset? Hinta tais olla jotain 200e pintaan.

Eiköhän tuon p-100tw:n saa halvemmalla, kun uutta mallia p-122tw saa 199€.
Tykkään soittaa soittimilla.
Bacchus
16.11.2005 00:23:44

Näin se munkin näkemyksen mukaan menee. Tosin esim. Anthraxin Benantehan tietääkseni vieläkin polkee menemään vanhoilla Tama Camco-speduilla, ja aika haipakkaa polkeekin.
Jag är en hund
HeavyRide
16.11.2005 00:56:55
itellä on noissa tuplabasareis tollaset pearlin P-100:set ja olen kyllä ihan tyytyväinen.. aika hyvin pystyy soittaa biisin kun biisin. Mutta seuraavana ostan ja suosittelen myös noita Axikseja nimittäin Dlx musiikissa niitä vahingossa kokeilin ja tuntu muuten aivan pirun hyviltä, mutta hinta ei kyllä varmaan näytä pirun hyvältä.
Ja ei muuten heti tule mieleen rumpalia joka soittaisi kantapää massa kiinni.. suosittelen opettelemaan soittamaan kantapää ilmassa jo alusta lähtien.. ainakaan itellä siitä ei tulisi hevon hemmettiä, mutta tapansa kullakin... niiin ja pedaalin säädöt ovat myös tuiki tärkeitä.
Rummuilla pitää soittaa, koska rummut tykkää että niillä soitetaan!
moderndrummer88
16.11.2005 09:37:07 (muokattu 16.11.2005 09:38:00)
kyllä siinä alkaa jalat helpommin väsymään jos kantapäät maassa jotain nopeaakin laittaa menemään, ja tuosta pedaalin vaikutuksesta nopeuteen: jotkut halvemmat pedaalit voi tökkiä ja hidastaa soittoa ja halvemmissa pedaaleissa ei ole myöskään niin hyviä säätöjä kuin kalliissa pedaaleissa jolloin ei välttämättä saa niitä juuri omalle jalalle sopivia asetuksia. sitten kun soitto ei kule ja alla on valmistajan huippupedaalit ei voi kuin syyttää itseään. Hyväksi todettu helppo tapa kehittää nopeutta: pistät kelloon kymmenen minsaa aikaa ja aika hitaalla temmolla soittelet vaikka 16. osa tuplabasarikomppia ja todellakin niin hitaasti, että varmasti jaksat soittaa sen 10 min sillä temmolla, tuota kerran päivässä muun reenin ohella niin muutoksia kyllä alkaa pikkuhiljaa tapahtumaan
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
U-rip
16.11.2005 11:08:06
Mulla oli Axiksen X:t vielä jokin aika sitten, vaihdoin rumpusettiä ja samalla päätin laittaa pedaalitkin uusiksi, nykyään sitten lätkyttelen Eliminaattoreilla.
Eliminaattorit tuntuu jopa hieman paremmilta kuin axikset.
Axiksissa ei nuo säätömahdollisuudet ollu kovin kaksiset varsinkaat X mallissa, nopeathan ne oli kuin perkele mutta täytyy kyllä jalatkin olla...
Eliminaattorit on kyllä pitkällisten asetustenhakuoperaatioiden jälkeen todella herkät ja nopeat soittaa vielä kun basarissa on triggeri ja päässä hyvät kuulokkeet niin treenaaminen on yhtä juhlaa :D
Olen soittanu myös muutaman vuoden Rautakärmeksilläkin ja ne oli kyllä melko loistavat pedaalit varsinkin se PowerGlide malli. Mutta Eliminaattorissa houkutti tuo asetusten määrä ja se että en ole niitä aikaisemmin kokeillu.

Tarkoitus on laittaa tuo axiksen Universal Drive Shaft paikoilleen tohon(kun se jo tuolla hyllyssä pölyyntyy)ja kokeilla onko sillä mitään merkitystä tohon slavepedaaliin.

Tässä tuli vähän asiaan liittyen ja aika paljon asian vierestä, anteeksi...
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
JanneO
16.11.2005 21:00:10
ei käy axikseen pearlin tanko, joten en usko että toisinkaan päin toimii. Se kiinnityspää pedaalissa on erikokoinen niissä...
Joten myyppä mulle se huokealla hinnalla;)
U-rip
17.11.2005 09:06:11
ei käy axikseen pearlin tanko, joten en usko että toisinkaan päin toimii. Se kiinnityspää pedaalissa on erikokoinen niissä...
Joten myyppä mulle se huokealla hinnalla;)

Janne kuule, käypi se :D
siis se Axiksen välitanko Pearliin, mutta ei toisin päin.
Ja tukevasti pysyy. ja en myy ;)))))))
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
Danko
23.11.2005 12:31:36

polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)