Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uriah Heep
1 2 3 4 541 42 43 44 45
Landola59
12.11.2005 22:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkei löytyny keskustelua tästä maan mainiosta bändistä? Meikäläinen on totaalisen ihastunut kyseiseen legendaan. Mitä mieltä on muu muusikkoporukka? Ehdoton ykkösbiisi mitä kuuntelen lähes koko ajan on Lady in black. Ja tottakai Easy Livin'.
 
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Aerodactev
12.11.2005 22:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes. Taisit mainita bändin kaks turhinta biisiä? Hoho.
 
Long = progressive = good
Landola59
12.11.2005 22:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes. Taisit mainita bändin kaks turhinta biisiä? Hoho.
 
Jonku mielestä saattaa olla ehkä kuluneita, mutta näinpä nuo legendat syntyy.
 
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Aerodactev
12.11.2005 22:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän ne huonoja biisejä ole, vaikka Lady in Blackista en paljoa perusta. Kahdestaankaan ne eivät kyllä muodosta koko totuutta bändistä.
Parhaimmat bändithän on niiltä, joilta ei voi sanoa yksittäisiä hyviä biisejä (esim. koska niitä tulisi aivan liikaa), vaan hyviä levyjä.
 
Long = progressive = good
Landola59
12.11.2005 22:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaimmat bändithän on niiltä, joilta ei voi sanoa yksittäisiä hyviä biisejä (esim. koska niitä tulisi aivan liikaa), vaan hyviä levyjä.
 
Faktaa. Uriah Heepinkin tuotanto on todella laaja, joten heitin nyt vaan pari esimerkkiä niistä tunnetuimmista biiseistä, vaikka levyistä kannattais alkaa puhumaan. Onhan meillä sitte Wizard yms. miljoonia biisejä joita voitais mainita. Minä vuonna Uriah Heep muuten aloitti?
 
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Lesko
12.11.2005 23:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitti vuonna 1969 ja 1970 tuli debyytti "Very 'Eavy... Very 'Umble" joka on mielestäni aivan älyttömän loistava kiekko.
Vaikka Heepistä onkin sanottu että se on "köyhän miehen Deep Purple" niin itse diggaan kyllä todella paljon... siis Byronin aikaisista levyistä... R.I.P.
 
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
Aerodactev
12.11.2005 23:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä saan kyllä Heepistä enemmän irti kuin Purplesta, vaikkakin molemmat on tämmöstä "klassikko"-rokkia, josta ei ihan kaikki uppoa (Zeppelin, AC/DC yms...)
Oonhan minä kyllä köyhä mieskin, eihän siinä...
 
Long = progressive = good
rheinone
12.11.2005 23:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka Heepistä onkin sanottu että se on "köyhän miehen Deep Purple" niin itse diggaan kyllä todella paljon... siis Byronin aikaisista levyistä... R.I.P.
 
Tsääh... Purplesta on sanottu köyhän miehen Zeppelin jne. Hienoja omanlaisiaan bändejä ovat Heep, Purple ja Zeppelin kaikki... niin ja Sabbath ;+)
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Lesko
12.11.2005 23:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsääh... Purplesta on sanottu köyhän miehen Zeppelin jne. Hienoja omanlaisiaan bändejä ovat Heep, Purple ja Zeppelin kaikki... niin ja Sabbath ;+)
 
Itse pidän näistä kaikista myös todella paljon. Jossakin arvostelussa näin niin sanottavan ja uudemman kerran http://www.topinsivut.net/Levytkansio/UriahHeep.html tällä sivulla. Kannattaa muuten tsekata nuo muutkin arvostelut tuolta... ihan mielenkiintoisia ovat!
 
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
2541
13.11.2005 02:18:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.topinsivut.net/Levytkansio/UriahHeep.html
 
Aika samaa mieltä olen arvioijan kanssa. Heep teki 1970-72 viisi levyä joista olisi saanut puristettua kaksi melko täysipainoista kokonaisuutta. Joskus teini-iässä tuli Heeppiä kuunneltua paljonkin, mutta ajan myötä on tullut kaikki myytyä pois. "Demons & Wizards" oli miellyttävin kokonaisuus.
 
Olenkohan yksin mielipiteeni kanssa, sillä minusta David Byron oli melko rasittavan kuuloinen laulaja. Ken Hensley olisi voinut olla bändin pääsolisti, hän lauloi mm. biisit "Lady In Black", "High Priestess" ja "Look At Yourself".
 
rheinone
13.11.2005 02:45:54 (muokattu 13.11.2005 03:04:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidän näistä kaikista myös todella paljon. Jossakin arvostelussa näin niin sanottavan ja uudemman kerran http://www.topinsivut.net/Levytkansio/UriahHeep.html tällä sivulla. Kannattaa muuten tsekata nuo muutkin arvostelut tuolta... ihan mielenkiintoisia ovat!
 
Erityisesti Very 'eavy Very 'umble (puoli palluraa) ja Magician's Birthday (1 pallura) menee tossa arvostelussa aivan turhan halvalla. Tosin olen samaa mieltä että julkaisutahti on ollut liian rankka, eli albumien piisimateriaalissa olisi näin jälkikäteen ajatellen ollut karsimista. Mutta Byron oli persoonallinen ja taitava laulaja, ja Heepin kunniaksi on todettava että piiseissä on usein haettu ja saavutettukin melodisempi ote jos kerran väenväkisin pitää verrata vaikka Purpleen tai Led Zepiin.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
DirtyFingers
13.11.2005 09:59:15 (muokattu 13.11.2005 10:00:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=74891&o=0&co=90
 
Mikkei löytyny keskustelua tästä maan mainiosta bändistä? Meikäläinen on totaalisen ihastunut kyseiseen legendaan. Mitä mieltä on muu muusikkoporukka? Ehdoton ykkösbiisi mitä kuuntelen lähes koko ajan on Lady in black. Ja tottakai Easy Livin'.
 
Sanopa muita biisejä, jotka oot kuullu.
 
"Don't talk to the eyes of a stranger"
Landola59
13.11.2005 12:10:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanopa muita biisejä, jotka oot kuullu.
 
Emmä tiiä, joskus jonku Talen... Ja levyraadissa (koulun) oon kuullu Uriah Heepin fireflyn, ja joskus mitä nyt radiosta kuullu, The Wizardin. En minä sano että oon paljon sitä kuunnellukaan, vaan että kiinnostus tätä kohtaan lisääntyy. Jothen STFU.
 
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Vainhaalee
13.11.2005 14:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin katsomassa bändiä noin vuosi sitten kun herrat kävivät Härmälässä...
Kävivät Raumalla Raumanlinnassa heittämässä hienon keikan, oli todella hienoa nähdä "suuri" bändi pikkuriikkisellä stagella...
Stadionit ja jäähallit huitsin helvettiin!
 
Epäselvissä tapauksissa käänny lääkärin tai m.netin puoleen...
DirtyFingers
13.11.2005 16:06:15 (muokattu 13.11.2005 16:23:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minä sano että oon paljon sitä kuunnellukaan, vaan että kiinnostus tätä kohtaan lisääntyy
 
Hmm...
 
Ehdoton ykkösbiisi mitä kuuntelen lähes koko ajan on Lady in black
 
Jothen STFU
 
"Don't talk to the eyes of a stranger"
jp_one
14.11.2005 07:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-- http://www.topinsivut.net/Levytkansio/UriahHeep.html tällä sivulla. Kannattaa muuten tsekata nuo muutkin arvostelut tuolta... ihan mielenkiintoisia ovat!
 
Jep, ihan mukavia arvosteluita oli. Mielipiteitä on tietysti monia, mutta tuolla särähti korvaan pari kertaa käytetty ilmaus "köyhän miehen purple" ja kommentit kuten "Mikään mestariteos levy ei silti ole, onhan kyseessä kuitenkin Uriah Heep.. " .
Monestihan Uriah heep on mielletty purplen halpisversioksi, mutta ehkä kuitenkin syyttä.Olihan Heepin tyyli etenkin 70-luvun alussa aika erilainen kuin purplen ja omia ideoitakin riitti. Toki Heepissä ei ollut ehkä ihan sellaista soitannollista dynamoa kuin esim. Blackmore/Lord Purplessa, mutta kyllä hyviä välähdyksiä oli monin paikoin, ja nimenomaan muissa(kin) kappaleissa kuin Easy livin, Lady in Black.
Hauskaa Uriah Heepissä on se, miten suosittu se on ja on ollut nimenomaan Suomessa edelleen, muualla maailmalla bändi taitaa olla aika unholassa jo, mutta Suomessa fanitetaan edelleen täysillä ja siksi kai bändi Suomessa on vieraillutkin aika usein.
Mutta, olisi kiinnostavaa kuulla pitääkö joku Byronin jälkeisestä tuotannosta?
 
Lonesome
14.11.2005 08:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin olen samaa mieltä että julkaisutahti on ollut liian rankka, eli albumien piisimateriaalissa olisi näin jälkikäteen ajatellen ollut karsimista. Mutta Byron oli persoonallinen ja taitava laulaja, ja Heepin kunniaksi on todettava että piiseissä on usein haettu ja saavutettukin melodisempi ote jos kerran väenväkisin pitää verrata vaikka Purpleen tai Led Zepiin.
 
Näin. Eipä ole Purplella tai Zeppeliinillä liiemmin stemmalauluja. Heepillä oli paljon Ken Hensleyn, mutta myös muiden tekemiä hienoja biisejä. Ja niitä kuuntelee kyllä edelleen mielellään, vaikka Mick Box tai Ken Hensley ei ole mitään blackmoreja tai keith emersoneja olleetkaan. Se oli se bändikokonaisuus. Kun Lee Kerslake ja Gary Thain (oikeesti hyvä basisti oli hän, RIP) tulivat bändiin, silloin palaset loksahtivat paikoilleen lopullisesti.
 
Yllätti Heeppi kaks vuotta sitten Jäähallissa. Setissä oli hyviä biisejä tyyliin "Shadows Of Grief" Look at Yourself-levyltä ja Easy Livin' hoidettiin alta pois heti aluksi. ;) Stemmalaulut toimi hienosti ja varsinkin Kerslaken panos bändissä oli yllättävän vankka myös laulupuolella. Ja kyllä sitä Bernie Shawtakin kuuntelee, mutta kun ei ole nuo uudemmat biisit minulla oikein hallussa, niin miehen taitoja tulee väkisin verrattua Byroniin ja Hensleyn tulkintoihin noista klassikoista. Varsinkin kun vuoden -02 Suomen kiertueellaan Ken Hensley oli kyllä myös hyvässä vireessä. Kesällä -05 Ankkarockissa UH olikin sitten tylsempi, mutta jengihän tykkäsi kuin se hullu puurosta... :)
 
Mun eka ikioma LP-levy oli muuten Magician's Birthday ja toinen Look At Yourself. Että siltä pohjalta tässä rokkia kuunnellaan...
 
"This is my truth, tell me yours."
Angus
14.11.2005 11:48:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin katsomassa bändiä noin vuosi sitten kun herrat kävivät Härmälässä...
Kävivät Raumalla Raumanlinnassa heittämässä hienon keikan, oli todella hienoa nähdä "suuri" bändi pikkuriikkisellä stagella...
Stadionit ja jäähallit huitsin helvettiin!

 
Paikalla olin myös, hyvä keikka! Hieno juttu, että ovat Dioa lämppäämässä, todella mielelläni näen herrat uudestaankin.
 
The Gods you worship are steel
at the altar of Rock 'N' Roll you kneel!
IommI
14.11.2005 14:12:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsääh... Purplesta on sanottu köyhän miehen Zeppelin jne. Hienoja omanlaisiaan bändejä ovat Heep, Purple ja Zeppelin kaikki... niin ja Sabbath ;+)
 
MItäh!! meinasitko Sabbathin unohtaa listasta...
 
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
IommI
14.11.2005 14:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

July morning, Wizard, easy livi'n, gypsyt ja monet muut soivat koko aja meitsin autossa... ohikulkijat ihmettelee kun ratin takan moshataan niin maan perkeleesti...
 
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 541 42 43 44 45

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «