Aihe: Amerikan vai meksikon strato?
1 2 3 4 5 6
M-Juhana
09.11.2005 11:04:57

Eikä puupalojen määrä bodyssä ole valmistustapa. .

Päästään jo suomenkielen hienouksiin....

Jos kaksi ulkoisesti identtistä kappaletta (tässä tapauksessa straton bodyä ) valmistetaan siten, että toisessa on 3 palaa puuta ja toisessa 7 palaa, on valmistustavassa ero !
möllykkä -Tetsuo-
Dr. Muff
09.11.2005 11:21:54 (muokattu 09.11.2005 11:52:53)
Päästään jo suomenkielen hienouksiin....

Jos kaksi ulkoisesti identtistä kappaletta (tässä tapauksessa straton bodyä ) valmistetaan siten, että toisessa on 3 palaa puuta ja toisessa 7 palaa, on valmistustavassa ero !

No jos niin sanot :) Mun mielestä toisessa on liimattu enempi, mutta liimattu kuitenkin. Jos toinen olisi yhdestä puusta ja toinen liimattu rimoista ni sit mäkin tyhmänä ymmärtäisin eron. Vaikkei toikaan muuta sitä tosiseikkaa että samanlaisia liukuhihnakitaroita ne on. Kuten jo aiemmin on todettu.

Mut edelleenkin luulen että ylhäällä on päätetty että meksikosta tulee keskimäärin huonompia kitaroita. Kokemuksetkin tukee tätä, jos ei mun niin niitten kenen juttuja luen netistä ja kerron ominani.
Tuumasta toiseen.
M-Juhana
09.11.2005 11:24:48

Mut edelleenkin luulen että ylhäällä on päätetty että meksikosta tulee keskimäärin huonompia kitaroita. Kokemuksetkin tukee tätä, jos ei mun niin niitten kenen juttuja luen netistä ja kerron ominani.

Tähän en ottanut kantaa :-)
möllykkä -Tetsuo-
Quu
09.11.2005 17:01:33

Täällähän on saatu päivän aikana kunnon kädenvääntöä...
Eihän teitä voi päästää hetkeksikään silmistään. :) (vitsi)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
jarkki
09.11.2005 17:31:50
Tähän aiheeseen voisin sanoa omista kokemuksista 90-luvun am.stratosta. Ostin fenkun 40-vuotis juhlamalli kitaran joskus -94 musamaailmasta. Hintaa öbaut 4000-4500 markkaa. Se oli se jossa oli sellainen amerikan lippu logo lavassa ja ns."uima-allas" mallia. En ole eläissäni omistanut pahempaa ritsaa kun ko.kitara. Ei soinut lainkaan ja oli muuten tehty 5-palasta ! Ostin summan mutikassa koska luotin että jenkeistähän tulee hyvää kamaa ja kokemusta soittimista oli vähän. Tuli helevetin kova kiirus myydä ko.laite veks kun ammattilaisen kanssa sitä tsekattiin ja onneks sain vaihdossa käytettyyn PRS kitaraan vaihdettua. Ostaja ( liike ) kai luuli ( niinkuin minäkin ) et ton täytyy olla hyvä. Kitarasta vielä että se oli sellainen musta ... valkoisella pleksillä ruusupuu otelaudalla ja S-S-S mikityksellä+ laukku, joka oli sellainen ovelan muotoinen tuli mukaan. Sen jälkeen olen vähän tarkemmin katsastanut näitä kitaroita joita myydään MADE IN USA meinigillä ja TESTANNU ensin kitaran lapaan katsomatta.Nykyisin on kotosalla kaksi mexico stratoa ja tuloillaan Custom Shop NOS fenkku vm-66, joka sekin täytyy ensin testata kunolla ettei vaan ois huonompi kun noi mexicolaiset :-).
BigPapa
09.11.2005 17:35:38

Mahtoiko olla edes Made In Usa?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
okoranta
09.11.2005 18:05:23

Meksikon Stratosta olen jostain kuullut, että joskus 80-luvulla pari vuosikertaa on ollut jopa parempia kuin jenkkimallit, tai sitten joku on valehdellut ankarasti..
"Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää"" -Olavi- Osta multa basso
Quu
09.11.2005 18:11:17

Meksikon Stratosta olen jostain kuullut, että joskus 80-luvulla pari vuosikertaa on ollut jopa parempia kuin jenkkimallit, tai sitten joku on valehdellut ankarasti..

Muistaakseni täällä on parjattu 70- ja 80-luvun jenkkifendereitä.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Jungleman
09.11.2005 18:12:13
BigPapa, et ole tosissasi. Minusta näyttää siltä että sinun ainoa asia-argumenttisi - jota toistat ja toistat tässä keskustelussa - on, että Made in USA -teksti Fenderissä on ainoa ja riittävä laadun tae. Jokainen Made in USA -Fender on automaattisesti hyvä, jokainen muualla tehty Fender on väistämättä huono, mistään muista tekijöistä riippumatta. Korjaa, jos olen mielestäsi ymmärtänyt väärin.

Ehkä olet omistanut 70 kitaraa, ehkä sinulla on vuosirenkaita enemmän kuin suurella osalla keskustelijoista. Aivan sama. Oletko ajatellut yhtään mitä - ja miten - kirjoitat tänne? Minä en pienistä provosoidu, mutta jankuttaminen, ylimielisyys ja muiden keskustelijoiden vähättelevä nimittely yhdistettyinä räikeään asiantuntemattomuuteen luovat sinusta varsin tympeän vaikutelman. Jos kommenttisi on tarkoitettu huumoriksi, minä olen tosikko.

Lukkoon. Tämä on ajanhukkaa.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
slapvete
09.11.2005 18:20:14
Highway One -osastoa kannattaa varoa. Hirvittävä pintakäsittely ja klapeja löytyy töhnän alta se viisi kappaletta.

Fenkuissa parasta on jälleenmyyntiarvo. Voi laittaa myyntiin jenkkifenkun ja pyytää 800-900 ihan naama peruslukemilla...

Parempiakin stratomallisia pelejä löytyy ja halvemmalla.
"Fuck the bozos!" - Jeffrey Goines
Quu
09.11.2005 18:28:20 (muokattu 09.11.2005 18:34:06)

Parempiakin stratomallisia pelejä löytyy ja halvemmalla.
Saa vapaasti kertoa... :)

Lukkoon. Tämä on ajanhukkaa.
Minulle ei ole... Eikä ollut aamullakaan tuossa seitsemän aikoihin.

Kaikki stratomalliset kitarat joita olen tähän mennessä kokeillut, ovat olleet ruusupuu otelaudalla... Tokain tele on ainoa vaahteraotelautainen vasurikitara jonka olen tähän mennessä nähnyt.
Tuli vaan mieleen... Koitan tässä ajaa takaa sitä, että ainakin niissä liikkeissä joissa olen käynyt, on ollut todella nihkeästi vasureita... Saati sitten millään vaahteraotelaudalla.

Musamaailmassa oli aika hyvin vasureita viimeksi kun kävin, mutta ei mitään sellaista jota etsin.

Edit: Jos nyt muutaman pääkriteerin listaisin tähän hakemastani kitarasta:
-Vaahtera otelauta (tästä en tingi)
-Mieluusti 3 yksikelaista (mutta hss käy myös)
-kaulaprofiili saisi olla tuhti... olen tykästynyt fenderin "modern-c" kaulaan... Se on tuntunut hyvältä.

Edit 2: Eli yamahan Pacifica kävisi ihan ok, mutta ei kaulan osalta: ruusupuu otelauta ja liian ohut profiili.
jarkki
09.11.2005 18:36:57
"Fenkuissa parasta on jälleenmyyntiarvo. Voi laittaa myyntiin jenkkifenkun ja pyytää 800-900 ihan naama peruslukemilla... "
Tätä juuri tarkoitin kömpelöllä tekstilläni tossa aikaisemmin. Vielä aikaisempaan tekstiini että oisko fender ollu niin härski että laittaa sen lippu logon ja lapaan tekstin made in usa ja liput ja laput mukaan joissa lukee kans made in usa ja se oiskin tehty jossain vinkuintiassa omaan 40-vuotis malliinsa ... mene ja tiedä ....
okoranta
09.11.2005 18:41:03

Bigpapa:

En kai nyt mitään absoluuttista totuutta ole täällä tarjoamassa

Ihan jokaisen oma valinta.Jos ei hyvää halua niin sitten ei.

Mahtoiko olla edes Made In Usa?

Tottakai amerikan strato.Eroja on niin paljon valmistustavassa.

Kyllä se merkitsee.

No tästä on turha kai enempää jankuttaa kun junnuilta tuntuu löytyvän se absoluuttinen totuus joka asiaan.En kai minä mitään kitaroista ymmärrä kun olen tollasen 70 omistanutkin vuosien varrella.Nyt on valikoituneet ne timantit joita en myy enkä vaihda.Onnea valitsemallanne kitaralla.

kyllä tässä minunkin mielestä painotetaan "absoluuttista totuutta" aika rankasti...
BigPapa
09.11.2005 18:42:31 (muokattu 09.11.2005 18:51:34)

Ihan miten herra haluaa.Itse en mexican stratoa hankkisi.Onkos sillä sitten merkitystä onko Hammondit tehty Chigagossa Usa:ssa,ihan vaan noin esimerkin vuoksi?Vaikka offtopic onkin.Ja en jaksa enää tastä aiheesta,kukin hankkikoon sellaise kitaran kuin itse haluaa.Niinhän me kaikki.Hyviin soittelemisiin.
okoranta
09.11.2005 18:51:14

Ihan miten herra haluaa.Itse en mexican stratoa hankkisi.Onkos sillä sitten merkitystä onko Hammondit tehty Chigagossa Usa:ssa,ihan vaan noin esimerkin vuoksi?Vaikka offtopic onkin.

Off-topic

no mulle sillä ei ole niin väliä, satun vaan omistaa sellaiset,on ne nipponin tehtaalla tehdyt japsi Hammonditkin hyviä pelejä.
Jucciz
09.11.2005 18:53:03
Off-topic

no mulle sillä ei ole niin väliä, satun vaan omistaa sellaiset,on ne nipponin tehtaalla tehdyt japsi Hammonditkin hyviä pelejä.

Kyllähän Japanissa nimen omaan soittimia ja elektroniikkaa osataan tehdä, toisin kuin autoja. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
BigPapa
09.11.2005 18:54:29

Joo on meilläkin perheessä Squiren Jazz basso,niitä ensimmäisiä,hyvä passo on,vaikka onkin Japanilainen.Jos on hyvä niin on.Sikäli vaan hirvittää kun on itse nähnyt mitä ne mexicon stratot sisältää.Toivottavasti ei kuitenkaan kaikki.Eikun rauhaa vaan ja hienoja musiikkihetkiä.
svilo
09.11.2005 19:06:56
Itse en mexican stratoa hankkisi.Onkos sillä sitten merkitystä onko Hammondit tehty Chigagossa Usa:ssa,ihan vaan noin esimerkin vuoksi?

Itselleni voisin Mexicon Classic sarjalaisen hommata, jos olisi tarvetta, ei pöllömpiä.

-sv
- Life is too short for bad tone, get a Z !
Quu
09.11.2005 19:12:23

Selailin tossa warmothin sivuja ja tuli mieleen, että kannattaisiko lähteä sellaiseen?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)