Aihe: Fender G-DEC vahvistin 1 | |
---|---|
![]() 12.11.2005 14:53:07 | |
Taas näitä vahvistin kyselyjä.. Onko kenellekään tuo Fenderin pikkumallintava G-DEC tuttu ? Mistä liikkeestä pääkaupunkiseudulla löytyisi kokeiltavaksi ? Itse oon vasta alkusyksystä aloittanut kitaristin uran, mutta silloin hankittu Ibanezin 15W purkki lähtee kiertoon, kun sillä ei viitti soittaa kun ääni (puhdas) on niin kumiseva ja muutenkin omituinen. Eli kotona tulee soiteltua pelkästään akustisesti.. Opettajallani on Fenderin Twin Rewerb ja sen ääni on niin upee ja tarkka pienellä äänenvoimakkuudellakin, mutta on se nyt niin törkeen kallis että en minä semmoisia tässä vaiheessa osta.. Jostain syystä oon noiden mallintavien perään kattellut, vaikka ei mulla tässä vaiheessa oo mitään tarvetta efekteille.. mutta joku 500 euron pikku putkivahvistintakin voisi kattella.. Vai onko tuo Fenderin twin rewerb liian kova vertailukohta jos etsii jotain halpaa pikkulootaa ? Tärkeimmät vaatimukset olisi että soi pienenpienellä äänenvoimakkuudella nätisti ja puhtaasti eikä esim. bassot kumise tms. | |
![]() 12.11.2005 16:17:23 | |
Tärkeimmät vaatimukset olisi että soi pienenpienellä äänenvoimakkuudella nätisti ja puhtaasti eikä esim. bassot kumise tms. Mun mielestä tuo kuvaus sopii just eikä melkein piiviin classic 3kymppiseen. Se on parhaimmillaan juuri pienillä volumeilla, ja sen saa käytettynä helposti alta 500 euron. | |
![]() 12.11.2005 17:48:51 | |
Mun mielestä tuo kuvaus sopii just eikä melkein piiviin classic 3kymppiseen. Se on parhaimmillaan juuri pienillä volumeilla, ja sen saa käytettynä helposti alta 500 euron. Semmoistakin oon katellut ja se oli tosi ok:n kuuloinen liikkeessä ja isona plussana siinä on se ulkomuoto.. Tosi kivan näköinen eikä mikään ruma musta laatikko, mistä vaimo vetää pultit, kun se olohuoneessa kuitenkin on.. Tuossa G-DEC:ssä minua kiinnostaa eniten se rumpu/bassokone, eli saisi vähän pohjaa soitolle, ei tarttis sählätä tietokoneen kanssa tms.. Fazerissa ei van ollut tuommoista kun kävin.. Jos olisi edes siedettävät puhtaat äänet niin tuo rumpukone, jos sekään on minkäänlainen, olisi mun listauksissa tosi iso plussa.. Paskan väliä periaatteessa sillä, että ulostuleva ääni ei oo enkelten laulua, en minä sitäpaitsi osaa vielä ees soittaa :) | |
![]() 12.11.2005 22:45:03 | |
Jaahas ... kukaan ei vastannut kirjoittajan otsikkoon mitään. Itselläni toi pikkuvahvistin on kotona ja sehän on mitä mainioin sellainen. Tehdas patchejä siinä on 49 ja omia voi ruuvailla saman verran. Itse en pitänyt tehdasasetuksista lainkaan vaan kunnon saundi irtos kun otti esim. vahvistin gain arvoista noin 70% pois. Tää sopii paremmin mulle kun esim. tech 21/10 ... ei niin purkkimainen ääni. Ominaisuuksia on aloittelevalle kitaristille esim. looppinauhoitus (14sek.), aux liitäntä, kaksi inputtia, kuulokeliitäntä ( melko hyvä sellainen ) ja sitten ne rumpu ja basso kompit joiden mukana voi soitella. Kerrassaan hyvä vahvistin kotiin jota ei kannata tuomita mutu tuntumalta. Fenderin sivuilla on demo tästä. Omani ostin DLX musiikista, josta sain sen t-kaupan hintaan. | |
![]() 13.11.2005 00:11:00 | |
Fenderin Blues Junior on minusta parempi vaihtoehto Peaveylle, jos putkivahvistinta haluat. Ei ole sitä ilkeän terävää ylä-middlepiikkiä ja säröytyy miellyttävämmin. Lisäksi erittäin kevyt kantaa ja edullinen, niin ei voi kuin suositella. Jonkun verran olen kuullut kuitenkin olevan maanantaikappaleita ja takuuhuolto on tullut tarpeeseen. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. | |
![]() 13.11.2005 00:56:39 | |
Onko kenellekään tuo Fenderin pikkumallintava G-DEC tuttu ? On... paikallisessa olen monesti soitellut ja kuullut soitettavan. Varsin mukavasoundinen pikkucombo kotosalle. Ok-soundit. Mistä liikkeestä pääkaupunkiseudulla löytyisi kokeiltavaksi ? Kannattaisi varmaan kokeilla ihan Fasua stadissa. Eikös F-Musiikki tuo maahan Fenkkua? Itse oon vasta alkusyksystä aloittanut kitaristin uran, mutta silloin hankittu Ibanezin 15W purkki lähtee kiertoon, kun sillä ei viitti soittaa kun ääni (puhdas) on niin kumiseva ja muutenkin omituinen. Eli kotona tulee soiteltua pelkästään akustisesti.. Opettajallani on Fenderin Twin Rewerb ja sen ääni on niin upee ja tarkka pienellä äänenvoimakkuudellakin, mutta on se nyt niin törkeen kallis että en minä semmoisia tässä vaiheessa osta.. Testaa ihmeessä VOX Valvetronix AD30VT ja Tech21 Trademark 30. Varsin loistavia "mallintavia" tuon G-DECin kilpailijoiksi. Jostain syystä oon noiden mallintavien perään kattellut, vaikka ei mulla tässä vaiheessa oo mitään tarvetta efekteille.. mutta joku 500 euron pikku putkivahvistintakin voisi kattella.. Tosiaan noita Classic30 comboja liikkuu torillakin aika usein. Sellanen on ihan pätevä jos miedot rock ja blues säröt riittävät ja halutaan saada mukavan pehmeä clean-soundi. Vai onko tuo Fenderin twin rewerb liian kova vertailukohta jos etsii jotain halpaa pikkulootaa ? On, kun kyseessä on niin erityyppiset laitteet. Twin Reverb vs. pieni ja halpa pikkurasia... ei tuo vain oikein ole reilua vertailua :) Tärkeimmät vaatimukset olisi että soi pienenpienellä äänenvoimakkuudella nätisti ja puhtaasti eikä esim. bassot kumise tms. Pienien purkkien ongelma onkin sitten taas se "kumisevan basson" vastakohta, eli korkea siritys ja surina. Etenkin säröillä tämän huomaa. Tech21 Trademark 30 comboa suosittelen kyllä. Se kuulostaa hyvältä pieneksi koneeksi! | |
![]() 13.11.2005 03:00:46 | |
Pienien purkkien ongelma onkin sitten taas se "kumisevan basson" vastakohta, eli korkea siritys ja surina. Mun mielestä taas tuntuu, että AD30VT:ssä on aivan liikaa bassoa high-geineillä. Basso-potikkaa joutuu pitämään jossain 0-2 välillä, muuten bassot alkavat kumisemaan julmetusti. Uraltone SD-1 tiukentaa tosin mukavasti alapäitä. Tämä makkarivoolumeilla. So you did but did nothing. Sama meni mänät. | |
![]() 13.11.2005 09:37:12 | |
. Omani ostin DLX musiikista, josta sain sen t-kaupan hintaan. Ai Malmilta löytyy ? Eihän ne omilla sivuillaan ees mainosta Fenderin laitteita.. No, pitääpä kysyä kun pitää siellä kuitenkin käydä, kun yhtään kielisettiäkään ei himassa enää varuilla oo... | |
![]() 16.11.2005 20:08:28 | |
Itse en pitänyt tehdasasetuksista lainkaan vaan kunnon saundi irtos kun otti esim. vahvistin gain arvoista noin 70% pois. Tää sopii paremmin mulle kun esim. tech 21/10 ... ei niin purkkimainen ääni. . Kävin pikanopeesti katsomassa minkälainen peli. Ääni on nimenomaan purkkimainen ja kumisee, eli just sellainen mitä en tahdo.. Niistä efekteistä en tällä hetkellä välitä, puhdas ääni on kriteeri, jos muuta kivaa tulee päälle niin ihan jees.. No ok, en paljon säädellyt vaan kävin sikanopeesti presetit läpi. Rumpukoneesta taas innostuin.. Tommoisen jos sais käytettynä järkevään hintaan niin pelkän rumpukoneen takia voisin ostaa...kun ne pelkät rumpukoneetkin maksaa.. Taitaa pitää ruveta kattelemaan niiden putkivahvareiden perään ja tehdä ylitöitä/käyttää lasten joululahjarahat että on vara ostaa.. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)