Lucy W. 09.11.2005 13:48:01 | |
---|
Onko kenelläkään käytännön kokemuksia T.Bonen kondensaattorimikeistä? Esim. Sc100 II, sc 150 ja 180 puikoista, retro-malleista tai isokalvoisista sc300 ja 400 konkkamikeistä. Thomanilla hinnat tuntuvat olevan rikollisen alhaalla joissain tapauksissa. Kiitokset infosta! |
Sinap 09.11.2005 14:04:16 | |
---|
Onko kenelläkään käytännön kokemuksia T.Bonen kondensaattorimikeistä? Esim. Sc100 II, sc 150 ja 180 puikoista, retro-malleista tai isokalvoisista sc300 ja 400 konkkamikeistä. Thomanilla hinnat tuntuvat olevan rikollisen alhaalla joissain tapauksissa. Kiitokset infosta! On kokemusta. Älä osta. mulla hajos SC450 vuoden käytön jälkeen (eikä todellakaan ollut mitään tehokäyttöä). Muuten mikki oli ihan OK. Suosittelen seuraavaa hintaluokkaa esim. röde. |
varakeef 09.11.2005 14:26:40 | |
---|
On kokemusta. Älä osta. mulla hajos SC450 vuoden käytön jälkeen (eikä todellakaan ollut mitään tehokäyttöä). Muuten mikki oli ihan OK. Suosittelen seuraavaa hintaluokkaa esim. röde. Minä taas voin lämpimästi suositella SC-450:stä soundinsa puolesta. Mikään kondensaattorimikki ei ole tarkoitettu kovakouraiseen käyttöön, rikkinäisiin piuhoihin ja niin edelleen. Ei edes Röde. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
cozmo 09.11.2005 15:19:44 | |
---|
On kokemusta. Älä osta. mulla hajos SC450 vuoden käytön jälkeen (eikä todellakaan ollut mitään tehokäyttöä). Muuten mikki oli ihan OK. Suosittelen seuraavaa hintaluokkaa esim. röde. Määrittele käyttö ja tehokäyttö? mulla ollu puoltoista vuotta, ja ihan hyvin on palvellu hintaansa nähden. |
Raimo 09.11.2005 15:37:07 | |
---|
Määrittele käyttö ja tehokäyttö? mulla ollu puoltoista vuotta, ja ihan hyvin on palvellu hintaansa nähden. Taitaakin tuosta hinnasta seurata se, että tasalaatuisuus on haave vaan... Blah. |
varakeef 09.11.2005 15:39:52 | |
---|
Taitaakin tuosta hinnasta seurata se, että tasalaatuisuus on haave vaan... Tämäkin on niitä väitteitä, mitä toistetaan jatkuvalla syötöllä. Empä vaan ole kuullut, että kukaan olisi viitsinyt ottaa vaikka kymmentä samanmallista halpakonkkaa vierekkäin vertailtavaksi. Mutta mikäs siinä. Kaanoniksihan tämäkin pikkuhiljaa muuttuu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Mikael 09.11.2005 15:44:29 | |
---|
Tämäkin on niitä väitteitä, mitä toistetaan jatkuvalla syötöllä. Empä vaan ole kuullut, että kukaan olisi viitsinyt ottaa vaikka kymmentä samanmallista halpakonkkaa vierekkäin vertailtavaksi. Meillä on pajalla kaksi kappaletta Behkun B-1 mikkejä ja molemmat ovat ihan perusjees mikkejä, mutta kuulostavat kyl selvästi keskenään erilaisilta. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Sinap 09.11.2005 15:53:09 | |
---|
Määrittele käyttö ja tehokäyttö? Käyttö on sitä, että mikin kaivaa kotelostaan erinäisiä projekteja varten (vuoden aikana n.3-4 projektia). Ainoastaan laulumikkinä käytin. Jostain se halpa hinta koostuu. Kuten sanottu mikki muuten hyvä ja ok saundinen. Jos tietäisin, että omalla kaytölläni sen olisin hajottanu ni varmasti en kalliimpia mikkejä koskaan uskaltaisi ostaakkaan :) |
mhelin 09.11.2005 18:23:34 | |
---|
Miten se SC450 hajosi, ja mitä sille sitten tapahtui? |
Sinap 09.11.2005 19:43:21 | |
---|
Miten se SC450 hajosi, ja mitä sille sitten tapahtui? Eräissä lauluäänityssessioissa alkoi tasot pienentyä lopulta ollen jotain lähes -20dB luokkaa. Aluksi pätkien, joten tietenkin oletus oli, että piuha on risa, mutta sama jatkui toisella piuhalla. Sähkötekniikasta en tiedä mitään, joten joku oireen tunnistava ehkä pystyy kertomaan, mitä tapahtui. Nyt en ole sitä kokeillu. Se jäi toimimaan erittäin vaisusti tai ei ollenkaan. En muista. Äänityksiä jatkettiin toisella konkkamikillä eli pöydän phantomissakaan ei voinut vika olla. |
Mulletuli tommonen SC-450 viime viikolla oikein jees. Tuntu toimivan tanssikeikallakin. Itte asiassa oli keikalla tosi muikee. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Teijo K. 09.11.2005 23:22:58 (muokattu 09.11.2005 23:25:02) | |
---|
On kokemusta. Älä osta. mulla hajos SC450 vuoden käytön jälkeen (eikä todellakaan ollut mitään tehokäyttöä). Muuten mikki oli ihan OK. Suosittelen seuraavaa hintaluokkaa esim. röde. Miulla on ollut SC450 kolmisen vuotta aika aktiivisessa käytössä- ihan livenä kontran mikittämisestä kaikenlaisten akustisten soittimien äänittämiseen. Niijja puhemikkinä kanssa kulkenut matkassa. Hyvin on kestänyt kuljetusten yms. rääkin. Soundi siinä on ihan ok. Laulujen äänittämisessä päihittää luonnollisesti kaikki dynaamiset mitä miulta tuolta löytyy, SM58 ja 57... Joo, livenä toimii yleensä. Kerran jouduin turvautumaan muihin ratkaisuihin kun alkoi kiertämään vähän turhan herkästi. Sekin olisi ratkennut jos lavan takana olevan parioven olisi saanut suljettua. Kokeilin ja kiertoi loppui siihen. Mutta se ei sopinut sitten jostain muusta syystä jota en nyt muista. Munsta. |
isojussi 10.11.2005 10:10:08 (muokattu 10.11.2005 10:10:19) | |
---|
....Niijja puhemikkinä kanssa kulkenut matkassa..... On muuten aivan helvetin hyvä tossa puuhassa. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
projekti 10.11.2005 10:57:08 | |
---|
SC100II akustisten kitaroiden ja basson äänityksessä eikä ole käynyt mikin vaihto mielessä. Tilatessa olin varma että testi ja mikki takaisin saksaan mutta olipa todella positiivinen ylläri, hinta/laatu-suhde todella hyvä. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
Woodoo 10.11.2005 16:08:10 | |
---|
En tiedä, mutta nykyään ainakin niillä on 3 vuoden takuu! Kun kerran antavat kaikille tuotteilleen sen, oli se sitten mitä kuttaperkkaa tahansa.. Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :) |
kor_ 10.11.2005 16:51:58 | |
---|
Olen itsekin juuri hankkimassa mikkejä akustisen kitaran nauhoitukseen, ja harkitsin tuota T.Bonen SC180:ä. Osaisiko joku kertoa minkälainen sen ääni on verrattuna esim. halvempaan SC100 II -mikrofoniin? Entä miten ko. mikrofoni(e)n ääni olisi suhteessa PRESONUS BLUETUBE DP -esivahvistimeen (liian hyvä/sopiva)? |
Roksennus 10.11.2005 16:54:07 | |
---|
Kyllähän se sc450 ajaa asiansa paremmin kuin hyvin hintaisekseen. Kokemukseni mukaan nuo Rödet, nt2-->, on melko lailla ylihinnoiteltuja. Siis onhan ne hyviä mutta ei ehkä ihan NIIN hyviä. Ellet ammattilainen ole tuossa äänityshommassa niin kylläh tuo t.bone sopii sulle vallan mainiosti. "Joku äijä kävi riehuu..." |
milcoin 10.11.2005 16:57:09 | |
---|
En tiedä, mutta nykyään ainakin niillä on 3 vuoden takuu! Kun kerran antavat kaikille tuotteilleen sen, oli se sitten mitä kuttaperkkaa tahansa.. Kai se kolme vuotta on nykyään pitkä elinaika mikrofonille. Mä oon vaan vanhanaikainen. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Teijo K. 10.11.2005 17:40:44 | |
---|
On muuten aivan helvetin hyvä tossa puuhassa. Kyllä on muuten. Tässäkin ratkaisee paljon se, miten hyvä puhuja on liikkeellä. Onko joku puhetyöläinen vai vaan se morsiamen siskonmies. Sellainen tuntuma on, että tuo SC450 antaa vähän sille siskonmiehelle tasoitusta. Munsta. |
Sinap 21.11.2005 09:44:31 (muokattu 21.11.2005 09:44:52) | |
---|
Nyt pääsin kokeilemaan taas sitä risaa sc450:sta kun kävin etelässä. Alettii laulaa sillä stemmoja. Aluks toimi ihan moitteettomasti. Aattelin jo et nyt tarvii vetää sanat takasin mut noin kymmenen minuutin päästä se alko pitää sellasta ihme huminaa. Se ei ollu tasaista vaan siin tuli semmosia kovempia sykäyksiä. |