isojussi 08.11.2005 08:35:00 | |
---|
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
aimotuska 08.11.2005 09:06:29 | |
---|
Entä riittääkö noilla tehoilla 2x2,5mm2 kaiutinkaapelit, vai pitääkö hankkia 2x4mm2? Muistaakseni 2,5mm2 kaapeli riittää 1000W kulunkiin, että hyvin pärjäät. Master-eq:n tarvii IMHO aina, koska tila muuttuu joka kerta ja sitä pitää voida kompensoida jotenkin. Ja laita sitten 2x31 alueinen, pienemmillä tulee vaan vihaseksi. DBX1231, 2231 ja 231 olis semmosia varteenotettavia edullisia vaihtoehtoja. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
v_m_kangas 08.11.2005 09:23:41 (muokattu 08.11.2005 09:25:32) | |
---|
Budjettisyistä pitänee ostaa päätteeksi t.amppi: http://www.thomann.de/thoiw3_t-amp_ta2400_prodinfo.html En suosittele, niin monasti olen jo todennut, että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa ja toimivaa. Ne kun on kaksi eri vehjettä ja yhteishinta tulee suuremmaksi kuin pelkän toimivan hankkimalla. Mulla on yksi T.Amp varastossa, jossa toinen kanava lämpiää vähän hitaasti mukaan, toimii joskus ja joskus ei. Olen ollut tyytyväinen Yamahan P7000S vahvariin. Maksaa nykyään reilusti alle 800€. Joku taisi noita laiskoiksi sanoa, mutta ainakin tuo tuntuu päihittävän QSC USA1310 vahvarin mennen tullen. Niin ja sitäpaitsi tuo Yammu on kevyt. Humppaa tai soita humppaa |
samuel 08.11.2005 10:40:09 | |
---|
PA:tani oon uusimassa. Kalustoksi tulee: Budjettisyistä pitänee ostaa päätteeksi t.amppi: http://www.thomann.de/thoiw3_t-amp_ta2400_prodinfo.html Kaikki on suhteellista... hyvä tuuri jos käy niin t.amppi toimii ihan hyvin ja on hinta/laatusuhteeltaan kohdallaan. Toisaalta riippuu niin käytöstäkin mihin sitä tarjoaa. Master-EQ on kyllä hyvä olla, vaikka itselläni tulee olemaan ihan ok equ pa-prossussa silti varustan räkin myös "manuaalisella" mikä on huomattavasti helpompi käsitellä kun pc-ohjattu prossu. Toisaalta itellänikin "kustannussyistä" pakko tyytyä halvempiin merkkeihin kun dbx, mikä ei nykysellään kyllä välttämättä laatua heikennä... arvostusta/uskottavuutta ehkä enemmänkin! "it's nice to be important, but it's more important to be nice"... |
aimotuska 08.11.2005 10:52:55 | |
---|
Olen ollut tyytyväinen Yamahan P7000S vahvariin. Maksaa nykyään reilusti alle 800€. Joku taisi noita laiskoiksi sanoa, mutta ainakin tuo tuntuu päihittävän QSC USA1310 vahvarin mennen tullen. Taidat muistella meikäläisen sanomisia :) Mulla on nääs itsellä 2xP3500S ja 1xP4500, eikä niistä lähde oikein tiukkaa beissiä irti, joten siinä mielessä biasoidun kyllä yammun P-sarjaa vastaan. On mulla tommonen QSC USA 1310:kin, joka taas potkii nuo mun yammut mennen tullen. P7000:ssa on melkein tuplasti enemmän tehoja kuin tossa USA:ssa, että siinä mielessä se varmaan sitten potkii ohi (2x1100W@4ohm vs. 2x655W@4ohm). Onhan nuo USA:t jo suht vanhojakin päätteitä, että kaipa se Yammu koittaa ottaa välillä muitakin kiinni :) My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Boltsa 08.11.2005 13:12:25 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_t-amp_ta2400_prodinfo.html Kaikki on suhteellista... hyvä tuuri jos käy niin t.amppi toimii ihan hyvin ja on hinta/laatusuhteeltaan kohdallaan. Toisaalta riippuu niin käytöstäkin mihin sitä tarjoaa. Puhun taas vähän t-tuotteiden puolesta mutta siis joo. Yhellä tutulla on ollut jotain pari vuotta tuollainen käytössä subbareita ajamassa. Keikkoja kyseinen henkilö tekee muutamia kuukaudessa. Ja ei ainakaan mun korviin ole kantautunut vikoja. Tosin, tuntuu että osa näistä t-kamoista on sellasia että jotkut toimivat jotkut eivät. Kärähtipä oman bändin yhdestä t-aktiivista diskantti pari viikkoa sitten. Onneksi on takuu :P Boltsa |
Lennu 08.11.2005 13:39:16 (muokattu 08.11.2005 13:39:40) | |
---|
Jokuhan myy torilla (tai huutonetissä komsiikomsaa) Australian Monitorin AM1600:sia, muistaakseni aika kohtuuhintaan vielä. Ne kyllä painaa, mutta eivät mene rikki KOSKAAN. Vai oonkohan mä sitä mieltä, kun meillä on niitä kaks. edit: eiku toinen olikin joku muu malli. - how did you think I got these inside, by osmosis? |
isojussi 08.11.2005 21:12:22 (muokattu 08.11.2005 22:16:11) | |
---|
prkl - mnetti tökki. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 08.11.2005 21:15:05 | |
---|
Nii-i. Kaikki on suhteellista. Mä en kuiteskan halua ostaa alitehoista päätettä ja toisaalta mähän voin ostaa kaks t.amppia ja ajaa niitä vaikka monona ja tehoa on enemmän ja hintaa vähemmän, kuin qsc/yammu-osastossa. Jos rahaa olis, niin sitten olis eri juttu. sitäpaitti täähän on ihan off-topic! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
aimotuska 08.11.2005 23:13:35 | |
---|
Mä en kuiteskan halua ostaa alitehoista päätettä ja toisaalta mähän voin ostaa kaks t.amppia ja ajaa niitä vaikka monona ja tehoa on enemmän ja hintaa vähemmän, kuin qsc/yammu-osastossa. No ostaahan sitä tietysti parikin tampaxia muiden hinnalla, mut osta sitten samantien molemmat päätteet. Se on ruman näköistä kun iso mies itkee ainoan päätteen kosahdettua kesken keikan. Jos rahaa olis, niin sitten olis eri juttu. Viidakon vanhin viisastelu: Köyhän ei kannata ostaa halpaa... sitäpaitti täähän on ihan off-topic! Aivan sama :) My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
isojussi 08.11.2005 23:52:10 | |
---|
...mut osta sitten samantien molemmat päätteet.... Sitähän mä meinasinkin. Kumpikin vaan bridge-mono. Ja johan tuuppaa.... Jos toinen kosahtaa, voi vetää pienemmillä tehoilla keikan loppuun. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
duane 09.11.2005 20:28:48 | |
---|
Viidakon vanhin viisastelu: Köyhän ei kannata ostaa halpaa... Katso allekirjoitus :) Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
isojussi 09.11.2005 21:32:00 | |
---|
Katso allekirjoitus :) HOHO! Maino! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
HOHO! Maino! kiits... Tuo muodostui menneenä kesänä lentolauseeksi, kun yhden kymmenminuuttisen aikana massiivisen festivaali-PA:n päätteistä kaksi ulosti käyttösavunsa... Ja ei, kyseessä eivät olleet t.bone -merkkiset tuotteet (eikä käyttö- tahi kytkentämoka)... Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
isojussi 10.11.2005 10:08:30 | |
---|
Joos valmistaja ilmoittaa tehot vaan - Stereona 8ohm - Stereona 4ohm - Bridge 8ohm Voinko ajaa: - Bridge 4ohm - Stereona 2ohm Vai tuleeko kans savu ulos? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Dj.Dumbass 10.11.2005 10:32:55 | |
---|
Joos valmistaja ilmoittaa tehot vaan - Stereona 8ohm - Stereona 4ohm - Bridge 8ohm Voinko ajaa: - Bridge 4ohm - Stereona 2ohm Vai tuleeko kans savu ulos? Riippuu työkoneesta. Useimmiten voisi olettaa ainakin ettei valmistaja ole tarkoittanut päätettä tuollaiseen rääkkiin, mutta se saattaa sen kuitenkin kestää. Ja on kai kaikissa päätteissä lämpösuojaukset jotka kytkeytyvät päälle ennen savujen tulemista... Mulla oli itelläni sellanen Yamahan P3500 luolamiespääte jossa ilmoitettii myöskin vain samat teholukemat jotka mainitsit; se kesti kyllä monona 4ohmiinkin ilman ongelmia. tuli sieltä aika kuumaa ilmaa mutta toimi. Nuo molemmat on kuitenkin niin rankkoja kuormia että kannattaa miettiä että josko ostaisi toisenkin vahvistimen, kun yhdessä ei teho kovinkaan pitkälle riitä. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
isojussi 10.11.2005 11:16:13 | |
---|
Noin mäkin sitä pähkäilin. Aluks on tarkotus ajaan toki vaan 2x8ohm. No sit jos päädyn subbasosastoon ja tohon sinänsä kiinnostavaan päätteesee, tarttee ostaa alapääälle oma vahvari. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
v_m_kangas 10.11.2005 12:39:50 | |
---|
No sit jos päädyn subbasosastoon ja tohon sinänsä kiinnostavaan päätteesee, tarttee ostaa alapääälle oma vahvari. Tai otat aktiivisubbasen. Näin minä tein ja en oo katunut. Yksi Mackie SWA1801 riittää isompaankin liiteriin. Humppaa tai soita humppaa |
isojussi 10.11.2005 22:59:47 | |
---|
Tai otat aktiivisubbasen. Näin minä tein ja en oo katunut. Yksi Mackie SWA1801 riittää isompaankin liiteriin. Kyä näino. Mut jos noi Wharfedalen LX12:t osoittautuu puoleksikaan niin hyviks kuin oletan, oon kyllä tosii kiinnostunu saman sarjan subbasista. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Dj.Dumbass 11.11.2005 10:56:54 | |
---|
subbarikäytössä 2x8ohm on huonoin mahdollinen vaihtoehto. mulla on jonkinverran ollu noita päätteitä ja jokaisessa on ollu sellanen parallel -mode. se on ihan pätevä ja kestää kovaa kuormaa. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |