Henko 12.11.2005 14:24:42 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että poikkeaako otsikossa mainitussa musatyylissä käytetyt soittimet ja vahvistimet perinteisistä? Esim säädöiltään? Millä kamoilla esim. Nekromantixin ja Mad Sinin basson läiske saadaan aikaiseksi? Onko onko esim. kielet matalammalla kuin normaalisti? Olen true-uskottava. |
Ihme Basisti 12.11.2005 20:10:51 (muokattu 12.11.2005 20:11:24) | |
---|
No kovempi sällihän röytää kielet otelautaan korkeammaltakin ja ylipäätään en uskoisi soittiminen säätöjen olevan genrestä kiinni. Tämmönen basistin retku |
bize 12.11.2005 20:29:13 | |
---|
No kovempi sällihän röytää kielet otelautaan korkeammaltakin ja ylipäätään en uskoisi soittiminen säätöjen olevan genrestä kiinni. Kattaen kaikki musiikkityylit vai vain psyko- ja rockabillyn? tosi basic systeemit mut varmasti fätti soundi |
NYdoll 12.11.2005 22:48:30 | |
---|
tuota tuota... Nekromantixissa Kim Nekroman soittaa omatekemällään arkunmuotoisella pystybassolla. Mad Sinillakin luulisi olevan kontra kyseessä. Ja yleensä näillä psychobilly bändeillä on noissa kontrissaan mikki jossain siellä tallan lähistöllä sekä otelaudan alla. Rockabillybändeistä ainakin Stray Catsilla on Ampegin svt + 8x10 kaappi. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Karlsson 13.11.2005 08:33:56 | |
---|
tuota tuota... Nekromantixissa Kim Nekroman soittaa omatekemällään arkunmuotoisella pystybassolla. Mad Sinillakin luulisi olevan kontra kyseessä. Ja yleensä näillä psychobilly bändeillä on noissa kontrissaan mikki jossain siellä tallan lähistöllä sekä otelaudan alla. Rockabillybändeistä ainakin Stray Catsilla on Ampegin svt + 8x10 kaappi. Usein otelaudan alapuolella on magneettimikki patentoituna ja tallassa sitten normaali kontrapiezo. Olen ymmärtänyt että tuolla otelautaan kiinnitetyllä mikillä halutaan saada ilmoilla släppäyksen "napse". |
jarpppa 13.11.2005 09:54:53 | |
---|
Usein otelaudan alapuolella on magneettimikki patentoituna ja tallassa sitten normaali kontrapiezo. Olen ymmärtänyt että tuolla otelautaan kiinnitetyllä mikillä halutaan saada ilmoilla släppäyksen "napse". Juurikin näin... ja kielet on monasti korkeammalla kuin normaalisti,eetä saa sormet kunnolla kielien ja otelaudan väliin,ja eikun repimään... "Loppusoinnut täytyy olla että juntit tajuaa" Toppo Koponen kumikameli |
Ihme Basisti 13.11.2005 11:20:43 | |
---|
Kattaen kaikki musiikkityylit vai vain psyko- ja rockabillyn? Kaikki musatyylit. Uskois kuitenkin soittajien olevien yksilöitä eikä genretyksen määräämiä stereotypioita. Tämmönen basistin retku |
Kiitos kaunis vastauksista. Pointtini olikin, onko kyseisissä soittimissa jotain kovinkin omalaatuista, kun en ole kontrapassoon koskaan koskenut. Olen true-uskottava. |
rattledad 14.11.2005 22:32:14 | |
---|
|
Teijo K. 14.11.2005 22:34:17 | |
---|
Taitaa olla enemmän kiinni soittotekniikasta kuin kamoista tuo läpse vaikka monet pitävätkin suolikieliä parhaiten ko. tekniikkaan sopivina. http://www.slapmedia.com/slapsallycombo/index.php?k=232 Ymmärtääkseni osa tuosta suolikielien suosimisesta on ihan sitä, että se ei syö otelautaa ihan niin palijoa. Magneettimikkiähän ei sitten voi käyttää mikä ilmeisesti on suosittu muuten noissa piireissä. Tai näin minulle on kerrottu, en sitten tiä. Munsta. |
rattledad 14.11.2005 22:39:27 (muokattu 14.11.2005 22:40:28) | |
---|
|
jarpppa 16.11.2005 06:07:34 | |
---|
Ja ei ole niin rankka soittaa sormille...Lee Rockerin slap bass opetusvideo on ihan katsomisen arvoinen,näyttää eri tekniikoita,ja puhuu myös soittimesta,kielistä ja mikeistä yms.Ja taisi sanoa että nailon kieliä ei kannata edes haaveilla,että oikeilla vaan repimään niin sormetkin tottuu,ja olikin sen näköiset ne sormet ku parikyt vuotta läpsytellyt. "Loppusoinnut täytyy olla että juntit tajuaa" Toppo Koponen kumikameli |
Henko 17.11.2005 19:15:18 | |
---|
Onkohan täällä muuten paljon otsikossa mainittujen tyylisuuntien soittajia paljon? Siis Pystybasson? Olen true-uskottava. |
Teijo K. 17.11.2005 19:42:34 | |
---|
Onkohan täällä muuten paljon otsikossa mainittujen tyylisuuntien soittajia paljon? Siis Pystybasson? No totean äkkiä kun tuli triidiin kirjoitettua ja omakuvassa on pystybasso ihan selvyyden vuoksi :en soita otsikossa mainittujen tyylisuuntien musiikkia. Munsta. |
Karlsson 18.11.2005 08:53:50 | |
---|
No totean äkkiä kun tuli triidiin kirjoitettua ja omakuvassa on pystybasso ihan selvyyden vuoksi :en soita otsikossa mainittujen tyylisuuntien musiikkia. Niin, siis soitan kyllä kontraa, mutta en noita musatyylejä. Itseasiassa kun mainitsen kyseisen soittimen kuuluvan toimenkuvaani, ensimmäisen kovin usein tulee kyselyjä "ai että rokkapilliä skulaat". Ilmaisesti sillä ei muuta sitten voi soittaa. |
Henko 18.11.2005 12:31:38 | |
---|
"ai että rokkapilliä skulaat". Ilmaisesti sillä ei muuta sitten voi soittaa. Silläpä tarkensinkin. Olen true-uskottava. |
Karlsson 18.11.2005 12:32:59 | |
---|
Silläpä tarkensinkin. Juu, ei mitään musatyyliä vastaan, mutta toi stereotyyppinen jaottelu jotenki välillä aiheuttaa snadia vitutusta. No, ei nii vakavaa tämmöne.. |
Teijo K. 18.11.2005 12:44:27 (muokattu 18.11.2005 12:47:39) | |
---|
Juu, ei mitään musatyyliä vastaan, mutta toi stereotyyppinen jaottelu jotenki välillä aiheuttaa snadia vitutusta. No, ei nii vakavaa tämmöne.. Samaan stereotypiaan olen törmännyt minäkin, ja siksi tuo täsmennys tuolla aiemmin. Ja minullakaan ei ole mitään ko. musiikkityylejä vastaan, osaanpa ihailla senkin genren taidokkaita esityksiä siinä missä minkä tahansa muunkin. Ei ole vain miun juttu. Siis miksi tähän lähdin? Koko pohdintaan ja oman kantani julkistamiseen tuollalailla. Koska kysymys tuli muodossa: Onko otsikonmukaisien tyylien soittajia? Siis pystybasson? Kysymys ikäänkuin yhdistää tuossa muodossaan pystybasson ja rokkapillin toisiinsa. Ja vielä niinpäin, että pystybasso = rokkapili. Munsta. |