Aihe: Tarja Turunen hyväksyy potkut
1 2 3 4 5 6
sirdickyj
11.11.2005 23:20:19
Meinaatko että ketään ei kiinnostanut?

Kiinnosti. Mutta julkisuuteen tuleminen on eri asia kuin se, onko jotain järkevää sanottavaa.

Luepa se Holopaisen kirje uudestaan. Siinähän hän nimenomaan väittää Tarjan uhanneen voivansa lähteä bändistä päivän varoitusajalla. En minäkään totuudesta sen paremmin tiedä, mutta ei Tarja tuota omasta päästään keksinyt.

En lue, luepas sä toi mun kirjotus uudestaan. Siinähän mä nimenomaan sanoin, että kukaan ei ole väittänytkään TT:n uhanneen lähteä bändistä, vaan siinä kirjeessähän tuotiin esiin, kuinka loukkaavaa se on, että joku moisesta mahdollisuudesta muistuttaa. Sitäpaitsi mielestäni jos joku katsoo asiakseen muistuttaa, että voi erota koska vaan päivän varoitusajalla, niin häntä voitakoon myös muistuttaa siitä, että aina ei tarvi erota, voidaan myös erottaa. Niinkuin nyt kävi, mikä on kaikinpuolin oikea ratkaisu.

Onko sulla sitten tuosta asiasta enemmän faktatietoa kuin tuosta "päivän varoitusaika" -jutusta..? Tässä asiassa on yllättäen valtavasti asiantuntijoita siellä täällä, ja kaikki tieto pohjautuu kumminkin vain julkisiin väittämiin, mitä kiistan osapuolet ovat heitelleet. Ja jokainen uskoo joka tapauksessa sitä osapuolta jota haluaa uskoa. Tarjasta tehdään typerää bimboa, joka ei itse asiassa ymmärrä musiikin tekemisestä mitään, ja bändin pojat ovat suurinpiirtein sankareita kun ymmärsivät toimia niin kuin toimivat. No, turha tässä on vääntää kun ei kukaan tiedä miten asiat oikeasti ovat, mutta lähinnähän Tarja on kritisoinut tapaa jolla potkut annettiin, ei niinkään itse potkuja.

Eihän mulla tarvikkaan olla faktatietoa, enkä sellaista ole tarjoillutkaan, kuten tuolla sanoin, niin kyseessä on asiayhteydestään irroitettu lause, johon on turha takertua. Myöskään Turusen, kun se ei ollut sen jutun pointti, oliko hän uhannut erota vai ei. Sen Tuomaksen kirjeen keskeinen sisältö oli mielestäni se, että kaikki eivät omistaudu bändille samalla intensiteetillä kuin toiset. Tuollainen lause sitten lausuttuna missä hyvänsä tilanteessa on sama kuin heittäis liekkeihin bensaa. Yks lysti, kuka siinä on oikeassa, mutta on naurettavaa tulla vetistelemään telkkariin tommosta soopaa ku "mähän annoin kaks ja puol vuotta varoitusaikaa pojille", se osoittaa että lausunnon antaja on tajunnut erottamisensa syistä yhtä vähän kuin bändissä olemisesta ylipäänsä.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
kiriminni
12.11.2005 00:44:40
Taisi Tarja itkeskellä vitutustaan,kun ei kerennyt ilmoittaa pojille
lähtevänsä bändistä.Enemmistö päätti muu bändi vastaan Tarja,
Tarja hävisi.Tää on nyt sitä demokratiaa...
Show must go on...
jannu
12.11.2005 01:05:54 (muokattu 12.11.2005 02:35:17)
Jos silminnäkijäkuvausta kaipaa, uusin Image on selventävää luettavaa, puolin ja toisin.

Tuossa "silminnäkijäkuvauksessa" oli vain se yksi pikku mutta, että se julkaistiin oikein osuvasti muutama viikko tapauksen jälkeen. Paikoitellen oli itsetarkoituksellisen alleviivaavaa se "lopunajan merkkien" kaivelu, mielestäni. Millainen juttu lie julkaistu, mikäli koko jupakkaa ei olisi sattunut? Edellisen Imagen pääkirjoituksesta kun jäi sellainen maku, että kyseisen jutun olisi pitänyt ilmestyä jo siinä numerossa, mutta uusien tietojen valossa tulikin ilmeisesti hieman editoitavaa.
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
Top40
12.11.2005 09:15:04
Kyllä minua ainakin Vitsittäisi aika tavalla, jos samassa bändissä olisi joku henkilö tällä asenteella : "joo soitelkaa kun saatte biisiä aikaiseksi, tuun sit vetään sen"

Tulee mieleen omat bändiajat, kun muu porukka oli paljon minua lahjattomampaa ja hieroi piisejä viikkotolkulla. Minä opin kaiken samantien ja otti päähän kuunnella niiden muiden mokailuja päivästä toiseen.

Nightwishin piisit on laulajalle niin simppeleitä, että Turuselle ei ole ollut niissä mitään haastetta. Varmaan olisin itse bändin laulajana toiminut ihan samoin.
askomiko
12.11.2005 19:04:40
Karjalaisessa oli hyvä isompi juttu.
Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä.
Järvihirviö
12.11.2005 19:32:34
Nightwishin piisit on laulajalle niin simppeleitä, että Turuselle ei ole ollut niissä mitään haastetta. Varmaan olisin itse bändin laulajana toiminut ihan samoin.

Lol apua.
Mutta tuossa tapauksessahan Turunen olisi ehtinyt harjoitella englannin ääntämistä. Tulisi tarpeeseen.
HaloOfFlies
12.11.2005 20:39:56

Turunen vahvisti muuten lehdistötilaisuudessa että Nightwish oli lähellä hajoamista jo viisi vuotta sitten, Wishmaster-levyn julkaisun jälkeen. Välit olivat jo silloin niin huonot että silloinen basisti sai lähteä yhtyeestä.
First they steal your mind and then they steal your soul
Mimi
12.11.2005 21:02:44
Turunen vahvisti muuten lehdistötilaisuudessa että Nightwish oli lähellä hajoamista jo viisi vuotta sitten, Wishmaster-levyn julkaisun jälkeen. Välit olivat jo silloin niin huonot että silloinen basisti sai lähteä yhtyeestä.

Siis onko tämä jotenkin uusi asia? Kaikki touhottaa tuosta hirveästi, mutta minä luulen lukeneeni tuon jo aikaa sitten jostain Tuomaksen haastattelusta. Siinä sanottiin muistaakseni, että Tuomas oli jo valmis pistämään pillit pusiin, mutta kuitenkin päädyttiin toiseen ratkaisuun. Ja Tuomashan erotti Sami Vänskän minkälie managerin/levy-yhtiösedän tms kautta.
Yksinäinen susi...
overthewall
12.11.2005 21:05:16 (muokattu 12.11.2005 21:06:38)
Ei semmonen homma voi toimia missä jokaisella oma maku musiikin suhteen... No esim. Testament yksi haluu soittaa jatzia ja muut haluu heviä. Ei ne pysty sitä pelkästään rahan ja fanien takia tekemään. Pakkohan siinä on jossain vaiheessa alkaa tekemään niitä hommia mistä kukin itse pitää ja ero alkaa tässä vaiheessa olla ihan selviö. Turhaa sitä itkemään. Turusen lähteminen Nightwishistä tiedettiin jo silloin kun bändi perustettiin.
w the greatest
12.11.2005 22:07:33
Mielestäni tuo bändin julkinen kirje Turuselle haiskahtaa aika vahvasti julkisuustempulta jonka tarkoitus on pitää suuren yleisön mielenkiinto yhtyeessä laulajan vaihdoksen jälkeen. Toinen syy bändin sisäisten ongelmien yksityiskohtaiseen kuvailuun kirjeessä voisi olla fanien käänytys bändin puolelle ja Turusta vastaan. En kuitenkaan halua kertoa kantaani koko asiaan sillä minulla ei kuitenkaan ole sen enempää tietoa tapahtuneesta kun mitä bändi ja Turunen ovat kertoneet. Luultavasti totuus löytyy molempien versioiden välistä koska molemmat liioittelevat ja sieventelevät tapahtumia melko todennäköisesti.
Stop that building, rock`n roll!
maelstorm
12.11.2005 22:12:28 (muokattu 12.11.2005 22:20:28)
minkä takia mielipiteeni, että tarja turusen fudut olivat ansaittu pala oli kielletty mielipide? viestissäni ei ollut kirosanan kirosanaa eikä muuta.

Artistien käsittely halventavaan sävyyn on kiellettyä, vaikka kuinka olisit sitä mieltä. Tästä on selkeästi varoitettu aiemmin ketjussa.

Moderaattori
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Tympee Huttunen
12.11.2005 22:13:59
Tulee mieleen omat bändiajat, kun muu porukka oli paljon minua lahjattomampaa ja hieroi piisejä viikkotolkulla. Minä opin kaiken samantien ja otti päähän kuunnella niiden muiden mokailuja päivästä toiseen.

Miten pitkälle urallasi pääsit?
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Järvihirviö
13.11.2005 00:14:19
Miten pitkälle urallasi pääsit?

Kuulet sen ensi viikon lehdistötilaisuudessa.
Malakias
13.11.2005 00:28:17 (muokattu 13.11.2005 00:29:09)
Eiköhän tässä ole kyse vain siitä,että kumpi sai sen aloitteen omiin nimiinsä. Nyt Nightwishin mukavilla pojilla on sellainen maine ja imago,että he ovat niin bändille/musiikille omistautuneita, että on varaa erottaa bändin kiistaton keulakuva. Eli kavereiden uskottavuus nousi potensseihin!
Jos Tarja olisi kerinnyt tulla julkisuuteen ilmoittamaan,että hän jättää Nightwishin,olisi bändille jäänyt sellainen maine ja imago,että he eivät kelvanneet Tarja Turuselle. Eli jos osaisi korttipelitermejä käyttää niin voisi sanoa ,että nyt ässä jäi jakajan hihaan...
It's allways too Loud
askomiko
13.11.2005 02:51:43
Samaan hommaan kaatuu varmaan 80% suomalaisista ihmissuhteista. "Emmää sille mitään puhunut, eikä sekään mulle, mut kyl se varmaan näin aatteli. Vituttamaan rupes."
Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä.
Marlowe
13.11.2005 13:33:21 (muokattu 13.11.2005 21:00:55)
Jotenkin sympatiat ovat tässä Nightwish-jupakassa Tarja Turusen puolella. Minusta Turunen antoi itsestään lehdistötilaisuudessa huomattavasti fiksumman kuvan kuin bändin muut tyypit kirjeessään.

Tiedä sitten, missä totuus oikeasti luuraa, todennäköisesti jossakin Holopaisen ja Turusen versioiden välissä.

Samaan hommaan kaatuu varmaan 80% suomalaisista ihmissuhteista. "Emmää sille mitään puhunut, eikä sekään mulle, mut kyl se varmaan näin aatteli. Vituttamaan rupes."

Hobie: You feel like we don't communicate anymore?
Susan: Of course we communicate. Now can we not talk about it anymore...?
(Woody Allen : Melinda & Melinda, 2004)
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Leikari
13.11.2005 15:20:58
Jotenkin sympatiat ovat tässä Nightwish-jupakassa Tarja Turusen puolella. Minusta Turunen antoi itsestään lehdistötilaisuudesta huomattavasti fiksumman kuvan kuin bändin muut tyypit kirjeessään.

luepas muusikoiden netin säännöt - muusikkotoverien haukkuminen on kiellettyä!!
Soitetaan jamia!
kivi
13.11.2005 15:32:07
luepas muusikoiden netin säännöt - muusikkotoverien haukkuminen on kiellettyä!!

Älä saivartele, Leikari. Tuo ei varmaan kenenkään silmissä ollut haukkumista, kun perustelut olivat kunnossa ja pyrkimys objektiivisuuteen läsnä heti seuraavassa kappaleessa.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Roksennus
13.11.2005 16:04:10
Kyllähän Tarja nuo potkut tietenki hyväksyy, mutta ei sitä tapaa miten ne potkut annettiin.

Kyllä tuo tapa on mielestäni niin lähellä reilua kuin vain tällaisessa tilanteessa voi olla. Kun saa potkut yhdestä Suomen vientikelpoisimmasta ja parhaiten ansaitsevasta bändistä, ei välttämättä kukaan jää rauhallisena kuuntelemaan mitään perusteluja tapahtuneelle. Kirjeen voi lukea milloin vain, missä vain ja vaikka useampaan kertaankin ilman että tarvitsee kilpaa nostella keskisormea kenenkään kanssa.
"Joku äijä kävi riehuu..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)