jussimus 11.11.2005 11:01:30 | |
---|
Fraglit! Fraglit jumalauta. Muistaako kukaan? Hyvin harva tuntuu muistavan, kohta alan luulemaan että olen keksinyt ne otukset. Mutta asiaan, eli ne oli sellaisia muppetmaisia otuksia. Taisivat olla vihreitä, ja ilmeisesti aika pieniä koska asuivat jonkun jättiläisen perunapellossa. Sitten se jättiläinen aina penkoi niitä ja yritti syödä, mutta ei se kuitenkaan ikinä sitten onnistunut kun ne fraglit oli aina ovelampia. Siellä maan alla fraglien tunneleissa oli metsurikypäräisiä myyriä, jotka aina väsäilivät jotain perhanan rakennelmia sinne. Jos muistan oikein, ne fraglit söivät niitä rakennuksia aina. Ja kylläpäs myyrää vitutti! Miettikää nyt: perunamaa, vihreät otukset, myyrät ja ylenpalttinen sekoilu. Ihan parasta. Sanokaa nyt minulle että tuo on ollut oikeasti olemassa. Eikös noi Fraglit jotenkin liittynyt Muppetteihin? Siis oliko ne jotenkin samaa ohjelmaa tai jotain? Äh, vitsi kun ei muista mitään. |
tuomittu 11.11.2005 11:19:45 (muokattu 11.11.2005 11:20:16) | |
---|
Tohtori Sykeröstä ja Olipa kerran ihmisestähän tuli vähän aikaa sitten DVD-laatikot. Pitäisi ehkä ostaa... Vielä kun tulis DVD:nä Alfred J. Kvak sekä Maailman ympäri 80 päivässä. Iskulause, joka toimii aina: Oot aika nätti, vaikka näytätkin takaapäin ihan Pepe Willbergiltä. |
MV 11.11.2005 11:36:19 | |
---|
Turtlesit Prätkähiiret (Vinski oli kova!) wätless |
paavi 11.11.2005 11:44:28 | |
---|
Taisteluplaneetta Galactica oli aivan mieletön. Ne alkujaksot ainakin. Lastenohjelmista jäänyt mieleen esim. Rosvo Rudolf ja sitten joku "Aasimaan salaiset seikkailut" vai mikä se oli...Still-kuvia kerronnan kanssa ja aina jokainen jakso päättyi: "Ja mitä sitten tapahtui? Sen saamme kuulla ensi kerralla.." ...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains. |
aikavaikea 11.11.2005 11:45:41 (muokattu 11.11.2005 11:56:57) | |
---|
"Aasimaan salaiset seikkailut" vai mikä se oli...Still-kuvia kerronnan kanssa ja aina jokainen jakso päättyi: "Ja mitä sitten tapahtui? Sen saamme kuulla ensi kerralla.." Taidat puhua just tuosta Piilomaan pikku aasista, jonka mainitsin tuossa aiemmin. E: Lea Pennanen: PIILOMAAN PIKKU AASI Aasit, koirat ja kissat asuivat onnellisina kauniissa Piilomaassa meren rannalla. Kaikki ahkeroivat iloisina ja soittivat kitaraa olkihattu päässä ja aasiruhtinas hallitsi heitä viisaasti. Vaan eipä aikaakaan, kun kaikki muuttui: Ilkeä Mukkelis Muuli Kadehtija muutti läheiseen Salasaareen. Hän vangitsi aasiruhtinaanja ryhtyi itse hallitsijaksi. Elämä Piilomaassa muuttui ankeaksi ja surulliseksi eikä kellään ollut enää hauskaa. Eräänä päivänä Kaikuvuorella asuva Pikku aasi löysi aasiruhtinaan avunpyyntöviestin ja päätti lähteä vaaralliselle matkalle pelastamaan ruhtinasta. Apunaan hänellä olivat Korppu-koira ja pikimusta kissa. - Ja mitä sitten tapahtui, sen voit lukea kirjasta! Kirja vuodelta -68, "animaatio" vuodelta -77 (luulen sen tulleen kyllä jo aiemminkin) Deja Moo: "The feeling you've heard this bullshit before." |
Taidat puhua just tuosta Piilomaan pikku aasista, jonka mainitsin tuossa aiemmin. Kyllä! Tästä oli puhetta täälläkin jossain aiemmassa ketjussa joskus. :) ...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains. |
KädetönRumpali 11.11.2005 11:58:19 (muokattu 11.11.2005 11:59:30) | |
---|
Eikö kukaan muu katsonut Tarinatuokiota? Oli nimittäin oikeasti aivan mahtavia tarinoita siinä, vieläkin kaiholla muistelen. Minä kyllä katselin, en tosin olisi muistanut ellet olisi maininnut. Täällähän on tullut esiin paljon tosi hittejä, täytyy paneutua aiheeseen kun on paremmin aikaa... Niin joo: Joskus vähän vanhempena lapsosena katselin Naarassusi-sarjaa. Ei ollut tosin mikään varsinainen lastenohjelma. Muistaako joku? Tykkäsikö joku muuten oikeasti Titi-nallesta? Edit: Sitten oli tietenkin myös joulukalenterit, Histamiini yms... Kiitos ja Näkemiin.
S.T. #4
-Sexy Loser- |
Ossi 11.11.2005 12:01:50 | |
---|
Iskee kyllä aika nostalgiat kun muistelee noita: the Saint the Avengers Mission Impossible, se orkkis Perry Mason Route 66 Bat Masterson Highway Patrol jne. There`s gonna be a change of season.
Indian Summer, look around.
And it`s gone.
Why you wanna save the best for last?
We grow up so slowly and grow old so fast -R.Robertson |
paavi 11.11.2005 12:07:35 | |
---|
Kirja vuodelta -68, "animaatio" vuodelta -77 (luulen sen tulleen kyllä jo aiemminkin) Kiitti infosta! Hhhmmm...saattaa ehkä kuulostaa nostalgisoimiselta, mutta oikeasti uskon, että lapset pitäisivät tuollaisista ohjelmista nykyäänkin. Ehkä enemmänkin kuin ohjelmista, joissa räiskitään ja huudetaan ja jo sinänsä liikkuvat kuvat vaihtavat kuvakulmaa sekunnin välein jne. Rauhallinen, salaperäinen ääni ja sävykkäästi tehdyt vesivärimalaukset antavat tilaa mielikuvitukselle. Omakohtaista kokemustakin on, harrastin aikoinaan roolipelejä - siis sitä ns. pöytäversiota, jossa kaikki tapahtuu pelaajien mielessä. Sehän hakkaa tietokoneroolipelit aivan 6-0! Sama logiikka pätee näihin TV-ohjelmiin. Puolen tunnin räiskinnän seuraaminen on todella passivoivaa ja ohjelman jälkeen lapsista huomaa, että sitten vaan siirrytään seuraavaan juttuun eikä oikeestaan olla kokemusta rikkaampia. ...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains. |
Hargon 11.11.2005 12:11:55 (muokattu 11.11.2005 12:13:29) | |
---|
- Kahdesta orvosta karhunpennusta kertonut piirrossarja Jaki ja Nuka oli mun suosikki. - Sit oli Pepi, joka oli jostain koirasta. Yksi jakso jäi näyttämättä Kekkosen kuoleman takia. Se vitutti pientä poikalasta. She's dead! Wrapped in plastic. |
reijoteppo 11.11.2005 12:13:38 | |
---|
Alfons Jokinen oli lauantaiaamujen parhaus. Safiiri ja Teräs oli mahrottoman pelottava kun saunasta tullessa sitä katsottiin. Hui. Kummitukset kävelivät seinien läpi ja ties mitä mystistä. |
Artist 11.11.2005 12:17:02 | |
---|
-Tales From the Crypt (suomenkielistä nimeä en muista)
Kauhua kryptasta. Tässä sarjassahan taisi tulla tv-elokuvia. Kauhuelokuvia siis tietty. Koko sarjaa en muista nähneeni, mutta tämän vuosituhannenkin puolella ainakin kahdesti uusittu "Bordello of Blood" taisi olla tuota sarjaa. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
waskikaarme 11.11.2005 12:22:15 (muokattu 11.11.2005 15:46:41) | |
---|
Mat ja Pat tuli viimeksi nimellä "Hupsis-Herrat". Anttilassa oli viime joulun tienoilla myynnissä dvd. edit: löytyi lisää asian tiimoilta http://fi.wikipedia.org/wiki/Pat_&_Mat lisäksi kukaan ei ole maininnut teenage mutant ninja turtlesia.. meni vähän oman lapsuuteni ohitse, mutta sitä vartenhan on pikkuveljet (jotta siis voi katsella heidän lapsuutensa piirrettyjä) Sxx##tna tätä tsättisukupolven porukkaa. Kävellään perinnemuseoon ja aletaan tekstailla silmä pyöreenä kavereille, että täällä on kuulkaa puuesineitä. |
MV 11.11.2005 12:23:10 | |
---|
Mat ja Pat tuli viimeksi nimellä "Hupsis-Herrat". Anttilassa oli viime joulun tienoilla myynnissä dvd. Jumalauta, pitäiskö ostaa...Nuo pätkät ovat nimittäni parasta mitä on tullut pikkukakkosessa... wätless |
juici 11.11.2005 13:14:35 | |
---|
Pat ja Mat oli ihan parhautta. Sisko lainasi kirjastosta vähän aikaa sitten DVD:nä 7-8 jaksoa ja taas sai nauraa. Ja ne musiikit. Ne jää hyvin soimaan päähän. Aina jos veljen kanssa ryhdytään jotain projektia tekemään niin aina tulee automaattisesti se käsien läpsäytys yhteen, kuten ne vahaukotkin teki. Toinen animaatiosarja joka lähentelee parhautta on Myyrä. Liikkuvia taideteoksia. Vanha kommunistinen henki välittyy niistä pätkistä (Tsekkoslovakiassa tehty kuten Pat ja Matkin) Myrskylinnut oli minulle se juttu sillon ala-asteikäisenä. Melkein kaikki jaksot nauhoitin videokasetille, nyt vaan ei taida olla yhtään jaksoa enää tallessa. Suomenkielisenä DVD:nä olisi pakkohankinta. Ja sitten legendaariset Varjoankka, Ankronikka, James Bond Jr., Tohtori Sykerö, Muumit, Looney Tunesit, Maailman ympäri 80 päivässä. ne viihdyttävät minua vieläkin verrattuna kaikenmaailman Pokemoneihin yms. jentai/anime/paska -sarjoihin. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
Tb 11.11.2005 13:24:08 | |
---|
Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Nykyään viikonloppuisin tulee vaan jotain huonosti puhuttua japanilaista tekno-sci-fi-paskaa. Haluan vanhat kunnon lastenohjelmat takaisin! Punapäillä on hauskempaa!! |
paavi 11.11.2005 13:40:07 | |
---|
Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Nykyään viikonloppuisin tulee vaan jotain huonosti puhuttua japanilaista tekno-sci-fi-paskaa. Haluan vanhat kunnon lastenohjelmat takaisin! sä sanoit sen paljon paremmin! =) ...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains. |
Kärpäsruoska 11.11.2005 13:40:33 | |
---|
Eikö kukaan muu katsonut Tarinatuokiota? Oli nimittäin oikeasti aivan mahtavia tarinoita siinä, vieläkin kaiholla muistelen. Nimi kuulostaa todella tutulta. Muistan myös jonkun näytellyn sarjan, ei lainkaan lastenohjelma, jossa oli kauppaneuvos Paukku. Aina olutlasin kanssa uima-altaassa, parhautta. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34 |
Bee-äf 11.11.2005 13:56:11 (muokattu 11.11.2005 13:56:53) | |
---|
Lähes kaikki, mikä on joskus pentuna ollut makeeta on näyttänyt vuosikymmenten jälkeen melko tuubalta, siksi lopetin nostalgisoinnin aikoja sitten. Nyt olen jo sen verta vanhakin, että asioista tulee retroa ennenkuin tiedän niiden olevan edes poissa muodista. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Heissi 11.11.2005 13:59:16 | |
---|
Tempura: Fraglit jumalauta. Muistaako kukaan? Hyvin harva tuntuu muistavan, kohta alan luulemaan että olen keksinyt ne otukset. Ei tota vissiin telkkarista ole tullut, mutta Fraglit-kasetteja meillä on jossain porukoiden vintillä jotain kymmenkunta. Jim Hensonin nimen muistelisin alkuteksteissä nähneeni (vittu mitä kaikkea tosi hyödyllistä tietoa päähän jääkään..) eli se Muppet-äijä oli vissiin noidenkin takana. Jani The Rock: En mä muista oikeastaan sen paremmin kuin sinäkään. Epäilyttävän muppet-vaikutteisia otuksia ne tosiaan olivat, mutta eivät ainakaan kaikki vihreitä. Tuo sarjan jättiläinen oli ihan tavallinen ihminen, ja toisinaan nämä fraglit eksyivät kikkailemaan sen talon pihaan. Mutta eipä jättiläinen koskaan saanut niitä kiinni. Eiku siinä oli erikseen jättiläiset ja ihmiset. Oli se oikea ihminen ja sen koira (joka oli jonkinlainen muppettinukke sekin) ja sen ihmisen varastoon ne fraglihomot aina välillä lähti käppäileen. Muistaakseni Fragleille tuli postia sen äijän osoitteella ja ne joutu sitä sieltä hakemaan. Tai jotain. Mutta ne oli tosi jänniä reissuja joka tapauksessa. Sitten oli erikseen toisessa paikassa semmosia jättiläisiä jotka oli kai käytännössä ihmisiä jättiläiskuteet päällään. Ainakaan ne ei perinteisiä muppetnukkeja olleet. Se jättiläissetä sitten yritti pyydystellä niitä fragleja. Alkulaulu oli Fragleissa muuten täyttä terästä ja betonia. Muistan melodian hämärästi ja sen loppukaneetin; "Fragliluolassa!" jonka sanoi semmonen rakentelijamyyrä möreästi. Vissiin. |