Tuollaista irlantilaista pubimusiikkia kiinnostaisi oppia soittamaan. Voisiko joku kertoa vähän sellaisia peruskappaleita, joita voisi alkuun opetella? Hakeakin koitin, mutta tuo uusi haku valittaa, etten olisi kirjautunut sisään.. Ainakin nimimerkki Risto taitaa olla alan asiantuntijoita, ja on täällä varmaan muitakin. Eli vähän kappaleitten nimiä, niin voisi koittaa nuotteja/tabulatuureja etsiskellä. Ja saapihan sitä linkkejä, ja muitakin neuvoja kertoilla. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |
Sellainen kirja kirjastossa kuin 100 Irish Songs + CD kannattaa lainata. Siitä on myös Vol 2. eli yhteensä 200 biisiä. Pääset helpommalla. Ne CD:t on aika huonoja esityksiä mutta niistä kuulee melodian jos sattuisi miellyttämään. Kannattaa siis hankkia oikeita levyjä, eri esittäjillä biisit voi kuulostaa täysin erilaisilta. Etupäässä ollaan keskitytty instrumentaaleihin, lauluja ei olla soiteltu pariin vuoteen, mutta tuossa kuitenkin vanhan biisikansioni sisällysluettelo. Noihin olen hakenut sanat pääosan netistä, osan ottanut levyiltä ja kaikki melodiat otettu levyiltä kuuntelemalla: Dubliners, Noel McLoughlin, ym. Soinnutukset olen tehnyt yleensä kaikki itse. Ei missään erityisessä järjestyksessä: Loch Lomond The Rare old Mountain Dew Gilgarry Mountain (= Whiskey In The Jar) Rare Old Times The Leaving Of Liverpool Dirty Old Town As I Roved Out Amazing Grace Molly Malone (In dublins Fair City) Danny Boy The Band Played Waltzing Matilda Nancy Spain Rambling Irishman Mountains Of Mourne Sally Brown Hot Asphalt Dainty Davie Summer In Dublin Men Of Worth Song Of Ireland The Cliffs Of Doneen The Snowy Breasted Pearl Ould Triangle Will You Go Lassie, Go? EDIT: - Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
Tässä on vähän listausta, saattaa tulla samojakin kuin edellisissä: Tim Finnegan's Wake Mountain Dew Beer, Beer, Beer Bog Down in The Valley Drunken Sailor Dicey Riley Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |