Cadosar 12.11.2005 12:03:50 | |
---|
Itseopiskelussa on se huono puoli, että jää helposti junnaamaan vaan niitä samoja juttuja eikä oikeastaan sitten kehity ollenkaan... Kyllä ne kitaran soittotunnit kannattaa, jos vaan on varaa...ei niistä nyt hirveästi haittaakaan voi olla ja ainakin oppii monipuolisemmin sitä kitaran soittoa jne. Itse en kyllä tunneilla käy tai ole käynyt, mutta positiivista kommenttia olen kuullut. |
Ville81 12.11.2005 12:04:21 | |
---|
Joka toinen tunti on sitten tuntenut itsensä idiootiksi, kun on kokeiltu kotona treenattuja juttuja.. Kotona kun ne sujuu kohtalaisesti, mutta tunnilla sitten pätkii kaikki, mikä minua erityisesti vituttaa kun ei pysty tuomaan omaa parastaan esiin, vaan omaa tasoaan -helvetisti alaspäin.. On kyllä tuttu ilmiö ja sitä esiintyy lähestulkoon kaikilla, eli että osaaminen latistuu tunnilla. Jossain määrin auttaa biisien "ylioppiminen", mutta itselläni esim improvisaatio tai soolonsoitto pelkistyy aika lailla tunnilla ollessa ja se todellakin ottaa ohimoon. |
jyri.salonen 12.11.2005 12:58:40 | |
---|
Kitaratunnit ovat turhia, ehkä alussa ne voivat auttaa, mutta vuoden jälkeen kannattaa alkaa opetella itsekseen, parhaat kitaristit ovat itseoppineita. Oletko vakavissasi? |
John Titor 12.11.2005 13:00:51 | |
---|
Heviähän oppii vaikka gorilla soittamaan itsekseen, jos sille annetaan kitara... Niin joo, pääsi unohtumaan;) |
wrshredder 12.11.2005 14:01:44 | |
---|
jees. kyllä mullakin se soiton taso tuppaa tippumaan välillä tunnilla, mutta tiedän kyllä mistä se johtuu. jännittämisestä. joskus asteikkoja läpikäydessä tulee enemmän virheitä kun kotona. tiiä siitä sitten. mutta toisaalta soiton taso myös nousee joka soittotunti. :) Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
J_Mikkonen 12.11.2005 16:54:22 | |
---|
Joku vuosi sitten vielä kävin, kävisin toki nytkin jos löytäisin opettajan. Musiikkiopiston hintoihin ei opiskelijalla ole varaa, ja yksityisetkin opettajat tässä kaupugissa on vähässä(ts.en ole löytänyt). Ja vielä kun kävin tunneilla toisella paikkakunnalla, koin ne erittäin hyödyllisiksi, tuskin olisin kehittynyt yhtä nopeasti ilman opettajaa. ""I use D'Addario exclusively - they just don't break! They're just what I need to express my aggressive playing style." -Horo-Ari, Professional Guitar Player " -Juoppohurtta |
risto 12.11.2005 18:49:22 (muokattu 12.11.2005 18:49:36) | |
---|
On kyllä tuttu ilmiö ja sitä esiintyy lähestulkoon kaikilla, eli että osaaminen latistuu tunnilla. ... Kyllä open kanssakin voi olla oma-aloitteinen ja pitääkin olla... Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
aijommi 12.11.2005 22:47:21 (muokattu 12.11.2005 22:47:55) | |
---|
Terv. Hevari94 Tuskin kukaan "asioista perillä" oleva tuollasta suoltaa. Sanoisin, että kehittymistä tapahtuu n. viisinkertaisella nopeudella, kun käy tunneilla. Itse olen kokenut kummatkin, yksintreenaamisen ja tunnit, entä sinä? 90, sori vaan. Itse asiassa olen soittanut vasta puolitoista vuotta, mutta vaikka itse sanonkin, olen näin aloittelijaksi pirun hyvä, ikinä kukaan ei usko kun sanon soittaneeni niin vähän aikaa, yleisin veikkaus on viisi vuotta. Mielestäni itseoppineet soittajat osaavat ilmaista itseään paremmin, koulussa oppineet tapaavat pysyä enemmän säännöissä, joka näkyy joskus mielikuvituksettomassa musiikissa. Kakki on siis omaa mielipidettä. |
aijommi 12.11.2005 22:48:48 | |
---|
Oletko vakavissasi? Ei tietenkään päde aina. |
möhköfanttimies 12.11.2005 23:04:48 | |
---|
90, sori vaan. Itse asiassa olen soittanut vasta puolitoista vuotta, mutta vaikka itse sanonkin, olen näin aloittelijaksi pirun hyvä, ikinä kukaan ei usko kun sanon soittaneeni niin vähän aikaa, yleisin veikkaus on viisi vuotta. Mielestäni itseoppineet soittajat osaavat ilmaista itseään paremmin, koulussa oppineet tapaavat pysyä enemmän säännöissä, joka näkyy joskus mielikuvituksettomassa musiikissa. Kakki on siis omaa mielipidettä. Aina näitä tämmösiä. "-Don't you hate girls with nice bodies, but an ugly face?
- It's like, I love this spaghetti, but I got shit on it!" |
aijommi 12.11.2005 23:08:10 | |
---|
Aina näitä tämmösiä. Eri mieltä saa olla, älä kuitenkaan ala haukkumaan "tämmöisiksi". |
Ville81 13.11.2005 00:40:03 | |
---|
90, sori vaan. Itse asiassa olen soittanut vasta puolitoista vuotta, mutta vaikka itse sanonkin, olen näin aloittelijaksi pirun hyvä, ikinä kukaan ei usko kun sanon soittaneeni niin vähän aikaa, yleisin veikkaus on viisi vuotta. No ei ollut tarkoitus väheksyä. Ainakin itse huomasin vasta tunneille mennessä, kuinka vähän sitä loppujen lopuksi osaa/osasi. Kehittyminen varmasti kiinni myös musiikintyylistä, jota soittaa. Tunneilla käymisessä on myös semmoinen hyvä homma, että kun säännöllisesti kerran viikkoon "täytyy osata" soittoläksynsä, pistää se treenaamaan tehokkaasti ja paljon. Eli on joku joka sparraa, seuraa oppilaan edistystä ja potkii perseelle tarvittaessa. Jos ei olisi minkäänlaista aikataulua oppimisessa, mulla ainakin helposti herpaantuisi treenaaminen. |
aijommi 13.11.2005 00:50:04 | |
---|
No ei ollut tarkoitus väheksyä. Ainakin itse huomasin vasta tunneille mennessä, kuinka vähän sitä loppujen lopuksi osaa/osasi. Kehittyminen varmasti kiinni myös musiikintyylistä, jota soittaa. Tunneilla käymisessä on myös semmoinen hyvä homma, että kun säännöllisesti kerran viikkoon "täytyy osata" soittoläksynsä, pistää se treenaamaan tehokkaasti ja paljon. Eli on joku joka sparraa, seuraa oppilaan edistystä ja potkii perseelle tarvittaessa. Jos ei olisi minkäänlaista aikataulua oppimisessa, mulla ainakin helposti herpaantuisi treenaaminen. Hyväksyn mielipiteesi. :) |
Pande 13.11.2005 08:50:19 | |
---|
Itse asiassa olen soittanut vasta puolitoista vuotta, mutta vaikka itse sanonkin, olen näin aloittelijaksi pirun hyvä, ikinä kukaan ei usko kun sanon soittaneeni niin vähän aikaa, yleisin veikkaus on viisi vuotta. Voi kyynel miten tuttua. Mulla oli tasan sama juttu kun olin soittanu puolitoista vuotta. Far Beyond The Sunit meni paremmin kun nykyään :P Toisaalta se mun "hyvyys" on tietty suhteellista, sormet toimi vikkelästi, ja rytmitajua nyt oli senverran hyvin että pysty ei-muusikoita hämmästyttämään, mutta kyllä mä silti toivon että olisin sillon menny kitaratunneille. Kaikki vois olla toisin, ajatellen siis omaa ammatinvalintaani jne. At the over-matured sushi
The Master
Is full of regret. |
total15_ 13.11.2005 14:29:34 | |
---|
Mä oon käyny, ehkä vuoden joskus sillon ku alotin soittaan, mutta ei se mitään auttanu ku opettaja opetti vaan kappaleen eikäyhtään teoriaa, kikkoja yms. Nyt olen soittanu n. 5 vuotta ja opettanu yhden vuoden ja opetan myös tänävuonna vaikka olen vasta alkanu soittamaan ja harjottelemaan kunnolla. (olen vasta 16v.) Kävin kyllä viimekesänä "Taiteiden Kesä" nimisessä tapahtumassa, missä oli erilaisia pajoja esim. "sähkökitarapaja", "valokuvauspaja" erilaisia taiteiden aloja opetettiin. Se oli hengellinen tapahtuma, vaikka se ei siltäosin mua kiinnostanukkaan. Siellä opetti semmonen ku "Sami Asp" ihan sikataitava suomalainen kitaristi joka opetti sähkispajassa. Sillon opin vasta kaikenlaisia termejä ja tyylejä, kuten esim. pikkaaminen, täppääminen, pinch harmonic, yms.!! Jos vain on hyvä opettaja, niin aina kannattaa ottaa opetusta. Hellurei ja hellät tunteet! |
sikanaama 13.11.2005 15:57:37 (muokattu 13.11.2005 16:02:29) | |
---|
Kyllä varmasti pitäisi tunteja ottaa. Ja otankin sittenku mä saan aikaiseksi hankkiutua tunneille. Eli tässä parin vuoden sisällä. Viisi vuotta olen kait itseoppineesti soittanut ja se vituttaa. Kait. Kylmä yritän teoriaa lukea vähäisen välillä ja olin mä kyllä kauppiksessakin ja sain sieltä jotkut merkonomin paperit. Niitä en ole kuitenkaan oppinut hyödyntämään musiikissa. Eiku olin mä 5-vuotiaana koskelassa jossakin pändi- tai kitarakoulussa muutaman kuukauden. Oon nyt 10v. Lukitsen sinut komeroon käsiraudoissa koska en halua satuttaa sinua. Rakastan sinua. |
BigPapa 13.11.2005 16:39:20 | |
---|
Kyllä varmasti pitäisi tunteja ottaa. Ja otankin sittenku mä saan aikaiseksi hankkiutua tunneille. Eli tässä parin vuoden sisällä. Viisi vuotta olen kait itseoppineesti soittanut ja se vituttaa. Kait. Kylmä yritän teoriaa lukea vähäisen välillä ja olin mä kyllä kauppiksessakin ja sain sieltä jotkut merkonomin paperit. Niitä en ole kuitenkaan oppinut hyödyntämään musiikissa. Eiku olin mä 5-vuotiaana koskelassa jossakin pändi- tai kitarakoulussa muutaman kuukauden. Oon nyt 10v. Kukin taaplaa tyylillään.Ei piä jos ei siltä tunnu.Persoonallisuudet kasvaa muualla kuin tunneilla. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Mä käyn serkkuni luona Oulussa joka sunnuntai. Oikeestaan tulin just. Vajaa kaks kuukautta ollaan soiteltu akustisella kaikenlaista ja ens viikolla tilaan sitte sähkökitaran. Ilman serkkuani en osais siis soittaa. Ehkä kannattais silti harkita jotain muuta opettajaa. Serkkupoika saattaa nähkääs lähtee kesken tunnin ostaan tupakkaa kaupasta. Kuoleman jälkeenkin on elämää. Kysy vaikka Elvikseltä. |
Apricot 13.11.2005 23:30:56 | |
---|
Persoonallisuudet kasvaa muualla kuin tunneilla. Jos haluaa kehittää muusikkopersoonaansa, niin se duuni on tehtävä joka tapauksessa itse. Ei kannata syyllistää soittotunneilla käymistä/käymättömyyttä niistä asioista, mitä tunneilta ei kuitenkaan voi vaatia. Ja kokonaan toinen asia on se, että mitä se persoonallisuus sitten on. Soittotuntien päätarkoitus on tukea soittotaidon kehittymistä, siinä kaikki. Tässä keskustelussa (+ lukuisissa muissa) mystifioidaan aivan turhaan tätä soittotuntiasiaa. Näyttää selvältä, että useimmat tykkäävät saada opetusta, ja ovat kokeneet sen hyödylliseksi. Ohje: käy tunneilla, jos et itse saa selvyyttä jostain mikä sinua kiinnostaa. Jos taas tunnet pärjääväsi yksin, niin ole tyytyväinen tilanteeseen. En kuitenkaan itse laukoisi kovinkaan paatoksellisia kommentteja soittotunteja ja musiikinopiskelua vastaan, jos minulla ei olisi niistä muita kokemuksia kuin jonkun "ogelin maikan vetämät huonot bänditreenit joskus 70 -luvulla". No problemo! |
wrshredder 13.11.2005 23:33:57 | |
---|
., jos minulla ei olisi niistä muita kokemuksia kuin jonkun "ogelin maikan vetämät huonot bänditreenit joskus 70 -luvulla". ai hemmetti ku repesin!!1 + Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |