Aihe: Top Sound ja aktiiviraha
1 2
Bentley
13.11.2005 12:23:50

Mitenkäs se olikaan Top Soundilla sen aktiivirahan kanssa? Siinä sai 6kk korotonta maksuaikaa ja oliko siinä joku könttäsumma vähintään joka pitää maksaa joka kuukausi vai millanen se oli?
For those who can't be without the music!
kivi
13.11.2005 12:45:11
Mitenkäs se olikaan Top Soundilla sen aktiivirahan kanssa? Siinä sai 6kk korotonta maksuaikaa ja oliko siinä joku könttäsumma vähintään joka pitää maksaa joka kuukausi vai millanen se oli?

Aktiiviraha on nimestään huolimatta tavallinen rahoitusyhtiölaina. Kannattaa käydä rohkeasti kysymässä ihan tavallisesta pankista, millaisin ehdoin sieltä saisi lainaa - usein ehdot ovat yllättävän paljon edullisempia kuin rahoitusyhtiöillä, eikä takuitakaan tarvita pienemmille summille.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Bentley
13.11.2005 12:50:27

Aktiiviraha on nimestään huolimatta tavallinen rahoitusyhtiölaina. Kannattaa käydä rohkeasti kysymässä ihan tavallisesta pankista, millaisin ehdoin sieltä saisi lainaa - usein ehdot ovat yllättävän paljon edullisempia kuin rahoitusyhtiöillä, eikä takuitakaan tarvita pienemmille summille.

Öö, joo. Ihan kiva, mutta olisi ihan jees jos joku tietäisi alkuperäiseen kysymykseen vastauksen.
kivi
13.11.2005 12:57:01
Öö, joo. Ihan kiva, mutta olisi ihan jees jos joku tietäisi alkuperäiseen kysymykseen vastauksen.

http://www.handelsbanken.se/shb/Ine … &id=handelsbanken_aktiivirahafi
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
poppamies
13.11.2005 12:58:21 (muokattu 13.11.2005 12:59:21)

http://www.handelsbanken.se/shb/Ine … &id=handelsbanken_aktiivirahafi

http://www.handelsbankenrahoitus.fi/mastercard/laskuri.php

Kivi oli munuuttikakskytsekkaa nopeempi!
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN!
kivi
13.11.2005 13:06:05 (muokattu 13.11.2005 13:12:11)
Kivi oli munuuttikakskytsekkaa nopeempi!

No kun laitoin vain yhden linkin.

Kesti kolme sekuntia googlettaa "aktiiviraha ehdot" tms.
:-)

Eli aktiivirahassa on se sadan euron tilinavaus, ja prime-korko PLUS 2,7% ja ostettava tavara vielä vakuutena. Jos todellinen korko hipoo 6% luokkaa, niin en nyt ainakaan kitaraa menisi tuolla ostamaan - tulee liian kalliiksi. Pankista saa rahaa halvemmalla.

Edit: "Aktiiviraha MasterCard Kortin todellinen vuosikorko on 20.89 % (03/03), kun luoton määrä on 1000 euroa." Huh huh.

"Aktiiviraha osamaksun korko on sidottu Handelsbanken Primeen lisättynä 2,7 %-yksiköllä. Kokonaiskorko 4,95 % (06/2005)"
(Handsome Dick Manitoba)    
Bentley
13.11.2005 13:32:38 (muokattu 13.11.2005 13:35:21)

No kun laitoin vain yhden linkin.

Kesti kolme sekuntia googlettaa "aktiiviraha ehdot" tms.

Eli aktiivirahassa on se sadan euron tilinavaus, ja prime-korko PLUS 2,7% ja ostettava tavara vielä vakuutena. Jos todellinen korko hipoo 6% luokkaa, niin en nyt ainakaan kitaraa menisi tuolla ostamaan - tulee liian kalliiksi. Pankista saa rahaa halvemmalla.

Edit: "Aktiiviraha MasterCard Kortin todellinen vuosikorko on 20.89 % (03/03), kun luoton määrä on 1000 euroa." Huh huh.

"Aktiiviraha osamaksun korko on sidottu Handelsbanken Primeen lisättynä 2,7 %-yksiköllä. Kokonaiskorko 4,95 % (06/2005)"

Ei kyllä mun muistaakseni tuollasia ehtoja siinä ollut. Pitänee tarkistaa asia.

EDIT: Siis ku on se 6kk:den koroton maksuaika ja eikä mun muistaakseni mistää sadasta eurosta ollu mitää puhetta.
kivi
13.11.2005 13:38:42

EDIT: Siis ku on se 6kk:den koroton maksuaika ja eikä mun muistaakseni mistää sadasta eurosta ollu mitää puhetta.

Usein käy niin, että laina otetaan alunperin sen verran isommalle summalle, että sillä lainalla maksetaan myös lainatilin avaus ja vaikka ensimmäiset korotkin.
(Handsome Dick Manitoba)    
kivi
13.11.2005 13:48:37
Jep. Mutta tässä tapauksessa kun ei mitään tiliäkään tule olemaan. Käytännössä sen pitäisi mennä niin että Osuuspankista tulee lasku jossain vaiheessa ja se maksetaan pois. Ainut lisä mikä siinä on niin 4:n euron tilinkäsittelymaksu kuukautta kohti.

Ok. Täältä käsin on tosi vaikea nähdä, mitä siihen sun sopimukseesi on pienellä painettu.
;-)
(Handsome Dick Manitoba)    
Bentley
13.11.2005 13:52:20 (muokattu 13.11.2005 13:54:28)

Ok. Täältä käsin on tosi vaikea nähdä, mitä siihen sun sopimukseesi on pienellä painettu.
;-)

Kuka sanoi että mulla on sopimus? :)

Mutta siis halusin tietää jos joku nimenomaan tietää tuon käytännön miten se juuri Top Soundissa on. Mistään en löytäny (myöskään googlettamalla) sellasia ehtoja sun muita mitä siellä tarjottiin ja ajattelin tätä kautta löytäväni varmasti sellaisen henkilön joka on asioinut kyseisessä liikkeessä ja käynyt kans tämän vaihtoehdon läpi niiden kanssa.

EDIT: Joskus kun mä tarkistan asiat niin mä tosiaan kans tarkistan asiat :)

EDIT2: Typot
kivi
13.11.2005 14:00:59
Mutta siis halusin tietää jos joku nimenomaan tietää tuon käytännön miten se juuri Top Soundissa on. Mistään en löytäny (myöskään googlettamalla) sellasia ehtoja sun muita mitä siellä tarjottiin

Tämähän muakin hämmästyttää. Nimittäin, tuolta Aktiivirahan sivuilta sai sellaisen käsityksen, että kaikille liikkeille on laadittu suunnilleen samanlaiset ehdot osamaksukauppaa varten - se luottokortti on sitten erikseen.

Mutta hei, ainoa jolla on varmaa faktaa tässä asiassa on Top Soundin Aki, 06-438 7788, hän varmasti osaa selittää asian ymmärrettävästi - ja mikä tärkeintä: hänen selityksensä myös sitoo, meidän ei.
(Handsome Dick Manitoba)    
Lauri666
13.11.2005 14:44:21
Tsau!

Itselläni homma on edennyt näin, kun muutaman kerran olen maksamisen tämän kautta maksanut.

Eli, kirjoittaessani sopimusta, sai valita min. kk maksun, tai enenmän mitä itse parhaaksi näkee. Kunhan eräpäivään mennessä on maksu maksettu, niin ei kery korkoa. Maksusta tulee yksi lasku kotiin, jossa ilmenee tilinumerot yms tiedot.
Bentley
13.11.2005 14:57:15

Tsau!

Itselläni homma on edennyt näin, kun muutaman kerran olen maksamisen tämän kautta maksanut.

Eli, kirjoittaessani sopimusta, sai valita min. kk maksun, tai enenmän mitä itse parhaaksi näkee. Kunhan eräpäivään mennessä on maksu maksettu, niin ei kery korkoa. Maksusta tulee yksi lasku kotiin, jossa ilmenee tilinumerot yms tiedot.

Eli ei ole ollut mitään tilinavausmaksua ja mitään muitakaan ylimääräsiä kustannuksia? Vain ja ainoastaan se 4egen kuukausimaksu tilinkäsittelystä ja se 6:n kuukauden koroton maksuaika?
Lauri666
13.11.2005 14:58:42
Eli ei ole ollut mitään tilinavausmaksua ja mitään muitakaan ylimääräsiä kustannuksia? Vain ja ainoastaan se 4egen kuukausimaksu tilinkäsittelystä ja se 6:n kuukauden koroton maksuaika?

Kyllä :)
Leikari
13.11.2005 15:37:13 (muokattu 13.11.2005 15:39:22)
Top Soundin verkkosivulla ei ollut mitään erityistä mainintaa aktiivirahalla maksamisesta.

Liekö keskustelussa liikkeeseen olleet käsitteet selvät.

Osamaksusopimusta tehdessä kannattaa tarkistaa, että kenen kanssa sopimus tehdään.

So. onko sopimus suoraan liikkeen kanssa vai osamaksu-/luottoyhtiön nimissä.

Myyjän puheet ovat aina yksi asia ja sopimuksessa olevat mahdollissti toinen. Paperissa oleva ja allekirjoitettu on se mikä pätee.

Ei ole ollenkaan hävettävää, että tutkii sopimuspaperin ennen allekirjoitusta huolella. Ellei jotain ymmärrä kannattaa myyjältä kysyä - tai tietävältä kaverilta.

Kodinkonekaupassa on hyvin yleistä, että myyjät tuputtava näitä "akviiviraha"sopimuksia - kas, kun saavat niistä provikkaa.

Eli yleisesti aiheesta muillekin kuin kysyjälle: kun kaupasta (tavara, ehdot, hinta) on muuten päästy sopimukseen on syytä tarkistaa se maksusopimus. Mikäli myyjä esittää selvästi hyviä ja "epäilyttäviä" ehtoja niin pyydä näyttämään, että missä kohtaa sopimuspaperissa ne on kirjattu esille. Mikäli olet epätietoinen mitä olet tekemässä eikä myyjän toiminta vakuuta niin pyydä harkinta-aikaa - ota sopimusluonnos mukaan ja pyydä isää/äitä/matikanopettajaa/vaimoa/kokeneempa kaveria/työpaikan taloushallintojohtajaa tms. tsekkaamaan se. Jos ok! , niin sitten nimet paperiin.

Mikäli myyjä heittää herjaa, mulkoilee tms. ottaa nokkiinsa, niin on syytä miettiä asiakassuhteen tarpeellisuutta ko. tyyppiseen liikkeeseen.

Kysyminen ja reipas asioista selvän ottaminen tuskin ketään rehellistä ja palveluhaluista kauppiasta loukkaa - eiköhän tämäkin selviä.
Soitetaan jamia!
Ukko
13.11.2005 17:11:49

Ahaa ! Rahoitusyhtiö on muuttunut hyväntekeväisyyttä harjoittavaksi laitokseksi. Ei korkoa lainalle eikä muitakaan kuluja. HERÄTYS !!!!!
Zammy
13.11.2005 17:14:47
Ahaa ! Rahoitusyhtiö on muuttunut hyväntekeväisyyttä harjoittavaksi laitokseksi. Ei korkoa lainalle eikä muitakaan kuluja. HERÄTYS !!!!!

Eiköhän tässä tapauksessa ole niin, että tuo myyjäliike maksaa jotain korvausta tuollaisen tarjouksen tarjoamisesta. Sama juttu kun autokaupat mainostaa halpojen korkojen erikoistarjouspäiviä.. Se tarkoittaa, että myyjäliike maksaa sen alennukset. Mikä taas lisää kaupankäyntiä joten kannattaa sitä kautta.
Susikoira Roi Orbison
Bentley
14.11.2005 09:51:22 (muokattu 14.11.2005 12:10:03)

Sama juttu kun autokaupat mainostaa halpojen korkojen erikoistarjouspäiviä.. Se tarkoittaa, että myyjäliike maksaa sen alennukset. Mikä taas lisää kaupankäyntiä joten kannattaa sitä kautta.

Tätä isäpappanikin kehui kaikessa viisaudessaan että autokaupat antaa nykyään joko 3 vuoden osa-maksut korottomana tai oliko se 300(?)litraa poltto-ainetta kaupan päälle. Tämä siis jos ostaa ihan uuden auton.

Ei tarvitse asiakkaiden pähkäillä enään niin paljon että "joo, mä käyn pankissa selvittääs lainahommia" kun niille jo tarjotaan korotonta osamaksua suoraan liikkeestä.

EDIT: lauserakenne...
Ukko
14.11.2005 16:42:24

Eiköhän tässä tapauksessa ole niin, että tuo myyjäliike maksaa jotain korvausta tuollaisen tarjouksen tarjoamisesta. .

Toisaalta on niin että ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Ja yleensä se on artisti joka maksaa kulut, tavalla tai toisella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)