Aihe: Mikä järjestys pedaaleilla?
1
J-Station
11.11.2005 13:00:54
Mihin järjestykseen pedaalit pitää pistää basson ja vahvistimen väliin? Vai onko sillä mitään merkitystä, kunhan vaan pistää?

Pedaalit olisivat seuraavat:

Boss odb-3 (särö)
Boss TU-2 (viritin)
Digitech Bass Squeeze (kompressori)
Digitech Bass Multi Chorus
Digitech Bass Synth Wah (mikälie härveli?)
absqua
11.11.2005 13:21:39
Mihin järjestykseen pedaalit pitää pistää basson ja vahvistimen väliin? Vai onko sillä mitään merkitystä, kunhan vaan pistää?

Pedaalit olisivat seuraavat:

Boss odb-3 (särö)
Boss TU-2 (viritin)
Digitech Bass Squeeze (kompressori)
Digitech Bass Multi Chorus
Digitech Bass Synth Wah (mikälie härveli?)

Squeeze - Syna - ODB-3 - Chorus - TU-2

Tosta mä lähtisin rakentamaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
KMT
11.11.2005 13:29:32 (muokattu 11.11.2005 13:29:49)

Boss super chorus CH-1
Bespeco weeper (wah/volume)
Boss Compression/sustainer CS-3
Boss Digital Reverb/Delay (Pändrin) RV-3
Boss SuperOverdrive SD-1

Entäs nää?
hanuristi: "Mun korvat saa varmaan kohta orgasmin."
hemmo
11.11.2005 13:32:21

Boss super chorus CH-1
Boss SuperOverdrive SD-1

Entäs nää?

Ei noista yksikään käy sbassolle. Munsta. 8-)
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
marlow
11.11.2005 15:46:27
No kysynpä määki nyt sitte:

Sansamp Bassdriver DI
Ebs-Octabass
Boss TU-2

Tähän asti on ollu ylläolevassa järkässä, vahvari ennen sansamppia ja basso virittimen jalkeen. Onko jollain ehdottaa parempaa järjestystä?
"If you have an idea, don't play it"
absqua
11.11.2005 15:49:30 (muokattu 11.11.2005 15:51:18)
No kysynpä määki nyt sitte:

Sansamp Bassdriver DI
Ebs-Octabass
Boss TU-2

Tähän asti on ollu ylläolevassa järkässä, vahvari ennen sansamppia ja basso virittimen jalkeen. Onko jollain ehdottaa parempaa järjestystä?

Onko tämä vitsi?
Varsinaisia efektejähän on noista kolmesta paavosta tasan kaksi ja niiden kahden lootan välisiä järjestysvaihtoehtoja ei minusta ole ihan liikaa jotta ehtisit itse ne kaikki kokeilla.

Itse olen havainnut parhaaksi laittaa octaverin ennen säröjä. Viritin toimii missä välissä vaan, mutta viimeisenä ollessaan se hiljentaa linjan kokonaan virityksen ajaksi. Eli säröjen hurinat tms. eivät itsekseen pörise siellä virityksen aikana.
Teijo K.
11.11.2005 15:53:03

Boss super chorus CH-1
Boss SuperOverdrive SD-1

Entäs nää?

Vierekkäin.
Munsta.
marlow
11.11.2005 15:58:30
Onko tämä vitsi?
Varsinaisia efektejähän on noista kolmesta paavosta tasan kaksi ja niiden kahden lootan välisiä järjestysvaihtoehtoja ei minusta ole ihan liikaa jotta ehtisit itse ne kaikki kokeilla.

Itse olen havainnut parhaaksi laittaa octaverin ennen säröjä. Viritin toimii missä välissä vaan, mutta viimeisenä ollessaan se hiljentaa linjan kokonaan virityksen ajaksi. Eli säröjen hurinat tms. eivät itsekseen pörise siellä virityksen aikana.

No olenhan itse toki kokeillut kaikki järjestykset. Ajattelin vain kysäista jos jollain kenties olisi mieltymyksiä tiettyyn järjestykseen...se kait tämän ketjun tarkoitus oli?
"If you have an idea, don't play it"
absqua
11.11.2005 16:01:45
No olenhan itse toki kokeillut kaikki järjestykset. Ajattelin vain kysäista jos jollain kenties olisi mieltymyksiä tiettyyn järjestykseen...se kait tämän ketjun tarkoitus oli?

Kyllä kyllä, mua vaan huvitti toi että sulla on kaksi vehjettä jotka voi olla tasan kahdessa eri järjestyksessä. Ei siis mitään henkilökohtaista.
J-Station
11.11.2005 17:53:51
Joku kertoi, että särön kannattaisi olla ketjun alkupäässä ettei aiheuta häiriöitä.

Onko mua vedätetty taas?
nro5
12.11.2005 10:35:28
Itse oon pitänyt virityspedaalia ekana, ettei joku vahingossa päälle jäänyt efekti häiritse mittarin träkkäystä. Mutta muuten tuo on aivan se ja sama minne sen viritysmittarin ketjussa iskee.
Oktaaveri träkkää mulla ainakin paremmin ennen säröä ja kompuraa, mutta hauskalta se oktaaverin läpi ajettu särösignaalikin kuulostaa.
poppamies
12.11.2005 11:48:33

...Tähän asti on ollu ylläolevassa järkässä, vahvari ennen sansamppia ja basso virittimen jalkeen. Onko jollain ehdottaa parempaa järjestystä?

Sulla taitaa mennä tuo ennen ja jälkeen käsitteet sekaisin. Lähdetäänkö kuitenkin siitä että basso on ekana...
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN!
Zarmo
12.11.2005 13:21:02

Squeeze - Syna - ODB-3 - Chorus - TU-2

Tosta mä lähtisin rakentamaan.

Mutta jos syna on soittodynamiikkaan reagoiva, niin kenties kompuran voisi pistää vasta sen jälkeen.
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
pardy
12.11.2005 13:25:51

Itse oon pitänyt virityspedaalia ekana, ettei joku vahingossa päälle jäänyt efekti häiritse mittarin träkkäystä. Mutta muuten tuo on aivan se ja sama minne sen viritysmittarin ketjussa iskee.
Oktaaveri träkkää mulla ainakin paremmin ennen säröä ja kompuraa, mutta hauskalta se oktaaverin läpi ajettu särösignaalikin kuulostaa.

Samat kokemukset täällä. Ja koska tossa mun virittimessä on bufferi niin se kannattaa ihan jo senkin takia laittaa ekaksi.

Eli mulla näin: viritin-oktaaveri-särö-kompura-chorus. Pitäisi tosin kokeilla laittaa kompura ja särö toisinpäin ja testata vaikuttaako se mitään että kompura tuo ne särön tuottamat muutkin sirinät pintaan.

Joku kertoi, että särön kannattaisi olla ketjun alkupäässä ettei aiheuta häiriöitä.

Onko mua vedätetty taas?

Minä näin ainakin jossain tokaisin, ja tuo olettamus perustuu siihen mitä EBS:n särön manuaalissa lukee. Voi olla että vaikutus on minimaalinen, mutta koska neuvo on varsin loogiselta kuulostava niin tulee toi särö tonne alkupäähän laitettua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)