Aihe: Kannattaako mikkien vaihto?
1
faq1
11.11.2005 18:57:35
Mulla on Fender-kopio sähkökitara 70-luvun lopulta. Runko vielä hyvä, mutta soundit hieman tukkoset.
Minkähän hintaluokan mikit pitäisi laittaa, että soundit oleellisesti paranisivat?

Olisko ideaa tuollaiseen enää alkaa vaihtamaan laadukkaampia mikkejä ja säädättämään ko. kitaraa?
Nykyisin myydään uuttakin kait kohtalaista jo 300 eurolla. Mutta ei näidenkään mikit voi kovin laadukkaat olla.

Mitä mikkisarjaa ehdottaisitte? Ehkä Thjomannilta voisi löytyä??
Chips
10.04.2006 13:43:15
Anteeksi nyt että vastaan vanhaan aiheeseen mutta itsellä on tässä sama tilanne. Eko S-300 johon haluaisin uudet mikit, ja juuri tuon SSL-1 sarjan ajattelin ostaa.

Mutta kannattaako minun maksaa 135€ (+postikulut Thomannilta) uusista mikeistä? Kuinka paljon ne vaikuttavat soundiin? Ensimmäistä kertaa tässä uusia mikkejä hankkimassa joten kokeneempien kitaristien neuvoja tarvitaan.

Tällä kitaralla soitan enimmäkseen klassista rokkia (Pink Floyd, Clapton jne.) ja vahvistimena toimii Vox AD30VT.
Manicci
10.04.2006 13:45:14 (muokattu 10.04.2006 13:46:35)
Anteeksi nyt että vastaan vanhaan aiheeseen mutta itsellä on tässä sama tilanne. Eko S-300 johon haluaisin uudet mikit, ja juuri tuon SSL-1 sarjan ajattelin ostaa.

Mutta kannattaako minun maksaa 135€ (+postikulut Thomannilta) uusista mikeistä? Kuinka paljon ne vaikuttavat soundiin? Ensimmäistä kertaa tässä uusia mikkejä hankkimassa joten kokeneempien kitaristien neuvoja tarvitaan.

Tällä kitaralla soitan enimmäkseen klassista rokkia (Pink Floyd, Clapton jne.) ja vahvistimena toimii Vox AD30VT.

Mikkien vaihto halvempaankin kitaraan on yleensä aina melko kannattavaa, koska jos halpakitara joskus vaihtaisikin omistajaa, voit ne mikit tietenkin irroittaa ja jättää itsellesi. Ja tehdä sitten mitä tykkäät.

Edit: Ja siis jos kitara muuten miellyttää paitsi soundiltaan, niin mikäs siinä sitten.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
fox
10.04.2006 13:55:44

Mikkien vaihto halvempaankin kitaraan on yleensä aina melko kannattavaa, koska jos halpakitara joskus vaihtaisikin omistajaa, voit ne mikit tietenkin irroittaa ja jättää itsellesi. Ja tehdä sitten mitä tykkäät.

Edit: Ja siis jos kitara muuten miellyttää paitsi soundiltaan, niin mikäs siinä sitten.

Yleensä, jos on sellanen kitara, joka on hyvä soittaa, josta tykkää ja jota ei meinaa ihan sutena myydä, kannattaa. Taloudellisesti toki jos aattelee, että esim. parinsatkun kitaraan laittaa kahen ja puolensadan mikit... :I
Vanhat ehdottomasti johonkin laatikon nurkkaan talteen, ja jos tulee vaihto tai myynti mieleen, niin vanhat takasin. Vanha, halpa keppi jossa on hyvät ja kalliit mikit on silti vaan vanha ja halpa keppi...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Aki
11.04.2006 03:00:35

Ja on hyvä muistaa että Pacifica maksaa alle 200€, ja mikit on vallan käyttökelpoiset, ja muilta osioiltaan kitara on erittäin mainio.
Fide
11.04.2006 11:15:29

Vaikka mun tapauksessa "aihio" kitara onkin vähän kalliimpi, kuin tuo 300.- niin silti mikkien vaihto laadukkaampiin teki aika merkittävän eron soundiin.

Tosiasiassa kuitenkin hirvittää laittaa mikkeihin ja tykötarpeidiin melkein puolitoistakertaa enemmän rahaa kiinni, kuin alunperin koko kitaraan... ei meinaan varmana näy jälleenmyyntiarvossa, mutta kun elättelen toiveita, että näillä modifikaatioilla saisin itselleni mieleisen työjuhdan sitten pidemmäksikin aikaa.

...eli vaihda, jos meinaat soitella yksilöllä pidempään, mutta älä vaihda, jos kitarassa tökkii joku muukin juttu... silloin kannattaa etsiä parempi kitara.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)