Aihe: Neuvoa toisia, laadukkaampia symbaaleita varten?
1 2 3 4
ddrum54
14.11.2005 08:50:18
Elikkä vanhojen setien raati on päättänyt yhteisesti, että zildjian ja paiste pst 5 on täyttä halppiskuraa?? (oli pakko :D)
Minun; nuoren työttömän mielestä tilanne ei ole aivan sama..

Niinno, itteppähän tuota kyselit.

Minkälainen vastaus olisi tyydyttävä? Vanhat sedät yleensä on noita peltejä testailleet jo jonkin aikaa. Ei kannata kysellä, jos itse jo tietää oikean vastauksen.
2`n 4
markkuliini
14.11.2005 10:46:40

Ei kannata kysellä, jos itse jo tietää oikean vastauksen.

Jep, jep..
+
www.vasamayhtye.com
Nolte
14.11.2005 12:17:35 (muokattu 14.11.2005 12:18:16)
Ei kannata kysellä, jos itse jo tietää oikean vastauksen.

Niinpä. Tai voihan sitä kysellä niin kauan, että saa sen mieleisensä vastauksen. Koska kyllä lopulta joku on kuitenkin sitä mieltä, että halpis/keskitason pellit ovat aivan yhtä hyviä, kuin pro-symbaalit.

edit. kirj. virhe
Hyvät rummut, huono soittaja!
hollmi-5
14.11.2005 12:52:54
Paljon ennen kuin minusta tuli vanha setä, opin sen, että vain hyvää kannattaa ostaa. Jo koulupoikana säästin rahaa ja ostin sitten säästöilläni yhden laatupellin ja aloin säästämään seuraavaan. Aika pian oli koko kattaus pro-tasoa. Ja mikä pakko se on olla niin monta symbaalia setissä. Alkuun hihat, crashi ja ride, sitten lisää
Mika Hollström
Rumba-Ali
14.11.2005 12:55:22

Paljon ennen kuin minusta tuli vanha setä, opin sen, että vain hyvää kannattaa ostaa. Jo koulupoikana säästin rahaa ja ostin sitten säästöilläni yhden laatupellin ja aloin säästämään seuraavaan. Aika pian oli koko kattaus pro-tasoa. Ja mikä pakko se on olla niin monta symbaalia setissä. Alkuun hihat, crashi ja ride, sitten lisää

*plop*
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
Shitmanek
14.11.2005 17:34:23
Ja mikä pakko se on olla niin monta symbaalia setissä. Alkuun hihat, crashi ja ride, sitten lisää

Noista laadukkaammista pelleistä saa paljon erilaisia ääniä lyömällä eri tavoin. Halvoissa se on aina se sama "klonks".
Yarr!
Deino
14.11.2005 17:41:30

Noista laadukkaammista pelleistä saa paljon erilaisia ääniä lyömällä eri tavoin. Halvoissa se on aina se sama "klonks".

Kyllä minä ainakin saan revittyä kaikenkarvaisia ääniä paskoista 302:stani.
Perkele!
Shitmanek
14.11.2005 17:47:09
Kyllä minä ainakin saan revittyä kaikenkarvaisia ääniä paskoista 302:stani.

No kyllähän itsekin niistä jotain sain irti mutta kyllä jo noissa Amuneissa on minusta miellyttävämpiä vaihteluja :) Tuntui että aina se sama kolina noissa kolmesatasissa siellä taustalla kummitteli.
Yarr!
Tama (Royal Star)
14.11.2005 18:04:22
Näin ajattelin tehdä, siis ostaa vähitellen, mutta en kuitenkaan jaksais käytää johonkin rideen 250€. Sitten vaan ketuttaa , kun 200€ symbaali menee treenissä halki..

ei sun tarttee ostaa kaikkia uutena. mun avedis maksoi 130e, eikä mitään vikaa. saksasta saa vieläpä uuden avedis (regularin) johonkin 160e:hen... ja yleensäkkin: itse en osta uusia peltejä (paitsi askettäin ostin kokeeksi 16" avediksen, hintaa huimat 105e uutena)
perus rokkirumpali.
Tama (Royal Star)
14.11.2005 18:08:02
Elikkä vanhojen setien raati on päättänyt yhteisesti, että zildjian ja paiste pst 5 on täyttä halppiskuraa?? (oli pakko :D)

ite en ole vanha, ja homehdun lukiossa. mutta voin kyllä sanoa että ne ovat täyttä skeidaa. vokkipannuksi kelpaavat (jos siihenkään).
perus rokkirumpali.
Nolte
14.11.2005 18:38:50
vokkipannuksi kelpaavat (jos siihenkään).

Ei. Eivät ne kelpaa siihenkään, kun niissä on reikä.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Progressor
14.11.2005 18:44:48
(paitsi askettäin ostin kokeeksi 16" avediksen, hintaa huimat 105e uutena)

Anteeksi off-topic, mutta mitä mieltä olet tuosta pellistä? Sehän on kai se Medium Thin Crash. Millainen soundi, onko äänekäs, miten hyvin syttyy? Tuo hinta on niin houkutteleva, että harkitsen puolivakavissani pientä setinpäivitystoimenpidettä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
drum-monkey
14.11.2005 18:46:25
Ei. Eivät ne kelpaa siihenkään, kun niissä on reikä.

Valuu turhat rasvat vaan pois, ihmiset syö kuitenkin ihan liikaa voita ja muita verisuonentukkeita.
Munletti on mulletti
ruuhkis
14.11.2005 18:59:38
Elikkä vanhojen setien raati on päättänyt yhteisesti, että zildjian zbt yms. ja paiste pst 5 on täyttä halppiskuraa?? (oli pakko :D)
Minun; nuoren työttömän mielestä tilanne ei ole aivan sama..

Ja vähän nuorempienkin setien raati on samaa mieltä. Minullakin kävin soittelua aloitellessa mielessä että jos ostelis vaan tommosta kun lukee siinä kuitenkin päällä zildjia (zbt). Onneksi tulin järkiini ja säästin venytin vähistä rahoistani, yksitellen laatua nyt on K:ta, A:ta ja Z:taa eikä kaduta sekunttiakaan. Rahaa on toki palanut mutta hermot ovat säästyneet. Soundikin tuntuu vain parantuvan mitä enemmän soittaa, toisin kävisi mainitsemillesi tina sarjoille jotka voisi joka uusivuosi sulattaa ja seuraavana päivänä luvata, että moiseen ei käsillään koske. Jos Sinulla kerran on jo jotkin pellit niin kuten jo aikaisemmin joku mainitsi niin hiljalleen uutta, parempaa tilalle. Niin ja miksi niiden peltien tarvitsisi mennä halki? Jos tunnelma on "paskaks vaan" niin joka penni tunteihin kiinni.
Progressor
14.11.2005 20:56:29
Anteeksi off-topic, mutta mitä mieltä olet tuosta pellistä? Sehän on kai se Medium Thin Crash. Millainen soundi, onko äänekäs, miten hyvin syttyy? Tuo hinta on niin houkutteleva, että harkitsen puolivakavissani pientä setinpäivitystoimenpidettä.

Yritetäänpä uudelleen, kun kysymykseni taisi mennä ohi. Avedis 16" Medium Thin Crashista kaipaisin siis kommentteja.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
mishrak
14.11.2005 21:05:36
16 thin:stä on kokemuksia.
Oikein hyvä, syttyy pienelläkin voimakkuudella.
Ei kuitenkaan mikään hevipelti eikä taatusti liian kova ääninen.
J. Cool
14.11.2005 21:16:26

kannattaa varmaan paukutella niitä vanhoja ja säästää samalla kokoajan rahaa. Sit ku joku hajoaa niin ostaa tilalle parasta laatua. Esim zildjian k-custom ja sabian hhx evolution on aika kovan luokan vermeitä. Ensiksi varmaan kannattaa sijoittaa haikkoihin ja rideen, kestää kumminkin ihan erilailla kuin krässit/splässit. chinojen kohdalla jättäisin suosiolla ostamatta ellei sitten ole turhaa rahaa, tärkeämpää saada peruskalusto kuntoon. Ja sitten tietysti noita torin löytöjä kannattaa silmäillä. Käytetyt krässit/splässit ei oo välttämättä hyvä idea, mutta laaturidet/haikat kestää kyllä pitkään, eli selvää säästöä tarjolla.
Hyvi ruuvaa!
VeeKoo
14.11.2005 21:36:46

kannattaa varmaan paukutella niitä vanhoja ja säästää samalla kokoajan rahaa.
'
Niin no ehän näissä vanhoissakaa mielestäni hirveää vikaa ole, että toi vois muuten toimia, mutta rahaa ei tule MISTÄÄN, eli minun on aivan turha haaveilla siis uusista symbaaleita.
Varsinkin kun on pakolisia menojakin..

Mutta nyt kun kaikki on sanoneet että ne ovat käyttökelvottomia, niin on se kai pakko uskoa ja lakata haaveilemasta uusista symbaaleista. Sillä selvää on, että en tule näillä rahoilla käyttämään yli tuhatta euroa symbaaleihin, kun ei settikään ole sitä maksanut! Kiitoksia vastauksista, en tiennyt valmiina teidän vastauksianne, ja olisin hymyillen ostanut paiste pst5 sarjan, ja luultavimmin tehnyt ison virheen.
Voi perkele kun bodom aiheet lukitetaan aina!
mishrak
14.11.2005 21:45:25
Niin no ehän näissä vanhoissakaa mielestäni hirveää vikaa ole, että toi vois muuten toimia, mutta rahaa ei tule MISTÄÄN, eli minun on aivan turha haaveilla siis uusista symbaaleita.
Varsinkin kun on pakolisia menojakin..

Pyydä kaikki synttäri/joulu ym lahjat rahana. Jos olet lukiossa saat varmaan lahjoja lakin saannista, pyydä nekin rahana. Myös töitä voi etsiä, esim kesätöitä.
Olen itse samassa tilanteessa ja tiedä että rahan saanti voi olla hankalaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)