Aihe: mitä 80-luvulla on tapahtunu rumpujen saralla?
1 2 3
Progressor
31.10.2005 14:42:15
...ja studioissa raiskattiin rumpusoundit aika rajusti (kuka keksikään gatettaa kaiun?!).

Phil Collinsia olen kuullut parjattavan tuosta keksinnöstä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
rm_wispila
31.10.2005 14:59:17
Ja minkä Def Leppard käsien määrässä hävisi, sen se kyllä moninkertaisesti virvelikaiussa voitti. Ehkä siis jopa "kaikkien kaikujen äiti".

3,5 minsan radiohittibiisissä oli virveliraidan pituus yli 4 minuuttia, kaikuineen...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
HeavyMachinery
31.10.2005 15:04:25

Phil Collinsia olen kuullut parjattavan tuosta keksinnöstä.

Jep sehän on collinsin pojan tavara merkki.......
Minä tiedän - siis pelkään !
AP
31.10.2005 15:20:07

3,5 minsan radiohittibiisissä oli virveliraidan pituus yli 4 minuuttia, kaikuineen...

Muahaha!
K100 #7 Ärlä #011
Mosse0
31.10.2005 16:11:10
Niin, kasarista tuli mieleen, että onkohan nuo meikäläisen rummut jonkinlaista arvotavaraa kenties. Pearl Fiber Glass Shell on mahdollisesti malli. En ole varma tuosta mallista, mutta ainoa teksti minkä niistä pöntöistä löysin. 70-luvun puolella ostettu.
Maailmassa oli turhan paljon sanoja liikkellä eikä sillä, joka sanoo paljon ole sana hallussaan
Rumba-Ali
31.10.2005 18:47:52

Olikos se 70- vai 80-lukua, kun ainakin Pearl(?) yritti lanseerata sellaista mallia, jossa kalvo ja vanne oli reilusti (2-3 tuumaa) pönttöä suurempi. Kerran olen päässyt sellaisilla kolaamaan. Kuullosti ööööö.....mielenkiintoiselta.
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
Jinu
31.10.2005 19:29:26 (muokattu 31.10.2005 19:30:44)
Jep sehän on collinsin pojan tavara merkki.......

Ai että.. Olisittepa nähnyt Hra Collinsin helsingissä 15.10.
10 minuutin rumpusoolo heti aluksi, ja vielä pikku
battlea Chester Thompsonin kanssa, sekä myöhemmin myös perkkussionistin kera. Soittivat yhteen uskomattoman taitavasti.
pasij66
31.10.2005 19:33:38
no sähkörummut ja hirveät soundit tuli ja meni, mutta miksi esim. käytetyissä kamoissa on todella harvoin myytävänä mitään 80-luvulta? tehtiinkö silloin niin huonolaatuista kamaa, että nyt niitä ei ole enää ehjinä, vai? tuntuu, että ei ole peltejä eikä rumpujakaan sen enempää myynnissä, mitkä olisivat kahdeksankymmentäluvulta.. ne on joko 70-l tai vielä aiempaa tai sitten 90-l eteenpäin

Kyl noita 80-lukulaisia vehkeitä vielä on aktiivikäytössä.
Omakuvassa mun Artstar II setti, jonka ostin -86 uutena. Pellit on myös samalta ajalta lukuunottamatta splashia ja toista crashia. Taman jakkara tuli samassa pläjäyksessä ja on pirun hyvässä kunnossa sekin.

Kaikki kamat on edelleen kovassa käytössä ja hyvässä kunnossa joten kyl silloinkin laatua tehtiin :)

PS. Onhan niitä toki myös huollettu paljon pat enivei.
Hyvä Urmas hipin surmas
AP
31.10.2005 20:00:18

Omakuvassa mun Artstar II setti, jonka ostin -86 uutena. .

Ja on muuten maanmainiot rummut -- että osattiin sitä 80-luvulla Japanissakin.
K100 #7 Ärlä #011
lindo
04.11.2005 14:31:39
(kuka keksikään gatettaa kaiun?!).

Jos oli Phil niin se varmaan huomasi että jos kaiku jatkuu yli seuraavan iskun niin menöö puuroksi. Siihen oli lääkkeenä gate kaiku, joka siis loppu ennen kuin seuraava isku alkoi.
I don't belive anything, if i don't see it first
Tama (Royal Star)
04.11.2005 15:00:24 (muokattu 04.11.2005 15:00:56)
mun pöntöt on oletettavasti -80 luvulta (ainakin basarin sarjanumeron perusteella). samoin ständit. kannuista tuli kuin uudet (tarttee aurinkolaseja 8), kun kiillotin pinttyneen lian niistä pois (omakuva). ständit ovat myös loistavassa kunnossa, vain tummumista havaittavissa. ja ovat perhanan tukevia.
perus rokkirumpali.
veeka
06.11.2005 23:25:39
80-luvun puolenvälin tienoilla tuli muotiin ensimmäiset hiilikuitukapulat, merkkiä en enää muista mutta ostin muutaman parin. Liukkaita olivat kun kädet hikosi keikan aikana. Oli myös malli jossa oli kumiset "gripit". Niiden seurauksena rakkoja alkoi tulla jo parin keikan jälkeen. Enpä oo sen jälkeen noihin kepakoihin koskenut kun soittotatsikin oli mitä oli.
Eikös myös rumpalihanskat tullu muotiin 80-luvulla hevikannuttajien keskuudessa?
Danko
07.11.2005 09:23:21

Jos oli Phil niin se varmaan huomasi että jos kaiku jatkuu yli seuraavan iskun niin menöö puuroksi. Siihen oli lääkkeenä gate kaiku, joka siis loppu ennen kuin seuraava isku alkoi.
Itseasiassa musiikkitiedettä opiskeleva kosketinsoittajamme kertoi, että jossain '80-luvun studiopöydässä oli ollut automaattiset gatet joka kanavassa, ja sinne sitten *joutui* kaikua, mikä kuulostikin hyvältä! Eli puhdas vahinko lienee kuitenkin kyseessä. (:
if you see a british pop star behavi badly he is friends with charlie. charlies an arsehole. a lot of people talk and write shit. they know charlie.
timus
07.11.2005 17:24:04
mulle tulee kasarirummuista aina mieleen - virvekaiun lisäksi tietty - bassarin sellanen naps naps -soundi, jota kitaristimme kutsui termilla "märkä rukkanen"
Hello Cleveland!
andy-
09.11.2005 19:02:13
mulle tulee kasarirummuista aina mieleen - virvekaiun lisäksi tietty - bassarin sellanen naps naps -soundi, jota kitaristimme kutsui termilla "märkä rukkanen"

Tämä basarisoundi on kuultavissa (valitettavasti) varsin hyvin Metallican And justice for all... -levyllä.
Tama (Royal Star)
09.11.2005 19:29:40
Tämä basarisoundi on kuultavissa (valitettavasti) varsin hyvin Metallican And justice for all... -levyllä.

sitä voi kyllä kuulla monella muullakin levyllä. justicen soundeista ei edes kannata puhua, biisit on hyviä, mutta ei niitä selvinpäin levyltä pysty kuuntelemaan... livenä eri asia.
perus rokkirumpali.
dictatorsh*t
09.11.2005 19:38:45
Vähintään 12" reiät resokalvoissa.
Vai tuliko jo aiemmin?
Ah, cartoons. America's only native art form. I don't count jazz because it sucks.
Simbe
09.11.2005 19:50:21 (muokattu 09.11.2005 19:50:49)
Itseasiassa musiikkitiedettä opiskeleva kosketinsoittajamme kertoi, että jossain '80-luvun studiopöydässä oli ollut automaattiset gatet joka kanavassa, ja sinne sitten *joutui* kaikua, mikä kuulostikin hyvältä! Eli puhdas vahinko lienee kuitenkin kyseessä. (:

Phil oli studiossa sessioissa ja vahingossa Philin talkbackmikki, jossa oli tuo joku halpisgate kuului myös Philin kuuntelussa. Siinä vähän aikaa kummallista soundia ihmeteltyään tuli siitä sitten uusi innovaatio.

Tapana oli sittemmin sijoittaa rummut kaikista kaikuisimpaan ja kirkkaimpaan huoneeseen studiossa ja gatettaa ne hullun lailla. Pfisssup.... Toinen sovellus on sitten se erikseen gaytattu kaiku tai muuten erittäin lyhyt kirkas kaiku.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
Järvihirviö
09.11.2005 21:41:48
Ai että.. Olisittepa nähnyt Hra Collinsin helsingissä 15.10.
10 minuutin rumpusoolo heti aluksi, ja vielä pikku
battlea Chester Thompsonin kanssa, sekä myöhemmin myös perkkussionistin kera. Soittivat yhteen uskomattoman taitavasti.

Jep, oli muutenkin ihan helvetin hieno keikka!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)