derble 07.11.2005 20:43:20 | |
---|
|
apenaattori 07.11.2005 21:24:10 | |
---|
Janne Henrikson ja kokemus heittää tua alakerrassa saundtsekkii et mennään tsiigaa. |
derble 08.11.2005 19:07:54 | |
---|
Ookoo. Jos tollasen taloon saan niin joku plusmiinus 250€ olisi siis aika käypä hinta... |
ravensoul 09.11.2005 12:48:32 | |
---|
Sen verran kommentoisin tähän aiheeseen, että jos tarvit vahvistinta vain kotikäyttöön, siihen riittää 10-15 -wattinen. Jos taas olisi joskus mahdollisesti bändin kanssa soittelua, 30 W 10" kajarilla tuskin on tarpeeksi. Eli siis joko säästät vähän rahaa ja ostat pienen tai sijoitat kerralla sen vajaan satasen enemmän ja ostat isomman, joka toimii sit tulevaisuudessakin. Näin siis itse tekisin, varsinkin kun tuossa Voxissa näkyy olevan tuo portaaton tehonsäätö, joten kotona voi luukuttaa oikeilla saundeilla mutta hiljempaa ja reservissä on tehoa soitella bändinkin kera. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
apenaattori 09.11.2005 19:50:55 | |
---|
No joo, kyllä itsellä kelpaa höntsäilytasolla myös bändin kanssa tuo 30w. Sitten kun taidot kehittyy ja bändiprojektit muuttuvat vakaviksi, niin ostan nupin ja kaapin ja siirrän Voxin pelkkään kotikäyttöön. Janne Henrikson ja kokemus heittää tua alakerrassa saundtsekkii et mennään tsiigaa. |
ravensoul 09.11.2005 20:21:24 | |
---|
No joo, kyllä itsellä kelpaa höntsäilytasolla myös bändin kanssa tuo 30w. Teillä on sitten vissiin hiljaisempi yleismeininki. :) Mulla oli ennen Laneytä Peaveyn 20W (raaka ero 30:een wattiin ei ole edes 3 dB:a) kombo 10" elementillä, enkä kuullut rumpalin alta omaa soittoani enää ollenkaan. Mikittää se piti. Njaa, putkivehjes olis tietysti eri asia, kun pystyis vetään päätesäröllä kaikki mitä irti lähtee, mutta tässä ei ole kuitenkaan putkipeliä meinattu. Kyllä trankulle pitää jättää sitä headroomia tarpeeksi. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
Hmmhmm. Kun just mietin että 15w ei oo tarpeeks mutta 30W menis. Ei siis (pienillä) keikoilla tai bändin kanssa riitä? Testaamalla kai selviäisi. |
ravensoul 13.11.2005 14:48:55 | |
---|
Hmmhmm. Kun just mietin että 15w ei oo tarpeeks mutta 30W menis. Ei siis (pienillä) keikoilla tai bändin kanssa riitä? Testaamalla kai selviäisi. Jos on vähän kovakätisempi rumpali tai soitellaan hevimpää kamaa, ni 30 watin trankku tuskin piisaa. Koska trankkupäätettä ei voi oikeastaan koskaan ajaa ihan täysillä, headroom loppuu kesken ja trankun päätesäröä ei kuuntele eläinkään. Lisäkaapilla ehkä jo riittäis, koska parista isommasta elementistä lähtee samalla teholla kuitenkin "isompi", tuhdimman oloinen soundi kuin yhdestä 10-tuumaisesta. Ja tietysti elementtien herkkyys vaikuttaa. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
derble 13.11.2005 20:23:36 | |
---|
Hmm. Kiitos, tämä selvensi jonkin verran. Putkivahvistimista taas en ymmärrä paljoakaan. Tämä on vähän samantapaista keskustelua kun tuolla toisella threadilla...Mutta siis, kannattaako tämän hintatason vahvareita edes ajatella jos kerran kotikäyttöön tavallaan "liikaa", mutta toisaalta kunnon bändi/keikkakäyttöön ei tarpeeksi. Ehkä pitäisi vaan taipua siihen micro cubeen ja kattoa sitä >400€ vahvaria sitten joskus. Kun just tähän hätään ei oo budjettia hankkia sitä 50-100W transistorivahvistinta tai vastaavaa putkivahvaria. (hintahaarukka 300-500€?) Mä kun olin jo tota Voxia kattellut. No, onneksi ei siperia ehtinyt opettaa. Toisaalta, jos käytän nyt sen reilun huntin microcubeen, niin se on pois tulevista hankinnoista. Hmmhmm. :D |
ravensoul 14.11.2005 11:47:34 | |
---|
Menee jo vähän saman toisteluksi, mutta siis: noin pienellä hintaerolla, kuin noilla 30W ja 50W Voxeilla on, en edes harkitsisi sen pienemmän ostoa. Varmasti ero soundissa on sen seitsemän-kahdeksan kympin väärti. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
apenaattori 15.11.2005 14:42:30 | |
---|
Menee jo vähän saman toisteluksi, mutta siis: noin pienellä hintaerolla, kuin noilla 30W ja 50W Voxeilla on, en edes harkitsisi sen pienemmän ostoa. Varmasti ero soundissa on sen seitsemän-kahdeksan kympin väärti. Itsellä ratkaisi kolmekymppisen helpompi roudattavuus. Janne Henrikson ja kokemus heittää tua alakerrassa saundtsekkii et mennään tsiigaa. |
derble 20.11.2005 16:42:05 | |
---|
Kysymys vielä tähän väliin: Voiko microcubea käyttää efektinä? Tarkoittaen, että voinko tehdä tällaisen virityksen: Kitara -> Microcube -> Vahvistin/Kaappi Ja onko tässä mitään itua muutenkaan? |