Mejsel 08.11.2005 17:25:19 | |
---|
Haussa olisi joku perus plugarisatsi kotistudioon lähinnä masterointi käyttöön. Tähän mennessä kovassa käytössä on ollut ilmaisplugareita mm. Kjaerhuussin classic kompura ja limitteri, joilla on tullut harjoiteltua. Silmään osui tuo T-Racks jota on toiset kehuneet ja toiset taas haukkuneet. Olisi mukava kuulla vähän lisää mielipiteitä tuosta, kun ei haullakaan hirveästi löytynyt. Hinta ei vaikuta pahalta, mutta saako siinä rahoilleen vastinetta kanssa? Mihinkään Wavesiin ei tällä hetkellä varaa ole. T-Racksistahan on saatavilla se standalone masterointisofta tai vst-plugariversio. Ensimmäisenä tulee mieleen, että ilman muuta kannattaa ostaa tuo plugariversio, jota voi hyödyntää miksauksessakin ja se on pari kymppiä halvempikin (T-kaupassa 209e). Mutta onko tuossa standalone versiossa sitten joku juttu mistä jää paitsi, jos ostaa tuon plugiversion? Otan ilomielin vastaan myös muita ehdotuksia tuossa hintaluokassa. "Siitä vaan sitten vaan!" |
Timo JM 08.11.2005 19:12:54 | |
---|
Suosittelen lämpimästi T-RackS pakettia! Mulla on ollut mahdollisuus tutustua sekä T-RackS:iin että Wavesin tuotteisiin. T-RackS on huomattavasti helpompi ja kaiken lisäksi jotenkin rockimpi Wavesiin verrattuna. Lisäksi T-RackS:in kompressori on soundiltaan paras kokeilemani plugin kompura. Sopii loistavasti laulu- ja instrumenttiraitoihin. Multiband kompuroissa Waves:issa on neljä aluetta ja T-RackS:issa vain kolme. En kuitenkaan kokenut tuosta mitään ongelmia. Mun suosikki on ehdottomasti T-RackS. Samassa hintaluokassa ei varmaan löydy yhtä helppoa ja hyväsoundista masterointipakettia. Jos mulla olis varaa hankkia Wavesin bundle jättäisin sen siitä huolimatta kaupan hyllylle. ...siis mun mielestä. |
sami_sumea 08.11.2005 19:43:33 (muokattu 08.11.2005 19:43:45) | |
---|
Hinta ei vaikuta pahalta, mutta saako siinä rahoilleen vastinetta kanssa? Mihinkään Wavesiin ei tällä hetkellä varaa ole Mjoo. T-Racksia ruuvailin joskus pari-kolme vuotta sitten joka ainoaan miksaukseen. Hyvällehän tuo soundaa, mutta tuossa on se vaara, että sitä tulee "ylikäytettyä" koska soundi on jotenkin niin smoothi. Eli ihan jees, mutta varovainen tuon kanssa kannattaa olla. VST-versiosta en tiedä, voi toimia hyvinkin yksittäisten raitojen kanssa. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
tuluppa 09.11.2005 15:57:37 (muokattu 09.11.2005 16:07:58) | |
---|
Mulla on muistikuva, että kun tuon standalonen läpi veti raidan niin soundiin tuli karamelliä vähän liiaksikin. Kyllä se aikanaan ainakin helppoudellaan vakuutti, ei tarvinnut valita kuin presetti ja se oli siinä :) Eikös siitä oo demo-versio, kokeile ja osta jos tykkäät. |
Cornflake 09.11.2005 20:56:12 | |
---|
sami_sumea: Hyvällehän tuo soundaa, mutta tuossa on se vaara, että sitä tulee "ylikäytettyä" koska soundi on jotenkin niin smoothi. Veit jalat suustani! Vaikken mikään ammattimies olekaan niin joskus kun tuon kanssa kerran pari leikin niin juurikin tällainen fiilis jäi. Tästä fiiliksestä seurasi se ettei ole mun peli. En mä osaa olla varovainen:-) I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Timo JM 10.11.2005 00:53:33 (muokattu 10.11.2005 00:53:44) | |
---|
Miten niin smoothi? Mun mielestä Wavesin palikoilla tulee paljon pumpulisempaa kuin T-RackS:illa joka on todella selkeä ja tanakka. Ugh, olen puhunut! ...siis mun mielestä. |
sami_sumea 10.11.2005 14:33:33 (muokattu 10.11.2005 14:34:25) | |
---|
Miten niin smoothi? Mun mielestä Wavesin palikoilla tulee paljon pumpulisempaa kuin T-RackS:illa joka on todella selkeä ja tanakka. Ugh, olen puhunut! No, korjataan: tolla pistää kaiken helposti liian lyttyyn koska nuppeja ruuvatessa liika-asetukset eivät hyökkää silmille kamalana digisärönä samalla tavalla kuin joillain muilla tuotteilla. Kaikki menee vaan mössö-puuroksi huomaamatta :) edit: siis ihan jees peli tuo on jos sitä osaa käyttää maltillisesti. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
No, korjataan: tolla pistää kaiken helposti liian lyttyyn koska nuppeja ruuvatessa liika-asetukset eivät hyökkää silmille kamalana digisärönä samalla tavalla kuin joillain muilla tuotteilla. Kaikki menee vaan mössö-puuroksi huomaamatta :) edit: siis ihan jees peli tuo on jos sitä osaa käyttää maltillisesti. ... Ainakin mulle oli uusi tuttavuus tällänen kuin iZotope Ozone3. Yllätti todella positiivisesti käyttöliittymällään ja laadullaan. 64 bittisenä koko matkan:) http://www.m-audio.com/products/en_us/iZotopeOzone3-main.html |
Mejsel 12.11.2005 16:34:29 | |
---|
Oon leikkinyt tuolla demoversiolla nyt ja hyvältähän se vaikuttaa. Oikeassa olette, että sellaista oikein pahaa ääntä tuosta on tosiaan vaikea saada vaikka vääntäisi nupit mihin asentoon hyvänsä, ja tällaisena aloittelijana pitää varoa, ettei höynähdä vääntämään liian innokkaasti kasaan, kun missään vaiheessa ei ala kuulostamaan oikein karmealta. Myöhemmin uudestaan kuunneltuna sitten ehkä huomaa mitä on tullut tehtyä. Pluginit taitaa mennä ostoon. Standalone versio kun on sidottu vaan yhteen hommaan niinkuin tuo izotopekin. "Siitä vaan sitten vaan!" |
virtalahde 12.11.2005 18:46:05 | |
---|
Joskus tuli kokeiltua, ja soundi oli mielestäni ylipehmeä, huonon ja kyykkyyn menevän putkilaitteen kuuloinen. Mutta silti varmasti käyttökelpoinen työkalu ainakin plugariversiona. Yksittäisillä raidoilla varmaan parhaimmillaan. Jos ei yritä saada kaikkea irti yhdestä vehkeestä (niinkuin ei pitäisikään) vaan käyttää hiukan tuota ja vähän toista, niin mikäs siinä. 209 juuroa on kyllä vähän liikaa tuosta siihen nähden, että esim. Voxengolta saa ihan julmetun hyviä yksittäisplugareita ~60 erkin hintaan. Täällä on ainakin päivittäin käytössä Elephant-limitteri. Pitäisi joskus tsekata niiden uusi masterkompurakin jos joskus sattuu tarvitsemaan hyvää plugarisemmoista. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio |
sami_sumea 12.11.2005 18:55:00 | |
---|
209 juuroa on kyllä vähän liikaa tuosta siihen nähden, että esim. Voxengolta saa ihan julmetun hyviä yksittäisplugareita ~60 erkin hintaan. Kertokaapa mulle, mikä noissa Voxengon plugareissa on niin hyvää että kaikki kehuvat niitä kilpaa eri foorumeilla? Mä olen impannut tuolta testikäyttöön useamman kymmentä plugaria ja ainoa josta pidin edes jollain tasolla on uusi Marquis-kompressori. Muut eivät vain ole iskeneet, eivät sitten millään, vaikka kuinka yrittäisi :) Olenko testannut vain huonoja vaihtoehtoja? ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
virtalahde 12.11.2005 19:27:49 | |
---|
Kertokaapa mulle, mikä noissa Voxengon plugareissa on niin hyvää että kaikki kehuvat niitä kilpaa eri foorumeilla Jaa, paha mennä sanomaan. Ei täällä kaupallisista ole käytössä muuta kuin Elephant, mutta ilmaisversioista on käytössä ainakin M/S -enkooderi/dekooderi ja mitäs siellä nyt vielä olikaan.. Elephant nyt vain toimii. :) Eipä sillä koskaan tule tosin runtattua kuin dB taikka kaksi. Pitääpä ladatakin heti tuon uuden kompuran demo. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio |
Timo JM 12.11.2005 21:14:52 | |
---|
Kertokaapa mulle, mikä noissa Voxengon plugareissa on niin hyvää että kaikki kehuvat niitä kilpaa eri foorumeilla? Musta kaikki Voxengon palikat kuulostaa jotenkin kylmiltä ja karkeilta. Tuntuu, että siellä on periaatteena määrä korvaa laadun meininki. En suosittele ketään pistämään rahojaan niihin. ...siis mun mielestä. |
Mättöpiiska 13.11.2005 00:40:14 | |
---|
En ole T-Racksia päässyt testaamaan mutta tuo mainittu Izotope Ozone3 löytyy. Se on kyllä kätevä vekotin, jota voin suositella kaikille kotimasteroinnista kiinnostuneille. Parhaana ominaisuutena mainitsisin ns. matching eq:n, jolla saa helposti matkittua eq-asetukset vaikka omasta lempibiisistä. Oli ilmeisesti sen verran kätevä juttu, että Applen pojat koodasivat oman matching eq:nsa Logic Pro seiskaan. Av-messuilla vielä esittelivät ominaisuuden omana keksintönään... ;) Helppokäyttöinen ja manuaalista löytyy vaikka mitä vinkkiä... Suosittelen. |
Mejsel 22.11.2005 14:20:11 | |
---|
Meinasin juuri tilata nuo t-racksin plugarit, niin eikös ne ollut t-kaupasta loppu ja lisää ei kuulemma ole odotettavissa. Viime viikolla vielä olisi ollut. Ei muuten mitään hinkua olisi sieltä saksasta tilata, mutta kun muualla pyydetään ihan järjettömiä hintoja tuosta. Esimerkiksi täälläkin http://www.slsx.com/index.cfm?TRID=47&PTRID=80Melkein kaksinkertainen hinta.. Olisi kerrankin pitänyt hätäillä ostopäätöksen kanssa. Olisiko kellään tietoa, mistä tuota saisi ihmismäisellä hinnalla. "Siitä vaan sitten vaan!" |