okoranta 09.11.2005 16:45:37 | |
---|
Onko kukaan törmännyt kyseiseen malliin? Onko minkätasoinen soitin ja missä hinnoissa pyörii nykyään? |
Ippei 09.11.2005 16:55:12 | |
---|
Ciao! Malli on jossain määrin tuttu. Aria Pro II on sellainen lempimerkki, että jos niitä Matsumokun kasari-Arioita saisi niin ottaisin. Nuo Aria Pro II:et ovat soittopelejä, eli niillä soittaa ilokseen. Yleensä rahalleen saa kunnon vastinetta, mutta soittimet ovat aina yksilöitä. Hinnoista kun puhutaan niin Suomen puolella nuo ovat parin huntin yläpuolella nuo hinnat. Itse olen Aria Pro II:sia nähnyt alle kahteen hunttiin, Aria Pro II WL Customin ostin 120 eurolla. Jos olet jostain tuota CS-250 kitaraa hankkimassa niin kyllä siitä nyt pari sataa uskaltaa maksaa, jos kunto on hyvä ja nauhat kunnossa ym.. Edullisemminkin noita menee, mutta jos edullisesti saat jostain niin itse en ainakaan epäröisi ostaa! Hieno kitara ja hieno brändi, itse olen ainakin jonkinlaisen kiintymyksen kehittänyt noihin Matsumokun tehtaan tuotteisiin. |
Ois tuossa läheisellä kirpputorilla iskemätön Aria Pro II CS-250 skepa(käsittääkseni 80-luvun alusta)+alkuperäinen kova laukku hintaan 200€, mut varmasti sais vielä myyjän kanssa tingittyä jopa 150€... |
LauriE 09.11.2005 18:34:32 (muokattu 09.11.2005 18:34:42) | |
---|
Mulla on Aria Pro II PE-Supra, harvinainen malli 80-luvulta, tehtiin vuosina 85-86. On kyllä hyvä soitin, kunnon materiaalista väsätty. Painaa todella paljon! Eli siis suosittelen kyseistä merkkiä. "...elämä on ihanaa
kun se oikein oivaltaa
ja kun lentää siivin valkein
niinkuin joutsen" |
okoranta 09.11.2005 18:46:39 | |
---|
Käsittääkseni tuo CS-250 on kumminkin peruskitara...mutta sen verran mitä kokeilin, niin vaikutti ihan hyvältä peliltä.. |
SiwamieS 09.11.2005 19:16:26 | |
---|
Yläasteella/lukiossa oli musiikinluokassa tommonen. Loistava kitara.. Yritin 6 vuotta hieroa kauppoja siitä mut ei ne sitä mulle myyneet :( Hae pois jo se sieltä kirpparilta ;) They're coming to get you, Barbara! |
Imper 09.11.2005 19:26:14 (muokattu 09.11.2005 19:26:46) | |
---|
Minulla on tuollainen. Sain ilmaiseksi isukin työkaverilta kun oli viemässä kaatikselle!:) Joskus yläasteikäisenä sen sain ja se oli aika huonossa kunnossa. Hion lakat pois ja petsasin ja lakkasin uusiksi ja vaihdoin tallan (alkuperäisestä puuttuu tallapaloja) ja laitoin elektroniikat kuntoon. Ym. Nyt kitara on ihan soittokunnossa ja soi akustisesti TOSI hyvin. Ainut vaan ettei pidä kunnolla virettä (johtuu satulasta ja löysistä viritinkoneistoista) ja sähköt pitäisi laittaa huolella uusiksi. Kyllä toimivasta tuollaisesta voisin pari sataa ilomielin maksaa. Hienokin kuin mikä! Everyone is a per-son |
Ippei 09.11.2005 20:49:36 (muokattu 09.11.2005 20:51:24) | |
---|
Huh! Jos sen 150 eurolla saat niin osta ja heti! Muuten minä tulen hakemaan tuon kitaran, missä mahtanet asua ja missä tämä ko. kirppari on? Aika erikoista, pitäisi kierrellä enemmän kirpputoreilla, en itse ole koskaan huomannut mitään kitaroita myynnissä. Juuri olisi rahaa tuhlattavana sellaiset 150 - 200 euroa ja kitaraa kyllä mieli tekisi. Telekuume on päällä, mutta kyllä nämä Matsumokun tehtaan Ariat voiton vievät. Jos et jo hakenut niin hae ja soita sitä skittaa hyvin, se on sen arvoinen! - Ippei PS. Edittiä, perhana, originaali laukku, toimi jo! |
okoranta 10.11.2005 09:57:08 (muokattu 10.11.2005 10:04:52) | |
---|
Huh! Jos sen 150 eurolla saat niin osta ja heti! Muuten minä tulen hakemaan tuon kitaran, missä mahtanet asua ja missä tämä ko. kirppari on? Aika erikoista, pitäisi kierrellä enemmän kirpputoreilla, en itse ole koskaan huomannut mitään kitaroita myynnissä. Juuri olisi rahaa tuhlattavana sellaiset 150 - 200 euroa ja kitaraa kyllä mieli tekisi. Telekuume on päällä, mutta kyllä nämä Matsumokun tehtaan Ariat voiton vievät. Jos et jo hakenut niin hae ja soita sitä skittaa hyvin, se on sen arvoinen! - Ippei PS. Edittiä, perhana, originaali laukku, toimi jo! Tänään töitten jälkeen käyn katsoon, jos se ois vielä siellä ja koittais vähän tinkiä :) http://images.google.fi/imgres?imgu … org.mozilla:fi-FI:official%26sa%3DN tuon näköinen, mutta en muista oliko siinä noin paljon noita säätönumikoita?? |
okoranta 10.11.2005 10:12:45 | |
---|
Aika erikoista, pitäisi kierrellä enemmän kirpputoreilla, en itse ole koskaan huomannut mitään kitaroita myynnissä. Olen huomannut, että varsinkin pienien paikkakuntien (ns. peräkylien) kirpputoreilta voi löytää musiikkivermeitä :) |
Zakk 10.11.2005 11:30:45 | |
---|
Ei helvetti, oon vuosia ettiny mikä mun Aria Pro II:n malli on nyt taisin sen löytää, YS-500 http://www.therathole.org/guitars/models/ariaproii/ys/ys.html Onneks oli noiden sivujen osote tässä keskustelussa ;) Onkohan toi minkään arvonen enää, hiton hyvä sillä on soittaa, aivan mahtava, mutta pitäs vähän huoltaa ku ikä painaa. "Where there's a whip there's a way" |
okoranta 10.11.2005 11:52:58 (muokattu 10.11.2005 11:54:51) | |
---|
|
fox 10.11.2005 12:46:46 | |
---|
Ei helvetti, oon vuosia ettiny mikä mun Aria Pro II:n malli on nyt taisin sen löytää, YS-500 http://www.therathole.org/guitars/models/ariaproii/ys/ys.html Onneks oli noiden sivujen osote tässä keskustelussa ;) Onkohan toi minkään arvonen enää, hiton hyvä sillä on soittaa, aivan mahtava, mutta pitäs vähän huoltaa ku ikä painaa. Bändimme komppikitaristin "ykköskeppi" tuommonen YS-500, neckthru, hyväsoittoinen, muriseva ja hyvä.. Ja onhan sillä arvoa, tsekkaile vaikka fleabaysta. Noitten japskien muutamat merkit ja mallit rupee olemaan vallankin orkkiskunnossa verraten kysyttyjä - > hinnat hilutuu pikkuhiljaa (tai ripeästikin) ylöspäin. Huollata ihmeessä, et tuontasosta keppiä ihan pikkurahalla tänäpäivänä saa..ne mikitkin on ihan käyttökelpoiset. |
Zakk 10.11.2005 12:51:34 | |
---|
Bändimme komppikitaristin "ykköskeppi" tuommonen YS-500, neckthru, hyväsoittoinen, muriseva ja hyvä.. Ja onhan sillä arvoa, tsekkaile vaikka fleabaysta. Noitten japskien muutamat merkit ja mallit rupee olemaan vallankin orkkiskunnossa verraten kysyttyjä - > hinnat hilutuu pikkuhiljaa (tai ripeästikin) ylöspäin. Huollata ihmeessä, et tuontasosta keppiä ihan pikkurahalla tänäpäivänä saa..ne mikitkin on ihan käyttökelpoiset. Kiitoksia tiedoista. Toi on ihan alkuperäsillä osillaan vielä, taidanpa tosiaan käyä perushuollattamaan. Aikanaan muistaakseni maksoin jotain 1500mk luokkaa. "Where there's a whip there's a way" |
fox 10.11.2005 13:01:10 | |
---|
Kiitoksia tiedoista. Toi on ihan alkuperäsillä osillaan vielä, taidanpa tosiaan käyä perushuollattamaan. Aikanaan muistaakseni maksoin jotain 1500mk luokkaa. Juu, Tit-koneen Aria on väriltään tuo "vaalea" eli light oak.. Muuta vikaa ole paitti mikkiswitchin varsi ollu poikki viimeset 10 vuotta.. =) Olisin sen moneen kertaan vaihtanu, mutta on Timppa tottunut tuollaseen "kompaktimpaan".. Tuossa ei-kovin kauan sitten kattelin yhtä Arian aktiivielektroniikallista kitaraa Englannin ii-beistä mutta nousi päälle 650:n.. :I Mallikkaan värinen Studio sulla, muuten ihan offarina... 8) |
Zakk 10.11.2005 13:12:07 | |
---|
Juu, Tit-koneen Aria on väriltään tuo "vaalea" eli light oak.. Muuta vikaa ole paitti mikkiswitchin varsi ollu poikki viimeset 10 vuotta.. =) Olisin sen moneen kertaan vaihtanu, mutta on Timppa tottunut tuollaseen "kompaktimpaan".. Tuossa ei-kovin kauan sitten kattelin yhtä Arian aktiivielektroniikallista kitaraa Englannin ii-beistä mutta nousi päälle 650:n.. :I Mallikkaan värinen Studio sulla, muuten ihan offarina... 8) Heh, joo mulla myös tuo "vaalea". "Where there's a whip there's a way" |
mhaarala 10.11.2005 17:02:14 (muokattu 10.11.2005 17:02:47) | |
---|
Ylä-asteen/lukion musiikkiluokassa oli joku Aria Pro II kitara, ilmeisesti jonkinlainen hevikeppi... tai ainakin hevanderi sillä kaikkein parhaiten vääntyi. :) Mallista ei ole mitään tietoa enkä löytänyt haulla mistään kuvaakaan, joten ei ole tietoa siitä mikä malli on kyseessä. Muoto oli ihan tavan superstrat / strato, tallassa humppari, ei muita mikkejä, volume ja mahdollisesti tone (siitä kun on aika paljon aikaa... 13 vuotta sitten taisin ensimmäisen kerran soitella ja silloinkin se oli jo vuosia vanha soitin), jonkinlainen tremolotalla (ei floikka), ruusupuinen otelauta ja aika kiva soitettava. Tosin sillä ei pahemmin bendailtu, ainakaan samaan tyyliin kuin myöhemmin soittamillani Jacksoneilla sun muilla... lavan muoto oli jonkinlainen versio Jacksonin lavasta. Jos joku tietää mikä tuo vehje on tai löytäisi jostain kuvan niin olisi vallan bueno.. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
okoranta 11.11.2005 10:29:57 (muokattu 11.11.2005 10:33:38) | |
---|
|
mhaarala 11.11.2005 18:00:08 | |
---|
Ei.. tuo on liian hieno. Se kitara oli niin peruskitara kuin vain voi olla, ilman mitään etupleksejä tai mitään sellaista. Väriltään ruman vaaleanvihreä... http://www.premierguitars.com/specials/detail.asp?ID=20 tämä olisi aika lähellä.. lavan muoto oli tuollainen, samoin runko mutta reunat olivat pehmeämmät. Ja otelaudassa oli ihan tavan pistemerkit.. tollaisella kuorella oleva humbucker siinä oli mutta se taisi olla ihan aria pro:n omalla merkillä, tai sitten kokonaan ilman merkkiä. Jackson se ei ainakaan ollut... ja tietysti ilman kielilukkoja ja floikkaa. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Ippei 12.11.2005 04:19:50 | |
---|
Ei.. tuo on liian hieno. Se kitara oli niin peruskitara kuin vain voi olla, ilman mitään etupleksejä tai mitään sellaista. Väriltään ruman vaaleanvihreä... http://www.premierguitars.com/specials/detail.asp?ID=20 Hei! Jos tuon mallinen alkaa olemaan niin aletaan tulla näihin Korean ihmeisiin. Arian valmistus Matsumokullahan päättyi siinä 1987 aikoihin. Yleisesti ottaen Matsumokun tehtaiden Arioissa noissa mikeissä ei lukenut mitään. Tälläisen kuvan ainakin itse olen saanut. Täytyisi kyllä käydä ulkomailla, Japanissa tai jossain, nuo vanhat Matsumokun tehtaan Aria Pro II:et ovat laadultaan niin tasaisia ja seassa on niitä super-yksilöitä. Kyllähän niistä Korean kepeistäkin voi hyviä yksilöitä löytyä mutta pienemmällä todennäköisyydellä mielestäni. Miten on, ostiko aiheen aloittaja sen CS-250:n? Kiroan jos ei. Hyvää yötä! - Ippei |