BigPapa 10.11.2005 15:30:31 (muokattu 10.11.2005 15:30:39) | |
---|
Pitääkö maksaa merkistä? Paljonkohan tollanen Gibson tai Fender logo maksaa.Jos vaikka kehystäis ja laittais seinälle.Kai noista jotain pitää maksaa? Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
rosberg 10.11.2005 16:44:39 | |
---|
jotkut on syntyny nyt vitsi suussa. myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer. |
Montte 10.11.2005 16:51:30 | |
---|
Oon maksanut '72Gibson LP Customista, '97 Gibson ES-335destä ja '91 Fender dlx plussasta yhteensä n.2500€ Onko ne sitten ylihintaisia? Voi niitä järkevästikkin ostaa, kukin tavallaan ja mieltymystensä mukaan. Aina ku näen jossain Gibsonin myynnissä, uusi tai vanha, se on vähintään sen 1000€ tai 1500€. It Ain´t What You Do, It´s How You Do |
fox 10.11.2005 17:48:55 | |
---|
Aina ku näen jossain Gibsonin myynnissä, uusi tai vanha, se on vähintään sen 1000€ tai 1500€. Eei pidä paikkaansa.. ;) Toki useimmiten, ja saattaapa olla jopa 1800-2200.. Mutta kuten todettua, lähtöhintakin on kohtuullinen, eikä ne siit paljon halpene, koska markkinoilla ollaan valmiita maksamaan pyydettyjä summia. Mutta kitara jota ei koskaan näe alle tonnin, on kyl PRS.. |
Montte 10.11.2005 18:03:18 | |
---|
Eei pidä paikkaansa.. ;) Toki useimmiten, ja saattaapa olla jopa 1800-2200.. Mutta kuten todettua, lähtöhintakin on kohtuullinen, eikä ne siit paljon halpene, koska markkinoilla ollaan valmiita maksamaan pyydettyjä summia. Mutta kitara jota ei koskaan näe alle tonnin, on kyl PRS.. No aina ku olen nähnyt gibsonin myynnissä alle tonnilla (n.800-900) niin se on joku studio tai vastaava... It Ain´t What You Do, It´s How You Do |
Artist 10.11.2005 18:05:28 | |
---|
No aina ku olen nähnyt gibsonin myynnissä alle tonnilla (n.800-900) niin se on joku studio tai vastaava... LP Studiohan on oikein hyvä kitara. Tuossakin hintaluokassa, mun mielestä. Faded sarjan LP specialeja taisi olla välillä uutenakin tuossa 800-900 hintaluokassa. Nekin mun kokemuksien mukaan (en ole tosin paljon testannut) ihan hyviä kitaroita, vaikka LP Special tietty onkin ihan eri kitara kuin vaikka LP Standard tai Studio. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
fox 10.11.2005 18:12:58 | |
---|
No aina ku olen nähnyt gibsonin myynnissä alle tonnilla (n.800-900) niin se on joku studio tai vastaava... Juu, tuossa todettiinki Studion tilanne.. :) Mutta Gibson se on sekin, eikövaan? Ja kuule, niitäkin on todella hyviä.... |
RG 10.11.2005 19:54:16 | |
---|
LP Studiohan on oikein hyvä kitara. Tuossakin hintaluokassa, mun mielestä. Näinhän se on. Tämä on muutenkin jokseenkin älytön keskustelu. Jotkut ovat valmiita maksamaan enemmän laadusta, jotkut eivät. Ei siinä sen kummempaa. En minäkään moiti PRS:n tai Mesan ostajia vaikka en itse raaskisikaan ostaa niitä tai näkisi syytä ostaa omaan käyttöön kyseisten firmojen tuotteita. Mulle vaan iskee enemmän G pajan tuotteet ja niistä olen valmis maksamaan. Tässä ny ollu taas mitään järkeä. Haen takkini. |
Les Fender 10.11.2005 20:09:09 | |
---|
Näinhän se on. Tämä on muutenkin jokseenkin älytön keskustelu. Jotkut ovat valmiita maksamaan enemmän laadusta, jotkut eivät Tässä ny ollu taas mitään järkeä. Haen takkini. Niih, eiköhän se jokaisen kitaran osto ole ihan oma tarinansa. Jokaisesta noista em. kitarasta olen pitänyt ostaessa ja vielä enemmän omistaessa. Ei mikään kitaramerkki ole lähtökohtaisesti ylihintainen, voi se sitä tietysti olla jonkun mielestä, mutta ei sillä niin kauan ole merkitystä kun kauppa käy. Eikös se hinta ole silloin oikea kun ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä? Voihan tuota sivusta virnuilla minkä vaan harrastustavaran kanssa. Toisaalta en G ja F omistajana ole kuin tyytyväinen että ne on merkit joihin aina vertaillaan, kertoo sekin jo paljon niiden statuksesta ja laadusta. Joku vois muuten tuoda johonkin miittin näytteeksi muutaman soittokelvottoman Gibsonin, ei luulis olevan vaikeeta kun niitä ainakin näissä keskusteluissa on niin paljon nähty ja kokeiltu. Vaikka sitten salanimellä kaverin mukaan laittaa, ois kiva nähdä muutamia. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
fox 10.11.2005 20:12:20 | |
---|
Joku vois muuten tuoda johonkin miittin näytteeksi muutaman soittokelvottoman Gibsonin, ei luulis olevan vaikeeta kun niitä ainakin näissä keskusteluissa on niin paljon nähty ja kokeiltu. Vaikka sitten salanimellä kaverin mukaan laittaa, ois kiva nähdä muutamia. Jos niitä viiskin tulis, niin niist olis kahdesta kaula poikki.. :I Mun täytyy muistaa tuoda S.D. Curlee..seuraavalla kerralla. On se niin paljo hauska.. |
ReBeat 10.11.2005 20:20:19 (muokattu 10.11.2005 20:20:49) | |
---|
Paljonkohan tollanen Gibson tai Fender logo maksaa.Jos vaikka kehystäis ja laittais seinälle.Kai noista jotain pitää maksaa? Lapaan laitettavat siirtokuvat ovat ainakin liian halpoja, koska joku on raiskannut Warmothini Fenderin logolla. Voiko tyylitajuttomampaa ratkaisua olla. Onneksi sen saa siitä pois :) Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Jucciz 10.11.2005 20:22:08 | |
---|
Lapaan laitettavat siirtokuvat ovat ainakin liian halpoja, koska joku on raiskannut Warmothini Fenderin logolla. Voiko tyylitajuttomampaa ratkaisua olla. Onneksi sen saa siitä pois :) Warmothin kaula tässäkin. Runko on kyllä 70-luvun alun suosaarnirunko ihan Fenderin poikien tehtaalta. http://jucciz.com/jucciz.com/gfx/guitars/strato.jpg Kyllä sitä moni on Fenderiksi luullut, mutta lähempi tarkastelu osoittaa, että siirtokuva on kyseessä... eikä kaulan sarjanumeroa löydy mistään. ;) |
Lapaan laitettavat siirtokuvat ovat ainakin liian halpoja, koska joku on raiskannut Warmothini Fenderin logolla. Voiko tyylitajuttomampaa ratkaisua olla. Onneksi sen saa siitä pois :) Niihä, ajattele jos olis helmiäisupotus siinä... ;) |
BigPapa 10.11.2005 20:40:45 | |
---|
Niihä, ajattele jos olis helmiäisupotus siinä... ;) Niinko Gibsoneissa............. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
fox 10.11.2005 20:44:37 | |
---|
Niinko Gibsoneissa............. Onhan niit toki muissakin..;) Epiphone, Ibanez, Aria Pro..(lista jatkuu ja jatkuu) Mutta S.D.Curleessa ei! |
BigPapa 10.11.2005 20:51:53 | |
---|
Onhan niit toki muissakin..;) Epiphone, Ibanez, Aria Pro..(lista jatkuu ja jatkuu) Mutta S.D.Curleessa ei! Tiedossa oli.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Jackie 10.11.2005 20:57:19 | |
---|
Minä maksan laadusta. Ja kun puhutaan kitaroiden laadusta, niin silloin merkki on minulle Gibson. Sitten kun mennään autoihin niin puhutaan Fordeista (omistan muuten Fiat Bravon). Vaikka olisi tilillä 10 miljoona euroa niin silti samat merkit pätee tässä asiassa. When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
ilopertti 10.11.2005 21:20:36 | |
---|
Minä maksan laadusta. Ja kun puhutaan kitaroiden laadusta, niin silloin merkki on minulle Gibson. Sitten kun mennään autoihin niin puhutaan Fordeista (omistan muuten Fiat Bravon). Vaikka olisi tilillä 10 miljoona euroa niin silti samat merkit pätee tässä asiassa. OT: *köh* Fordit sucks, omaan paskaan (-95 s-kortti) pitäny tehä enemmän remppaa vuodessa ko Harrikkaan 5v aikana =D Vanhojen Gibsonien suhteen samaa mieltä. -alppu |
M-Juhana 10.11.2005 21:46:49 | |
---|
Minä maksan laadusta. Ja kun puhutaan kitaroiden laadusta, niin silloin merkki on minulle Gibson. Sitten kun mennään autoihin niin puhutaan Fordeista (omistan muuten Fiat Bravon). Vaikka olisi tilillä 10 miljoona euroa niin silti samat merkit pätee tässä asiassa. Gibsonin ny viä ymmärrän.... Mikä on romuraudan kemiallinen tunniste ?? F O R D möllykkä -Tetsuo- |
LaXu 10.11.2005 22:37:52 | |
---|
Minusta Gibsonit ei ainakaan tunnu sinänsä sen paremmin säilyttävän hintaansa kuin vaikkapa Japanin Tokait. About saman verran prosentteina tuntu uuden hinnasta tippuvan käytettynä myydessä. Sen sijaan Gibson tai Fender on varmasti helpompi saada myydyksi kuin vaikka vastaavan hintainen custom-kitara (vaikka ei eroaisikaan perus LP:sta tai stratosta ominaisuuksiltaan tai ulkonäöltään) pelkästään merkin statuksen takia. Mitä uusiin Gibsoneihin tulee, mielestäni niissä ei kyllä hinta-laatusuhde oikein kohtaa. Liian montaa vähän sinnepäin tehtyä Gibsonia käpistellyt (ja kaupan seinälle jättänyt) ja ne hyvät eli Historicit on jo aika naurettavissa hinnoissa..mitäs se R8 tai R9 maksaa, jotain 5000-6000€? Gibsonin varaosahinnoittelu on kaikista hupaisin, 20€ muovisesta mustasta kaularaudansuojasta, 25€ 3-way switchista ja muovisesta nupista... ESP:kin tuolla näemmä mainittiin. Niissäkin (ja nyt ei puhuta ESP/LTD:sta tai ESP:n alamerkeistä kuten Edwards) on kyllä hinnat aika kovasti yläkanttiin, eikä kyseessä ole kuitenkaan edes mikään Suomi-lisä. Kattelin Ikebe Gakkin sivuilta hintoja ja 3000+€ näytti olevan moni skeba. Kyllähän ne hyviä kitaroita ovat, mutta ei nyt NOIN hyviä. Olen Juccizen kanssa samaa mieltä kyllä noista Mesa/Boogien hinnoista. Aika kovat tuntuu olevan, kun jenkkilässä niitä saa uutena alle puoleen hintaan. Guitarbargainsin Mesa-hinnat tuntuvat olevan huomattavasti inhimillisempiä, mutta muuten en tiedä lafkan laadusta ja laitteiden saatavuudesta mitään. Tiedän paasaavani Yamahan kitaroista aika paljon, mutta mielestäni siinä on merkki, jonka soittimissa hinta-laatusuhde on kohdallaan halvimmasta kalleimpaan malliin. Tuli tuossa yksi päivä käpisteltyä elämää nähnyttä SG3000 mallia DLX Musicissa (1400€, käytetty..uuden saisi Japanista n. 1800-1900€) ja ai että kun oli asiallinen kitara. Varsin painava tosin. Eli Yamahan kohdalla kannattaa merkistä maksaa, saa hyvän kitaran kaupan päälle. ;) |