Aihe: Marshall JTM60 vianmääritys
1
JLM
09.11.2005 14:47:36

Vahvarini päätti sitten alkaa kenkkuilemaan eilen. Riittävän kovalla äänenvoimakkuudella soittaessa ääni alkoi rätistä ja pätkiä. Sama päti kumpaankin kanavaan. Mistäs päästä tätä ongelmaa kannattaisi lähteä selvittämään? Jos ongelma on yhdessä tai useammassa etuasteen putkessa, niin voin vaihdella ne itse. Kysymys siis kuuluukin: Miten selvitän onko vika etuasteen putkissa, päätteen putkissa vai jossain muualla?

Btw, koskahan tuo haku saataisiin käyttöön ihan kokopäiväisesti. Tämäkin aihe on käsitelty jo moneen kertaan aiemmin..
ReBeat
09.11.2005 22:43:28

Miten selvitän onko vika etuasteen putkissa, päätteen putkissa vai jossain muualla?

Kokeile kytkeä kitara jonkun pedaalin kautta suoraan efektilenkin paluuseen ja aukaise volumea kunnolla. Miten reagoi?
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
JLM
10.11.2005 10:39:58

Kokeile kytkeä kitara jonkun pedaalin kautta suoraan efektilenkin paluuseen ja aukaise volumea kunnolla. Miten reagoi?

Ok. Tuollahan siis selviää onko vika etuasteessa, eikö vain? Muistanko oikein, että putkia voi myös koputella tikulla jotenkin? Jos naputus kuuluu kajarista niin putki on laukeamassa? Olikohan se näin vai muistanko omiani...
Guitar Hero
10.11.2005 10:58:30
Ok. Tuollahan siis selviää onko vika etuasteessa, eikö vain? Muistanko oikein, että putkia voi myös koputella tikulla jotenkin? Jos naputus kuuluu kajarista niin putki on laukeamassa? Olikohan se näin vai muistanko omiani...

jeh, kuhan pidät mielessä, että kerran ku räsähtää, ni siitä et ehkä enää nousekkaan. eli mieluusti epämetallisella tikulla varovasti tosiaan koputtelet. oon myös huomannu, että ku putki on hajoamassa, ni vahvistimesta katoaa kaikki alapää kovilla volyymeillä. soundista tulee korviaraastavaa kihinää.
Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja.
ilmarihh
10.11.2005 15:44:01 (muokattu 10.11.2005 15:45:05)
terve.
pahoin pelkään että sama ongelmako ittelläni: päätemuuntaja hajonnu.

ongelma ilmeni kun mastervolaa käänsi klo13:sta eteenpäin, seurasi rätinää ja pätkimistä... putkien vaihto ei auttanut ja tutkiminen osoitti sen muuntajan väsähtäneen.

wahvarikellarissa korjautin, vaan sopivan muuntajan löytäminen veikin sitten aikaa... pitää nyt toivoa että toimii seuraavan 10v taas hyvin.

siihen on mahollista myös osaavan ihmisen vaihtaa järeämpi päätemuuntaja, vaatii jotain muutoksia luonnollisesti?

sulla on näköjään 2x12", mulla on se 3x10", taitaa kuitenkin olla sama muuntaja?
JLM
11.11.2005 11:36:15

terve.
pahoin pelkään että sama ongelmako ittelläni: päätemuuntaja hajonnu.

ongelma ilmeni kun mastervolaa käänsi klo13:sta eteenpäin, seurasi rätinää ja pätkimistä... putkien vaihto ei auttanut ja tutkiminen osoitti sen muuntajan väsähtäneen.

wahvarikellarissa korjautin, vaan sopivan muuntajan löytäminen veikin sitten aikaa... pitää nyt toivoa että toimii seuraavan 10v taas hyvin.

siihen on mahollista myös osaavan ihmisen vaihtaa järeämpi päätemuuntaja, vaatii jotain muutoksia luonnollisesti?

sulla on näköjään 2x12", mulla on se 3x10", taitaa kuitenkin olla sama muuntaja?

Joo, 2x12 se on ja sama muuntaja varmaankin. Oot varmaan soittanutkin tolla mun vahvarilla tuossa joitakin viikkoja takaperin teidän demon äänityksissä :)

Taidan kiikuttaa sen suosista wahvarikellariin koska tää vika on nyt harvinaisen selvä. Täytyy kysellä tota mahdollisuutta järeämpään muuntajaan siltä korjaajahepulta.

Järeä kiitos infosta :)
ilmarihh
11.11.2005 12:45:25 (muokattu 11.11.2005 12:46:05)
heh. joo hiukan näin arvelinkin, että josko ois sama peli... mutta onnea remontille, ittelläni meni pitkään että se oikea muuntaja löytyi, mutta kannattaa tosiaan kysyä sitä mahollisuutta järeempään muuntajaan.. ja kiitos lainasta!
kardaani
11.11.2005 14:40:35
Moro

Mun musari(ex) teki joskus tuota samaa, vika löytyi kaiutinplugista.. huono juotos. Kannattaa tsekata.

Yt. Kari
Epäselvää puhetta ja ihmeellisiä ideoita vuodesta 1960
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)