Aihe: Mitä kamoja haluaisit lisää käytettyjen markkinoille?
1 2 3 4
Juustonaksu
09.11.2005 16:37:04
ENGL:in tavaraa. :) Ja jotain vanhempia Ibanez Jemejä. Gibsonin LP:täkin näkyy yllättävän vähän, sellaista väritystä, mikä omaa esteettistä silmää kutittelisi.
Jos nyt ensiksi oppisi soittamaan...
svilo
09.11.2005 16:54:46
Eiköhän noi vintagevermeet ja putiikkivempaimet mene ihan muuta kautta (kavereille / puskaradio) etc...

Esim turha minun esim laittaa Morgaine tai Z tänne myyntiin, 90% tyypeistä ei edes tiedä mistä on kyse ;)

....ja samantien ne menisi "päättömiin" hintoihin.

-sv
- Life is too short for bad tone, get a Z !
Theodor
09.11.2005 18:27:37
laadukkaita V mallisia hevikirveitä sais olla enemmän myynnissä ;)
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
Juustonaksu
09.11.2005 18:39:28
laadukkaita V mallisia hevikirveitä sais olla enemmän myynnissä ;)

Rahaa kehiin ja miekkonen Amfisoundiin. :) Kyllähän noita V-mallisia on, kun jaksaa etsiä. Jos ei sitä perus paskafloikkaa halua niin Ebayssa on joskus näkynyt jotain Jackson RR en-muista-tarkkaa-mallia jollain 500€ kiinteätallaisena. Thomannilla se on päälle 1000€. :)
Jos nyt ensiksi oppisi soittamaan...
Deranged
09.11.2005 20:15:04
Minkä vermeen haluaisit, mutta niitä on liian vähän ja harvoin tarjolla kohtuulliseen hintaan? Soittimia ja laitteita.

Eniten haluaisin saada putkinupin, josta saa kunnon hevitörinät ja cleanit samasta vehkeestä, ilman kompromisseja tai ajatusta siitä että jokin on vain sinne päin, tai että joku juttu on vain puoliksi oikein tehty. Riittävillä ominaisuuksilla ja massiivisella gainilla.

Samoin EVH Wolfgang USA Flametop ST vihreällä loimukannella ja ebony otelaudalla. PRS CE 24 kelpaisi myös edullisesti.

USA Custom Shop Jacksoneita on liian vähän liikkeellä ja aina törkeään hintaan.
dfloreno
09.11.2005 20:22:30

Vanhoja (tai uusia) lapsteelejä, tai vaikkapa pedalsteelejä. Aaah, kun joku vaan myis noita friikkejä mitä on tehty itä-Blokissa, nam!
God made me funky
fox
09.11.2005 20:26:42

Eiköhän noi vintagevermeet ja putiikkivempaimet mene ihan muuta kautta (kavereille / puskaradio) etc...

Esim turha minun esim laittaa Morgaine tai Z tänne myyntiin, 90% tyypeistä ei edes tiedä mistä on kyse ;)

-sv

Lainasinkin koko kirjotuksen.. Tosiaan, tässä tulee se perus-ongelma..Ostaja haluaa jonkun putkimarshallin, Giban -60 Standardin tai jonkin putkietusen "edullisesti" mutta kun se myyjäkin on ns. valveutunut ja tietää hintatason..
Sitten nillitetään tosiaan päättömissä hinnoissa jostain -66 Telestä. Että kallis on. No, yks oikea vintagekama-kauppias kerran sanoi, että "Jos on pakko kysyä hintaa, se meinaa sitä että sä et halua sitä ostaa.." Se vaan on laatukamoissa ja vallankin vintagevermeissä noin. Eli niissä on myyjän markkinat.
Kannattaa katella esim. Euroopan suuntaan, jos ei löydy Suomen markkinoilta, kotimarkkina-aluettahan tuo muukin Unioni on. Toki hinnat, jos on jostain ns. "paremmasta" kysymys, ei kuitenkaan hirveen paljoa täkäläisestä hintatasosta poikkea, saatavuus on vaan parempi. Halvalla ei lähde mistään...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
dfloreno
09.11.2005 20:34:43 (muokattu 09.11.2005 20:39:25)

Se vaan on laatukamoissa ja vallankin vintagevermeissä noin. Eli niissä on myyjän markkinat.

Tää on tosi, ja periaattessa ihan ok? Toi Vintage-puoli on musta muutenkin vähän kyseenalaista, mutta kyllä mä maksan mielelläni kunnon kamasta, tietää mitä voi vaatia ainakin. Mutta se on tosi myöskin, että 'kunnon' kamassa on monesti jälleenmyyntiarvo todella huono suhteessa laatuun. Mun mielestä hyvä vertaus on noi vanhat Tokain stratot, jotka on kieltämättä hyviä (mulla on itellanikin kaksi :), mutta ei kauan, koska niistä aletaan pyytämään ihan epärealistisia hintoja. Toinen ääripää on G&L:n kitarat, jotka on tasaisesti kaikki erittäin hyviä kitaroita, mutta silti joku maksaa mielummin enemmän Fenderin jostain ihan normi-jnekki stratosta enenmmän kuin tollaista Gl:stä... hullua.

Ja offtopic: Fox - satutko tietämään Applause-merkkisistä kitaroista? Tuolla roots-puolella oli näistä juttua, ja tultiin siihen tulokseen että näissä on todella hyvät kaulat (muotoilu) ollakseen tätä vaneririhkamaa...
God made me funky
fox
09.11.2005 20:46:14

Ja offtopic: Fox - satutko tietämään Applause-merkkisistä kitaroista? Tuolla roots-puolella oli näistä juttua, ja tultiin siihen tulokseen että näissä on todella hyvät kaulat (muotoilu) ollakseen tätä vaneririhkamaa...

Ovation Applause? Eli tuo kaukoisen idän halvempi versio, vrt. Martinin Sigma. Jos tuosta Applausesta on kysymys, niin kyllä olen jonkun nähny..vaikka nuo akustiset ei sillee ole juurikaan tuttuja. Itelläni on Takaminen Jasmine..
dfloreno
09.11.2005 20:49:03

Ovation Applause? Eli tuo kaukoisen idän halvempi versio, vrt. Martinin Sigma. Jos tuosta Applausesta on kysymys, niin kyllä olen jonkun nähny..vaikka nuo akustiset ei sillee ole juurikaan tuttuja. Itelläni on Takaminen Jasmine..

eikun noista sähkiksistä. Mulla on tollainen strato-kopio ja tuolla toisella oli semmoinen hevikirves...
God made me funky
Jani The Rock
09.11.2005 20:51:35

eikun noista sähkiksistä. Mulla on tollainen strato-kopio ja tuolla toisella oli semmoinen hevikirves...

Mulla on ollut Applausen strato. Jos oikein humoristisesti lohkasis, niin vois sanoa, että se ei juuri aplodeja ansainnut.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
dfloreno
09.11.2005 20:52:48 (muokattu 09.11.2005 20:53:18)

Mulla on ollut Applausen strato. Jos oikein humoristisesti lohkasis, niin vois sanoa, että se ei juuri aplodeja ansainnut.

Onko vielä? myy? edellisestä maksoin 110mk :). Paskaahan noi on kyllä normaaliolosuhteissa, mutta... minkälainen oli? ja minkä värinen?
God made me funky
fox
09.11.2005 20:54:22

...niistä aletaan pyytämään ihan epärealistisia hintoja. Toinen ääripää on G&L:n kitarat, jotka on tasaisesti kaikki erittäin hyviä kitaroita, mutta silti joku maksaa mielummin enemmän Fenderin jostain ihan normi-jnekki stratosta enenmmän kuin tollaista Gl:stä... hullua.

Vintagemarkkinoita tuli joskusmuinoin "herkällä korvalla" seurattua.. Se vaan menee noin! Katsos, jos joku malli tai merkki, olkoonkin vaikka kuin hyvä, ei oo haluttu ja pop noilla markkinoilla, ei siit saa sellasia summia kuin jostain, jolla on voimakasta kysyntää..
Kyllä edelleenkin saa jotain kysyttyjäkin malleja suht. inhimilliseen hintaan, jos ne ei täytä collection- tai ees showcase-kriteerejä, jonkin korjauksen tai modittelun takia. Toki sitte on brändejä, jotka maksaa, jos ei ne mallit ny mitään Corvuksia, Invadereita tai Sonexeja tai sillä toisella: Katanoita tms. ole.. Toisaalta, voi nuo mainitut mallitkin joskus olla tosi hintavia ja kysyttyjä, kas kun yks hintoja nostava seikka on se, että yleensä tietyn vuoden kitaroita on rajallinen määrä..
Tuolla valitettiin, että jenkki-custom Jacksonit on kalliita..johtuiskohan siitä että niit on tehty perin vähän.. eivätkä ne uutenakaan halpoja olleet, jos halvan haluaa, niin sitte täytyy tyytyä johonkin muuhun...
fox
09.11.2005 20:55:30

Jes jes, eli TÄÄ Applause.. Nin no, niin... :I
dfloreno
09.11.2005 20:58:44

Vintagemarkkinoita tuli joskusmuinoin "herkällä korvalla" seurattua.. Se vaan menee noin! Katsos, jos joku malli tai merkki, olkoonkin vaikka kuin hyvä, ei oo haluttu ja pop noilla markkinoilla, ei siit saa sellasia summia kuin jostain, jolla on voimakasta kysyntää..

Hassua vaan, että periaattessa toi koko vintagehomma on lähtenyt tavallaan just tota japsi-show:ta vastaan alkujaan: aito amerikkalainen kitara ajalta, jolloin miehet oli miehiä, jne.. :). Nyt kaikenmaailman häröistä japseista jotka alkujaan eivät mitään superkalliita olleet, ruvetaan tinkaamaan ihme hintoja :).

ps. Ei mitään tietoa siis applausen sähkiksistä? :)
God made me funky
dfloreno
09.11.2005 21:00:30

Jes jes, eli TÄÄ Applause.. Nin no, niin... :I

anna tulla vaan likaiset yksityiskohdat. Oliko se 110mk liikaa? ;-). Mutta kaula on tässä aivan uskomattoman hyvä - just uhosin tuolla roots-palstalla että teetätän joskus jollain kitarasepolla tosta kaulasta replikan kunnon puusta... Tossa on toi nauhakokokin just oikee, ei liian iso, eikä liian pieni. :).
God made me funky
juici
09.11.2005 21:01:33

Kitarapuolella vanhoja, hyväsoundisia putkinuppeja halpaan hintaan.

Bassopuolella Gibsonin leipälapiobassoja.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
dfloreno
09.11.2005 21:05:39

Ei oo ollut enää vuosiin. Se oli musta mustalla pleksillä ja vaahteraotelaudalla. Myin sen kirpparilla 150 markalla.

Vaahteraotelauta? Vau, mulla on ruusupuu, ja tietenkin muovisatulalla.. en oo raaskinut vaihtaa :). Mutta hyvän hinnan sait, mä ostin huutokaupasta :).
God made me funky
Dr. Muff
09.11.2005 21:33:44

-sv

Muutenkin tuntuu vähän siltä että parhaat diilit tulee eteen jossain muualla kuin m.netin torilla.

Hiwattin vahvistimia haluisin ostaa lisää alle 400€lla :)
Tuumasta toiseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)