Aihe: Tubescreamer: TS808, TS9, TS9DX
1 2
Ze Kink
23.08.2005 18:24:48
Itseänikin kiinnostaisi hankkia joku Ts-tyylinen särö boostailemaan Peavey Classic 30:stä sekä ihan puhdastakin kanavaa säröttelemään. Jekyll & Hydessä tosin on jo Ts-808 -puoli, mutta silti.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
McNulty
23.08.2005 18:48:12
Itseänikin kiinnostaisi hankkia joku Ts-tyylinen särö boostailemaan Peavey Classic 30:stä sekä ihan puhdastakin kanavaa säröttelemään. Jekyll & Hydessä tosin on jo Ts-808 -puoli, mutta silti.

Miul on TS808RI Classic 30:n edessä. Hyvin toimii ja pelittää!
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
tuluppa
23.08.2005 20:30:57

Suosittelen Barberin LTD:tä ihan täysiä. Vähä ku tube screamerit mutta kaikin puolin musikaalisempi ja dynaamisempi vehje. Sen sisäiset trimmerit on nerokas keksintö.
temppiz
23.08.2005 20:56:10

TS-5 on hyväsoundinen purkki mutta kytkin hajoaa tokalla tai kolmannella polkaisulla.

Näin on TS-7 ja TS-5 taitaa olla melko samaa sarjaa kytkimen kestävyyden kanssa. TS-5 ja MSL on hyviä purkkeja jos vain on pikkasen modailuintoa. MSL huomattavasti parempi. Siinä on tukeva kotelo, "hypepiiri" ja laadukkaammat komponentit.

tuolta löytyy modauksista lisätietoa:
http://www.saunalahti.fi/temppiz/diy.html

Nobelsin ODR-1 (ainakin se vanha vihreä malli) on myös mainio peli. Enemmän alapäätä kuin TS:ssä.

Harmoonikeskuksen hölöttelyt:
http://www.harmony-central.com/Effe … Data/Nobels/ODR_1_Overdrive-01.html
Tauon etsii alapäätaiteilijaa! (basistia)
manto
24.08.2005 11:32:25 (muokattu 24.08.2005 11:32:49)

Mulla Classic30:n edessä Route66 ja käytännössä kaikki säröt otan siitä. Tarvittaessa boostia peliin ja toimii ainakin mun tarkoituksiin hyvin. Eli on jäänyt Classicin oma särökanava aikalailla käyttämättä (kuin myös TS7)
-Nojoo-
Wasbesp
11.11.2005 22:51:05

Mieltäni askarruttaa seuraavanlainen kysymys:

Mitä eroa on TS9:llä ( http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_ts9_tube_screamer_prodinfo.html ) ja TS7:lla ( http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_ts7_tube_screamer_prodinfo.html )? Ainakaan tuolta thomannilta se ei oikein selviä, joten valistakaapa. Hintaeroa kuitenkin löytyy jonkun verran.
Onks kaikki Alexit laihoja?
Tompsi
12.11.2005 19:46:10
IMO: SD-1 on jotenkin kylmä ja kalsea. Tone on jotenkin, noh, tone. Bad monkey taas on mielestäni huomattavasti lämpimämpi, ja low sekä high potikat antavat huomattavasti enemmän varaa säätää soundin väriä. Mielestäni bad monkeyn särö on myös rouheampi tai rapeampi, miten sen nyt sanois? Ei SD-1:stä turhaan modata. :)

Mniih... Tuntuu siltä että nykyään tuo SD-1 modailu on sellaista "Nokun isot pojat sanoo että mun palikka kuulostaa huonolta ilman modaamista" eikä laitetta vaivauduta edes testaamaan ennenkuin papuja on kierrätetty purkin sisällä. Itse hankin SD-1:n modaamismielessä kun pääsin testaamaan Mikasoin Uraltonettua mallia, mutta suunnitelma jäi loppujen lopuksi toteuttamatta kun kävi ilmi että ei tuo mitään modeja kaipaa, ihan hyvältä se saundaa ilmankin.
Tompsi
12.11.2005 19:51:11
huono laitos... ei kestä kulutusta. 100% muovia koko härveli... kytkimiä myöten. Tosin, niitäkin ovat monet modailleet saadakseen niistä Tube Screameria muistuttavan saundin :) TS7 on edelleen markkinoilla... sekin voisi olla ihan "ok" häsäkkä. Bad Monkey vie mielestäni voiton saundin ja hinnan puolesta.

Itseasiassa vitossarjan ensimmäinen erä oli ihan metallia kuorensa puolesta. Niitäkin kyllä tulee vastaan kunhan jaksaa pitää silmän kovana.
Härski
12.11.2005 19:51:25
Mniih... Tuntuu siltä että nykyään tuo SD-1 modailu on sellaista "Nokun isot pojat sanoo että mun palikka kuulostaa huonolta ilman modaamista" eikä laitetta vaivauduta edes testaamaan ennenkuin papuja on kierrätetty purkin sisällä. Itse hankin SD-1:n modaamismielessä kun pääsin testaamaan Mikasoin Uraltonettua mallia, mutta suunnitelma jäi loppujen lopuksi toteuttamatta kun kävi ilmi että ei tuo mitään modeja kaipaa, ihan hyvältä se saundaa ilmankin.

Mä ostin ton SD-1:en Marsua ruvettamaan. Erittäin hyvä näin, tosin ajattelin sen Ultratonettaa. Saa nähä, millaista tärykalvoa tulee sitten. TS hävisi tälle 100-0.
DaKiller
12.11.2005 22:17:41 (muokattu 12.11.2005 22:18:23)

Itse pidin myös tuosta soundista ennen modausta. Päätin kuitenkin modata ja vaihtelin useammankin komponentin vermeeseen. Voin kyllä sanoa, että parannus oli huomattava. Alapää ei katoa boostatessa ja sitä rähinää tuli sopivasti lisää. Hemmetin hyvä soundi. Eli ei pelkkää puhetta, se soundi tosiaan voi muuttua parempaan suuntaan siitä, mitä se on. Mielestäni pedaali jotenkin "söi" sitä bottnea ennen ruuvailua.

E:typoa
rosberg
13.11.2005 13:01:39
tää perus äiti-tytär -vääntö ts:n ja sd:n välillä on mulle aika helppo. en jotenkin saa ts9:stä mitenkään sitä fiilistä mikä mun orkkis japsi sd:stä irtoaa. toisekseen sd on ollut mulla jo 15vuotta, että siihen on sillai kasvanut jo kiinni.

modaamisessa on se huono puoli, että pitää olla kaksi samanlaista pedaalia joista toista sitten modauttaa. muuten se vertailukohta jää vähän utuisaksi. kalliiksihan se sitten pidemmän päälle tuleekin.
myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer.
JoKo
13.11.2005 14:04:21
Kysymysten sarja jatkuu. Tiedän että tästä säröstä on puhuttu aiemmin, mutta nyt aloin ihmettelemään yhtä asiaa: 808 on ilmeisestikin se "paras" saundiltaan melkein se originaalia vastaava, ja se on ainakin Thomannin mukaan overdrive. Sitten on tämä TS9 joka onkin sitten distorion? Mikä on käytännön ero, eli onko tuo TS9 nyt sitten ollenkaan sellainen kuin originelli? Millainen saundi, jos sitä nyt pystyy kuvailemaan järkevästi.. Putkipeliin olis särö siis tulossa, Fender HRDLX.

Itse soittelen sillä 70-luvun lopun TS808:illa, ja olen kokeillut sitä vierekkäin kaverin uusintapainoksen kanssa. Aikalailla samalta kuulosti... Omistin myös TS9:n ennen, (ennen kuin varastettiin, damn) se on erilainen kone, ääni on kirkkaampi ja terävämpi (siis terävä pehmeän tubescreamerhenkisesti). Riippuu sitten millaista haluaa, mikä sopii musaan. Klassikoitahan nuo molemmat ovat.

http://www.analogman.com/tshist.htm
Tompsi
13.11.2005 23:13:12
Niin, mites muuten... Kun noita Tuubikirkujia on yleisesti syytetty alapäättömiksi kuten Bossejakin, niin vaivaako tämä sama probleema myöskin tuota 808:aa?
JoKo
14.11.2005 00:01:06
Niin, mites muuten... Kun noita Tuubikirkujia on yleisesti syytetty alapäättömiksi kuten Bossejakin, niin vaivaako tämä sama probleema myöskin tuota 808:aa?

Ei se ainakaan ääntä ohenna, mutta ei kyllä varsinaisesti mitään botneakaan lisää. Sillä yleensä yliohjataan vahvistimen etuastetta, joten riippuu ennemminkin vahvistimen säädöistä miltä se kuulostaa.
Tompsi
14.11.2005 01:55:19
Ei se ainakaan ääntä ohenna, mutta ei kyllä varsinaisesti mitään botneakaan lisää. Sillä yleensä yliohjataan vahvistimen etuastetta, joten riippuu ennemminkin vahvistimen säädöistä miltä se kuulostaa.

Jes, pidänpä mielessä jos jossakin vaiheessa tuntuu siltä että rahaa pitää päästä tuhlaamaan johonkin.
rosberg
14.11.2005 11:55:41
myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer.
Ekku01
14.11.2005 14:37:45
Mieltäni askarruttaa seuraavanlainen kysymys:

Mitä eroa on TS9:llä ( http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_ts9_tube_screamer_prodinfo.html ) ja TS7:lla ( http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_ts7_tube_screamer_prodinfo.html )? Ainakaan tuolta thomannilta se ei oikein selviä, joten valistakaapa. Hintaeroa kuitenkin löytyy jonkun verran.

Mun käsityksen mukaan ainoa ero on ulkokuoressa/toteutuksessa lähinnä niin että TS9:ssä on toimivampi/kestävämpi kytkin.

TS7:sta löytyy kaksi modea: TS9 ja Hot. Tuolla Ensin mainitulla pitäisi saundien olla samanlaiset kuin TS9-reissuessakin (eikö?) ja Hot-mode on sitten astetta säröisempi vaihtoehto.

En ole koskaan (muistaakseni) testannut TS7:aa bändin kanssa, mutta kerrostalossa, trankun kanssa se tuntuu toimivan yllättävän mukavasti. Mulle on muutenkin tullut sellainen kumma tunne (oman kokemuksen kautta) että mitä "paskempi" TS, niin sitä paremmin toimii transistorivahvistimen kanssa. Voin olla pahemman kerran väärässä, mutta kotona on testattu kaikki (808 niin että olen modannut 9:n 808:ksi) ja itse pidin Sound Tank -sarjalaista, vitosta, parhaana ja tuota 808-modia huonoimpana.

Toki homma muuttuu ihan toiseksi kun mennään "isoille areenoille" putkivahvarin kera.
mhaarala
14.11.2005 19:38:30
Juu-u.
Lisäisin vielä kokeilu listalle Visual Soundin Route66:n. Omat kokemukset laitteeesta on aikasta pirun hyvät.

-manto-

Tuota olen käyttänyt joitakin kertoja koch studiotonen jatkeena, kun piti saada lisää jynkkyä mutta se toi mukaan aivan liian paljon hurinaa ollakseen käyttökelpoinen. Lieneekö muilla samaa ongelmaa noiden spedaalien kanssa?
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)