Aihe: Marshall JCM800 2203?
1 2 3 4 5 6 7
TheWickerMan
08.11.2005 19:29:20
Ai niin; ja hevimiehille; Jubileessa on "tuplasti enemmän säröä" kuin 800:ssa ;).

Hmm.. mmm'm. ;) Pitänee sellanenkin jostain saada käsiin. Mutta huoh..
Drink, Drank, Punk
-Prokitaristi-
09.11.2005 08:16:25
No jos vertaa 2203:sta ja jotain "Jubileiden-2203:sta", niin kummalla taittuu paremmin vaikka Maiden, AC/DC ja Guns N' Roses?
Kun olen saanut (väärän?) käsityksen, että 800:set on enemmän "hevit" saundiltaan, kuin Jubit? Että Jubi enemmän perusrockiin.
Flash
09.11.2005 08:56:07

Kun olen saanut (väärän?) käsityksen, että 800:set on enemmän "hevit" saundiltaan, kuin Jubit? Että Jubi enemmän perusrockiin.

Kannattaa lukea http://www.legendarytones.com/ sivustolta Marshall Shopper's Guide I ja II.

http://www.legendarytones.com/marshall_shoppers_guide_2.htm
Live Music Is Better!
DaKiller
09.11.2005 09:42:16

Kannattaa lukea http://www.legendarytones.com/ sivustolta Marshall Shopper's Guide I ja II.

http://www.legendarytones.com/marshall_shoppers_guide_2.htm

Mielenkiintoista tekstiä! Tattis.
D-Kay
09.11.2005 10:12:52

Jubileesta sellainen huomio, että omien kokemusten valossa ei säröstä kyllä ole pulaa, mutta laite ei tykkää säröpedaaleista. Muutamia olen kokeillut, mutta soundi ei ole ollut mieluisa. Vanhemmat marsut taas pelittävät oikein mukavasti kun jonkun overdriven lykkää eteen.
"I'm not a business man I'm a business, man"
booster
09.11.2005 10:39:01
"Tuota yksikanavaista-mallisarjaa (2203/2204) on yleisesti pidetty kaikinpuolin parempana kuin 2-kanavaista versiota."

Perustuu varmaan pitkälti siihen että tuosta ns. clean-kanavasta ei juuri riemua ole. Eli siitä ei kannata ekstraa maksaa.

Minun kokemukseni mukaan noissa kaksikanavaisissa kasisatasissa juuri se "puhdas" kanava on se käyttökelpoisempi. Kunhan muistaa kääntää masterin kaakkoon.
TheWickerMan
09.11.2005 11:02:49
Vähän sivuan aiheesta, mutta millanen tuo JMP-1 on? Hintaa sillä on kohtuullisesti ainakin. Osaako joku selittää mihin tuo on tarkotettu/mikä se on/miksi/milloin/kaakka/pissa. Kertokaa kaikki mitä tulee mieleen. Räkkivermeisiin en pahemmin tutustunu.
Drink, Drank, Punk
Ben_D
09.11.2005 11:10:00

Vähän sivuan aiheesta, mutta millanen tuo JMP-1 on? Hintaa sillä on kohtuullisesti ainakin. Osaako joku selittää mihin tuo on tarkotettu/mikä se on/miksi/milloin/kaakka/pissa. Kertokaa kaikki mitä tulee mieleen. Räkkivermeisiin en pahemmin tutustunu.

JMP-1 on etuaste (preamp), johon tarvitset lisäksi pääteasteen (poweramp) sekä luonnollisesti skoben.
Rinneto
09.11.2005 13:20:13
Kattokaapa se Hannu H:n tekemä Jubilee arvostelu. Siellä on vielä samplejakin. Kyllä siitä pelkällä EQ:llakin boostaamalla saa jo aika hevejä saundeja ulos. Hevikäyttöön mun mielestä ehottamasti ennemmin Jubilee, kuin JCM 800, jos nyt on pakko olla Marshall ;).
Da Make
09.11.2005 14:28:06 (muokattu 09.11.2005 14:50:46)
JCM-800 2204 (50w yksikanavainen, sekoan aina noissa numeroissa) ja se on kyllä sellainen vahvistin mitä en tule varmaan ikinä vaihtamaan pois.
Kanavia on yksi, ja se tarkoittaa sitä että jos samasta rigistä haluaa kunnon kleanit niin tarvitsee A/B boxin vahvistin valintaan ja sitten vaikka 100w trankku combon kleaneja varten.

Kyllähän tästä irtoaa helkkarin hyvät kleanitkin (jopa EH 12AX7 etusrööreillä), mutta se vaatii sitten erillistä säätämistä ja tasapainoilua pre -ja mastervolume säätöjen kanssa.

Ja säröpedaalithan on tehty JCM-800 vahvareita ajatellen (ainakin melkein). Pelkiltään vahvarista irtoaa sellainen kunnon perusrock cruncha, pääte täysille ja etusesta sitten gainia sopivasti.

edit: noniin! Aluksi muistin ihan oikein, mutta korjasin vääräksi.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Volle
09.11.2005 14:34:19
JCM-800 2205 (50w yksikanavainen, sekoan aina noissa numeroissa)

Eikös 50-wattinen yksikanavainen ole 2204?
Nam.
Velli
09.11.2005 14:38:26

On. 2205 on 2 kanavainen.
Da Make
09.11.2005 14:51:06

Kyllä. noin se menee.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
TheWickerMan
09.11.2005 15:45:34 (muokattu 09.11.2005 15:58:27)
Kattokaapa se Hannu H:n tekemä Jubilee arvostelu. Siellä on vielä samplejakin. Kyllä siitä pelkällä EQ:llakin boostaamalla saa jo aika hevejä saundeja ulos. Hevikäyttöön mun mielestä ehottamasti ennemmin Jubilee, kuin JCM 800, jos nyt on pakko olla Marshall ;).

Ei oo pakko oll marsu. Haluan vaan luoda mulle päähän listan mahdollisesti mulle sopivista nupeista. Ottaa selvää asioista.

E: Näin ohimennen tosta laneystä kysyisin.

Eemil kirjottanut arvostelun VH100R:stä

"+ todella hyvät ääripääsaundit, eli puhdas ja jytäsärö

- kahden särökanavan gain riittämätön heviin ja särö hiukan munaton"

Elikkäs en nyt tajunnut tuota. Vähän ristiriidassa?

Elikkä onko tuo nyt sit hevivaffari? Vai parempi "rankempaan" rokkiin?

E2: Olin kokonaan unohtanut että 5150 on olemassa. Tai no nykynen 6505. Missä näitä pyörii? Missään testattavana täällä PK seudulla?
Drink, Drank, Punk
Rappion Apostoli
09.11.2005 16:14:45
Eemil kirjottanut arvostelun VH100R:stä

"+ todella hyvät ääripääsaundit, eli puhdas ja jytäsärö

- kahden särökanavan gain riittämätön heviin ja särö hiukan munaton"

Elikkäs en nyt tajunnut tuota. Vähän ristiriidassa?

Elikkä onko tuo nyt sit hevivaffari? Vai parempi "rankempaan" rokkiin?

Tuossa tarkoitetaan varmaan, että kakkoskanavan särö ilman driveä riittämätön heviin. Siinä olevalla drivellä pystyy boostaamaan säröä, jonka jälkeen ei sen määrästä ole puutetta.
DaKiller
09.11.2005 17:09:08

Haluan vaan luoda mulle päähän listan mahdollisesti mulle sopivista nupeista.

Hehe ;)

Eh, en voinut itselleni mitään.

5150 tai 6505 kannattaa kyllä testata!
maxillaris
09.11.2005 17:14:24
Itselläni on Marshall 2554 50w jubilee combo. Melko mukava rock- särö tuosta irtoaa, ei missään nimessä "metallia". Omasta mielestäni puhtaasta kanavasta saa mukavan "rosahduksen", kun master on isolla. Soundiin vaikuttaa tuo wattien puolituskytkin ja olen tullut tulokseen, että paremmalta kuulostaa 50w asennossa. Lisäksi vahvistimessa on "extra" lisäsärö jonka saa pull/boost potikalla. Tuota ominaisuutta en käytä koskaan, koska tulee melko
"sirisevä" soundi. Kaiku tuosta puuttu, mutta efektisilmukka löytyy. Dramaattinen ero soundiin tulee silloin, kun vahvistimen kytkee vaikkapa 4 x 12" kaappin. Tällä tarkoitan eroa siinä suhteessa, että toinen vahvistimeni on mesan mark III simulclass combo. Tuosta irtoaa bassoa aika mukavasti ilman sitä 4 x 12" kaappiakin. Mielenkiintoiseksi tuon mesan tekee tuo simulclass. Kuullostaa aika Marshalliilta kun kytkee tuon class-a tilaan, jolloin käytössä ainoastaan El34:t. Kumpainenkin vahvistin ovat mielestäni "keräily" kappaleita ja hintansa väärtejä.
blackorwhite
09.11.2005 23:03:55
Kertokaapas mulle idiootille mitä ihmettä ne kanavat oikeen on niissä vahvistimessa? Mitä aina tarkotetaan yks kanavaisella ja kaks kanavaisella? Oonko nyt ymmärtäny aivan väärin että jos on 1 kanava vain, niin vaffarista on pelkästään clean tai overdrive kanava? Siis en tajua yhtää noista kanavista. Sit sama juttu jos on kolme kanavaa, ni tarkottaako se että 1. kanava ois vaikka clean 2. kanava ois vaikka overdrive esim rockiin ja 3. kanava ois sit niinku metalli /heavy kanava? Niin ja mitä ne Eq:t oikeen on? Kiitti vastanneille etukäteen.
slerbis
09.11.2005 23:22:12 (muokattu 09.11.2005 23:24:19)
Eiköhän tämä kuuluisi tuonne aloittelijat-osastolle :)

Kertokaapas mulle idiootille mitä ihmettä ne kanavat oikeen on niissä vahvistimessa?

ns. vahvistimen tiloja.

Mitä aina tarkotetaan yks kanavaisella ja kaks kanavaisella?

Toisessa on yksi ja toisessa kaksi kanavaa :) Yleensä juuri puhdas ja särö

Oonko nyt ymmärtäny aivan väärin että jos on 1 kanava vain, niin vaffarista on pelkästään clean tai overdrive kanava?

Ei välttämättä. Esim. ykskanavaisissa marshalleissa soundi on puhdas hiljempaa soitettaessa mutta mitä kovemmalla luukutat, sitä enemmän tulee säröä. Pätee kylläkin vain putkivahvistimiin, transistorit tuppaavat kuulostamaan kamalalta säröytyessään..

Sit sama juttu jos on kolme kanavaa, ni tarkottaako se että 1. kanava ois vaikka clean 2. kanava ois vaikka overdrive esim rockiin ja 3. kanava ois sit niinku metalli /heavy kanava?

yleensä juurikin näin.

Lisättäköön vielä sellainen asia. Joissain vahvistimissa on vain yksi kanava (vaikka niitä mainostetaan monikanavaisina), johon "kanavaa" vaihdettaessa lisätään vain vahvistusasteita lisäputkilla. "Aidossa" kaksi, kolme tms. kanavaisissa vahvistimissa tulisi olla erilliset etuasteet joka kanavalle. Transistoreiden tekniikkaan en ole perehtynyt mutta veikkaisin, että lisätään vaan diodeja..

Niin ja mitä ne Eq:t oikeen on?

Eq eli ekvalisaattori eli taajuuskorjain. Tällä voi leikata (tai myös boostata, mikäli aktiivinen) tiettyjä taajuuksia. Yleensä näitä on kolme. Bass, middle ja treble. Eq-pedaaleilla tai räkkivastaavilla voi sitten hienosäätää paremmin näitä taajuuksia
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)