Aihe: Epiphone Les Paul vai Tokai Les Paul
1 2 3 4
Lesko
09.11.2005 09:55:05
Minun mielestä kyllä Epiphone on parempi. Itselläni oli Tokain Les Paul vai mikä Love Rock onkaan, siinä todella parempi puolia Epiphoneen verrattuna oli että kaula oli lakkaamaton, ei käynyt nihkeäksi. Ei tietenkään kaikissa Tokaissa ole, ja varmaan joissain Epiphoneissa on, en tiedä.
Itse suosittelen Kyllä sitä Epiä. Ei tästä kirjoituksesta nyt selvää ota.... whaeva!!
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
hjukke
09.11.2005 10:02:13 (muokattu 09.11.2005 10:03:59)

Näppituntumalta väittäisin koreankin tokaita paremmiksi kuin epin keppejä. Kai se sitten riippuu yksilöistä.
EDIT: siis tietenkin epin kepeillä tarkoitin les paul- kopioita. Muut kitarat asia erikseen. Ettei pääse kukaan viilaamaan ;)
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Mrezzye
09.11.2005 10:08:34

Tokai.
Hannu H.
09.11.2005 12:33:34

Tokai. Pari epin stankkua olen koittanut. Toinen ei soinut ja toisesta putos potikannupit lattialle ku otti syliin (kummatkin uusia)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
temppiz
09.11.2005 12:47:56

Kun tänne soittopalstalle on tämä aihe kirjoitettu, niin...
Kummalla pystyy tiluttamaan nopeammin?
Kummalla taasen oppii paremmin soittamaan?
.taidemok aakom ediaT
costi
09.11.2005 13:06:14
itse omistan epparin ja olen ollut tyytyväinen siihen. mulla ei ainakaa oo ollu kyseisiä ongelmia mitä tässä on mainittu. näitä ettei pitäs virettä tai osat tippuilis. mun mielestä epillä on ainaki todella hyviä kitaroita. gibsonini itsekkin ostan kun ensin vähän säästän :). mut jos ei oo vara gibboniin nii mun mielestä epparilla on hyviä vaihtoehtoja les paul mallistossa. mun mielipide.
Whatever it is, it's 6 strings and that's it. I am a slave or a master to it.
Jucciz
09.11.2005 13:33:17
Kummalla pystyy tiluttamaan nopeammin?
Kummalla taasen oppii paremmin soittamaan?

Kummassa on nopeempi kaula?
Kummalla saa helpommin Alexi Laihon soundin?
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Montte
09.11.2005 14:08:47
Kaikki Tokait ovat kuitenkin Tokaita eivät Gibsoneita.Ja hullu ei ole se joka pyytää,vaan se joka maksaa.Mikä Tokain Les Pauleista on kalliimpi kuin Gibson Les Paul Standard?Onko tämä se vai?

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/ls__320.phtml

ei voi olla totta....hyvä musamaailma....eh..
Mulla on Tuollainen enkä Tokaihin kajoa...

http://images.google.fi/imgres?imgu … d%2B%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D

Tietenkin Gibson on parempi, siitä on turha kiistellä. Mutta kaikilla ei ole varaa varsinkaan jos ei ole työelämässä mukana, gibson standard les pauliin. Silloin n.700 euron Tokai on hyvä valinta.
It Ain´t What You Do, It´s How You Do
Henkka Hevimies
09.11.2005 14:44:52
Tietenkin Gibson on parempi, siitä on turha kiistellä.

Siitä on hyväkin kiistellä.Missään ei ole kiveen hakattuna notta "Gibson on parempi kuin Tokai". Kitarat ovat kuitenkin yksilöitä.
*Mental Funeral*
temppiz
09.11.2005 15:58:56

Kummassa on enemmän nauhoja

Ja oudossa vähemmän...
.taidemok aakom ediaT
Montte
09.11.2005 16:38:36
Siitä on hyväkin kiistellä.Missään ei ole kiveen hakattuna notta "Gibson on parempi kuin Tokai". Kitarat ovat kuitenkin yksilöitä.

Mutta kyllähän hinta aika paljon antaa osviittaa siitä kumpi on yleisesti parempi. Ja tuskin Gibson pistää myyntiin asti mitään maanantai-kappaleita.
Starlia
09.11.2005 17:10:05
Mutta kyllähän hinta aika paljon antaa osviittaa siitä kumpi on yleisesti parempi..

Vituttaa tuollaiset mielipiteet aina kaikesta. "Tää on parempi ku tää on kalliimpi.." Just joo..
BigPapa
09.11.2005 17:12:32 (muokattu 09.11.2005 17:14:36)

Vituttaa tuollaiset mielipiteet aina kaikesta. "Tää on parempi ku tää on kalliimpi.." Just joo..

Ei se ole parempi koska se on kalliimpi,vaan koska se on parempi ja vielä Gibson.Gibsonilla arvokin nousee siinä kun halpiksilla laskee.Sitä paitsi Gibson on hyvä soittaa.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Starlia
09.11.2005 17:26:34 (muokattu 09.11.2005 17:27:05)
Ei se ole parempi koska se on kalliimpi,vaan koska se on parempi ja vielä Gibson.Gibsonilla arvokin nousee siinä kun halpiksilla laskee.Sitä paitsi Gibson on hyvä soittaa.

Ihan mielenkiinnosta olisi hauska nähdä kun jollekin laitettaisiin side päähän ja eri valmistajien lespoja soitettavaksi. Siis niitä kalliimpia versioita.. Voisi siinä mennä sormi suuhun aika monella kun etsitään sitä kipsonia.

Kaksi kertaa Gibsoniin koskenut. Pari vuosikymmentä vanhoja olivat. Toinen SG ja toinen lespa. Eipä nuo nyt kummosia olleet. Mutta mikäs siinä jos merkkisokeus ajaa muun edelle.
BigPapa
09.11.2005 17:31:39 (muokattu 09.11.2005 17:33:41)

Kaksi kertaa Gibsoniin koskenut. Pari vuosikymmentä vanhoja olivat. Toinen SG ja toinen lespa. Eipä nuo nyt kummosia olleet. Mutta mikäs siinä jos merkkisokeus ajaa muun edelle.

Kannattais koskee useemmin,eikä kyse ole mistään merkkisokeudesta.On mullakin ollut Ibanezin Telecastereita sun muita Hagströmin ES-335 skittoja jo 70-luvun alussa.Gibson vaan on parempi ei siinä sun jankutus auta yhtään.Jos olet eri mieltä se on ihan ok mutta ei se tosiasioita mihinkään muuta.Kokeile joskus Gibson Les Paul Heritage Standard -80:stä jos mahdollista.Saatat yllättyä,tai sitten et.Tuntuu että on jo valmiiksi sellainen kyllä minä tiedän asenne.
Montte
09.11.2005 17:39:46 (muokattu 09.11.2005 17:41:54)

No minkä takia luulet, että yksi kitara maksaa 2500€ ja toinen 700€? Tuskin Gibsonikaan maksaisi niin paljoa mitä se maksaa jos se olisi tehty lastulevystä? Tai seuraapas kitarakamat-osastolla juttua mex strato vs. usa strato.
Öyvind
09.11.2005 17:47:50 (muokattu 09.11.2005 17:47:58)
Tuskin Gibsonikaan maksaisi niin paljoa jos sen lavassa ei lukisi Gibson.
Starlia
09.11.2005 17:48:34 (muokattu 09.11.2005 17:53:17)
Saatat yllättyä,tai sitten et.Tuntuu että on jo valmiiksi sellainen kyllä minä tiedän asenne.

Kyllä kitara saa olla todella erikoinen (tai sitten pitää olla helvetisti ylimääräistä rahaa), että viitsii paria tonnia - ja ylikin - maksella.

Se, että omistaa Gibsonin super-über-deluxe les paulin, ei tee soittajasta yhtään parempaa. Mitä nyt kasvattaa sitä artistin virtuaalipenistä muutaman sentin.. :D

Jos olet eri mieltä se on ihan ok mutta ei se tosiasioita mihinkään muuta

Niin, SINUN mieleisiä tosiasioita.
BigPapa
09.11.2005 17:57:26 (muokattu 09.11.2005 17:57:41)

Niin, SINUN mieleisiä tosiasioita.

No taidan sitten olla mielipiteeni kanssa yksin.Se on hienoa. Kohta varmaan kaikki maailman Gibson Les Paulit tulevat myyntiin johtuen sinun terävästä mielipiteestäsi.Sitten alankin hankkia niitä aarteita.Soita sinä millä soitat minä soitan kitaralla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)