Peicco 11.11.2005 17:25:48 | |
---|
Moi. En ole jaksanut kahlata englanninkielistä manuaalia lävitse löytääkseni jostain maininnan siitä voiko kyseiseen moduliin tuoda "ulkopuolelta" rumpusoundeja ja tallentaa niitä muistiin? Osaako joku saman aivon omistava kertoa asiasta tarkemmin? |
HeavyMachinery 11.11.2005 18:13:57 | |
---|
Moi. En ole jaksanut kahlata englanninkielistä manuaalia lävitse löytääkseni jostain maininnan siitä voiko kyseiseen moduliin tuoda "ulkopuolelta" rumpusoundeja ja tallentaa niitä muistiin? Osaako joku saman aivon omistava kertoa asiasta tarkemmin? Voisinpa tyrmätä suoraan ettei voi..... Minä tiedän - siis pelkään ! |
LumPus 11.11.2005 18:39:32 | |
---|
Moi. En ole jaksanut kahlata englanninkielistä manuaalia lävitse löytääkseni jostain maininnan siitä voiko kyseiseen moduliin tuoda "ulkopuolelta" rumpusoundeja ja tallentaa niitä muistiin? Osaako joku saman aivon omistava kertoa asiasta tarkemmin? ei voi. kyseinen vaihtoehto on hyvin harvoissa rumpumoduleissa. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
Peicco 11.11.2005 19:24:50 | |
---|
Mä vaan haaveilen DFH -kaltaisen soundimaailman tuomisesta omaan sähkösettiini. Jollakin konstilla homma varmasti onnistuu, mutta täytyy vielä selvitellä miten. Läppärin kautta jollain konvertteri-sampleri ohjelmalla? Jos jollain on tällaisista jutuista kokemusta, otan auliisti ohjeita vastaan. |
Peicco 11.11.2005 19:26:39 | |
---|
Tai sitten vaan kiltisti kapula käteen ja soittamaan noilla valmissoundeilla. Jos nyt vuoden pari jaksaa tällä setillä ...ja pitäähän se TD20 siellä tunnelin päässä näkyä... ;) |
HeavyMachinery 11.11.2005 19:34:52 | |
---|
Mä vaan haaveilen DFH -kaltaisen soundimaailman tuomisesta omaan sähkösettiini. Jollakin konstilla homma varmasti onnistuu, mutta täytyy vielä selvitellä miten. Läppärin kautta jollain konvertteri-sampleri ohjelmalla? Jos jollain on tällaisista jutuista kokemusta, otan auliisti ohjeita vastaan. Midi outista tietokoneeseen ja sieltä DFH toimintaan very simple..... Minä tiedän - siis pelkään ! |
LumPus 11.11.2005 19:51:02 | |
---|
Tai sitten vaan kiltisti kapula käteen ja soittamaan noilla valmissoundeilla. Jos nyt vuoden pari jaksaa tällä setillä ...ja pitäähän se TD20 siellä tunnelin päässä näkyä... ;) tai TD-12. kuten jo mainittiinkin, (eppujen melodialla:) Tietokone, midi ja viimeinen erhe, tää on tuhansien rumpaleiden lumottu maa, jossa sähkörumpuja hakata saa... noniin. takaisin järkevyyteen. midillä koneeseen kiinni, osta DKFH ja soita. kiitos ja nam. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
Peicco 11.11.2005 20:02:17 | |
---|
Onko jommallakummalla eli ehkä molemmilla tuo infernaalinen rumpukitti käytössä? |
LumPus 11.11.2005 20:43:35 | |
---|
Onko jommallakummalla eli ehkä molemmilla tuo infernaalinen rumpukitti käytössä? ei, TD-12 riittää =) kovasti sitä on kehuttu, pikapuoliin pääsen testailee sitä onneks kunnolla. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
Peicco 11.11.2005 22:46:27 | |
---|
ei, TD-12 riittää =) Onko kutosen ja kahentoista soundeissa niin iso ero? Jostainhan se yli kaksinkertainen hinta kyllä tulee... Mitäs muuta "parempaa" siinä on? |
Bulk 11.11.2005 23:38:45 | |
---|
Onko kutosen ja kahentoista soundeissa niin iso ero? Jostainhan se yli kaksinkertainen hinta kyllä tulee... Mitäs muuta "parempaa" siinä on? Siinä on samat soundit kun td-20:sessä, ja haikka on moniportainen (ei on/off meininkiä) ja pellille kolmoistriggaus, ym. |
Mörre 11.11.2005 23:41:41 | |
---|
TD-6 ja TD-12 soundeissa on aika iso ero. Ja 12:sta haikka muistuttaa aika paljon luonnollista haikkaa, elektroniikka siinä vielä hieman tökkii, aivan aidon tuntuinen se ei ole. "Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä |
LumPus 12.11.2005 00:04:28 | |
---|
Onko kutosen ja kahentoista soundeissa niin iso ero? Jostainhan se yli kaksinkertainen hinta kyllä tulee... Mitäs muuta "parempaa" siinä on? yö ja päivä, ei sen enempää. hetkonen. pitäs tarkistaa manuaalista, TD-12 aivossa pitäs olla toistasataatuhatta saundivariaatiota, COSM mallinnuksen ansiosta. notta se selittää jo. voin jossain vaiheessa tehä ko. aivosta kattavamman artikkelin ja vertailun. luonnollisemmat saundit, luonnollisempi soitto (esim. tremolot ovat huomattavan luonnollisia, "pehmenevät", eli jokainen nopea isku ei kuulu terävänä) jne. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
Mä vaan haaveilen DFH -kaltaisen soundimaailman tuomisesta omaan sähkösettiini. Jollakin konstilla homma varmasti onnistuu, mutta täytyy vielä selvitellä miten. Läppärin kautta jollain konvertteri-sampleri ohjelmalla? Jos jollain on tällaisista jutuista kokemusta, otan auliisti ohjeita vastaan. Periaatteessa siten että kytkee rumpumoduulin midi-outista tietsikan midiliitäntään, ja softasamplerin kautta sitten DKFH:n soundit käyttöön tietokoneen äänikortin kautta. Eli muunnos midistä ääneksi tapahtuu tuossa sampleriohjelmassa. Äänikortin on tietenkin syytä olla vähän parempi kuin joku emolevyyn integroitu. Eli äänikortin latenssi (ainakin "livenä" hyödyntääkseen noita DKFH:n soundeja) on siis oltava mahd. pieni. DKFH 2:ssahan tulee itessään mukana tuo saman firman Kompakt-sampleri. Mutta joku muukin samplerisofta ajaa asian. DKFH vie kyllä, jouhevasti toimiakseen, ihan helevetisti muistia. 1 giga riittää johonkin asti, mutta sekin käy hyvin äkkiä vähäiseksi. Näistä jutuista on muuten ollut joskus juttua tuolla tietokoneet ja musiikkiohjelmat -osastolla. |
HeavyMachinery 12.11.2005 10:02:43 (muokattu 12.11.2005 10:03:28) | |
---|
Onko jommallakummalla eli ehkä molemmilla tuo infernaalinen rumpukitti käytössä? Ei vielä mutta tarkoitus olisi kokeilla kunhan saan vaan läppirissä sen futaamaan..... Minä tiedän - siis pelkään ! |
kamelisko 14.11.2005 15:26:07 | |
---|
Kyl TD6V:ssä on portaaton haitsu ja ainakin pelleissä on tämä sampleporrastus, joka pehmentää iskut suhinaksi. |
HeavyMachinery 17.11.2005 10:00:30 | |
---|
Kyl TD6V:ssä on portaaton haitsu ja ainakin pelleissä on tämä sampleporrastus, joka pehmentää iskut suhinaksi. Mun mielestäni vh-11 haitsua tukee ainostaa td-12 ja td-20..... Minä tiedän - siis pelkään ! |
LumPus 17.11.2005 17:58:16 | |
---|
Mun mielestäni vh-11 haitsua tukee ainostaa td-12 ja td-20..... kasi, päivitetty kymppi ja kutonen tukee kanssa. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
Legatus 17.11.2005 18:00:50 | |
---|
Minkäslainen on barkerin käyttämä TD-10. Muistaakseni sillä oli semmonen mutta sitä ei näyt thomannilla olevan? ko kö? Dimmun levyllä siin on kelpo soundit mutta mites on hinta ja ym.? Janne pentele!!!!!!! |
LumPus 18.11.2005 12:15:59 | |
---|
Minkäslainen on barkerin käyttämä TD-10. Muistaakseni sillä oli semmonen mutta sitä ei näyt thomannilla olevan? ko kö? Dimmun levyllä siin on kelpo soundit mutta mites on hinta ja ym.? TD-10 on poistunut valikoimista, sen korvas TD-20 Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |