Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hawkwind
1 2 3
Tympee Huttunen
10.10.2005 10:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko oikealla alueella? Olenko?
 
Pitkään olen pyöritellyt koneella Hawkwindiltä yksittäisiä kappaleita. Nyt olen aloittanut levyjen haalimisen. Mitä levyjä kannattaisi hankkia? Ostin juuri Master of the Universen (kokoelma?) ja In Search of Spacen. Warriors of the Edge of Time on varmaan seuraava ostos.
 
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
pliksu
10.10.2005 13:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hawkwind, tuo lukemattomien kokoelmien ja alternate versioiden luvattu bändi. Itse kuitenkin lähtisin hakemaan Hawkwind innostukseeni vauhtia kolminaisuudesta In search of space - Doremi fasol latido - Space ritual. Noilla levyillä (niistä, jota olen kuullut) on Hawkwind kukkeimmillaan. Kunnon rähinää ja sekoilua avaruuden äärettömyyksissä. Neljäs kova kiekko on Hall of the mountain grill, joka ponnistaa pikkaisen eri lähtökohdista ja on pitkälti paljon rauhallisempi levy kuin nämä 3 edellämainittua.
 
>-)))> #13 Selvä se, herra Länsituuli, mutta jäätynyt korppu ei kelpaa murha-aseeksi.
armadillo
10.10.2005 14:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pliksun mainitsemien lisäksi suosittelemisen arvoisia ovat myös hieman uudempi Levitation sekä Live 79, joka on mielestäni parempi livelevy kuin Space Ritual.
 
Kuulemistani levyistä parhaaksi on osoittautunut Hall of the Mountain Grill, muut tulevat siinä hieman perässä tasaisena rintamana. Bändin nimeä kantava esikoislevy on sekin ihan hyvää tavaraa, oikeastaan kannattaa tutustua ainakin kaikkeen 70-luvulla julkaistuun tuotantoon, tiettyjä levyjä vaan ei tahdo löytää mistään.
 
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
Von Härskiburg
10.10.2005 15:53:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilta tällä hetkellä lainassa tuo In Search Of Space, ja hyvältähän tuo kuulostaa. Voinen sen perusteella suositella Hawkwindin ystäville Monster Magnetia, tai ainakin Dopes To Infinity-lättyä. Hawkwind-vaikutteet on aika ilmeiset.
 
Sometimes it's only afterwards I find that I'm not there.
shagriml
10.10.2005 17:16:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hawkwind rules. 70- ja 80-luvun tuotanto kolisee.
 
Tympee Huttunen
10.10.2005 21:08:13 (muokattu 10.10.2005 21:08:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voinen sen perusteella suositella Hawkwindin ystäville Monster Magnetia, tai ainakin Dopes To Infinity-lättyä. Hawkwind-vaikutteet on aika ilmeiset.
 
Monster Magnetin kautta löysinkin Hawkwindin. Superjudge on mielestäni lähempänä Hawkwindia, mitä mainio Dopes to Infinity.
 
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Henga
10.10.2005 23:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levitation!
 
aksiom
11.10.2005 01:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kuitenkin lähtisin hakemaan Hawkwind innostukseeni vauhtia kolminaisuudesta In search of space - Doremi fasol latido - Space ritual.
 
Näin juuri.
 
Paras studiolevy on kuitenkin ylivoimaisesti Warrior on the Edge of Time. Mutta kuten tavallista progebändien kanssa, 70-luvulla ei oikein voi osua vikaan tämänkään mainion bändin kohdalla.
 
Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08)
Tympee Huttunen
11.10.2005 09:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin juuri.
 
Paras studiolevy on kuitenkin ylivoimaisesti Warrior on the Edge of Time.

 
Mistähän tuota saisi (edullisesti)? CDONissa ei levyä ole ollenkaan.
 
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
PsychedelicWarlord
11.10.2005 12:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän tuota saisi (edullisesti)? CDONissa ei levyä ole ollenkaan.
 
Hyvä kysymys.Myös Quark,Strangeness & Charm on hyvä levy (Spirit of the age).Tosin vaikeasti löydettävissä sekin.Sekä Live Chronicles -live joka perustuu Chronicles of a black sword -levyn materiaaliin täydennettynä Hawkwind -klassikoilla.Chronicles -levy taas perustuu Sci-fi kirjailija Michael Moorcockin kirjoihin.Mies on ollut tärkeä Hawkwindin taustavaikuttaja.
 
Space is deep
Von Härskiburg
11.10.2005 16:15:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monster Magnetin kautta löysinkin Hawkwindin. Superjudge on mielestäni lähempänä Hawkwindia, mitä mainio Dopes to Infinity.
 
En tuota Superjudgea ole kuullut, niin en voi sanoa. Omistamistani levyistä tuo DTI on lähimpänä Hawkwindiä.
 
"The issue no longer equals total logic". -Nordom
Paperilyhty
12.10.2005 13:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aah, Hawkwind. Täydellisyyden multihuipentuma. En kutsuisi itseäni miksikään asiantuntijaksi, mutta tykkään kovasti. In Search Of Spacen kuulin ensimmäisenä tuossa muutama kuukausi sitten, ja se oli todella hieno kokemus. Nyt ovat kuuntelussa In Search Of Space ja Hall Of The Mountain Grill. Ei ihme, että miellyttää, jos nämä levyt kerran edustavat jonkinlaista "parhaimmistoa". Veikkaan, että bändi muuttuu vielä paremmaksi kunhan kuuntelen sitä lisää ja lisää yhä uudestaan ja uudestaan.
 
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
shagriml
13.10.2005 01:51:09 (muokattu 13.10.2005 01:51:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko tähän näin _lievässä_ tuiskeessa kommentoida että Hall Of The Mountain Grill on oma suosikkilevy ja D-Rider on hienoin biisi minkä Hawkwind on ikinä saanut aikaan ! Potkii niin perkeleen hyvin levyltä ja oli elämää suurempi kokemus nähdä Turner vetämässä kyseenomainen biisi livenä joidenkin tyyppien kanssa On The Rocksissa jokin aika sitten...
 
vipu5
13.10.2005 21:41:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levitation mullisti maailmani joskus kymmenen vuotta takaperin. Ehkä kaikkien aikojen eniten soinut levyni!!! tais olla 20mk anttilan aleboxissa. :)
 
Eikö kukaan ollut Tavastialla kokemassa livenä???
Hemmetti, Dave Brock, 65 vuotias vaari veti niin fiilareissa, muusta bändistä puhumattakaan... Hieno kokemus.
Onhan Hidria Spacefolkin (lämppäri) saundissakin varmasti enemmän Hawkwindiä kuin Ozrikkia. ;)
 
shagriml
14.10.2005 09:29:46 (muokattu 14.10.2005 09:31:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö kukaan ollut Tavastialla kokemassa livenä???
Hemmetti, Dave Brock, 65 vuotias vaari veti niin fiilareissa, muusta bändistä puhumattakaan... Hieno kokemus.
Onhan Hidria Spacefolkin (lämppäri) saundissakin varmasti enemmän Hawkwindiä kuin Ozrikkia. ;)

 
Olin katsomassa mutta musta se oli hiukka pettymys kun Turner ja Lemmy puuttu, jäi suosikkibiisit kuulematta...
 
Enemmän diggasin siitä ku Turner oli soittelemassa Master of the Universee, D-Rideria, Sonic Attackia, Orgone Accumulatoria ym parhaita (imo) biisejä On The Rocksis...
 
Henga
14.10.2005 13:03:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö kukaan ollut Tavastialla kokemassa livenä???
 
Siellähän mie jumitin.
 
rumpujänö
10.11.2005 10:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hawkwind: Take Me to Your Leader (2005), uusi studiolevy, bändi toimii edelleen loistavasti!
http://www.hawkwind.com/alb/tmtyl.htm
 
jerry_field
10.11.2005 21:24:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hawkwind: Take Me to Your Leader (2005), uusi studiolevy, bändi toimii edelleen loistavasti!
http://www.hawkwind.com/alb/tmtyl.htm

 
toihan on ihan uskomaton levy!..ainaki mun mielestä, piristävän erilaista ja nykyaikaista
 
"Vituttaa niin paljon että voisin heittää telkkarin ulos tosta ikkunasta!".."Mut hei, toi ikkunahan on kiinni."-Arttu Keskinen
Tympee Huttunen
12.11.2005 19:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hawkwind: Take Me to Your Leader (2005), uusi studiolevy, bändi toimii edelleen loistavasti!
http://www.hawkwind.com/alb/tmtyl.htm

 
Mistähän saisi tuota levyä, jossa DVD mukana?
 
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
shagriml
12.11.2005 19:52:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Empä oo uutta tuotantoo kuullu...
 
Choose Your Masques levyn ostin tänään, meneekin samantien kuunteluun...
 
Mitäs Hawkwindin levyjä porukalta löytyy ?
 
Mä en oo saanu kasaan vasta ku noi:
25 Years On (Hawklords, 1978 LP)
Astonishing Sounds - Amazing Music (1976, LP)
Bring Me The Head of Yuri Gagarin (1973, LP, mut toi on vissiinki joku 80-luvun uusintapainos)
Choose Your Masques (1982, LP)
Doremi Fasol Latido (1972, LP)
Hall Of The Mountain Grill (1974, LP)
Hawkwind (1970, LP)
In Search Of Space (1971, LP)
Levitation (1980, LP)
Masters Of The Universe (australian promo, 1977, LP)
Masters Of The Universe (famen uusintapainos, LP)
Motorway City / Master Of The Universe (1983, 7")
Out & Intake (1987, LP)
P.X.R.5 (1979, LP)
Quark, Strangeness and Charm (1977, LP)
Roadhawks (1976, LP)
The Collection (1986, 2LP)
The Elf & The Hawk (2LP)
The Xenon Codex (1988 LP)
 
Harmittaa ku Space Ritualia ei meinaa löytää mistään ja jos jossain sen näkee niin hinta on 30 - 50 eur.....
 
Onkohan tota uutta julkastu tai tulossa vinyylillä ?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «