Aihe: Apua! Bändi hajoaa!
1 2 3 4 5 6 7 8
creedence
13.11.2005 21:32:24 (muokattu 16.11.2005 16:53:26)
Niin kuin seuraavista kommenteista on luettavissa, bändin toimintaa voidaan arvottaa useista lähtökohdista. Mikään niistä ei ole välttämättä virheellinen. Kaikkia ei voi kerrallaan valita. Ja yksi asia on varma. Kaikki ne ovat toisiinsa nähden yhteismitattomia. Laskin on hyvä apu rahavirtojen estimoinnissa. Eniten tarvitaan kuitenkin kärsivällisyyttä joustamiskykyä ja sitä maalaisjärkeä!
baron
13.11.2005 21:41:58

En mä ota kantaa miten asioitten pitäisi olla yleensä olla ja miten teillä pitäisi olla, mä kerron vain miten meillä on.
Mä kiipparistina oon soittanut meidän taustasetit ja kun hommaa tehdään huvikseen, mun liksa on ollut tasan sama kuin kaikkien muittenkin.

Mä oon ollut pelkästään tyytyväinen, aika kuluu paljon mukavammin kun saa soitella ja lisäksi saan soitella pelkästään mielimusaani.
Mä teen muutenkin bändin liiderin hommat ilman mitään extrakorvausta, taustasoittelu on mulle pelkästään kiva puoli hommasta, jonka teen mielelläni huvikseni.
Jos se jollekin on duuni varmaan suhtauminen on ja pitää olla erilainen: Onhan siinäkin duunia, kun tekee taustasetit ja opettelee ne.
My name is Baron, Sir Baron.
KoskPaavo
13.11.2005 21:42:42
Nightwish-ilmiö leviää.
Eipähän tuo mikään maailmanloppu ole, kasatkaa uusi bändi ja parempi.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
c64
13.11.2005 21:44:32
Mun mielestä menee vaikeeks laskea prosentteja sun muita. Bändille oma hintansa ja kiipparisti määrää oman hinnan soolosetistään. Ei kai niitten pitäs toisiinsa vaikuttaa...
Hauskaa kuin anopin hautajaisissa.
jeppeq
13.11.2005 22:07:05
En toki halunnu olla eka..

Vaikuttais olevan aineksia rok-puolelle. Manageri kehiin ja 7 sivua kirjoitettua raideria ja muuta pöhlöö..Rahat etukäteen - MINUN tilille...

Jos yksittäinen soittaja hoitaa "vakiona" tuon viihdeosaston yksinään, en käsitä, mitä siinä on pielessä, sille se pööki kuuluu. Voihan se piano-arska roudata tekniksin tuntia aiemmin paikalle omalla autollaan, jos siitä jää kiinni. Niin tietysti kun ollaan hgissä, ei kellään ole autoa ja liikutaan samalla tila-taksilla, se voi muuttaa asian.

Ei vaikea asia, mutta jos hiljan aloiteltu sou, voi olla edessä vielä "ollin oppivuodet".
Harmittavaa, jos kyseessä on vallan erinomainen ryhmä..
..ja nimen selvennys..
echo66
13.11.2005 22:08:23
Höh! laittakaa taustamusiikki levyltä ja kaikki soittaa saman määrän..That´s it!
Surf pesee kaiken!!!
buntta
13.11.2005 22:25:30
No eikös se raha kiipparistille kuulu kun hän kerran homman yksin hoitaakin? Onko taustalla kuitenkin (vaikka kirje antaa muuta ymmärtää) palkannostopainetta orkesterin kolmen muiden soittajan taholta? Suomeksi: "Taas se saatanan juippi ja joutomies soittaa omaan laskuun satasen. Kyllä mäkin soittaisin soolosetin mutta kun ei tällaista rumpujen kopinaa kukaan tilaa"? Vai onko taustalla sellaista kitkaa henkilökemioissa, että tämä on vain seurausta ja jolloin voisi olla viisainta joka tapauksessa lyödä bändi päreiksi?
uruttaja
13.11.2005 23:20:23 (muokattu 13.11.2005 23:23:04)
Joensuun Kareliassa oli taannoin ihme tapa soitattaa viikkobänin kiipparistilla viihdesetti alakerran pubissa. Ketkä on sen kokeneet varmaan muistavat. Siitä maksettiin selvää rahaa 100 markkaa per ilta. Sen maksoi Liimatainen tilin yhteydessä.

Eli viikon aikana kerkes tulla suurin piirtein ylimääräinen ilta. Minä en siitä henkilökohtaisesti tykännyt, mutta jos/kun se oli edellytyksenä sille, että bändi sai viikon vedon paikkaan, niin mikäpä se oli rapsutellessa pois.

En oikein ymmärtänyt tuota pointtia, eikö teidän bändi myydä könttäsummalla keikoille? Pitäiskö solistin saada enemmän fyrkkaa, tai kitaristin jos se soittaa kaikki soolot? Se kiipparistin satanen samaan jakoon vaan koko bändin kans. eli koko könttäsumma neljään osaan ja sillä suti. Nyt se näytti siltä, että muut saa 125 euroo ja kiipparisti 225, ei menis meillä läpi.

pääsiskö se kiipparisti sille tunnin keikalle ilman bändiä?

Miksi sen yleensä pitää soittaa tunti yksin?

Ehkä olis parempi antaa sille kenkää tai hajottaa bändi, eihän tuo noin voi mennä.
T-luu
13.11.2005 23:22:06
Sen kummemmin itse asiaan kantaa ottamatta kehottaisin noin yleisesti tsekkaamaan vielä tuota hinnoittelupolitiikkaa. 500 euroa brutto on trion liksa, ja huono sellainen, varsinkin kun lähinnä yksityistilaisuuksista puhutaan, pääkaupunkiseudulla vieläpä. Mutta eikös tästä nyt ole jauhettu jo vallan riittävästi..
In transistor we trust!
uruttaja
13.11.2005 23:24:18
Sen kummemmin itse asiaan kantaa ottamatta kehottaisin noin yleisesti tsekkaamaan vielä tuota hinnoittelupolitiikkaa. 500 euroa brutto on trion liksa, ja huono sellainen, varsinkin kun lähinnä yksityistilaisuuksista puhutaan, pääkaupunkiseudulla vieläpä. Mutta eikös tästä nyt ole jauhettu jo vallan riittävästi..

Olet oikeassa. Kovastikkin oikeassa.

Tuohon en ottanut kantaa, mutta nyt otan. Isojussin omb maksaa tuon verran, ja sillä on keikkaa ku ketunnennää. Jos olette yhtään ammattiylpeitä, niin 2-3 kertaa lisaa hintaa niin loppu urputus.
isojussi
14.11.2005 00:26:41
Hajotkaa hinnapolkijat!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
WanhaWetäjä
14.11.2005 00:38:27

Hajotkaa hinnapolkijat!

Viitsisitsä et sä viitsisis edes JOSKUS tarkistaa kirjoituksiesi ulkoasua,IsoJ...hinnapolkijat???????

No mites keikkaa pukkaa,onko vakiintuneet,ja joko tolla pelleilyllä elää?

Notta pystyy pitään vapaan viikonlopun,HOHO!!!

Jaa niin...koskas se musanäyte tulee,sitä tässä odotellaan kuola valuen,nyt kun sulla on uusia vermeitä niin eikun pasuuna puhaltaan ja seku raksuttaan notta yykaakoo;-))

Itse aiheesta;woihan wee;-)))
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
isojussi
14.11.2005 01:11:10 (muokattu 14.11.2005 01:17:49)
Viitsisitsä et sä viitsisis edes JOSKUS tarkistaa kirjoituksiesi ulkoasua,IsoJ...hinnapolkijat???????

Anteeksi - n-kirjain puuttui. En lisää sitä enää, sillä asia tuli ilmeisesti ymmärretyksi. Huolimattomuuteni johtui hienon konsertin aiheuttamasta huumaantumisesta. Olisit tullut sinäkin, kun oli kotikylässäs.

No mites keikkaa pukkaa,onko vakiintuneet,ja joko tolla pelleilyllä elää?

Notta pystyy pitään vapaan viikonlopun,HOHO!!!

Joo. On jopa vähän rajotettava, kun tuli toi opetusduunikin.

Jaa niin...koskas se musanäyte tulee,sitä tässä odotellaan kuola valuen,nyt kun sulla on uusia vermeitä niin eikun pasuuna puhaltaan ja seku raksuttaan notta yykaakoo;-))

Tulee ajallaan, mutta älä pidätä hengitystäs. Keikkaa ja muuta puuhaa piisaa niin paljon, että tärkeemmät ensteks.

Itse aiheesta;woihan wee;-)))

Tuskin kai olet eri mieltä?

Kumma juttu, kun sanoo tekevänsä omb:llä keikkaa, niin haukutaan hinnanpolkijaks, mutta sitten löytyy näitä urpoja, jotka tekee jopa sekstetillä keikkaa mun laskutushinnalla.
Timi
14.11.2005 07:05:42
On surkee hinta bändille tuo 500.Olen huomannu,että toiset haluu keikalle hinnalla millä hyvänsä.
R.Syke
14.11.2005 07:07:40
On surkee hinta bändille tuo 500.Olen huomannu,että toiset haluu keikalle hinnalla millä hyvänsä.

-On se tolle Iso-J:n OMB:lle musta ihan kohtuullinen ;)
isojussi
14.11.2005 09:59:50
-On se tolle Iso-J:n OMB:lle musta ihan kohtuullinen ;)

Ei sitä pahemmin sen alle viitti tehdä.
uruttaja
14.11.2005 10:05:40

Hienoa, komppaan täysillä.
vanhami
14.11.2005 14:46:47
Kiipparisti vetää kyllä kohtuullisen hyvin liksaa verattuna muihin, joten en epäile yhtään sitä, että tulee vääntöä.

Ollaan joskus oltu silleen keikalla, että olen ollut alkuillasta soittamasta taustatilua ja loppillasta sitten bändin kanssa. Olen kuitannut tästä tiluosiosta 50-100 eur Ero on siinä, että sillä välin kun mä olen jo soittamassa muut bändin jätkät on vielä kotona.

Jos taustaveto on illan aikana kun kaikki on jo paikalla, ja kamat roudattu, niin tilit tasan vaan, tai korkeintaan tuo 60 egee sihen lisää.

Yksi hyvä laskukaava voisi olla esim se, että illan keikka jaetaan setteihin per turpa.

4 settiä huttua kvartetilla ja 1 pimputusta yhden miehen voimin. 4x4= 16 + 1= 17 musiikkiesitystä

600 / 17 / 35,2 eur / musiikkiesitys.

Rivijäsenet 141 eur / perse. kiipparisti 176 eur

Sitn menee tasan.
jon lord
14.11.2005 16:25:30
Jos tilanne on niinkuin esim. Kareliassa jossa on piano valmiina ja muut jätkät voi vaikka nukkua sen tunnin perse homeessa niin silloin se palkka kuuluu vain ja yksin pianistille. Sehän se joutuu tekemään työn keräämään biisit ehkä harjoittelemaan niitä joten kyllä siinä työtä on . Minä esim. sain kuulla siitä vasta silloin kun oltiin jo matkalla keikalle. Onneksi oli tarpeeksi ohjelmistoa ja loput improvisoitiin. Nyt kun teen näitä show juttuja niin usein pyydetään soittamaan jotain vaikka ruokailun yhteydessä. Minun hintani siinä on 100 e. alkava puolituntinen kuitenkin niin,että tuo hinta kattaa tunnin soiton,mutta jos jatkan esim 25 min sen tunnin yli niin se on 100 e lisää. Olen tehnyt valtavan määrän pohjia sequlle joten katson että minun on saatava korvaus tehdystä työstä. Aina on maksettu mukisematta. Jos taas ohjelmassa on vaikka harjan nostajaiset jossa soitan taustamusiikkia niin siinä on vakiotaksa jonka hoidan ilman lisäkorvausta ,kestää se sitten 1 tai 2 tuntia. Aina tapaus kohtaisesti kaikki on sovittu myös aikanaan bändien kanssa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)