Aihe: Progressive rock/metal höpötystä
1 2 3 4 5 6
kingdom
05.07.2003 13:52:41
Opeth on jumalattoman hyvä ja tykkään todella paljon örinästä. Ennen Opethia inhosin kaikkea örinää, mutta nykyään en tulisi toimeen ilman sitä.

Sen takia mulla just se tökkiikin. Mikä sen laulajan nimi muuten on? Olen tainnut haukkua häntä jopa idiootiksi sen örinän takia. :)
See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN!
Chunga
05.07.2003 14:21:31

Jatketaan jauhamista

Onko kukaan kuullut planet X:ää?
Se voisi olla instrumentaalivaihtoehto kaikille DT-faneille ainakin.
Planet X on LTE:n tyylistä mutta hieman "konemaisempaa"
Ainiin ja se planet x:n synamies on soittanut parilla DT:n levyllä mutta sen paras anti kuullaan kyllä tässä bändissä.
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap
lxi
05.07.2003 17:18:58
Jjjumaliste. Vekelle pisteitä oikein roppakaupalla! Mistä lienetkään löytänyt?
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
egaga
05.07.2003 20:29:32 (muokattu 06.07.2003 12:18:02)
Sen takia mulla just se tökkiikin. Mikä sen laulajan nimi muuten on? Olen tainnut haukkua häntä jopa idiootiksi sen örinän takia. :)

Mikael Åkerfeldt. Varsinkin alkupään tuotannossa tulee hänen örinänsä "rehevyys" ja tunteikkuus ilmi. Se on jotenkin niin luonnollisen kuuloista verrattuna muihin örisijöihin joita olen kuullut. Deliverancessa Åkerfeldt kieltämättä örisee liian konemaisesti, jotenkin mauttomasti.
Tosi hifisti puhkoo silmänsä.
kingdom
05.07.2003 21:11:17 (muokattu 06.07.2003 00:32:29)
Jjjumaliste. Vekelle pisteitä oikein roppakaupalla! Mistä lienetkään löytänyt?

Tommonen aika samanlainen on myös pyöriny jossain. Yritän etsiä myöhemmin. Nuokin oli aika hyviä :D

EDIT: Kävin heittämässä tuonne vitsialueelle.
See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN!
MeatPie
06.07.2003 02:10:28
Deliverancessa Åkefeldt kieltämättä örisee liian konemaisesti, jotenkin mauttomasti.

Minä pidän taas juuri tuosta tyylistä.
Jucciz
16.07.2003 15:10:14
Kingston Wall!

Miten liittyy edellä mainittu bändi ja proge?
Jucciz
16.07.2003 15:20:01
Veke: Uskomattoman hauskaa ja monilta osin aika tottakin. :)
JeeVes
20.07.2003 01:50:23
uskomaton bandi ja upeaa musiikkia laidasta laitaan !

ainut paska homma Dream Theaterilla on niiden isopäinen laulaja, joka kirkuu ihan liikaa ja huonosti (mielestäni). Mielummin kuuntelen Liquid Tension Experimental:ia
Ou Behave.
TIH
22.07.2003 08:18:15

Eli tänne vain vapaasti juttua progrock ja metal bändeistä. eli ei sotketa mitään humppapumppuja tänne =P
Näin alkuun voisi heittää ajatuksen et heittäkääpäs hyviä uusia löytöjä tänne, jos eteen tulee.

Cipher's Fantasy on aika pirun kova instrumentaalilöytö Suomesta ;)
Timppa / Cipher's Fantasy
Jacker
30.07.2003 14:24:18
Progressiivista rokkiakin tuntuu olevan monenlaista. DT:t ja Spock's beardit ja Rushit ja King Crimsonit. Se on kai niin että bändit, jotka ei oikein soita erityisesti mitään metallia, jazzia, humppaa tai rockia vaan niiden sekotusta, pistetään progressiivisen rockin genreen.

DT on kyllä paras esimerkki progesta tai siihen genreen se jokapaikassa pistetään. On vaikee löytää samantyyppistä bändiä kuin DT. Se on mun mielestä vähä erilainen bändi kun muut. Ne ei heilu missään MTV:llä mut silti levyä tulee ja keikoilla on paljo väkee. Ja hyvin on mun mielestä edustanut omaa musiikkiaan.

Mutta Dream Theater jakaa mielipiteet myös kahtia, toiset tykkää tosi paljon ja toiset vihaa.
Bantuteurastaja
30.07.2003 16:57:18
Mutta Dream Theater jakaa mielipiteet myös kahtia, toiset tykkää tosi paljon ja toiset vihaa.

Dream Theater jakaa ihmisryhmät kahtia: amikset ja ei-amikset.
PekKampela
30.07.2003 17:39:24

Dream Theater jakaa ihmisryhmät kahtia: amikset ja ei-amikset.

Kummat pitävät?...ja kummat taas eivät pidä?
Jäi vähän auki.
Kyllä se hylamaito muroissa menee!
J.Ahonen
03.08.2003 22:11:46
Ainakin minä luokittelen DT:n väline urheiluksi(Esim rummut varustettu 146797095675kpl mikkejä, miksi?). Mielestäni Proge on musiikkia varustettuna idealla(eli ei verse chorus verse). DT:n idea tuntuu olevan se, että ikinä ei saa olla 2 saman mittaista tahtilajia peräkkäin (paitsi lauluosuuksissa, koska laulaja ei pysy kärryillä). DT:llä on kuvottava nimi ja se matkii muita. Esim. Tullia ja Floydia. Myönnetään on DT:llä jotain ok juttuja. Ja se Tommi Läntisen näköinen laulaja, hyi. Miksi se soittaa livenä tamburiiniä vaikka se ei kuulu?(Lähin mikki noin 10m päässä).
Bantuteurastaja
04.08.2003 15:01:11
Kummat pitävät?...ja kummat taas eivät pidä? Jäi vähän auki.

Amikset pitävät, ei-amikset eivät. Sitten on lisäksi sellainen marginaalinen ryhmä jotka pitävät, mutta eivät silti ole amiksia. Näitä henkilöitä taitaa olla yhteenlaskettuna noin yksi, sillä tunnen kaksi, jotka osaavat joskus suhtautua aiheeseen jopa inhimillisen järkevästikin, mutta kuitenkin aina välillä mystisesti rupeavat samanlaisiksi naurettaviksi junttisontaläjiksi kuin muutkin DT-fanit.
Rael
09.08.2003 13:11:16
Hehe, juuri kun olin mainitsemassa että paikalliset tuntuvat määrittelevän progressiivisen rockin samaksi kuin "hyvä musiikki jota MINÄ kuuntelen", niin että määritelmä romahtaa yksilökohtaiseksi (joka ei ole kommunikaatiossa erityisen hyvä asia), niin Veke sanoi saman ja tuhannesti tehokkaammin.

Kun karsitaan progressiivisen rockin genren määrittelemiseen tarvittavista tekijöistä sellaiset mielipiteeseen nojaavat ominaisuudet kuten "idearikkaus" ja "erinomaisuus", niin mitä ominaisuuksia progella on joita Dream Theaterilla ei ole (tai toisinpäin: mitä progella ei ole jota Dream Theaterilla on?), vai onko Dream Theater progressiivista rockia?

Pelkän kysymyksen jättämisen sijasta tahtoisin huomauttaa että tuskinpa progen tärkeimmäksi ominaisuudeksi kannattaa määritellä 70-luvulle sijoittuvaa julkaisupäivää.
ZegoN
01.09.2003 22:27:07
Tässäpä muutama tuntemattomampi tutustumisen arvoinen proge bändi ainakin jos sattuu tykkäämään llinjasta dream theater, spock's beard ja rush. Ja melodisemman puoleista ei mitään hirveetä tilutus paskaa hoho =DD Täällä kun puhutaan vaan yleensä noista tunnetuimmista bändeistä :( Vaikka kyllä ne ROKKAA =)
IZZ - I move
Satellite
Digital Ruin
Chrome Shift
Lemur Voice
Outlander
No siinä muutama =)
jepjep öitä!
Poseurpete
04.09.2003 10:50:52

Kingston Wall!

Miten liittyy edellä mainittu bändi ja proge?

Se just on aika jännä ku se liittyy.
Diablero
04.09.2003 19:14:13
Hidria Spacefolk!

Kyllä! JA Livenä!
Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)