Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rummut mukaan Hjelp!
1
Hater
27.06.2003 14:01:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin testaila musan teko tietsikalla, mulla on tällähetkellä Cool Edit Pro. Pitäs saada rummut jauhamaan taustalle. Millä ohjelmalla onnistuisi kätevimmin?
assassin
27.06.2003 23:16:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin testaila musan teko tietsikalla, mulla on tällähetkellä Cool Edit Pro. Pitäs saada rummut jauhamaan taustalle. Millä ohjelmalla onnistuisi kätevimmin?
 
Sellaiset taustarummut saa tehtyä esim. Fruity Loopsilla.
 
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
karkki
27.06.2003 23:38:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cool editin valmistajan webbisivujen kautta voi ladata kasoittain hyviä rumpulooppeja ja muitakin instrumentteja. Lataa sieltä ja rakentele pohjat Cool editin raituriin. Jälki on hyvää, etenkin jos looppien tempot kelpaavat sellaisinaan.
 
noir
28.06.2003 01:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hammerhead on myös aika simppeli tuohon, tosin vakiosamplet vähän teknoluokkaa - muistaakseni.
 
Knowledge is power, France is bacon.
jorma69
30.06.2003 09:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fruity loops on helppoudessaan aivan ehdoton! Kunhan löydät jostain hyvät samplet, rumpuraita syntyy tosi nopeesti. Oon tehnyt demot jo pari vuotta siten, että ensin rumpuraita Fruity loopsilla ja sitten bassot ja kitarat päälle Flextonen läpi Samplitudella tai vegasilla nauhoittaen. Aikaa toimitukseen kuluu hieromisesta ja motivaatiosta riippuen 2-4 tuntia. -ja kuulostaa tosi hyvältä.
 
PJS
03.07.2003 00:47:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse joudun tyytymään midirumpuihin, onnkesi mun koneen midirummut on normaalia vähemmän huonot. Rummut teen yleensä guitarprolla jolla teen ne siten että jokainen rumpu tulee omalle raidalleen. sitten importtaan kokonaisuuden N-Trackiin ja muutan ne midiraidat waw-raidoiksi, näin pystyn miksaamaan niitä rumpuja ihan mieleni mukaan ja hiomaan saundeja Eq:n kanssa.
 
Mistäs tohon fruityloopsiin sais hyviä sampleja, jotka vielä kuullostais aidoilta rummuilta??
 
Elämme enigmaattisia aikoja...
PyGmi
03.07.2003 00:54:40 (muokattu 03.07.2003 01:05:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joey kramer drum loops and samples sampleCD
ja drumkit from hell sampleCD
 
Niillä nyt sai ihan hyvät rummut fruity loopsin kanssa
 
Mutta tietokoneet on niin perseestä että en viitti enää mitään musajuttuja sillä tehä, kuhan testasin
 
PS Joey Kramer on tää Aerosmithin rumpali jos joku ei tienny
 
Alt
03.07.2003 20:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän drumkit from hell:in sais hommattua suomesta.
 
Mikael2k2
04.07.2003 15:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trackerillä voipi myös kasailla rumpuja ihan hyvin. Tuolta joku tracker ja rumpusamplet:
 
http://www.modarchive.com
 
Trackereitähän löytyy free/sharewarena, fruity maksaa.
 
JamesHetfield
28.11.2009 20:20:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Itse joudun tyytymään midirumpuihin, onnkesi mun koneen midirummut on normaalia vähemmän huonot. Rummut teen yleensä guitarprolla jolla teen ne siten että jokainen rumpu tulee omalle raidalleen. sitten importtaan kokonaisuuden N-Trackiin ja muutan ne midiraidat waw-raidoiksi, näin pystyn miksaamaan niitä rumpuja ihan mieleni mukaan ja hiomaan saundeja Eq:n kanssa.
 
Mistäs tohon fruityloopsiin sais hyviä sampleja, jotka vielä kuullostais aidoilta rummuilta??

 
Anteeksi.
 
Mulla on nyt semmonen ongelma että oon tehnyt guitar prolla rummut, jokainen rumpu omalle raidalleen, ja sitten importannu midinä garagebandiin. Latasin tuossa netistä rumpusampleja, ja niitä oon koittanu saada noihin garagebandin rumpuraidoille liitettyä drag & drop -meiningillä. samplet siis .wav -muodossa...
 
Samplet siis suostuvat Garagebandiin kyllä menemään mutta ainoastaan uudelle raidalle... kun myöskin midiraidat luovat uudet raidat itselleen, en käsitä miten nää sais samalle raidalle. siis sen midiraidan ja samplen joka tois sen halutun soundin siihen.
 
Olen varmaan ihan metsässä, vai? :)
 
www.myspace.com/relapsecontrolfin www.myspace.com/mutterimusic www.myspace.com/tipna http://www.myspace.com/damagingfallout
kmh
30.11.2009 10:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JamesHetfield: Anteeksi.
 
Mulla on nyt semmonen ongelma että oon tehnyt guitar prolla rummut, jokainen rumpu omalle raidalleen, ja sitten importannu midinä garagebandiin. Latasin tuossa netistä rumpusampleja, ja niitä oon koittanu saada noihin garagebandin rumpuraidoille liitettyä drag & drop -meiningillä. samplet siis .wav -muodossa...
 
Samplet siis suostuvat Garagebandiin kyllä menemään mutta ainoastaan uudelle raidalle... kun myöskin midiraidat luovat uudet raidat itselleen, en käsitä miten nää sais samalle raidalle. siis sen midiraidan ja samplen joka tois sen halutun soundin siihen.
 
Olen varmaan ihan metsässä, vai? :)

 
Tarvitset jonkinnäköisen samplerin. Sampleri ottaa samplen ja laittaa sen nuotin taakse. Näin siis saat esimerkiksi C2->kickdrum.wav, E2->snare.wav jne. Näitä on tarjolla vino pino. Useimmat rumpukone-pluginit tukevat tätä.
 
Voit myös käyttää garagebandin omia rumpuja suoraan. Kopiot midinuotit raidalle, valitset softasoitimmeksi rummut, ja muutat ne nuotit jotka eivät ole "oikein" (esim. jos haitsu kuulostaa lehmänkellolta tjsp.).
 
Itse voisin suositella Addictive Drumsin demon kokeilemista. Hyviä rumpusoundeja, ja sen lisäksi vielä toimivia, oikean rumpalin soittamia rumpupatterneja ja fillejä. Varjopuolena hinta, joka on hitusen suolainen.
 
JPQ
30.11.2009 10:51:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alt: Mistähän drumkit from hell:in sais hommattua suomesta.
 
ainakin minua erittäin hyvin palveleva kauppa:
http://www.slsx.com/sumuCMS/sivu/etusivu
ja
Näilläkin hyvä palvelu ja ilmeisesti tuotteen maahantuojan edustus löytyy:
http://www.tampereenmusiikki.fi/
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JamesHetfield
01.12.2009 08:35:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Tarvitset jonkinnäköisen samplerin. Sampleri ottaa samplen ja laittaa sen nuotin taakse. Näin siis saat esimerkiksi C2->kickdrum.wav, E2->snare.wav jne. Näitä on tarjolla vino pino. Useimmat rumpukone-pluginit tukevat tätä.
 
Juuri tätä hain, kiitos!
 
Voit myös käyttää garagebandin omia rumpuja suoraan. Kopiot midinuotit raidalle, valitset softasoitimmeksi rummut, ja muutat ne nuotit jotka eivät ole "oikein" (esim. jos haitsu kuulostaa lehmänkellolta tjsp.).
 
joo, näin olen tähän mennessä tehnytkin mutta ajattelin että olis mukava saada monipuolisempaa soundivalikoimaa peliin.:)
 
www.myspace.com/relapsecontrolfin www.myspace.com/mutterimusic www.myspace.com/tipna http://www.myspace.com/damagingfallout
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «