Aihe: Rouheus
1 2 3 4 5 6
duane
21.06.2005 08:41:50
Keltner on kova. V:n kova!

Keltner on mun rumpalistijumala... Levon Helm, Ringo ja Charlie Watts toki myös...

---> Rouheus tulee "shufflesta" :)
G#majAb
lxi
21.06.2005 12:49:11
Tuossa Krank-pätkässä ei kyllä ollut kertakaikkiaan mitään, mitä minä tarkoitan rouhealla. Makuasia vai huonosti määritelty termi?

Sekä että. Kyllä minä ainakin ymmärrän että jollekulle "rouhea" tarkoittaa juuri tuontyyppistä murinaa. Enemmän minullekin tulee sanasta mieleen tuollainen soundi kuin vaikka jo mainittu A Girl Like Youn fuzz-lead.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
maelstrom
22.06.2005 18:48:56
"Rouhea". Mieleen tulee raikas turve, tumma, tasaisesti sekoittunut musta multa, sora ja siellä täällä olevat kivet, ja se soundi kun tuollaiseen maahan kaapaistaan lapio.
Tunkkainen ei voi illa rouheaa, eikä kapeasti eri taajuuksia käyttävä soundi. Rouhea on kirkas ja rosoinen. Yläpäätä pitää olla, alapäätä pitää olla ja kaikesta pitää saada selvää. Hyvänä esimerkkinä rouheasta soundista käyköön vaikka White Stripesin tuorein sinkku, jonka nimeä en muista.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Feggy
22.06.2005 22:27:48

"Rouhea". Mieleen tulee raikas turve, tumma, tasaisesti sekoittunut musta multa, sora ja siellä täällä olevat kivet, ja se soundi kun tuollaiseen maahan kaapaistaan lapio.
Tunkkainen ei voi illa rouheaa, eikä kapeasti eri taajuuksia käyttävä soundi. Rouhea on kirkas ja rosoinen. Yläpäätä pitää olla, alapäätä pitää olla ja kaikesta pitää saada selvää. Hyvänä esimerkkinä rouheasta soundista käyköön vaikka White Stripesin tuorein sinkku, jonka nimeä en muista.

Se on Blue Orchid. Mutta ei sen kitarasoundi ole varsinaisesti rouhea, koska siinä on käytetty octaveria.
Less is more.
maelstrom
23.06.2005 13:34:20 (muokattu 23.06.2005 13:36:09)
Se on Blue Orchid. Mutta ei sen kitarasoundi ole varsinaisesti rouhea, koska siinä on käytetty octaveria.

Ai octaver kumoaa sen rouheuden. Minusta se vain kuulostaa rouhealta, joten se on rouhea. Kai se octaver sitten on osa sitä soundia.

Tosin nyt kun kuuntelen ihan sillä korvalla niin onhan sitä rouheampaakin, tuossa kun ei yläpäätä ole niin kovin paljoa, paitsi siinä b-osassa, joka menee ylempää. Koko soundimaailma on kyllä rouhea.
Pasifisti
29.07.2005 18:52:11
Mun mielestä tuo fuzz saundi ei ruoheudella ylpeile. Ennemminkin sellanen imevä meininki, niinku patologi avais ruumista. :) Muuten hemmetin kova piisi ja fuzz soundi.
Rouheus lähtee näpeistä, ei suinkaan liiallisesta overdrivestä. Vähä särröö, paljo kättä.
JoKo
12.09.2005 12:41:28
Kinks: All Day And All Of The Night

Tässä on rouhee kitarasoundi.
Locrian
12.09.2005 15:50:36
Rouheus lähtee näpeistä, ei suinkaan liiallisesta overdrivestä. Vähä särröö, paljo kättä.

Näin.

Kunnon styrkkari ja kunnon ukko jolla on kitarassa sellaset kielet joita pitää vähän komentaa.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
maelstrom
13.09.2005 01:28:19

Rouheus lähtee mistä lähtee. Tärkeintä on se, että päästään perille. Eli toisin sanoen, jos se kuulostaa rouhealta, se on rouheaa, oli se sitten tehty vessanharjalla, kitaralla, säröllä tai fruityloopsilla.
passe
13.09.2005 11:03:39
Jos nyt esimerkein yrittää valottaa, niin mulle rouheus on esim. deep purplen "purpendicular":n ja satrianin punakantisen nimikkolevyn, jossa manu katche rummuissa, tyyppinen rumpusoundi. Mukavia piristysruiskeita tässä alati bon jovistuvassa liukuhihna musabisneksessä.
moottorisaha
14.09.2005 00:13:56

Jos hevisäröistä puhutaan, niin mielestäni tuolla John Petruccin soololevyllä on pirun rouheat särösoundit komppikitaroissa. Kuunnelkaapa vaikka ihan starttibiisi Jaws Of Life. Runsaasti tuollaista mukavan rosoista ja sopivasti läpileikkaavaa alamiddlea.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
trih
15.09.2005 02:16:34
Rouheutta löytyy Rammsteinista. Bonjovi on tosiaan radiopoppia ilman rouheutta, mutta ei sitä rouheutta tarvitse silti menneisyydestä kaivaa.
As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget.
U.Honey
16.09.2005 05:50:04
Rouheus lähtee mistä lähtee. Tärkeintä on se, että päästään perille. Eli toisin sanoen, jos se kuulostaa rouhealta, se on rouheaa

Vihdoinkin tajuan mitä rouheudella tarkoitetaan!
My name is Baron, U.Honey Baron.
Laiskiainen
13.10.2005 00:40:18 (muokattu 13.10.2005 00:41:29)
Tuli mieleen että rouheus voisi olla kuin R äännettynä suomalaisittain, esim. sanassa prkle, kun taas R äännettynä englantilaisittain olisi sen vastakohta, esim. sanassa murder.

edit:typo
Woodoo
12.11.2005 07:06:44 (muokattu 12.11.2005 07:15:15)
Rouhein soundi, pätkä tai mikä lienee minkä itse tiedän löytyy http://www.laney.co.uk/intro.html Tuosta osoitteesta klikatkaa sinne, kuunnelkaa intro ja nauttikaa.. Se on jännä juttu eräs hyvä musatuttava ottaa mistä tahansa vehkeestä kaiken rouheuden irti! Tapana hänellä on vääntää volat putkivehkeestä kaakkoon ja hallita soundi silti niin täydellisesti että se kuulostaa puhtaan omaiselta kitaran helinältä. Harmi vain tätä kitarasankaria emme voi kuulla tietääkseni missään pinnalle nousseessa/tunnetussa biisissä. Se miten sen rouheuden saa sitten nauhalle onkin ainakin mun mielestä hiukan kinkkisempi juttu. Rouheat rummun soundit, sekä basso on helpompi saada talteen. Itsekkin olen välillä yllättynyt kuinka rouheus välillä tulee niihin kovin helposti, mutta se kitara on kuitenkin niin suuri osa biisiä ja siihen kun en oikein osaa sanoa vielä mitään. Kitarasta on helppo saada livenä rouheat soundit, mutta jotenkin se vaan litistyy aina kun sen ottaa talteen. Korvaan kuulostaa putken helinältä mutta nauhalla pärisee ritisee ja karvii, sitten kun se on siedettävästi nauhalla se onkin jo ihan kliininen deth metal soundi :/
Rouhee tuo kyllä mulle mieleen aika kasari särömeininkin... Helloweenin Time, vanhemmista biiseistä puhumattakaan. Tai Jethro Tull, voi hitto pitääkin huomenna ruveta testaileen kitaran nauhoittelua :)

Hitto piti käydä lisään ny mä sen muistin!
Suht tuorreista levyistä rouhein on Metallican uus albumi! :D Sen soundit roccaa, mi like
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
Raimo
12.11.2005 20:11:28

Suht tuorreista levyistä rouhein on Metallican uus albumi! :D Sen soundit roccaa, mi like

Mun mielestä se taas on teko- "rouheinta", turpeinta potaskaa mitä maan päällä liikkuu... Huomionarvoista on se että moni A&R on kertonut olleensa fiiliksissä kun se on niin "rouhea".

Että silleen... :P
Blah.
Notefix
12.11.2005 20:55:42

Huomionarvoista on se että moni A&R on kertonut olleensa fiiliksissä kun se on niin "rouhea".

"tehkää tällästä pojat!" HOHOHO!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Woodoo
13.11.2005 21:13:43 (muokattu 13.11.2005 21:16:21)
Juu no tuota ei mun viestiä ymmerrtty varmaan oikein :/
Siis selvennän: sen rouheus tulee siittä virvelistä |,,/
En muista mikä biisi alkaa bassolla, mutta taustalla resonoi komeasti virppa |,,/
Levy on niin tasapaksua junttaa, se on ainoa mikä vie rouheuden fiiliksen ja tekee siittä kovin tekorouhean kuuloista... Mutta soundeista tykkään. Siis muistakin kun pelkästä virvelistä.
mitä tarkoittaa A&R ? saattaa olla hölmömpääkin hömömpi kysymys mutta kysyn silti
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
milcoin
14.11.2005 01:17:53
Mun mielestä se taas on teko- "rouheinta", turpeinta potaskaa mitä maan päällä liikkuu... Huomionarvoista on se että moni A&R on kertonut olleensa fiiliksissä kun se on niin "rouhea".

Että silleen... :P

Artisti & Rouheus
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)