M.LILY 10.11.2005 16:08:07 | |
---|
Olen juuri hankkinut Digi 002 rackin ja asentanut Pro tools LE:n PC-tietokoneelleni. Kun yritän äänittää niin ääni pätkii ja näyttöön tulee teksti: The audio device underflowed. If this occurs frequently, try decreasing the "H/W Buffer Size" in the Playback Engine panel or remove other devices from the audio firewire bus. (-6085) Olen mennyt Setupista Playback engineen ja pienentänyt H/W Buffer sizea mutta ei auta. Olisko jotain neuvoja asian korjaamiseksi!? |
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
milcoin 10.11.2005 16:23:12 | |
---|
Onko sun manuaalissa sellanen käyttöjärjestelmän optimointi osio? 001:ssä ainakin on ja se on aika oleellinen. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Mikael 10.11.2005 16:24:27 | |
---|
Onko sun manuaalissa sellanen käyttöjärjestelmän optimointi osio? 001:ssä ainakin on ja se on aika oleellinen. Ainakin mun 002R:ssä oli. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Cape 10.11.2005 23:27:28 | |
---|
Kannattaa ainakin kokeilla ottaa virustorjunta / palomuuri pois äänitysten ajaksi. Ainakin F-securen virustorjuntasofta saattaa aiheuttaa äänityksen katkeamisen tuolla tavalla. Ja tietenkin kone irti verkosta... :) - Et voi odottaa inspiraatiota, sinun on jahdattava sitä nuijalla. |
Mikael 11.11.2005 09:02:57 | |
---|
Kannattaa ainakin kokeilla ottaa virustorjunta / palomuuri pois äänitysten ajaksi. Ainakin F-securen virustorjuntasofta saattaa aiheuttaa äänityksen katkeamisen tuolla tavalla. Ja tietenkin kone irti verkosta... :) Nyt kun mullakin on vihdoin myös kotistudio (m-box ja puucee), niin oon huomannut pt:n fudaavan ihan hyvin myös virustojunnan (f-secure) ja yht'aikaisen internetyhteyden kera. Yleensä noi tulee otettua pois, mutta testimielessä kokeiltuani en oon havainnut noiden aiheuttavan oikeastaan mitään. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
BotneLapio 11.11.2005 09:10:36 | |
---|
Nyt kun mullakin on vihdoin myös kotistudio (m-box ja puucee), niin oon huomannut pt:n fudaavan ihan hyvin myös virustojunnan (f-secure) ja yht'aikaisen internetyhteyden kera. Yleensä noi tulee otettua pois, mutta testimielessä kokeiltuani en oon havainnut noiden aiheuttavan oikeastaan mitään. Pysyykö CPU -mittari tosiaan samassa tasossa? -=Botnee!!=- |
Mikael 11.11.2005 09:16:11 | |
---|
Pysyykö CPU -mittari tosiaan samassa tasossa? En mä oo sellaista testaillut. Himahommat on yleensä niin kevyitä, ettei toi oo ongelma. Tarkoitin vaan etteivät ne nyt suorastaan käyttöä estä. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Raimo 11.11.2005 09:49:25 | |
---|
En mä oo sellaista testaillut. Himahommat on yleensä niin kevyitä, ettei toi oo ongelma. Tarkoitin vaan etteivät ne nyt suorastaan käyttöä estä. Ihan sama juttu. Yritin eka käyttää kahta erillistä XP- installaatiota mut hermot meni ja nyt tuo PT LE on vaan ihan lapsipuolen asemassa täällä netti- ja pelikoneessa... Mut kyl sitä edelleen voi niihin pikkujutskiin käyttää. Blah. |
hoffe 11.11.2005 09:55:11 | |
---|
En mä oo sellaista testaillut. Himahommat Itsellä on kotona f-secure opiskelulisenssillä. Välillä saattaa kone jumittaa pahasti, jos samaan aikaan vääntää jotain raskasta kun F-secure tekee jotain omiaan. Resulssihallintaa kyttäämällä olen huomannut, että f-secure käy ajoitain jopa pahasti yli 50% cpu resulsseista. Eikä kyse ole hetkittäisestä piikistä. Jos vähänkään tärkeämpää musahommaa tekee, kannattaa ajaa tuollaiset ohjelmat alas. Kuitenkaan en ole havainnut, että olisi itse äänimateriaaliin tullut pätkimistä tai dropoutteja: joka tapauksessa raidat pitää kuunnella läpi tarkasti häiriöiden yms. varalta. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
Mikael 11.11.2005 10:07:48 (muokattu 11.11.2005 10:09:10) | |
---|
Totta kai kaikki ylimääräinen veks jos jotain raskasta puuhaselee tai tärkeitä äänitää. Mun himahommat on vaan yleensä joko kevyttä demostelua tai editointia, missä noi ei vielä ainakaan oo tulleet vastaan. Sitäpaitsi se on vaan niin mukavaa, kun voi siinä editoinnin ohessa viuhahdella netissä ilman että täytyis sulkea toollssit ja kirjautua uudelleen... On siinä himakoneessa myös turhuuksista riisuttu käyttäjäprofiili tolle PT-hommalle erikseenkin, mut vähemmälle käytölle on jäänyt kun hommat toimii muutenkin. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Raimo 11.11.2005 10:11:34 | |
---|
Itsellä on kotona f-secure opiskelulisenssillä. Välillä saattaa kone jumittaa pahasti, jos samaan aikaan vääntää jotain raskasta kun F-secure tekee jotain omiaan. Resulssihallintaa kyttäämällä olen huomannut, että f-secure käy ajoitain jopa pahasti yli 50% cpu resulsseista. Eikä kyse ole hetkittäisestä piikistä. Jos vähänkään tärkeämpää musahommaa tekee, kannattaa ajaa tuollaiset ohjelmat alas. Kuitenkaan en ole havainnut, että olisi itse äänimateriaaliin tullut pätkimistä tai dropoutteja: joka tapauksessa raidat pitää kuunnella läpi tarkasti häiriöiden yms. varalta. Antivir ei kyllä ole yhtä syöppö, ja on myös ilmainen. Blah. |
superfly 11.11.2005 10:54:33 | |
---|
Itsellä on kotona f-secure opiskelulisenssillä. Välillä saattaa kone jumittaa pahasti, jos samaan aikaan vääntää jotain raskasta kun F-secure tekee jotain omiaan. Resulssihallintaa kyttäämällä olen huomannut, että f-secure käy ajoitain jopa pahasti yli 50% cpu resulsseista. Eikä kyse ole hetkittäisestä piikistä. Jos vähänkään tärkeämpää musahommaa tekee, kannattaa ajaa tuollaiset ohjelmat alas. Kuitenkaan en ole havainnut, että olisi itse äänimateriaaliin tullut pätkimistä tai dropoutteja: joka tapauksessa raidat pitää kuunnella läpi tarkasti häiriöiden yms. varalta. Samanlainen syöppö oli Symantecin antivirussofta. Ohjelma asensi viisi palvelua ja pelkkä kuvakkeesta disabloiminen ei riittänyt. Ei kauaa mun koneessa viihtynyt moinen hirvitys. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
BotneLapio 11.11.2005 12:11:37 | |
---|
Resulssihallintaa :) resulsseista :):) -=Botnee!!=- |
hoffe 11.11.2005 15:22:10 | |
---|
:) Kerro ihmeessä lisää. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
BotneLapio 11.11.2005 15:35:49 | |
---|
R E S U R S S I Eli resurssienhallinta. Ja se mistä kattelet niitä prosun rasituksia on tehtävienhallinta. :) -=Botnee!!=- |
hoffe 11.11.2005 20:21:03 | |
---|
R E S U R S S I Kumminkin tiesit mistä oli kyse. Nyt kaikki tiedämme, että tulet suoriutumaan hyvin kirjallisista opinnäytteistä. Ehdotan, että palataan asiaan. Sori ja kiitos. Kaljaa. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |