Aihe: Esp ltd Kh-202 1 | |
---|---|
![]() 06.11.2005 13:27:59 | |
Terve kaikille! Haku ei sitten taaskaan toiminut joten tästä on voitu jo keskustellakin, pahoittelut! Onko jollain henkilökohtaisia kokemuksia, ei mitään: "joo kyllä mää kerran kokeilin", ESP KH-202 kitarasta? Pitääkö vireen kammetessa kunnolla, toimiiko se lisenssi floikka muuten hyvin, millainen soitettavuus yms. yms.? 7 vuotta olen soitellut, joten en ihan aloittelija ole enää, mutta en malttaisi odottaa ja säästää raha siihen parempaan KH-602 versioon! Lespan rinnalle olen toista kitaraa siis hankkimassa. Joten vaistailkaahan ahkerasti, mikäli tiedätte jotain tuosta vehkeestä! | |
![]() 06.11.2005 13:35:49 (muokattu 06.11.2005 13:40:58) | |
![]() 06.11.2005 13:39:38 | |
Minähän mainitsin tuossa edellisessä viestissäni, ettei haku minulla toiminut. Jännää, kun pitää heti ruveta kiroomaan... | |
![]() 06.11.2005 13:40:52 | |
Minähän mainitsin tuossa edellisessä viestissäni, ettei haku minulla toiminut. Jännää, kun pitää heti ruveta kiroomaan... Jos haku toimii mulla, niin se toimii sullakin. Poistan tuon ruman sanan tuolta niin ei vaikuta niin agressiiviselta. | |
![]() 06.11.2005 13:42:22 | |
Minä löysin haulla ainakin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=84650&o=0#p2326393 "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut IMIK #37 | |
![]() 06.11.2005 13:44:34 | |
Terve kaikille! Haku ei sitten taaskaan toiminut joten tästä on voitu jo keskustellakin, pahoittelut! Onko jollain henkilökohtaisia kokemuksia, ei mitään: "joo kyllä mää kerran kokeilin", ESP KH-202 kitarasta? Pitääkö vireen kammetessa kunnolla, toimiiko se lisenssi floikka muuten hyvin, millainen soitettavuus yms. yms.? 7 vuotta olen soitellut, joten en ihan aloittelija ole enää, mutta en malttaisi odottaa ja säästää raha siihen parempaan KH-602 versioon! Lespan rinnalle olen toista kitaraa siis hankkimassa. Joten vaistailkaahan ahkerasti, mikäli tiedätte jotain tuosta vehkeestä! Mulla oli joskus toi 203. Jonkin verran sillä soittelin ja oli ihan ok. Vireen piti mielestäni ihan hyvin, ainut mikä oli tuossa 203:ssa niin kaulan muoto kädelleni ei ollut sopiva, joten möin sen pois. 202 en ole ikinä soittanut, joten se VOI olla erilainen kaulaltaan...Mutta kannattaa sitä käydä testaamassa. Piristystä päivään omasta kuvasta. | |
![]() 06.11.2005 13:45:55 | |
Joo joo, uskon että löydätte haulla, mutta se hakukone ei toiminut minulla! | |
![]() 06.11.2005 23:34:46 (muokattu 06.11.2005 23:35:55) | |
Onko jollain henkilökohtaisia kokemuksia, ei mitään: "joo kyllä mää kerran kokeilin", ESP KH-202 kitarasta? Pitääkö vireen kammetessa kunnolla, toimiiko se lisenssi floikka muuten hyvin, millainen soitettavuus yms. yms.? Omistan kyseisen mallin, että pistä vaikka pikaviestiä tulemaan jos tulee kysymyksiä... Vuoden pari on nyt ollu toi vehje ykköskeppinä, ja aika lailla loistava hankinta oli. Tietysti sitä oli aluks vähä skeptinen ihan vaa jo Ltd-brändin takia, ja onhan toi loppuen lopuks aika peruskeppi, lehmusrunko, ruusupuuotelauta, lisenssifloikka, passiivi-emg:t, pulttikaula jne. mutta muutaman soittokerran jälkeen olin jo vakuuttunu ostamisesta. Floikka toimii juuri niin hyvin kuin pitää. Saa kammeta vaikka kuinka kauan ja vire pitää, kiitos lukkojen. Kielet saa kyllä suosiolla vaihtaa paksumpiin (+ kaulan säätö sen jälkeen tietysti) jo alussa. Eli floikka on ihan käyttökelpoinen, vaikka itse olenkin nykyään ihan tune-o-matic miehiä. Soitettavuus oli se juttu joka mut tähän hommaan vakuutti. Ensinnäkin balanssi on täydellinen. Vaikka olisi minkälainen hihna kaulassa, kitara on ja pysyy siinä missä pitääkin. Huom, skeba on varsin kevyt, verrataan esimerkiksi siihen 602:een. En ollut uskoa kättäni kun kokeilin minkälainen painoero näissä oli! Niimpäniin, ei neckthroughtakaan saa tässä maailmassa ilman haittapuolia... Kitarassa saa kyllä hyvän otteen kaikkiin 24 nauhaan, jos korkea sooloilu huolestuttaa. Yhteenvetona voisin suositella ostamaan 202:sen ja siihen aktiivi-EMG:t. Toisaalta jos rahaa on niin mikäs siinä, mutta kaikki eivät harrasta pappa betalaria... Edit: ja sillä haulla löytyy vaikka mitä tästä, jos se nyt siis vaikka toimisi | |
![]() 07.11.2005 16:03:31 | |
Itselläni ollut n. puoli vuotta kyseinen keppi, ja muuten erittäin hyvä keppi hintaisistaan, mutta se floikka ei pidä virettä millään ja se ei pidä sitä oktaavivirettä tai mikä onkaan. Muuten hyvä. Hyvä tatsi, kevyt, hyvin muotoiltu ja muutenkin. Mutta se "Kirk Hammett Signature" tuo kitaralle hintaa ihan mukavasti lisää ;). | |
![]() 07.11.2005 18:12:27 (muokattu 07.11.2005 18:13:01) | |
Mulla on samanlainen malli, paitsi että Ltd:n sijasta sarjan nimi on Grassroots. Sarjanumeroista tai edes mallin nimestä ei tietoakaan, kumma juttu joka on ihmetyttäny. Sanoisin että jos tästä haluaisin _hyvän_ kitaran niin vaihtaisin mikit ja floikan. Mikit ulisee kovilla volyymeillä helposti, floikka on viimeisten dive-bomb kokeilujen jälkeen vire ei malta pysyä laisinkaan. Tosin tällä hetkellä on vanhat kielet käytössä, joka varmasti vaikuttaa tähän. Kuitenkin sanoisin että vire on pysynyt ihan ok hyvin jos siihen kampeen ei koske, toisin sanoen se tallan kelluvuus on ollut lähinnä koristeena, ei sitä pysty missään biisissa kunnolla soveltamaan koska menee vireet perseelleen. Varmasti löytyysamalla rahalla parempiakin kitaroita. Toisaalta niissä ei luultavastilöydy niitä IHQ!!!!ja pääkalloupotuksia :) En toisaalta tiedä miten samanlaatuinen tämä on kuin Ltd versio. plöö | |
![]() 07.11.2005 18:22:49 | |
Itselläni ollut n. puoli vuotta kyseinen keppi, ja muuten erittäin hyvä keppi hintaisistaan, mutta se floikka ei pidä virettä millään ja se ei pidä sitä oktaavivirettä tai mikä onkaan. Muuten hyvä Tuossa tapauksessa se on luultavasti siitä kiinni että et osaa säätää sitä. Kannattaa tsekata FAQit läpi, jossain taisi olla juttua siitä. Ja se "oktaavivire" on luultavasti intonaatio. | |
![]() 08.11.2005 20:29:10 | |
Jos välttämättä haluat tota kh-202:ta vastaavan kitaran niin kannattaa kattoa Jacksonin DXMG:tä. Spekseiltään melko samanlainen kun toi DXMG. Omasta mielestä noi Jacksonin inlayt on hienommat kun noi Ltd:n luut ja pääkallot. Mun DXMG:n tallakin on pitänyt hyvin vireen kovankin divepommittelun jälkeen. Sit kun vaihat joskus siihen viel paremmat mikit nii se on jo ihan hyvä keppi! Lycka Till. | |
![]() 09.11.2005 08:20:49 (muokattu 09.11.2005 08:21:20) | |
"oktaavivire" on luultavasti intonaatio. Oktaavivireellä tarkoitin, että viritysmittarissa näkyy b-kieli olevan täysin vireessä, kun sitä näpäyttää vapaana, mutta kun näpäyttää esim.12 nauhalta, se ei olekaan enää niin "oikeassa vireessä". Tajusitko?? Vai tarkoittaako tämä "intonaatio" juuri tätä? | |
![]() 09.11.2005 08:27:54 | |
Oktaavivireellä tarkoitin, että viritysmittarissa näkyy b-kieli olevan täysin vireessä, kun sitä näpäyttää vapaana, mutta kun näpäyttää esim.12 nauhalta, se ei olekaan enää niin "oikeassa vireessä". Tajusitko?? Vai tarkoittaako tämä "intonaatio" juuri tätä? Sitähän se. | |
![]() 09.11.2005 18:44:53 | |
Ja se muuten alkaa pikku hiljaa vituttamaan, koska aina pitää tallaa vähän painaa kädellä alaspäin, tai muuten se ärsyttää korvaa ihan perkeleesti, varsinkin jos soittaa jonkun levyn mukana. | |
![]() 09.11.2005 19:16:48 | |
Ja se muuten alkaa pikku hiljaa vituttamaan, koska aina pitää tallaa vähän painaa kädellä alaspäin, tai muuten se ärsyttää korvaa ihan perkeleesti, varsinkin jos soittaa jonkun levyn mukana. Ilmeisesti kieli on liian pitkä, joten säädä sitä hyvämies lyhyemmäksi. Sillä siitä eroon pääsee... Tulitus lopetetaan vasta, kun vihollinen käyttäytymisellään osoittaa, että haluttu vaikutus on saavutettu. | |
![]() 09.11.2005 21:40:21 (muokattu 09.11.2005 21:46:34) | |
Kun vaihdatin paksummat kielet, niin samalla säädätin kaulan ja intonaatiot. Tämän ansiosta vire pitää moitteettomasti päiviä, jopa viikkoja. Tietysti sitten kun lähetään tapeista vaihtamaan virettä niin se muistuttaa taas että olikos tämä nyt lisenssi vai aito floikka =D E: eli siis lisenssifloikka vaatii sen mukaista huoltoa/säätöä. rohkeasti vaan jonnekkin soitinkauppaan, ei ole kallis juttu. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)