nakedzen 10.11.2005 20:21:39 | |
---|
Kun ei haulla oikein löytynyt niin kysynpä täältä. Eli tarkoitus olisi hommata basarimikki demon äänittelyyn, ja vaihtoehdoiksi on rajautuneet joko Sennheiserin e602, Shuren B52 tai Audixin D6. Eli pohjimmainen kysymys olisi että onko D6 tosiaan niin paljon parempi kuin nuo muut mikä oikeuttaisi kaksinkertaisen hinnan? "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
Raimo 11.11.2005 09:48:01 | |
---|
Kun ei haulla oikein löytynyt niin kysynpä täältä. Eli tarkoitus olisi hommata basarimikki demon äänittelyyn, ja vaihtoehdoiksi on rajautuneet joko Sennheiserin e602, Shuren B52 tai Audixin D6. Eli pohjimmainen kysymys olisi että onko D6 tosiaan niin paljon parempi kuin nuo muut mikä oikeuttaisi kaksinkertaisen hinnan? Jotkut sanoopi niin. Itse käytän yleensä D112:ta. Blah. |
Danko 11.11.2005 12:59:09 | |
---|
polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. |
aimotuska 11.11.2005 13:29:03 | |
---|
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Mikael 11.11.2005 13:34:51 | |
---|
Komp. IMHO basarimikki on aina basarimikki. Muihin tarkoituksiin käytetään sitten niitä muita mikkejä. No jaa... Mun suosikki bassarille on Sennheiser MD421 js se kyllä fudaa aika paljon kaikkeen muuhunkin. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Jucciz 11.11.2005 13:36:47 | |
---|
No jaa... Mun suosikki bassarille on Sennheiser MD421 js se kyllä fudaa aika paljon kaikkeen muuhunkin. Onkos MD441-U:lla vähän samoja taipumuksia? Tai AKG D12:lla/D14:lla? |
Komp. IMHO basarimikki on aina basarimikki. Muihin tarkoituksiin käytetään sitten niitä muita mikkejä. En oo samaa mieltä. Basarimikki on käsitteenä jotenkin niin absurdi. Oon viime aikoina käyttäny tosi usein laajakalvoista konkkaa etukalvon edessä eikä tulis mieleenkään palata B52/D112 osastolle takas. Enkä tee mitään jazkaa vaan ihan rockmeininkejä. Metalliin toi ei ehkä kuitenkaan taivu. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
JoKo 11.11.2005 14:46:12 | |
---|
Komp. IMHO basarimikki on aina basarimikki. Muihin tarkoituksiin käytetään sitten niitä muita mikkejä. No jaa... Mun suosikki bassarille on Sennheiser MD421 js se kyllä fudaa aika paljon kaikkeen muuhunkin. Bluen Ball on jokseenkin samanhenkinen kuin MD421, toimii monessa jutussa. On halvempi vaihtoehto. Vierekkäin en ole kyllä kokeillut... Livehommiin (ja ainoaksi äänitysmikiksi) se shuren mikki on mielestäni parempi kuin D112, ainakin siinä on botnea enemmän. Itse olen tottunut ottamaan D112:lla napsun ja ulkoa isokalvosella konkalla humun. MD421 on kyllä loistava mikki, basarissa fiilispohjalta enemmän "jazz" kuin "rock". |
kivi 11.11.2005 17:09:44 | |
---|
MD421 on kyllä loistava mikki, basarissa fiilispohjalta enemmän "jazz" kuin "rock". Jep. Samaa monikäyttöisyyttä tarjoaa Sennheiser e602, joka on kyllä ihan puhdasverinen basarimikki, mutta ilman B52:n tai D112:n "valmista eq:ta". Toimii hienosti myös bassossa ja tekee lattiatomeista todella isot. Sen kanssa päittäin vaihtaen mun suosikkini on vanha AKG D12, omani on niitä ihan ekoja, mutta kunnostettu. Viikon omituinen vinkki: kannattaa kokeilla umpikalvobasarissa tai vaikka bodhrànissa AKG C1000:a. Yllättäen se saattaa olla just sitä mitä kaivataan. |
Raimo 12.11.2005 01:20:08 | |
---|
Hmm. Mä vihaan Beta52:sta ja en ole oikein ikuna saanut 421:stä toimimaan... Tyhmä kun olen, mulle se on D112 ja tuntuu pysyvän. Joskus on tullut pirun hyvä saundi KAHDELLA moisella... ;) Mut nykyään oon yleensä unohtanut kaikki U47fet/ muut ulkokalvokonkat ja vannonut Subkickin nimeen. Ja niiden originaaliversioiden. Sviddu mikä jytä! :D Blah. |
dewil 12.11.2005 15:33:28 | |
---|
Mä oon aina ihmetelly, miten jotku kritisoi ns: basarimikkien valmiita Eq:tuksia. Miust henk. koht. on parempi, jos mikki itsessään tekee tarvittavia "korjauksia" soundiin, kuin että joutuis Eq:lla kaivamaan ihan niin paljon. Kyllähän se perus länsimainen basarilätinä on melko siinä. (tiättexte) Sit jos haetaan jazzimpaa tms. vintage soundia, niin kaivetaan eri työkalut, aivan kuin muissakin äänilähteissä. (Sori. Krapulassa tulee vähän "turkulaista" tekstiä, mutta ehkäpä pointti välitty) Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
lion 12.11.2005 19:19:57 | |
---|
Pura joku vanha kaiutin basarimikiksi ja aja signaalia pöytään di-boxin läpi. Ota napsu sitten vaikkapa 57:lla. Pääset halvalla ja kuulostaa hyvältä. - Li'oN Bohemian nectar of satan |
Raimo 12.11.2005 19:43:22 | |
---|
Pura joku vanha kaiutin basarimikiksi ja aja signaalia pöytään di-boxin läpi. Ota napsu sitten vaikkapa 57:lla. Pääset halvalla ja kuulostaa hyvältä. - Niin, tuo on se Subkick, tai siis sen orkkisversio. Perinteisesti se on se NS-kybän valkoinen elementti. Soundtrackillähän onkin käytössä pieni vanha Genelecin tai jonkun elementti ja ajaa saman asian mainiosti. (No, ehkä se jammu on hitusen tiukempi mutta ketä kiinnostaa... :P ) Blah. |
kivi 12.11.2005 20:56:32 (muokattu 12.11.2005 21:32:05) | |
---|
Mä oon aina ihmetelly, miten jotku kritisoi ns: basarimikkien valmiita Eq:tuksia. Miust henk. koht. on parempi, jos mikki itsessään tekee tarvittavia "korjauksia" soundiin, kuin että joutuis Eq:lla kaivamaan ihan niin paljon. Kyllähän se perus länsimainen basarilätinä on melko siinä. (tiättexte) Sit jos haetaan jazzimpaa tms. vintage soundia, niin kaivetaan eri työkalut, aivan kuin muissakin äänilähteissä. Kyl mä bonjaan, mut kato jos sulla on rensselit pykäläs forevä samal stemmingil, ni sit se on ihan shorai dallaa samaa latuu, mut jos sä haluut koukkaa vaik skutsin kaut, ni se on piikkii ja kuoppaa koko matka. Mut jos kato ite signaali on flätti, ja vast paavost namiska koilliseen, ni sun ei tarvi ku viilaa paavoo, ja ain skulaa. Hiffaatsä? ...viitaten siihen, että se napsu saattaa olla 3,5K tai se saattaa olla 5K tai voi olla ettei sitä edes haluta mukaan. :-) |
Roberto 12.11.2005 22:01:33 | |
---|
Kyl mä bonjaan, mut kato jos sulla on rensselit pykäläs forevä samal stemmingil, ni sit se on ihan shorai dallaa samaa latuu, mut jos sä haluut koukkaa vaik skutsin kaut, ni se on piikkii ja kuoppaa koko matka. Mut jos kato ite signaali on flätti, ja vast paavost namiska koilliseen, ni sun ei tarvi ku viilaa paavoo, ja ain skulaa. Hiffaatsä? ...viitaten siihen, että se napsu saattaa olla 3,5K tai se saattaa olla 5K tai voi olla ettei sitä edes haluta mukaan. :-) Hei sviddu jäbä duunas skäfät läpät! Populat föliksee! |
Raimo 12.11.2005 22:45:53 (muokattu 12.11.2005 22:46:20) | |
---|
...viitaten siihen, että se napsu saattaa olla 3,5K tai se saattaa olla 5K tai voi olla ettei sitä edes haluta mukaan. :-) Mut eisekatomitn, kylmä sen Dsatatvelvinkin mutiloin Eekuulla aivan tunnistamattomaksi kuiteskeen... Koulukunta onkin "Mitään svidun väliä".
Blah. |
kivi 12.11.2005 22:52:39 | |
---|
Koulukunta onkin "Mitään svidun väliä". "Päätin suorittaa vaimolleni lobotomian. Kirurginveitsen puutteessa käytin palokirvestä (muisto opiskeluajoiltani)" (Kim Deitch - Päivä päivältä ja joka suhteessa voin paremmin ja paremmin) Pitäisiköhän kokeilla rakentaa basarikehto jollekin 30-luvun pahvikartiokaiuttimelle, joka on putkiradiossa vanunut just sopivan herkäksi (kaiuttimet soundaa parhaalta just ennen kuin ne repeää, eiköhän sama toimi toisinkin päin)? |
k-soundstudio 12.11.2005 23:01:02 | |
---|
Jos hyvä soundinen basari ja soittaja polkee mukavasti niin aivan sama mikä mikki noista.. |
kivi 12.11.2005 23:10:01 | |
---|
Jos hyvä soundinen basari ja soittaja polkee mukavasti niin aivan sama mikä mikki noista.. Hyvällä soittajalla voi tinkiä melkein mistä tahansa, ja aina soundaa hyvältä. Niinhän se on. Kummasti ne samat markan rummut ja Anttilan mikit herää eloon, kun soittaja vaihtuu parempaan. Tämän vuoksi toisaalta sitä rumputsekkiä ja -mikitystä ei oikein voi tehdä ilman sen oikean rumpalin läsnäoloa - soundi ei ole sama. Jossain pitää olla raja, koska parempia kamoja ei kannata korvata paremmilla soittajilla ja toisinpäin. |
k-soundstudio 12.11.2005 23:23:38 | |
---|
Kyllä se kaikki lähtee siitä kohteesta..Ei mikään mikki muuta paskaa soundia makeaksi..Ellei tarkoituksena ole just se "huono" soundi, silloinhan se on jo "makea":) |