Chemo 08.11.2005 22:15:36 (muokattu 08.11.2005 22:16:00) | |
---|
Mosriteja, nimenomaan vintagesellaisia. Lisäksi vaikka kovimman luokan klassisia kitaroita. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Lord of the strings 08.11.2005 22:17:38 | |
---|
Vanhoja Marshallin putkinuppeja sopuhintaan. :( Näitä. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
Socialite 08.11.2005 22:20:15 | |
---|
Laatuvahvistimia, kitaroita ja efektejä... Torilla 90% tavarasta on rihkamaa ja rojua. Are you reeling in the beers? |
gator 08.11.2005 22:39:55 | |
---|
Vanhoja Marshallin putkinuppeja sopuhintaan. :( |
McNulty 08.11.2005 23:46:44 | |
---|
Ibanezin 10-sarjan spedut (kyllä niitä näkee mutta saisi olla enemmänkin), samoin Bossin MIJ-speduja enempi vaan liikkeelle. Kitarapuolelle toivoisin Washburn-merkkiä. Vahvistimiin 80 ja 90-lukulaisia putkikoneita budjettiluokassa. |
N33m0 08.11.2005 23:55:38 | |
---|
Räkkikamaa, erityisesti vanhoja putkietuasteita slow music for slow people |
Guitar Hero 09.11.2005 00:08:23 | |
---|
basistit tykkää aina laatubassoista. jostain syystä ne sattuu olemaan kiven alla. ilmeisen kamakiintyvää sakkia. Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja. |
Quu 09.11.2005 00:12:08 | |
---|
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
starsailor 09.11.2005 09:43:02 | |
---|
Laadukkaita akustisia. Taitaa vaan olla markkinat Suomessa näille aika pienet kun missään ei ole ylimääräisiä pyörimässä. Tai no, joku ritsahan niissä kitarapajoissa sun muissa roikkuu... Itse olen ainakin koittanut parantaa tätä hommaa myymällä viimeisen kuukauden aikana kaksi laadukasta ja yli tuhannen euron hintaista akustista torilla, joskin kysyntä ei ole hirvittävän huimaa näillä soittimilla. Itseäni kiinnostaa kanssa laadukkaat akustiset Gibson, Martin, Guild, Santa Cruz jne. |
Les Fender 09.11.2005 11:16:08 | |
---|
Itse olen ainakin koittanut parantaa tätä hommaa myymällä viimeisen kuukauden aikana kaksi laadukasta ja yli tuhannen euron hintaista akustista torilla, joskin kysyntä ei ole hirvittävän huimaa näillä soittimilla. Itseäni kiinnostaa kanssa laadukkaat akustiset Gibson, Martin, Guild, Santa Cruz jne. Hyvä sie! Pakko kokeilla tuon plus napiskon toimintaa. Kehnoa on noita päästä edes kokeilemaan. Jos on sähkökitaran osto vaikeaa niin akustisen valinta lähenteleekin jo ydinfysiikkaa. Sähköinen kalusto on itselläni hyvässä mallissa, mut sitä #1 akustista himoais. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
fridgebuzz 09.11.2005 11:43:39 | |
---|
Efektejä, kaikenlaisia. 60-70-lukujen halvempia kitaroita. POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Modern Fusion, Nobels Straight Distortion; vaihto muihin pedaaleihin (mm. Boss Line Selector!!, EQ, Enhancer, tarjoa mitä tahansa) TARVITSEN BIGSBYN KAMMEN! |
fox 09.11.2005 11:51:21 | |
---|
Efektejä, kaikenlaisia. 60-70-lukujen halvempia kitaroita. 60-70- lukujen halvemmat kitarat on todella vähälukuisia, eikä niillä monella tee mitään, soitannollisesti. Mun mielestä. |
tommi_899 09.11.2005 11:54:31 (muokattu 09.11.2005 11:54:38) | |
---|
marshallin nuppeja, esim, jubilee, jcm800. |
Itse olen ainakin koittanut parantaa tätä hommaa myymällä viimeisen kuukauden aikana kaksi laadukasta ja yli tuhannen euron hintaista akustista torilla, joskin kysyntä ei ole hirvittävän huimaa näillä soittimilla. Näinhän se on. Eikö Suomen kitaramarkkinoille mahdu 1000€+ akustisia? Muutamia yksittäisiä näkyy myyntipalstoilla silloin tällöin, nekin yksityisten toimesta. Itse en ole kuin kerran testannut Suomessa sellasta parin tonnin akkaria, vastaavasti saman hintatason sähkiksiä roikkuu joka liikkeessä. |
starsailor 09.11.2005 12:30:26 (muokattu 09.11.2005 12:41:38) | |
---|
Näinhän se on. Eikö Suomen kitaramarkkinoille mahdu 1000€+ akustisia? Muutamia yksittäisiä näkyy myyntipalstoilla silloin tällöin, nekin yksityisten toimesta. Itse en ole kuin kerran testannut Suomessa sellasta parin tonnin akkaria, vastaavasti saman hintatason sähkiksiä roikkuu joka liikkeessä. Akustisissa ei koskaan ole yhtä suuri kysyntä kuin sähköisissä. Tämä johtuu siitä, että nykymusiikki on pääasiassa sähkökitaroilla soitettua ja sitä myötä kitaristit tarvitsevat enemmän sähköisiä. Ehkä osittain järkevästikin monet ammattimuusikot käyttävät halvempia akustisia keikkailessa, jotka sitten on mikitetty. Bänditilanteissa hyväsoundinenkin akustinen helposti hukkuu muun soiton alle, jolloin siitä kokopuisuuden tuomasta pienestä soundiedusta ei ole mitään iloa. Toinen tärkeä puoli on hoito ja soittimesta huolehtiminen. On toista raahata pakussa Takaminea kuin kolmen tonnin Martinia, vaikka Anssi Kela tuollaisella säännöllisesti keikoilla soittaakin, mutta eikös sillä ole oma Jaquaari? ;) Kokopuiset akustiset vaativat niitä myyvältä liikkeltä kosteudesta ja lämpötilasta huolehtimista tai muuten kitaroiden kannet halkeavat ensimmäisen talven aikana. Siitä syystä monet liikkeet eivät ole halukkaita ottamaan niitä myyntiin. Ja siitä että niiden kysyntä on suomessa hidasta. Pikkuhiljaa liikkeet on asiantuntevasti rakentaneet eristettyjä tiloja tai vitriinejä joissa voidaan säilyttää ja esitellä niin akustisia kuin kalliimpia sähköisiäkitaroita. Kyllä niitä 1000+ euron akustisia muuten kaupaksi menee. Olen seurannut Kitarapajan tulevia kitaroita ja ainakin viimeiset kolme Martin HD-28:a (hinta yli 2000euroa) on menneet kaupaksi alle viikossa, joten johonkin ne katoaa ja nopeasti. |
J_Mikkonen 09.11.2005 13:52:04 | |
---|
Vanha Twin Reverb mulle ny. Halvalla. ""I use D'Addario exclusively - they just don't break! They're just what I need to express my aggressive playing style." -Horo-Ari, Professional Guitar Player " -Juoppohurtta |
Lönnrot 09.11.2005 14:45:06 | |
---|
Carvineita ja Aria/Aria pro - skittoja Hello Kettle, my name is Pot. |
Niq 09.11.2005 14:52:25 | |
---|
Sikahalpoja ja puoli-ilmasia. "I have a cunning plan" -Baldrick |
dropD 09.11.2005 14:54:49 | |
---|
Vasuriskittoja ja bassoja noin yleisesti ottaen :) juu näitäpä hyvinkin. Ei tosin ole liiaksi uutenakaan liikkeellä. |
rijnswand2 09.11.2005 15:48:17 | |
---|
Patrick Eggle -kitaroita. Tästä maasta ei tunnu millään löytyvän, ainakaan New York -mallia/kiinteätallaista. |