Jsbl 10.11.2005 14:18:46 | |
---|
Osaisiko joku auttaa seuraavassa ongelmassa: Käytän Windows XP-käyttöjärjestelmää, m-audio keystation 49e:tä USB-liitännällä ja Finale 2003:sta. Siis pelkästään notaatioon. Onnistuin sotkemaan oman järjestelmäni asentamalla (täysin turhaan) midi-yoken. Poistin sen järjestelmästä, mutta senkään jälkeen ei XP enää löydä keyboardia. Olen yrittänyt poistaa ja asentaa uudelleen ajureita, olen käyttänyt järjestelmän palautusta ym., mutta edelleenkään ei järjestelmä tunnista keyboardia. |
Et kertonu siitä, mitä kone herjaa tms... tuleeko "laitetta ei tunnisteta" tms? Onko se toiminu missään vaiheessa? Eka veikkaus ois, että onko kotelon (etulevyn?) usb-portit kytketty kotelolta emolle? |
Lapis 11.11.2005 12:47:00 | |
---|
Osaisiko joku auttaa seuraavassa ongelmassa: Käytän Windows XP-käyttöjärjestelmää, m-audio keystation 49e:tä USB-liitännällä ja Finale 2003:sta. Siis pelkästään notaatioon. Onnistuin sotkemaan oman järjestelmäni asentamalla (täysin turhaan) midi-yoken. Poistin sen järjestelmästä, mutta senkään jälkeen ei XP enää löydä keyboardia. Olen yrittänyt poistaa ja asentaa uudelleen ajureita, olen käyttänyt järjestelmän palautusta ym., mutta edelleenkään ei järjestelmä tunnista keyboardia. Jos se on USB niin saattaa olla sitä vikaa. Kokeile vaihtaa porttia tai laita muunnin että sopii "normaaliin" PS/2 -liittimeen. |
lindo 11.11.2005 13:22:59 | |
---|
Jos se on USB niin saattaa olla sitä vikaa. Kokeile vaihtaa porttia tai laita muunnin että sopii "normaaliin" PS/2 -liittimeen. Niin tosiaankin, kaveri unohti sanoa että "m-audio keystation 49e" on se keyboardi, eli kosketinsoitin, ei siis näppis. :P Eli ei parane laittaa vissiin USB kosketinsoitinta PS/2 porttin :) .. tai en minä tiedä... toimiikohan se sillee? :O I don't belive anything, if i don't see it first |
Lapis 11.11.2005 13:26:07 | |
---|
Niin tosiaankin, kaveri unohti sanoa että "m-audio keystation 49e" on se keyboardi, eli kosketinsoitin, ei siis näppis. :P Eli ei parane laittaa vissiin USB kosketinsoitinta PS/2 porttin :) .. tai en minä tiedä... toimiikohan se sillee? :O Aha! Joo ei kannata kytkeä PS/2:een... No mutta USB-porttia ootte kokeilleet vaihtaa? Noi USB-muistit ja vaikkapa digikamerat joskus takkuaa ja ne saa toimimaan yleensä vaihtamalla porttia. |
Jsbl 11.11.2005 14:27:10 | |
---|
Niin tosiaankin, kaveri unohti sanoa että "m-audio keystation 49e" on se keyboardi, eli kosketinsoitin, ei siis näppis. :P Eli ei parane laittaa vissiin USB kosketinsoitinta PS/2 porttin :) Niinpä tietysti, keyboard ja keyboard... :) Sain muuten jo ratkaistua ongelman asentamalla ajurin laitteen mukana tulleelta CD:ltä, jota ei periaatteessa tarvitsisi ollenkaan XP:n kanssa. Nyt tosin laiteluettelossa koskettimisto näkyy nimellä "keystation 49e midi driver", aikaisemmin se oli "USB-midilaite". Lisäksi tällä hetkellä aina koskettimiston päällä ollessa on oikeassa alakulmassa tuo kuvake "poista laite turvallisesti". Ennen sitä ei ollut. Mutta kiitokset kuitenkin avusta. |