Legatus 02.11.2005 17:14:06 (muokattu 02.11.2005 17:32:32) | |
---|
Kerran tuo haku ei toimi nii pakko alottaa uus. Eli millaset kuulokkeet kannattas hankkia rumpalille? On closed, half open, half closed mallia nii mikä ois paras? Ja mitä ne dB meinaa esim. 125 dB?? EDITTIÄ: Joo olis tarkotus vaimentaa ja basarin triggerikäyttöön mutta en tiedä millanen olisi half closed.? |
Alpha 02.11.2005 17:26:27 | |
---|
Tästä voisi kyllä keskustelua olla, sillä itseäkin ruvennu kiinnostaan nuo. |
sammakko54 02.11.2005 17:27:21 | |
---|
Itellä kiinnostais kans tietää. Oisko se jotaki kuinka paljon niistä lahtee. Pitäskö tämmösten kuulokkeiden vaimentaa? kuinka paljon? päyväpäy |
Alpha 02.11.2005 18:06:58 | |
---|
Oisko se jotaki kuinka paljon niistä lahtee. Pitäskö tämmösten kuulokkeiden vaimentaa? kuinka paljon? Kyllä se jotenkin vaimennukseen liittyy. 125db niin siinähän on jo vakavia ongelmia... |
Suleima 02.11.2005 18:22:30 | |
---|
ei ne desibelit noissa kyl liity vaimennukseen mun mielestä. Ja kyllä ne pitäis ihan kokonaan suljetut olla jos ei haluu korviaan tappaa. Beyerdynamiceillä kuului olevan suljetut kuulokkeet jotka "vaimentaa jopa 30db". Peruskuuset vaimentaa sen 15-25db, joten toi on jo aika iso vaimennus. Merkittävin ongelma noissa on mun kannalta ollut se että suljetut kuulokkeet puurouttaa aika paljon läpitulevaa ääntä, joten esim. (klikki kuulokkeista/muu bändi kuulokkeiden takaa)-järjestelmä on toiminut jamitteluissa aika huonosti. Taas pitää mainostaa shuren nappeja, jos on varaa sijoittaa vain rumpukäyttöön tuleviin äänilähteisiin ~200e niin ne kyllä vie voiton suurimmasta osasta suljettuja kuulokkeita. Käyttömukavuudelta ja äänentoistolta ne ei sitten varsinaisessa musiikinkuuntelussa pärjää kunnon luureille. |
Legatus 11.11.2005 20:27:53 | |
---|
Janne pentele!!!!!!! |
LumPus 11.11.2005 20:45:32 | |
---|
itselläni on Fostexin T50RP kuulokkeet, käytän tosin tulppia niiden alla kun soitan akustisilla ja sähköillä samaan aikaan. todella hyvän kuuloiset, ehkä hieman "lämpimät" saundiltaan. kannattaa testata. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
Kimmo72 11.11.2005 22:05:09 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Outkast 11.11.2005 22:30:25 (muokattu 11.11.2005 22:32:45) | |
---|
Itse kalliimmista suosittelen Sennheiser HD25 SP:tä tai sitten luxusta HD25 (itse omistan). Istuvat päähän erittäin hyvin, ovat siis todellakin mitättömän painoiset, HD25 jakaa "kahva" kahteen osaan jolloin sen saa tukemaan päätä erinomaisesti. Äänentoisto on Sennheiser laatua, kirkas, selkä, lähes koko ihmisen ääniala edustettuna = täydellisyys. Leikkaavat pois aivan tarpeeksi, se mikä särkee noilla kuulokkeilla korvia on liian kovaa soittamista. edit: Niin ja Janne P. linkittämistäsi kuulokkeista (korjatkaa jos todellakin olen väärässä) eivät yhdetkään kuulokkeet olleet suljetut. Ne kai siis haluat jos rumpuja mielit soittaa yhtäaikaa kun kuuntelet klikkiä/levyä ? Doublebassjazz. |
grege 11.11.2005 23:51:45 | |
---|
|
Nolte 12.11.2005 12:38:08 | |
---|
edit: Niin ja Janne P. linkittämistäsi kuulokkeista (korjatkaa jos todellakin olen väärässä) eivät yhdetkään kuulokkeet olleet suljetut. Ne kai siis haluat jos rumpuja mielit soittaa yhtäaikaa kun kuuntelet klikkiä/levyä ? Kaikissa luki kyllä "closed", vaikkei jokaiset luurit välttämättä siltä kyllä näytäkään. Hyvät rummut, huono soittaja! |
HeavyMachinery 12.11.2005 12:50:57 | |
---|
Minä tiedän - siis pelkään ! |
Legatus 12.11.2005 14:47:18 | |
---|
Kaikissa luki kyllä "closed", vaikkei jokaiset luurit välttämättä siltä kyllä näytäkään. Janne pentele!!!!!!! |
Itse kalliimmista suosittelen Sennheiser HD25 SP:tä tai sitten luxusta HD25 Kyl. |
Markuz 12.11.2005 19:41:00 | |
---|
Itse olen ollut aikeissani ostaa itsellenikin kuulokkeet, joilla pystyisi kuuntelemaan esimerkiksi levyä ja soittamaan yhtäaikaa. Suljetuissa kuulokkeissahan on ongelma ainakin henkilökohtaisesti se, että rummut kuulostaa huonolta kuulokkeet päässä. Olen kokeillut mm. akg k-171, akg k-271 ja sennheiserin HD-25. Kaikki oli hyviä. En osaa nyt muuta sanoa noista, kun että akg k-271 on mukavat pitää päässä, koska niissä on isot luurit. HD-25 kuulostivat parhaimmalta, mutta huononsi rumpujen saundeja liikaa. Akg k-171:ssa on pienet luurit, joten ne alkavat pitemmän päälle painamaan korvia. Akg:ssa pellit kuulostavat hyviltä, mutta pöntöt korostuvat hurjasti. Vic firthejä olen kokeillut ja tulin siihen lopputulokseen, etten sellaisia ikinä ostaisi, koska rummut eivät kuulosta enää rummuilta ne luurit päässä. Se on sitten vähän makuasia, että mistä tykkää. |
ultra 12.11.2005 19:47:30 | |
---|
Itse käytän Shuren E-1-korvamonitoreja kaikkeen mahdolliseen. Treenatessa ilman klikkejä tai monitorointeja käytän niitä tulppina ja sitten toisaalta myös aina kun tarvitsen luureja. Tykkään kovasti soundista ja mun korviin nuo sopii enemmän kuin hyvin. I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |