Aihe: onko hyvää echo/reverb bedaalia
1 2
Tami
30.10.2005 15:48:52

Nyt olisi enää 350e Zoom RFX-2000 torilla suoraan Echolandista...
Varmaan hakkaa tuon Line6:n? Vai miten on Tami? En ole tuota Line 6:sta itse testannut, Zoomia kyllä olen ja se oli varsin hyvän oloinen.

Zoomi on hyvä hintaisekseen ja siitä on keskusteltu aiemminkin täällä mutta tuo haku.....

Zoomissa on siistin kuuloisia ja monipuolisia kaikuja yksipäisestä aina noihin monipäisiin säksätyksiin. dl4 on luonnollisesti suppeampi. Zoomin soundit on rytmityksiltään käyttökelpoisia, mutta jotenkin "kylmiä" enkä mä niistä sitten pidemmän päälle tykännyt. Tosin keikalla nekin ajaa asiansa kuin vääräraha....
Suomen versioissa on se Orbitin 6-ohjelma agentsjuttuihin. Mä en sitä saanut toimimaan, sillä kaikujen hännät jäi taustalle ikävästi humisemaan joten soundi puuroutui. Oikea orbitti hävittää nuo hännät sillai "kivasti" vaikka onkin lähes kiertorajalle asti säädetty.

Eli zoomi on parempi kuin dl4 mutta suosittelen kuitenkin amtechkkia sillä ero amtechin ja zoomin välillä on melkoinen ensinmainitun hyväksi.
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
Kampuzzjeah!
30.10.2005 16:24:07
No , sitten on tämmönen :

http://www.line6.com/media/tonecore/video/verbzillavideo.html

tämähän kuulosti hyvältä,paljonkohan tuommonen kustantaa?
ihQDaa. IHFC #3
McNulty
30.10.2005 16:32:08
miul ois torilla myytävänä Digitech Digiverb josta löytyy kerrassaan mainio jousikaiku (muutaman muun tilakaiun lisäksi).

Eli Digitech DigiVerb ja siitä löytyy seuraavat reverb-häsäkät:
1-Room
2-Plate
3-Hall
4-Church
5-Gated
6-Reverse (varsin vekkuli äänimaisemien luontiin)
7-Spring

Moni kehunut Bossia paremmaksi (kitaralehdet ympäri maailman) ja itse kyllä olen ollut tähän varsin tyytyväinen. Nyt vain käyttötarve jäi vähälle kun hommasin tuon Ashdownin combon missä on reverb itsessään ja se toimii miun musassa passelisti.
lukeman
31.10.2005 17:39:37
Oma ehdotus: säästä hiukan osta line6 dl4.

Itse päädyin tuohon dl 4:een. Ihan välttävät mallinnukset ja ne kolme muistipaikkaa on plussaa.
Dumb
31.10.2005 20:34:11

Tai sitten vanha RV-3 jostain käytettynä...

Ääni tälle. Minä tykkään.

Nimim. Omistan kolme
echo66
06.11.2005 16:40:15
Nyt olisi enää 350e Zoom RFX-2000 torilla suoraan Echolandista...

Varmaan hakkaa tuon Line6:n? Vai miten on Tami? En ole tuota Line 6:sta itse testannut, Zoomia kyllä olen ja se oli varsin hyvän oloinen.

Zoomissa on vaan se vika, että sen soundi on valitettavasti aika digimainen. Itsellä soundi meni kirkkaaksi, joten vahvistimesta (Fender Vibrolux SF) oli treble nollilla. 12 vuoden tauon jälkeen siirryin takaisin nauhakaikuun. Välillä oli juuri em. Zoom E.F.T.P sekä liuta erilaisia korvikkeita Amtechista H&K Replexiin...mutta kyllä nauhakaiku on paras. Amtech oli korvikkeista paras..sen soundi oli lämmin..mutta monipää-ohjelmat eivät miellyttäneet aikoinaan tarpeeksi..Itsellä soundi on muutenkin perinteisen nauhakaiun sekä vahvistimen oman reverbin sekoitus..Surfrautalankaa kun soitetaan..
Surf pesee kaiken!!!
niskel
09.11.2005 10:59:34
Lisään nyt sen verran vielä omaa lusikkaani tähän soppaan, että tuotin pikaisesti pari ääninäytettä oikealla nauhakaiulla, mallia Klemt Echolette S. Ketju on siis Strato-Echolette-Uraltone Jr nuppi ja vanhan transistorivahvistimen 10 euron kaiutin(!), joka oikeastaan raiskaa biisit miltei soittotaitoni veroisesti.:) Kaikua olisi voinut tarkemminkin säätää mikitystä silmällä pitäen.

Mikitin tuon kaapin irvikuvan Shure SM57 mikillä, joka oikeastaan makasi lattialla ja oli tuettu hirvittävällä tavalla kapselistaan 45 aseteen kulmassa kaapin kankaaseen. Lisäksi huomasin äänityksen jälkeen, että piuha oli äänikortin line-in liitännässä, eikä varsinaisessa mikrofoniliitännässä. Tästä johtuen jouduin softalla nostamaan valmiin äänityksen tasoa 17 desibeliä, jolloin sain tämän "vintage" suhinan tahtomattani aikaiseksi.

Joten Juccizta siteeraten, pahoittelut paskasta soitosta, tässä biisit: http://xdb.fi/eljas/upload/Wonderfu … %20Land%20uraltone%20ja%20klemt.mp3
http://xdb.fi/eljas/upload/apache-uraltone-klemt.mp3

Lisäksi pyydän anteeksi Mikko Kankaanpäältä, kun päästän hänen hyvin suunnittelemansa loistovahvistimen äänen julkisuuten tuollaisen kaapin/elementin kautta. Anteeksi. Se on todellisuudessa hyvän kuuloinen peli.
Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat....
niskel
09.11.2005 21:49:56
Komeasti soitettu Niskel!!!

Saundi ja kaiku kuulosti halvasta kaiuttimesta huolimatta hyvältä.

Jatkahan samaan malliin!!!

Noh, kiitoksia vaan kannustuksesta. Kunhan nyt saa sen uuden kaapin, niin pitää yrittää ajan kanssa vääntää joskus jotain paljon huolellisemmin tehtyä (ilman virheitä, piuhat oikeisiin reikiin jne:)). Uskoisin, että monella rautalankahemmolla voisi hyvin tehdyn näytteen jälkeen olla mielessä Uraltone Jr, tämä kun on hieno peli. Ei se Voxi kuitenkaan ainut vahvistin maailmassa ole, vaikka ne hyviä ovatkin. Eikä toki Orbit ainut kaiku.;)
Tami
09.11.2005 22:11:00

Uskoisin, että monella rautalankahemmolla voisi hyvin tehdyn näytteen jälkeen olla mielessä Uraltone Jr, tämä kun on hieno peli. Ei se Voxi kuitenkaan ainut vahvistin maailmassa ole, vaikka ne hyviä ovatkin. Eikä toki Orbit ainut kaiku.;)

Komppaan ja itse olenkin kaikki Voxit myynyt ja soitto soi juniorin kautta.... Tosin orbitti mulla vielä on.....
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
niskel
10.11.2005 09:33:14
Komppaan ja itse olenkin kaikki Voxit myynyt ja soitto soi juniorin kautta.... Tosin orbitti mulla vielä on.....

Itselläni on tällä hetkellä se periaate, että nuo kamat saavat nurkissa pysyä, vaikka ostaisin joskus jotain uutta. Myynti saattaisi harmitta muutaman vuoden päästä. Tai ainakin kitara, vahvistin, ja kaiku pysyvät varmasti, saakoot sitten uusia laitteita kavereikseen. Pedaalit kyllä joutavat vaihtoon jos siltä tuntuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)